Sähkölautailijat vaarallisia ja aggressiivisia (Luettu 128 kertaa)
Kari Häkkinen
Karvakorva
*
Poissa

Täällä on kivaa. :)

Sähkölautailijat vaarallisia ja aggressiivisia
27.11.2019 klo 16:46:18
Tulosta viesti  
Eilen, tiistaina 26. 11. 2019, klo. 16 aikoihin olin taluttamassa kissaani Helsingin Viiskulmassa. Kissan valjaissa oli kaksi oranssia turvavaloa palamassa.

Yllättäen kulman takaa Pursimiehenkadun jalkakäytävällä sähkölaudalla ajava isokokoinen mies tuli meitä vauhdilla kohti. Oli aivan muutamasta sentistä ja sekunnista kiinni ettei kissani kuollut jäämällä laudan ruhjomaksi.

Kun huomautin miehelle - englanniksi - ettei jalkakäytävällä saa ajaa, niin hän käski minun väistää. Koska en tarpeeksi nopeasti antanut tietä, siis jalkakäytävää, hän tönäisi minut väkivalloin pois tieltään ja jatkoi matkaansa pitkin Fredan jalkakäytävää. Huuti minulle vielä solvauksi mennessään: F(...)ng (...)hole.

Vastaavia tapauksia on tänä vuonna kertynyt toistakymmentä.

Vuoden 2018 kesällä kävin kissan kanssa kävelyllä Eiran rannassa ja Kaivopuistossa satoja kertoja. Tämän vuoden toukokuussa yritimme palata samaan paikkaan, mutta heti ensimmäisenä päivänä kolme lautailijaa ja yksi pyöräilijä ajoivat vierivieressä yhtenä rintamana täyttäen pyöriltä kielletyn kävelyväylän laidasta laitaan. Koska kissa on hämäräeläin, niin kokeilimme myös yöaikaa. Silloinkaan ei ollut turvallista, sillä laudoilla hurjasteltiin humalassa. Joten emme näillä näkymin palaa enää koskaan kävelylle Etelä-Helsingin rannoille.

Sivun alkuun

IP kirjattu

miukuMauku
Karvinen
**
Poissa

Täällä on kivaa!

Sukupuoli: Nainen
Re: Sähkölautailijat vaarallisia ja aggressiivisia
Vastaus #1 - 28.11.2019 klo 10:26:31
Tulosta viesti  
Vähäjärkistä porukkaa siellä, joukossa tyhmyys tiivistyy. Ihanaa asua korvessa.

Onneksi kissasi on kunnossa.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Kari Häkkinen
Karvakorva
*
Poissa

Täällä on kivaa. :)

Re: Sähkölautailijat vaarallisia ja aggressiivisia
Vastaus #2 - 28.11.2019 klo 19:17:57
Tulosta viesti  
Kävelyretkellä Etelä-Helsingissä kolme vuotta sitten, kun sähkölaudoista ei ollut vaaraa:

https://vimeo.com/193601809

Nykyisin kävelemme Hesperianpuiston ja Töölönlahden puiston kautta Elielinaukiolle. Miltei koko matka tapahtuu niin avarissa maisemissa, että kissan turvallisuutta uhkaavat vaarat näkee ennakolta useiden kymmenien metrien päähän. Kissa tosin vaistonsa mukaisesti vierastaa avaria paikkoja, mutta kyllä näin on parempi.

Elielinaukiolla siirrymme sisätiloihin, Helsingin päärautatieasemalle. Sen luulisi olevan turvallinen paikka, mutta sielläkin on tullut vastaan sähkölautailijoita ja polkupyöräilijöitä. Joista jotkut ovat olleet jopa humalassa. Ihan lonkerotölkki toisessa kädessä on ajettu kilpapyörällä aseman sisällä.

Asematunnelin ja avaran Keskuskadun jälkeen suuntaamme Aleksanterinkatua pitkin Stockmannin raitiovaunupysäkille ja jäämme pois kotona Ullanlinnassa.

Kissa kävelee koko matkan. Paitsi sylissä kantamalla kotoa raitiovaunuun, jossa lasken sen etsimään itselleen mieluisan istumapaikan.

Tällä koko kesän ja syksyn huolella suunnitellulla reitillä olen saanut minimoitua jalkakäytäväosuudet. Ainoat varovaisuutta vaativat vaaranpaikat ovat Aleksin ja Mannerheimintien osuus, sekä matka Tarkk'ampujankadun sporapysäkiltä kotiin. Eli ehkä  satakunta metriä.

Tiistaina otimme kuitenkin kympin sporan sijasta ykkösen, sillä minulla sattui olemaan asiaa Fredalle. Joka poikkeus oli heti koitua Birgitalle kohtalokkaaksi.

Sivun alkuun

IP kirjattu

« Koti ‹ Alue Sivun alkuun