Kissanpennun pelko (Luettu 812 kertaa)
charnisa
Maitoviiksi
Poissa

Täällä on kivaa. :)

Kissanpennun pelko
28.10.2015 klo 16:36:47
Tulosta viesti  
Heippa kaikille

Ostimme kihlattuni kanssa kaksi päivää sitten heinäkuussa syntyneen tyttö kissanpennun Pikin. Omistan ennestään 4kk ikäisen Nöpö nimisen ja 14 vuotiaan kissan nimeltään Smurffi, molemmat narttuja. Nöpö ja Smurffi tulevat toimeen eikä tappele, mutta Smurffi ei tykkää ollenkaan Pikistä. Smurffi tottui heti Nöpöön kun hän tuli n. kuukausi sitten tänne.

Kaikki on mennyt alusta asti hyvin vaitsi tänään. Huomasin, että Piki kävelee maha kiinni lattiassa, ei syö ja on piilossa koko ajan. Näitä ongelmia ei ollut eilen päivällä. Vanhempi kissa Smurffi nukkuu rauhassa makuhuoneen puolella välillä päivisin. Kaikki kolme ovat yöisin olohuoneen puolella. Miettisin , että mitä on yön aikana tapahtunut kun Piki on mennyt ihan oudoksi. Pelkää jopa minua!

Jouduimme eilen Pikin pesemään, koska edellisessä asunnossa haisi voimakkaasti kissan pissa sekä se oli muutenkin kauhean sotkunen paikka. Piki haisi pahalle, joten pesimme sen. Siitä hän ei tykännyt yhtään. Luulimme, että Smurffi ei tykkää Pikistä koska se haisi toisten kissojen pissoilta. Edellisessä asunnossa oli Pikin lisäksi kaksi täysikasvuista urosta ja emä sekä pari sisarusta. Taloudessa asui myös lapsia. Onkohan lapset retuttaneet Pikiä, koska se on yht´äkkiä alkanut pelkäämään meitä vai johtuuko tämä tästä pesusta? jouduimme myös ensimäisenä päivänä leikkaamaan kynnet, koska niitäkään ei oltu nähtävästi leikattu kertaakaan!

Eli miten saan kissan tulemaan piilosta taas pois ja tulemaan luoke? kissa oli kuulemma sosiaalinen ja tykkäsi nukkua ensiten omistajan kanssa. Nämä asiat muuttuivat yhdessä yössä eli en tiedä mitä viime yönä on tapahtunut  Järkyttynyt
vai pitäisikö kissa ottaa ensiyöksi minun kanssani makuhuoneeseen nukkumaan ja jättämään Smurffi ja Nöpö kahdestaan olohuoneen puolelle? jos tämä vaikka voittaisi luottamuksen takaisin? kihlattuni on öisin töissä, joten Piki saisi minun kanssani nukkua.

Tarvitsisin tämän asian kanssa apua, koska en halua, että Piki joutuu koko elämänsä olemaan piilossa, siinähän kärsisi pennun sosiaaliset taidot ja koulutus.

Sivun alkuun

IP kirjattu

« Koti ‹ Alue Sivun alkuun