leikattu kolli nylpyttää (Luettu 4063 kertaa)
vinkuliini
Maitoviiksi
Poissa

Täällä on kivaa. :)

leikattu kolli nylpyttää
12.05.2013 klo 17:02:35
Tulosta viesti  
semmosta olisin ihmetelly, kun mulla on 6,5 vuotias torsti-kolli, joka leikattu normiaikaaan, mutta nylpyttää/jylpyttää vieläkin ihan "homona" toisia kissoja.. pari kuukautta sit hain lääkäriltä jonkun hormoonipiikin, joka oikeesti on tarkoitettu nartuille.. mutta eipä siitä mitään vastaavaa hyötyä ollut.. tosin lekuri sanoi, että vois mennä otattamaan toisen, mut en ole vielä hakenut, kun maksoi kuitenkin 49,95€ .. eli siis onk kellään mittää kotikikkaa moisen lopettamiseen??  Nolostunut

siis ei tuo muuten silleen ns. ärsytä.. mutku hää yleensä jylpyttää 2-5 välillä aamuyöstä tuolla jalkopäässä sängyllä.. ja koko sänky hötkyy.. eikä ol kiva herätä moiseen.. Silmänisku

Sivun alkuun

IP kirjattu

Tabby
Ylläpitäjä
Poissa

Valvova silmä

Sijainti: Lohja
Sukupuoli: Nainen
Re: leikattu kolli nylpyttää
Vastaus #1 - 12.05.2013 klo 22:47:18
Tulosta viesti  
Mitä tarkoittaa termi "leikattu normiaikaan"? Meillä on Peku kastroitu päivälleen 10 kk ikäisenä, Ässä kastroitiin 5 kk ikäisenä ja Traks n. 7 kk ikäisenä. Kaikki ovat omasta mielestään edelleen hyvin viriilejä uroksia.

Pekulla on The Tyttöystävä eli pehmolelunalle. Jos nallen ottaa pois, Peku tekee itselleen tyttöystävän mistä tahansa pehmeästä. Fleecehuopa, kaulahuivi, pipo, hanska, pehmolelu... kaikki käy. The Tyttöystävän kanssa Peku-vaari 11 v puuhastelee välillä aktiivisemmin, välillä vähän vähemmän aktiivisesti. Kevättalvi on puuhakkainta aikaa. Peku tietää myös, mistä leikkaamattomat tyttökissat tykkää ja ihan estottomasti kyllä puuhastelee tyttökissojen kanssa kuin leikkaamaton kolli ikään. Mainitaan nyt vielä, ettei Peku ole koskaan päässyt tositoimiin ennen kastrointia.

Ässällä menee hyvä olo välillä överiksi. Hässäkän Herra nylkyttää kissojen donitsinmuotoisen pesän reunaa tai sitten vaihtoehtoisesti fleecehuovan/peiton alla olevia jalkoja. Jalkoja/käsiä meillä ei ole yhdelläkään kissoista lupa nylkyttää, joten kissalle tulee kyllä lähtö sängystä/sohvalta, jos tällaista yrittää. Kissanpesän kanssa saa puuhastella ihan vapaasti jos se kerran on niiiiiiiiiiin kivaa Kliseinen

Traks tykkää vaan tytöistä. Ninjaa pitää aina tilaisuuden tullen yrittää, vaikka turpaan tulee joka kerta. Herttaakin pitää yrittää, mutta Hertalta Traks saa vielä nopeammin turpaan vaikka Hertta on leikkaamaton (steriloidaan kesäkuussa). Traksin en ole nähnyt tekevän muuta kuin iskeä tyttöjä. Lulaa ei enää edes yritä, koska Lula veti välittömästi ihan kunnolla ympäri korvia ja teki selväksi, ettei kannata edes yrittää.

Olen pitänyt tuota ihan normaalina käytöksenä kastraattipojille, en ole yrittänyt saada sen kummemmin loppumaan millään. Joskus on pakko pyöritellä silmiä kun keskellä yötä herää Pekun The Tyttöystävälleen esittämään serenadiin. Niin, ja Ässä tosiaan saa lähteä mun jalkojen päältä heti jos alkaa nylkyttää. Hyvin pian kuitenkin kömpii takaisin eikä enää jatka nylkyttämistä.

HCS n 09 Laku R.I.P.
HCL n 09 Peku
HCL n 24 09 Lula
HCS n 02 Ässä
HCS n 24 Ninja
HCL n 24 Traks
HCL n 23 Hertta
HCL n 09 Kelmi
Sivun alkuun
WWW | Facebook | ICQ  
IP kirjattu

vinkuliini
Maitoviiksi
Poissa

Vastaus #2 - 22.05.2013 klo 20:30:50
Tulosta viesti  
juu.. kiitti vastauksesta..

siis 7 kk:n vanhana leikattu..

tänään käytiin hakemassa järeämpi hormoonipiikki Torstille, kun minä.. eikä lääkärikään, pidä tuota normaalina käytöksenä kastraattipojalle.. :/

Sivun alkuun

IP kirjattu

Konna
Maitoviiksi
Poissa

Vastaus #3 - 29.05.2013 klo 10:55:00
Tulosta viesti  
Onpa hyvä kuulla, ettei meidän leikattu romantikko ole ainoa laatuaan! Meilläkin kissa on aikanaan leikattu ehkä n. 8 kk iässä. Nyt hän on 6 vuotias. Pennusta asti on kuitenkin harrastanut lempeä villasukkien ja peittokasojen kanssa.

Itse olen tullut sellaiseen johtopäätökseen, että kysymyksessä olisi jonkin asteinen turhautumisen/ylimääräisen energian purkaminen.

Jos aktivoin kissaa, sillä on tekemistä, eikä ylimääräistä energiaa pääse liiaksi kertymään, käytöstä esiintyy todella harvoin.

Jos taas kissa on joutunut olemaan paljon yksin ja siten hieman turhautunut, se saattaa harrastaa toimintaansa päivittäin.

Itse en myöskään koe sitä suurena ongelmana, vaikka toisinaan sängyn alla harrastetaan melko kovaäänistäkin lemmenleikkiä villasukan kanssa.

Meillä myös ihmisen päällä/jalan kanssa toiminta on toki kiellettyä, mutta sitä uros harvemmin yrittääkään.

Sivun alkuun
IP kirjattu

Ulla-täti
Maitoviiksi
Poissa

Vastaus #4 - 26.06.2013 klo 00:05:29
Tulosta viesti  
Meillä on vähän tätä samaa ongelmaa, mutta sillä poikkeuksella, että 4-vuotiaan leikatun kollin "rakkauden" kohde vaihtui vilteistä tyttökissanpentuun, joka muutti meille viime viikolla. Tyttö on nyt 13-viikkoinen.
Kun kyse nyt kuitenkin on yli 7-kiloisesta kollipojasta ja pienen pienestä pennusta, on minua se touhu vähän pelottanut. Mitä mieltä olette, pitääkö tähän jotenkin puuttua? Voiko tyttöpennulle olla tästä vaaraa vai onko kyse vain siitä, että kollipoika näyttää tytölle oman paikkansa talon arvoasteikossa?

Sivun alkuun

IP kirjattu

Pikkutiikeri
Karvakorva
*
Poissa

Kissat, koira, papukaijat
sekä sijaiskotikisuja

Sijainti: Etelä-Pohjanmaa
Sukupuoli: Nainen
Vastaus #5 - 14.01.2014 klo 15:25:31
Tulosta viesti  
Tässä olikin joitain vastauksia kysymykseen, jota mietin toisen otsikon alla (Kissan käyttäytyminen uusien tulossa laumaan)!  Hymiö Eli ilmeisesti Tiituksen uusi tapa yrittää lemmiskellä tyttöpentujen kanssa on aika normaalia. Mutta kuten Ulla-tätikin mietin minäkin, voiko siitä olla jonkinlaista, ainakin psyykkistä, haittaa nuorelle tyttöpennulle, ikää nyt n. 5kk?

Oli lohdullista lukea, että monet tyttökissat antavat kolleille itse kyytiä. Ehkäpä Foibe ja Lyydia kasvettuaan ja kun ne itsekin on leikattu estävät sitten Tiitusta edes yrittämästä  Silmänisku Nythän ne alistuvat varmaan ikänsä ja leikkaamattomuudenkin takia.

Sivun alkuun

IP kirjattu

« Koti ‹ Alue Sivun alkuun