Orpo kissanpentu + toinen pentueessa kasvanut (Luettu 518 kertaa)
Suvi
Maitoviiksi
Poissa

Täällä on kivaa. :)

Orpo kissanpentu + toinen pentueessa kasvanut
22.08.2016 klo 15:12:17
Tulosta viesti  
Moikka! Uusi täällä ja ehkä eniten sellaista vertaistukea vailla. Kissoja on ollut perheessä lähes koko elämän mutta pentuja viimeksi kun itse olin vielä "pentu" myös!

En löytänyt ihan tälläistä tilannetta keskusteluista. Enkä tiedä onko kenelläkään enää mitään ehdottaa. Enemmän tämä on tälläinen vertsistukipyyntö, ja toki kaikki neuvot otetaan vastaan.

Eli tilanne on tämä:

Taustat ovat seuraavat: Miuku maalta löytynyt orpokissan pentu (löytyi noin 4-5 viikkoisena). Eli mun vanhempien luona elänyt alkuun, kasvanut hyvin, ihmisrakas ja leikkisä. Yritin jo tuollon alkukesästä ehdottaa, että pentu olisi hyvä hetkeksi saada johonkin pentueeseen että oppii kissaksi. Tätä ei kuitenkaan toteutettu. Miuku tuli meille reilu viikko sitten ja kaikki meni hienosti. Pari päivää tästä haettiin Miukulle kaveri Sauhu (poika ja noin samanikäinen ehkä viikon-2 nuorempi). Sauhu elänyt emon ja sisarusten kanssa.

Nyt on viikko mennyt. Meillä on vain kaksio ja käytännössä toinen kissa makkarissa ja toinen olohuoneessa. Totutus aloitettiin hajuja vaihtamalla ja ovenläpi/raosta tutustuen. Kämpän pienuudesta johtuen kontakteja on kuitenkin tullut. Aluksi orpo pento ei näyttänyt edes ymmärtävän mikä toinen pentu on mutta oli äärettömän kiinnostunut. Kun pääsivät kontaktiin orpo seurasi/väjyi toista kunnes tämä huomasi sen ja sitten mentiin peräkanaa. Yleensä orpo kisu piiloitui johonkin ja lähti sitten taas hiippailemaan perään kotvan päästä. Tällä hetkellä kohtaaminen menee heti aika rajuksi painiksi. Ovenvälistä tavatessa kohitaan tassulla.

Pitkä vuodatus, kiitos joku joku jaksoi lukea! Kaikki vinkit otetaan vastaan ja tuki. Kamala ajatus olisi jos pitäisi toisesta luopua, molemmat on niin kilttejä ja kultaisia. 😢 Olen ollut viikon lomalla mutta huomenna pitäisi palata töihin enkä tiedä mitä tästä tulee. Molemmat kaipaavat kovasti ihmisseuraa ja itkevät perään.

-käytössä Feliway ja Feliway friends

-koitetaan leikittää paljon erikseen ja yhdessä

- ruoan kanssa herkuttelu yhdessä

- makuuhuoneen ja olkkarin väliin on yritetty löytää tilanjakajaa mutta ongelma on että tulevat sen yli, mahtuvat raoista tai jakaja ei pysy paikoillaan.

« Viimeksi muokattu: 22.08.2016 klo 21:34:30 Kirjoittaja Suvi »  
Sivun alkuun

IP kirjattu

« Koti ‹ Alue Sivun alkuun