Sivunvalintanappi Sivu: 1 [2]  Lähetä aihe | Tulosta
 10 Kissan aggressiivinen käytös ihmistä kohtaan (Luettu 21514 kertaa)
Toscana
Leijonakuningas
Poissa

Re: Kissan aggressiivinen käytös ihmistä kohtaan
Vastaus #15 - 06.05.2013 klo 14:35:17
Tulosta viesti  
Lainaus:
että se ymmärtäisi kuka on talon pomo
.

Kissahan on sitten kissa, ei koira  Pyöritä silmiä  Koiralle on tärkeätä, että ihminen on laumanjohtaja ja pomo, mutta kissa on oman tiensä kulkija, ja kyllä se ihminen on kissalle palvelija, eikä mikään pomo.   Oletteko ajatelleet, onko teillä osaksi kuitenkin liian suuria vaatimuksia kissaa kohtaan ja siksi jotkut ongelmat ovat syntyneetkin ?

Mutta siis kissan "kouluttamisessa"  ei-toivotuista tavoista pois, on tärkeätä olla johdonmukainen ja puhua kissojen kieltä.  Kissan hyökkäilyt, pureminen ja raapiminen pitäisi johdonmukaisesti joka kerta estää - reagoida samon kuin toinen kissa reagoisi kissanne puremiseen lujalla parkaisulla vaikkakin, mutta joka kerta samalla tavalla.   Muuta ei-toivottua käytöstä ( joka ei siis ole aggressiivista) ei pitäisi noteerata mitenkään, olla huomiomatta kissaa edes negatiivisesti - mutta hyvästä, toivotusta käytöksestä sitten palkitsemista kissalle.  Jos pystyy ennakoimaan ne tilanteet, jolloin kissa aikoo hyökätä/purra, niin silloin nopeasti kiinnittäisi kissan huomion jonnekin aivan toisaalle, pysyä itse mahdollisimman rauhallisena tilanteessa ja puhella kissalle niitä näitä rauhallisella ja kissan mieltä rauhoittavalla äänensävyllä. 

Ulkoa tulemisen eripuraa kissan kanssa voisi lievittää kokeilemalla houkutella kissa loppumatkan joillakin herkuilla sisälle (tai leikin avulla esim. narua vetämällä edellä), jolloin kissa on ihan itse tehnyt päätöksen sisälle tulemisesta ja sitten vielä voisi palkita kissan siellä sisällä, mutta se pitää tehdä heti sillä sekunnilla, jotta kissa yhdistää toivotun käytöksen palkitsemiseen.

Aikaa ja kärsivällisyyttä tarvitaan, ja ymmärtämystäkin kissaa kohtaan, johdonmukaista toimimista ihmiseltä, jotta ei-toivotuista tavoista pääsisi eroon. 

Sivun alkuun

IP kirjattu

Tabby
Ylläpitäjä
Poissa

Valvova silmä

Sijainti: Lohja
Sukupuoli: Nainen
Re: Kissan aggressiivinen käytös ihmistä kohtaan
Vastaus #16 - 08.05.2013 klo 07:12:52
Tulosta viesti  
Lainaus:
Kissaa on tutkittu eläinlääkärissä ihan joka asiasta mitä on vaivannut.

Tätä mä just tarkoitin Hymiö On tutkittu joka asiasta mikä on vaivannut, mutta entäpä jos taustalla onkin jotain sellaista vaivaa, mistä ette ole tietoisia? Sillä mä just ajattelin, että onko tehty miten laaja perustutkimus ja otettu mitä kaikkia testejä? Röntgeniä?

HCS n 09 Laku R.I.P.
HCL n 09 Peku
HCL n 24 09 Lula
HCS n 02 Ässä
HCS n 24 Ninja
HCL n 24 Traks
HCL n 23 Hertta
HCL n 09 Kelmi
Sivun alkuun
WWW | Facebook | ICQ  
IP kirjattu

Sivunvalintanappi Sivu: 1 [2]