Kissalle apua (Luettu 157 kertaa)
Yage
Maitoviiksi
Poissa

Täällä on kivaa. :)

Kissalle apua
06.02.2018 klo 21:17:03
Tulosta viesti  
Siskoni on juuri hankkinut uuden kissanpennun ja olen huolissani pystyykö hän hoitamaan sitä. Siskoni asuu todella likaisessa asunnossa (lattia tahmea, roskia ympäriinsä yms.) eikä hänen henk. koht. hygieniansa ole kovin hyvä.  Hänellä on aikaisemmin ollut kissa, joka kuoli sairauteen nuorehkona. Kissakin oli likainen, eikä siskoni ikinä vienyt kissaa lääkäriin ennen kuin oli liian myöhäistä.
Niin miten voisin tässä tilanteess toimia? Olen kissa rakas, itsellänikin on kissa ja siksi juuri tämä koskettaa minua niin paljon. Siskoni on masentunut, joten vaikka sanon hänelle asiasta hän lähinnä masentuu asiasta lisää, eikä saa mitään tehtyä.
Voisin itse ottaa kissan mutten voi sitä haneltä suoraan pyytää tai vaatia. Voiko asiasta ilmoittaa jonnekkin? Niin ettei siskoni tietäisi kyseessä olevan minä? En haluaisi myöskään, että tämä katkaisisi suhteemme.

Sivun alkuun

IP kirjattu

noora-
Leijona
Poissa

Sijainti: Kuopio
Re: Kissalle apua
Vastaus #1 - 09.02.2018 klo 00:09:10
Tulosta viesti  
Käsittääkseni eläinsuojeluilmoituksen voi tehdä nimettömästi. Sitä sitten en tiedä voidaanko lain puitteissa tuossa tilanteessa tehdä juuri mitään.. Eläinsuojelulaki on valitettavasti melko löyhä. Kannattaahan sitä yrittää tai ainakin soittaa oman kunnan eläinsuojeluneuvojalle/kunnan eläinlääkärille/kuka nyt onkaan vastuussa oman kunnan eläinsuojelusta ja kysyä mielipidettä/neuvoa.
Tosi harmillinen tilanne kyllä, jospa löytyy joku ratkaisu  Surullinen

Oliver SIA n
28.12.2010
Chanel OSH d 24
30.10.2010

"Koirat tulevat, kun niitä huutaa. Kissat vastaanottavat viestin ja palaavat myöhemmin asiaa
Sivun alkuun

IP kirjattu

« Koti ‹ Alue Sivun alkuun