Sivunvalintanappi Sivu: [1] 2 3 ... 15 Lähetä aihe | Tulosta
 25 Yöllinen häiritseminen (Luettu 105526 kertaa)
Murrmurr
Ex-jäsen

Yöllinen häiritseminen
15.11.2010 klo 12:36:45
Tulosta viesti  
Heippa.
Elikkäs miun kissa, Nappi, on jo noin 1½ vuotias leikattu poikakissa ja on nyt aloittanut häiritsemään yöllä.. Osan ajasta nukkuu sulosesti vieressä(välillä jopa kainalossa Kliseinen), mutta aina tiettynä aikana herään siihen kun koko kissa menee ihan sekaisin(viimeset kaksi viikkoa kello on aina ollut 7 aamulla). Maukumista, mouruamista, ovien raapimista ja edestakaisin juoksua. Mikä ihme sillä on? Kun en oikein tiedä onko sillä huono olla vai kaipaako se huomiota vai mikä ihme  Järkyttynyt

Sivun alkuun

IP kirjattu

PeppiL
Mörökölli
Poissa

Sijainti: Nokia
Sukupuoli: Nainen
Re: Yöllinen häiritseminen
Vastaus #1 - 15.11.2010 klo 12:38:27
Tulosta viesti  
Sillä on tylsää? Ei väsytä enempää ja se tahtoo jotain tekemistä? Hymiö

Sivun alkuun
IP kirjattu

Murrmurr
Ex-jäsen

Vastaus #2 - 15.11.2010 klo 12:43:22
Tulosta viesti  
Siinä on vielä semmonen, että kovin on säikky kun nousen ylös ja otan irti parvekkeen ovesta mistä Nappi on juuri yrittänyt päästä läpi. Ja oon yrittäny leikkiä myös sen kanssa, mut ei kelpaa. Pitää hyppiä ovenkarmeihin ja juosta pakoon. Ihan tahalteenko ärsyttää?  Vihainen

Sivun alkuun

IP kirjattu

PeppiL
Mörökölli
Poissa

Sijainti: Nokia
Vastaus #3 - 15.11.2010 klo 12:58:32
Tulosta viesti  
No tuskin se tahallaan ärsyttää. Eikös tuo hyppiminen ja juokseminen ole nimenomaan leikkiä? Ainakin meidän kissoilla leikkiminen on usein sitä, että ne juoksevat ja kaahaavat ympäri asuntoa ja pomppivat ties minne.

En myöskään kutsuisi kello 7 tapahtuvaa heräämistä yölliseksi häiritsemiseksi Silmänisku Meidän kissoille se ainakin on jo aamu ja yleensä niiden aamu alkaa vieläkin aiemmin, usein jopa ennen kuutta.

Sivun alkuun
IP kirjattu

elosalama
Leijonakuningas
Poissa

Kaksin aina kaunihimpi

Sijainti: Rovaniemi
Vastaus #4 - 15.11.2010 klo 12:59:40
Tulosta viesti  
Mikäs yö se klo 7 on? jo siinä vaiheessa täytyy kissa olla ruokittuna, hiekkis siivottuna ja ensimmäiset leikit jo leikittynä.
Hanki vaikka laser-kynä ja kissa kiittää.

Kuka kaipaa telkkaria, kun talossa on kissoja?
Sivun alkuun

IP kirjattu

Muulikuski
Leijonakuningas
Poissa

Leevi, Saara, Minni ja
Tomu

Sukupuoli: Mies
Vastaus #5 - 15.11.2010 klo 13:36:10
Tulosta viesti  
elosalama kirjoitti 15.11.2010 klo 12:59:40:
Mikäs yö se klo 7 on?

Se riippuu joillakin ihan työvuoroista. Joskus on, joskus ei. Silmänisku

-Herra Harma ikuisesti sydämessäni-
Sivun alkuun
IP kirjattu

henni
Leijonakuningas
Poissa

möhmöset <3

Sijainti: Salo
Vastaus #6 - 15.11.2010 klo 13:51:56
Tulosta viesti  
Kyllä meilläkin Nikki välillä saa mun hermot riekaleiksi kun se tulee aamulla herättämään ei-niin-kivalla-tavalla. Kun sillä on tosi tylsää tai nälkä, se raapii ja repii verhoja, naukuu, pureskelee mun jalkoja, heittää yöpöydältä silmälasit lattialle, rapistelee, mitä tahansa että mä nousisin ylös.
Tänäkin aamuna se teki tätä yhdeksän aikaan, ja vaikka kuinka yritin vielä nukkua ja väsytti ihan sairaasti, niin en saanut unta kun Nikki metelöi, joten nousin pakotettuna ylös. Heitin kissoille vähän ruokaa ja avasin niille parvekkeen oven, ja nukahdin sohvalle pariksi tunniksi Kliseinen

Tuo hyppiminen ja riehuminen on ihan normaalia rallia ja leikkiä, mutta esim. tuollainen ärsyttäminen ja herättäminen mitä yllä kuvailin voi kieliä nälästäkin. Mun tapauksessa usein auttaa se, että käyn silmät ristissä laittamassa kissoille ruokaa ja menen takaisin nukkumaan.
Ja kyllä, minä oon työtön, mulla on unirytmi sekaisin ja pidän nukkumisesta, joten nousen ylös puolenpäivän aikaan, ja minulle aamuseiska on yötä!

NFO BeautyHill By the Way, "Nikki" (04/2008)
NFO BeautyHill Blue Angel, "Nuno" (04/2008)
RAG Mirandos Frodo Baggins, "Nemo" (11/2010)

RIP RAG Mirandos Surprisingly Blue, "Ruusa" (11/2006 - 6/2008) <3
Sivun alkuun
IP kirjattu

kutja
Mörökölli
Poissa

Vastaus #7 - 15.11.2010 klo 17:22:24
Tulosta viesti  
Meilläkin Danny juoksi yöllä hirveää rallia (juoksee kyllä vieläkin) ja yöllä se häiritsi mun nukkumista ainakin hirveästi. Ruvettiin nukkumaan makkarin ovi kiinni, ongelma ratkaistu. Tosin oven sulkeminen aiheutti sen, että Danny raapi joka yö makkarin ovea aina mihin aikaan milloinkin. Tämä loppui vasta siinä vaiheessa kun Laku saapui kaveriksi, nyt ne telmivät keskenään eivätkä häiritse meidän yöunia. Mä kyllä herään joka aamu kouluun 7 pintaan ja nakkaan siinä heti herätessä ruoat kissoille. Viikonloppuisin kahden viiksekkään kaverin kuoro taas tulee oven taakse herättämään kun ruokaa kaivataan Pyöritä silmiä

Mukana maatiaispojat Danny (04/10) ja Laku (06/10)
Sivun alkuun

IP kirjattu

Murrmurr
Ex-jäsen

Vastaus #8 - 16.11.2010 klo 09:36:57
Tulosta viesti  
Tällä hetkellä 7 on mulle vielä yö, koska käyn iltatöissä. Kouluaikoina Nappi sitten taas herättää noin kello neljä. En kyllä usko että sillä nälkä on, aina sillä on ruokaa. On niin niukkaruokainen. Ja kun ei tunnu auttavan sekään, että nousen ylös ja yritän hetken leikkiä sen kanssa. Pitää vaan naukua ja juosta karkuun.

Sivun alkuun

IP kirjattu

elosalama
Leijonakuningas
Poissa

Kaksin aina kaunihimpi

Sijainti: Rovaniemi
Vastaus #9 - 16.11.2010 klo 10:25:09
Tulosta viesti  
Hymiö
voisitko ajatella Napille kaverin hankkimista?
Peppi-neiti rauhoittui kun Minttu tuli sille virikkeeksi.

Kuka kaipaa telkkaria, kun talossa on kissoja?
Sivun alkuun

IP kirjattu

Murrmurr
Ex-jäsen

Vastaus #10 - 16.11.2010 klo 21:01:49
Tulosta viesti  
Se on kyllä totta, että kaveri sille kelpais. On muutamia kertoja viettänyt keskimäärin muutaman viikon jaksoja toisen kissan kanssa ja on viihtynyt erittäin hyvin.
Jossain vaiheessa kyllä hankin kaverin, mutta nyt ei ole varaa eikä aikaa, saati sitten tilaa. Epävarma
Täytyy yrittää viritellä tälle jotain hiljasia virikkeitä yöksi. Nappi vaan tuntuu aina väsyvät kaikkiin leluihin mitkä ei pidä ääntä Kliseinen

Sivun alkuun

IP kirjattu

Pikkutiikeri
Karvakorva
*
Poissa

Kissat, koira, papukaijat
sekä sijaiskotikisuja

Sijainti: Etelä-Pohjanmaa
Vastaus #11 - 17.11.2010 klo 03:50:01
Tulosta viesti  
Stefanos nukkuu hienosti ja hiljaa omissa oloissaan tai meidän kanssa pitkäänkin, mutta aina aamulla aikalailla klo 8 aikoihin, riippuu vähän nukkumaanmenoajoistamme, herättää meidät riehumalla. Lempihommaa on alkaa repiä lintuhäkin päältä verhoa pois tai hyppiä viikunapuuhun  Mahtava Seuraa se minun mielestäni haluaa ja joskus lisää ruokaa.

Meillä on tosi ihmeellinen päivärytmi ollut viimeaikoina, työskentelemme vielä yömyöhään kotona ja nukumme tosi pitkään usein (nytkin kello on 03.40 ja olen iltapalalla!), joten emme aina ole valmiita nousemaan vielä silloin, kun Stefanos olisi. Se on oppinut vauvasta asti siihen, että laitamme sen aamulla toiseen huoneeseen ja oven kiinni, jos haluamme vielä nukkua. Se tyytyy siihen, syö keittiössä ja leikkii siellä kai vähän ja menee sitten nojatuoliin nukkumaan, mistä herättyämme sen joskus löytää. Tai sitten se alkaa maukua makuuhuoneeseen sitten, kun alamme tosissamme herätä ja jutella, silloin päästämme sen yleensä taas sisään. Tämä on toiminut meillä tosi hyvin.

Stefanos on myös silloin suljettuna toiseen huoneeseen, kun linnut ovat vapaina, joten se on tähän tapaan tottunut ja kiltisti on itsekseen, jos ovet ovat kiinni. Vanhempaa kissaa voi tietysti olla vaikea enää ruveta ehkä moiseen opettamaan...

Sivun alkuun

IP kirjattu

Murrmurr
Ex-jäsen

Vastaus #12 - 17.11.2010 klo 22:21:28
Tulosta viesti  
Asutaan Napin kanssa yksiössä, en sitä kuitenkaan vessaan tai vaatehuoneeseen ala sulkea. Ja se ei edes onnistuisi kun osaa avata niiden ovet Kliseinen
Ja Nappihan on mun ensimmäinen kissa, joten se on alusta asti saanut tahtonsa läpi Kliseinen
Toisaalta minulla on muistikuva, ettei Napponen maukunut moneen kuukauteen kun tuli minulle(sen muistan tarkasti, että meni pari kuukautta ennen kuin alkoi kehräämään..), joten sitä ei ole tarvinnut opettaa olemaan hiljaa silloin.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Pikkutiikeri
Karvakorva
*
Poissa

Kissat, koira, papukaijat
sekä sijaiskotikisuja

Sijainti: Etelä-Pohjanmaa
Vastaus #13 - 18.11.2010 klo 00:42:30
Tulosta viesti  
Juu, ei vessa tai vaatehuone ole hyviä kissanpitopaikkoja, ei siis toiseen huoneeseen kissaa yksiössä  Silmänisku

Sivun alkuun

IP kirjattu

Purrrna
Leijona
Poissa

.

Vastaus #14 - 27.12.2010 klo 15:37:24
Tulosta viesti  
Meillä on nyt mennyt äärimmäisyyksiin tämä homma Jerryn kanssa. Jossain ketjussa tästä mainitsinkin, kun Jerry siis öisin välillä karjuu ihan lämpimikseen, ja ränkyttää makuuhuoneen ovenkahvaa niin kauan, että järki meinaa lähteä. Ei ole auttanut huomiottajättämisetkään enää, ennen se tehosi lopulta. Mutta nyt kun tätä karjumista on kuunneltu säännöllisesti vähintään joka toinen yö parin kuukauden ajan, tuli seinä vastaan.

Avo on täysin hermoraunio jo nukkumaan mennessä, ja kun ensimmäinen naukaisu kuuluu, napsuu jo minunkin pinnani vaikka olenkin erittäin kärsivällinen kissojen kanssa.
Nyt olemme päätyneet hätäratkaisuun, eli siihen, että Jerry viettää yönsä vessassa, jotta saamme nukuttua edes jotenkuten. Ei tietenkään silloin, jos on hiljaa, mutta ensimmäisestä oven rämäytyksestä lähtee kissa hyvin rivakasti vessan puolelle.

Wc on meillä iso, sinne on Jerrylle laitettu valmiiksi vessalaatikko ja vesikippo, ja aamuisin se tulee ihan tyytyväisen oloisena sieltä pois. Itselle tämä vaan tuottaa vähän omantunnontuskia, kun haluaisin tietysti että Jerry olisi vapaasti muualla asunnossa niinkuin muutkin. Mutta sekä oman mielenterveyden että parisuhteen takia kokeillaan nyt tätä. Voihan olla, että pikkuhiljaa Jerrykin älyää sen, että jos pitää kauheaa elämää, joutuu yksin nukkumaan, mutta jos on kiltisti hiljaa niin saa olla muiden kanssa...
Huomiotahan se huutaa, muttakun päivisin kyllä keksin kaikenmaailman aktiviteetit mitä nyt ikinä voikaan, vaan sekään ei sitten näköjään riitä. Surullinen

Jerry, s. 05/06, Pelastetaan Koirat Ry
Tuhka, s. 05/07, Ylivieskan eläinsuojeluyhdistys
Mato, s. 05/07, Navetasta Nivalassa
Sivun alkuun
IP kirjattu

Sivunvalintanappi Sivu: [1] 2 3 ... 15
Lähetä aihe | Tulosta

« Koti ‹ Alue Sivun alkuun