Kissani on tullut aggressiiviseksi (Luettu 1477 kertaa)
titulii
Maitoviiksi
Poissa

Täällä on kivaa. :)

Kissani on tullut aggressiiviseksi
21.11.2015 klo 03:18:37
Tulosta viesti  
Tein käyttiksen tätä kysymystä varten, sillä olen huolissani kissastani. Se on 4- vuotias leikattu narttukissa, hyvin kiltti on luonteeltaan mutta jotain on nyt muuttunut. Olen huolissani voiko sillä olla jotain kipuja, minkä vuoksi sitten on aggressiivinen mua kohtaan. Syö, juo ja leikkii, pesee itseään normaalisti kylläkin.
    Ainut kissa nykyisin, aiemmin kaverina oli nuorempi narttukissa, mutta jouduin siitä luopumaan kun tämä kissani alkoi olemaan aggressiivinen sitä kohtaan, mm. murinaa ja tassulla läpsimistä. Huomasin myös, että kissani oli kovin stressaantunut tulokkaasta, joten ajattelin että parempi molempien kannalta etteivät ole saman katon alla.
     Olen pohtinut voiko kissani jotenkin purkaa ylimääräistä energiaansa tai painikaverin puutetta minun käsivarteeni, mutta kissa tuntuu olevan kovin tosissaan minua purressaan ja potkiessaan eikä vaikuta enää leikkimieliseltä  Surullinen En usko että hyökkäys johtuisi siitä että silittäisin liian pitkään mistä se ärsyyntyisi koska usein silitän vain hetken ja jo se raivostuu. Upottaa hampaat siis ihan kunnolla käteen kiinni. Juuri äsken oli taas tällanen tilanne; makoilin sängyllä, kissa lepäsi pääni vieressä rauhassa vähän kehrätenkin. Silittelin hellästi kissan selkää ja yhtäkkiä se alkaa tuijottaa kättäni, menee selälleen ja tarttuu neljällä käpälällä kiinni käsivarrestani ja upottaa hampaat syvälle eikä päästä irti ja potkii. oikeen kuuluu sellasta "öninää" kun on niin tosissaan ja silmät näyttää "vihaisilta". Se oikeesti sattuu, ja sähähdin sille että tajuais ettei se ole OK.
    Ton jälkeen se menikin suoraan sängyn alle mutta parin minuutin päästä tuli pois kuten mitään ei ois tapahtunutkaan.  Järkyttynyt
    Tässä on ollut siis aika paljon elämänmuutoksia kissalleni viime aikoina; luovuin nuoremmasta kissasta kesällä ja muutin syksyllä toiselle paikkakunnalle, kaksiosta yksiöön. Myös ulkoilu (valjaissa tietenkin) on ollut pannassa nykyisin koska alueella liikkuu paljon kettuja enkä uskalla ottaa riskiä, että jotain sattuisi. Kissani kun ei osaa pelätä vaan luulee koiraksi kun näkee.  Pyöritä silmiä Aktiviteetit ovat siis aika vähissä, vaikka yritänkin leikittää parhaani mukaan. Oisko siis mahdollista myös, että  kissa purkaa energiaansa tuollaisina kohtauksina?
       Kertokaahan mielipiteitänne ja ajatuksianne, miltä tämä kuulostaa, mikä kissallani voisi olla huonosti?

Sivun alkuun

IP kirjattu

Kira
Karvakorva
*
Poissa

Täällä on kivaa. :)

Re: Kissani on tullut aggressiiviseksi
Vastaus #1 - 25.11.2015 klo 22:23:23
Tulosta viesti  
En osaa tarkemmin sanoa, mikä tässä voisi olla syynä. Ei tuo ainakaan leikkimiseltä kuulosta. Olen itse saanut sellaisen neuvon, että jos kissan käytös muuttuu yllättäen, niin heti ensimmäisenä eläinlääkäriin. Siellä voi sitten sulkea pois sairaudet ja kivut, ennen kuin alkaa miettiä niitä psykologisia syitä. Toivottavasti teillä päin on kissoja tunteva eläinlääkäri, joka voisi auttaa myös esim. stressin pohtimisessa jos fyysisiä syitä ei löydy.

Sivun alkuun

IP kirjattu

« Koti ‹ Alue Sivun alkuun