Sivunvalintanappi Sivu: 1 [2] 3 4 5 Lähetä aihe | Tulosta
 25 Kissan kanssa kommunikointi/juttelu (Luettu 33824 kertaa)
lmk85
Maitoviiksi
Poissa

Hipulis hei.. :D

Sukupuoli: Nainen
Re: Kissan kanssa kommunikointi/juttelu
Vastaus #15 - 28.12.2011 klo 13:22:52
Tulosta viesti  
Meillä Nappi tulee kutsuttaessa (jos ei satu juuri sillä hetkellä olemaan parempaa tekemistä). Nappi tulee yleensä itse aloittamaan keskustelun (ilmoittaa hiekkalaatikon epäsiisteydestä tai siitä et nyt ois herkkujen aika  Virnistys ) Vastailee mielellään kun kyselen et mitäs nyt on hätänä.. Välillä jopa aamulla innostuu maukumaan kun ei avokin kanssa herätäkään tiettyyn kellonaikaan. Eli aika puhelias tapaus on kyseessä  Kliseinen

Voit pitää koiran, mutta kissa pitää ihmisiä, koska kissan mielestä ihmiset ovat mukavia kotieläimiä...napituskatitus.blogspot.fi
Sivun alkuun
IP kirjattu

Tosha
Ex-jäsen

Täällä on kivaa. :)

Vastaus #16 - 28.12.2011 klo 23:52:22
Tulosta viesti  
Molemmat kissat tulevat usein luokseni kutsuttaessa, ihan vaikka olisivat näköetäisyydelläkin. Ja vähintäänkin tuppaavat vastaamaan kutsuun kurahtamalla. Manu tosin tulee kutsusta luokse vähän Ninniä hekemmin, ehkä se on sellaista pennun uteliaisuutta lähinnä. Kieli Kotini tosin on yksiö, ja ainoa erillinen huone on kylppäri, ja sinne kissat tuppaavat seuraamaan minua jostain syystä.

Sivun alkuun

IP kirjattu

JansQ
Karvinen
**
Poissa

Pikku Enkelini

Sijainti: Espoo
Vastaus #17 - 16.01.2012 klo 23:46:30
Tulosta viesti  
Meidän Rufus on kova poika juttelemaan ja Ruffen ääni ei ole mitenkään pieni, joten myös naapuritkin voi nauttia hänen mieliteoissaan ja haluistaan, halusivat tai eivät. Usein huudetaan kovaan ääneen ulko-oven edessä ja meillä myös silloin kuin mennään kakkoselle. Vihaisia purnauksia saattaa kuulla Rufukselta silloin kuin arvon herraa komentaa tai jompi kumpi nuoremmista kissoista tulee liian lähelle.

Pienemmät kissat ei paljon puhua pulputa. Joskus olen kuullut Elviiran kurnahtelevan Rufukselle, ja luulen sen oppineen koko kurnahtelun Rufukselta. Taisto saattaa maukaista vain silloin kun ruoan tuli lauteselle kestää liian kauan. Muuten Taisto on kova poika kehräämään.

R.I.P. Ronja 1994-2008
R.I.P. Rufus 2007-2012
Sivun alkuun

IP kirjattu

Pantera
Leijona
Poissa

Jaska & Raksu

Sijainti: Helsinki
Vastaus #18 - 17.01.2012 klo 09:33:28
Tulosta viesti  
^On monta kertaa käynytkin mielessä, että kuinkakohan hyvin kissojen metelöinti kuuluu naapuriin Hymiö Jaskakin kun usein huutaa tosi kovaa. Ainakin mun alapuolisen naapurin musiikit sun muut kuuluvat tosi selvästi hormin kautta.
Joskus on käynyt mielessä, että luuleekohan joku, että täällä rääkätään kissaa, kun välillä hirveä huuto (kissan) kuuluu Kieli

R.I.P. Miuku (06.98-19.08.11)
R.I.P. Juuso (98-17.01.13)
Sivun alkuun

IP kirjattu

hannaemilia
Karvinen
**
Poissa

miu mau mou :)

Sijainti: Tampere
Vastaus #19 - 17.01.2012 klo 23:12:26
Tulosta viesti  
Meilläkin pojat välillä innostuvat keskustelemaan hyvinkin kovaäänisesti keskenänsä ja parvekkeella mouruaminen on Viljon lempi puuhaa.. ja se ainakin kuuluu  Kliseinen
Musta on niin suloista kun pojat huutelevat toistensa perään.. sen tunnistaa jo kurnutuksesta, että nyt Vilperi kutsuu Viljoa tai toisinpäin..mamille jutellaan aivan erilailla   Pyöritä silmiä

Minun kaksikko kyllä tosin enemmän juttelee keskenänsä kuin minulle.. edesmennyt kissani Mauri puolestansa oli niin kova keskustelemaan, että hän aina vastasi takaisin.. Mauri-makkara jopa säksätti ja valitti minulle monesti pitkään, kun jokin asia/teko piti kieltää  Virnistys

<3 Tiikerililjan IsoViilee "Viljo-Viikari" EUR d 22 (02/2011)
<3 Vauhti-Vilperi HCS (10/2010)

Sateenkaarisillalla odottamassa: rakas  Mauri-Tiikeri <3 (12/2008- 12/2010)
Sivun alkuun

IP kirjattu

JansQ
Karvinen
**
Poissa

Pikku Enkelini

Sijainti: Espoo
Vastaus #20 - 18.01.2012 klo 20:42:51
Tulosta viesti  
Kysyin viime kesänä alakerran naapureilta, että kuuluuko kissan maukuminen heille ja vastasivat, että kuuluu. Tuolla meijän isolla pojalla on aika kimakka ja kantava ääni etten ihmettele. Ikävää on se, että joskus kun miehekkeeni on öisin koneella lähellä ulko-ovea alkaa Rufuksen ulos hinkuminen. Mutta minkäs näille mahtaa. Koitetaan opettaa ettei yöllä mesottaisi.

R.I.P. Ronja 1994-2008
R.I.P. Rufus 2007-2012
Sivun alkuun

IP kirjattu

Pantera
Leijona
Poissa

Jaska & Raksu

Sijainti: Helsinki
Vastaus #21 - 19.01.2012 klo 12:43:53
Tulosta viesti  
Nytkin Jaska tuolla makuuhuoneessa taas huutelee, "mä käyn tänne sänkyyn nyt nukkumaan" Hymiö Aina pitää ilmoittaa, mitä on tekemässä, esim. kun asioi hiekka-astialla.

R.I.P. Miuku (06.98-19.08.11)
R.I.P. Juuso (98-17.01.13)
Sivun alkuun

IP kirjattu

gatis
Mörökölli
Poissa

Nastamuumiot

Sijainti: Espanja
Vastaus #22 - 19.01.2012 klo 13:01:19
Tulosta viesti  
Meillä on onneksi vähän naapureita (yht. 5 asuntoa koko talossa) ja alakerran naapureilla on kissa ja koira, joten ei tarvitse pelätä vaikka äänet sinne kantautuisivatkin. Kuulemma välillä kuuluu tassujen töminää kun tytöt juoksevat leikkihiirten perässä. Kovia ovat meidänkin tytöt juttelemaan, mutta volyymi pysyy kohtuullisena, eikä öisin huudella vaan nukutaan mamman ja papan kainalossa.

Kun käytin Laraa ulkona sen päästyä klinikalta pois, kuului Nikitan hätääntynyt nau'unta kadulle asti. Ilmeisesti se mietti, että sisko viedään taas pois. Hassua sinänsä, koska se ei kuitenkaan mitenkään erityisen paljon etsinyt Laraa sen ollessa klinikalla.

Tuo mitä hannaemilia sanoi, on ihan totta. Kaverille kurnutellaan, yleensä asiana on "missä olet?, hilaa se ahteris tänne, nyt leikitään". Ihmisille taas kerrotaan kuulumisia ja annetaan käskyjä, ja Nikita on erikoistunut valittamaan itseensä kohdistuneista vääryyksistä eli esim. viherkasvin syönnin tai parvekkeen kaiteella keikkumisen mielivaltaisesta kieltämisestä  Pyöritä silmiä

Lara 3/2007
Nikita 3/2007
Sivun alkuun

IP kirjattu

Soph
Ex-jäsen

Vastaus #23 - 19.01.2012 klo 13:04:55
Tulosta viesti  
Täällä asustelee yksi kovaääninen neiti, juttelee rääkkymällä, naukumalla, purr-njauaamalla... Aamuherätys on yleensä kehräämistä ja naukumista mun korvaan. Ei siin mitään mutku kissa ajattelee et mun pitäis herätä kuudelta joka aamu. Kerran viikossa on PAKKO töitten takia herätä kuudelta. -.-

Mä oon aika varma siitä että tyttönen kärsii jonkinmoista eroahdistusta jos meen koiran kanssa lenkille, pari kertaa ollut netti päällä ja videolta sit kattonu miten se rääkkyy ikkunassa ku joutuu oleen yksin. Siksi mietinkin nyt kaveria kissalle pikkuhiljaa ettei tarttis enää olla yksin jos lähden koiran kanssa pois.

Sivun alkuun

IP kirjattu

elosalama
Leijonakuningas
Poissa

Kaksin aina kaunihimpi

Sijainti: Rovaniemi
Vastaus #24 - 19.01.2012 klo 13:09:48
Tulosta viesti  
Edellinen kissamme osasi keskustella, meillä oli pitkällisia ajatuksen vaihtoja Iitan kanssa, mie kyselin kuulumisia ja Iita vastasi, poika uskoi lapsena minun osaavan kissojen kieltä, niin aidolta juttumme lapsen korvissa kuulostivat.
Nämä nykyiset ovat mahdottoman hiljaisia, Peppi on onneksi vähitellen alkanut vastailemaan kun siltä kysyy jotain, Minttu vain katselee ja menee nukkumaan, se ei tyhjiä höpöttele Hymiö

Kuka kaipaa telkkaria, kun talossa on kissoja?
Sivun alkuun

IP kirjattu

Wilpustin
Leijona
Poissa

Wilma, Kikku ja Töpö,
rakkaat karvapallot

Sijainti: Hämeenlinna
Vastaus #25 - 19.01.2012 klo 14:28:18
Tulosta viesti  
Meillä Kikku on kova tyttö höpöttämään. Joskus jos ei heti ehdi hälle vastata niin tulee jo käskevällä äänellä, että kuulitko!  Pusu Muutenkin neidillä on usein asiaa, sekä  juttelee pitkiä pätkiä, ei pelkästään vastaa vaan saattaa sanoa montakin "miauta, kurffia" tai muuta vastaavaa peräkanaa ja samalla tapittaa suoraan silmiin. Välillä sitä katselee ihan hölmistyneenä, että mikähän mahtaa olla asian ydin  Virnistys

Kissat ovat fiksumpia kuin koirat. Et millään saa kahdeksaa kissaa vetämään rekeä lumessa. - Jeff Valdez -
Sivun alkuun
IP kirjattu

elosalama
Leijonakuningas
Poissa

Kaksin aina kaunihimpi

Sijainti: Rovaniemi
Vastaus #26 - 19.01.2012 klo 14:54:13
Tulosta viesti  
Tarkennan hieman väitettäni, kun Minttu kiipeää iltaisin kaapin päälle laatikkoonsa, sieltä kuuluu aivan selvästi hyvän yön toivotus, sellainen kurahdus johon täytyy vastata Hymiö

Kuka kaipaa telkkaria, kun talossa on kissoja?
Sivun alkuun

IP kirjattu

hannaemilia
Karvinen
**
Poissa

miu mau mou :)

Sijainti: Tampere
Vastaus #27 - 19.01.2012 klo 23:17:13
Tulosta viesti  
^ihana Minttu  Hymiö

Meillä Viljo kapuaa masun päälle aamuisin kun kuulee minun heräävän ja toivottaa ihan selväsi hyvää huomenta. Muulloin hän ei semmoista ääntä päästäkään, ainoastaa aamuisin kun herään.. Viljo kyllä kuulostaa silloin enemmän lampaalta kuin kissalta.. vähän niinkuin lyhyt ja ytimekäs "mä" , "mä"  Virnistys

<3 Tiikerililjan IsoViilee "Viljo-Viikari" EUR d 22 (02/2011)
<3 Vauhti-Vilperi HCS (10/2010)

Sateenkaarisillalla odottamassa: rakas  Mauri-Tiikeri <3 (12/2008- 12/2010)
Sivun alkuun

IP kirjattu

Arlene
Ex-jäsen

Vastaus #28 - 21.01.2012 klo 17:02:47
Tulosta viesti  
Mä juttelen tytöille paljon ja he juttelee takasin. Tulevat kutsuttaessa paikalle, jos viitsivät. Senpä takia ravistelen yleensä Cosma snackies purkkia, jos haluan heiät mun luo äkkiä.
Mutta tosta puhelemisestä on hyvä esimerkki se, et mä kysyn Töppöseltä onko hänellä nälkä ni hän vastaa maukasemalla. Ja jos Muru kiehnää jaloissa ja mä kysyn et haluaako Muru huomiota, ni Muru nousee takatassuilleen ja alkaa leipoa sitä paikkaa mihin etutassut osuu. Eli Töppönen juttelee takasin, vastailee kysymyksiin ja ilmoittaa jos hän haluaa vessaan(meiän kämpän lempipaikka) ja Muru juttelee enemmän eleillä ja ilmeillä Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

xoxo
Ex-jäsen

Vastaus #29 - 22.01.2012 klo 14:17:47
Tulosta viesti  
Meilläkin kommunkoidaan kyllä puolin ja toisin Hymiö Varisnkin Mauno on kova poika pulisemaan. Miumaukurkurmämä kuuluu koko ajan jostain. Mauno vaatii ruokaa, ulos, huomiota...oikeastaan mitä vaan maukumalla TODELLA kovaa ja vaativasti Hymiö Yoda taas on heistä se hiljaisempi mutta Yodaa ei tarvitse kun katoa ja sanoa jotain juuuuri hänelle, ja jo alkaa kova kehräys kuulua.
Kisut juttelee paljon keskenään pikku kurahduksilla ja vastaa jopa meillekin Hymiö Kun kutsu kisukisukisukisukisu tulee niin ne tietää kyllä saavansa ruokaa ja silloin tullaan juoksujalkaa Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sivunvalintanappi Sivu: 1 [2] 3 4 5
Lähetä aihe | Tulosta

« Koti ‹ Alue Sivun alkuun