Kissanpennun suolinkaiset (Luettu 1327 kertaa)
Nuuhku
Maitoviiksi
Poissa

Täällä on kivaa. :)

Kissanpennun suolinkaiset
24.10.2015 klo 01:42:46
Tulosta viesti  
Tervehdys!

Olisin vailla muiden kokemuksia sekä vinkkejä. Otimme 12-viikkoisen kissanpennun, joka ei ollut saanut madotusta laisinkaan synnyinkodissaan. Aloitimme heti matokuurin, mutta suolinkaiset olivatkin jo asettuneet taloksi.

Alussa pentu kävi laatikolla ihan hienosti, kun sitä vahti aina heräämisen ja syömisen jälkeen. Teki myös suosiolla laatikkoon. Madot kuitenkin aiheuttavat nyt ilmeisesti löysää vatsaa ja pentu on lopettanut itsenäisesti laatikolla käymisen. On alkanut silmän välttäessä tekemään kaikki tarpeensa nurkkiin. Laatikolla käy ainoastaan kun sitä jaksaa sinne nostella useita kertoja ja vahtii itse vieressä ettei hyppää pois. Tällöinkin saattaa pomppia lattialle, elehtii niin että tekisi mielummin siihen sekä etsii laatikon vierestä paikkaa.

Onko tämä pentu nyt lopettanut laatikolla käynnin koska ajattelee löysän vatsan johtuvan siitä vai mistä on kyse? Saako tätä kitkettyä nyt pois ennen kuin kunnolla alkaakaan?

Etikalla olen pessyt aina väärät paikat joissa on käynyt sekä palkinnut laatikolla käynnistä. Ei tunnu tehoavan, ainakaan vielä. Kokeilen vaihtaa vielä hiekkaa jos ei vaikka pidä tuosta mikä nyt on.

Jelpatkaa mua  Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

chocspot
Mörökölli
Poissa

Heippa!

Re: Kissanpennun suolinkaiset
Vastaus #1 - 24.10.2015 klo 03:42:09
Tulosta viesti  
Onko sulla ihan normaali mikrohiekka laatikossa ja puhdistat sen riittävän usein?

Voi olla ettei pentu ole saanut riittävää opetusta laatikolle syntymäkodissaan/emoltaan. Toivottavasti jaksatte olla kärsivällisiä, eihän se kissan vika ole.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Nuuhku
Maitoviiksi
Poissa

Täällä on kivaa. :)

Vastaus #2 - 26.10.2015 klo 02:56:52
Tulosta viesti  
Kyllä, olenkin jo tehnyt vaihdoksen tuon alkuperäisen viestin jälkeen tuohon mikrohiekkaan sekä olen joka kerta puhdistanut lootan heti kun näen siellä jotain, eli useita kertoja päivässä Hymiö

Nyttemmin pentu on alkanut tekemään jälleen laatikkoon. Ilmeisesti edellinen hiekka ei miellyttänyt ja vaihdoin hieman laatikon paikkaa. Eiköhän tämä tästä ala lutviutumaan.

Ja kyllä, ei tietenkään ole kissan vika mikäli syntymäkodissa jäänyt oppien saanti hieman vähemmälle.

Mutta luulen että ongelma piili tuossa väärässä hiekassa ja laatikon paikassa Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

4Cats
Leijona
Poissa

Miau

Sijainti: Helsinki
Sukupuoli: Nainen
Vastaus #3 - 26.10.2015 klo 13:52:15
Tulosta viesti  
Itse uskon, että tuossa on ollut monen asian yhteisvaikutus : uusi paikka, löysävatsa & mahdolliset muut vatsavaivat madotuksista sekä laatikon paikka ja hiekka.

Hienoa, että asiat alkaneet sujumaan Hymiö . Pennulla asiat on vielä usein helpommin korjattavissa ennen kuin niistä tulee pysyvä tapa.

Etikka on todella se paras ja tehokkain tapa puhdistaa väärien paikkojen hajut.

Onnea uuden perhaanjäsen kanssa Hymiö

Sivun alkuun
IP kirjattu

« Koti ‹ Alue Sivun alkuun