Miten tutustuttaa eri talouksissa asuvat kissat? (Luettu 1940 kertaa)
Delilah
Maitoviiksi
Poissa

Täällä on kivaa. :)

Miten tutustuttaa eri talouksissa asuvat kissat?
28.11.2013 klo 21:16:01
Tulosta viesti  
Minulla on vuoden ikäinen, vilkas ocicat-tyttö, jonka kanssa käyn lähes joka viikonloppu vanhempieni luona kylässä. Vanhempieni luona asuu jo entuudestaan rauhallinen balineesiuros, ja kissat ovat oikein hyviä kavereita keskenään. Minun kissani oli heti häntä pystyssä tutustumassa, balineesilla kesti vähän kauemmin lämmetä.

Nyt vanhempani ovat hankkimassa myös toista kissaa, joka tulisi siis kotiin pentuikäisenä. Rotu olisi mahdollisesti itämainen lyhytkarva tai devon rex, eli vilkas ja seurallinen. Sukupuoli luultavasti poika.

Haluaisin kovasti jatkaa viikonloppuvierailuja vastedeskin, joten haluan ehdottomasti, että myös minun kissani tulee uuden pennun kanssa toimeen. Eli mitenköhän totuttaminen kannattaisi toteuttaa? Kannattaisiko minun tuoda kissani vastaanottamaan pentua heti, kun se saapuu vanhempieni luokse, vai kannattaako uuden pennun antaa mieluummin tutustua vanhempieni kissaan rauhassa, ja vasta totuttelujakson jälkeen toisin oma kissani paikan päälle? 

Mikä kuulostaa järkevimmältä vaihtoehdolta?

Sivun alkuun

IP kirjattu

chocspot
Mörökölli
Poissa

Heippa!

Re: Miten tutustuttaa eri talouksissa asuvat kissat?
Vastaus #1 - 29.11.2013 klo 11:12:56
Tulosta viesti  
Kuulostaa ihan järkevältä, että molemmat kissat olisivat paikalla kun uusi pentu tulee. Meillä tehtiin noin, kun mulle tuli uusi kissanpentu. Mulla ja poikaystävällä on siis molemmilla kissoja (ocicatteja nekin  Hymiö), emmekä asu kokoaikaisesti yhdessä. Molemmat mun kissat ovat tulleet mulle niin, että olemme ensin totuttaneet ne poikaystävän vanhempiin kissoihin. Tosi hyvin viihtyvät laumassa, tosin ne viettävätkin yli 50 % ajasta kaikki yhdessä.

Sivun alkuun

IP kirjattu

kurnau
Karvinen
**
Poissa

they call me the boss

Sijainti: KS
Sukupuoli: Nainen
Vastaus #2 - 02.12.2013 klo 10:57:36
Tulosta viesti  
Minä veisin heti, kun pentu tulee ja ajoittaisin pennuntulon viikonlopulle. Meillä on suurimpina juhlapyhinä talossa 5 kissaa, joista 3 on kodinvaihtajia. Kodinvaihtajat vihaa kaikkea uutta (kuten junioria), joka näkyy aggressiivisuutena meillä.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Delilah
Maitoviiksi
Poissa

Täällä on kivaa. :)

Vastaus #3 - 21.12.2013 klo 22:59:16
Tulosta viesti  
Nyt se on lyöty lukkoon. Devon-poika tulee tammikuun lopulla. Hymiö

Ajattelin ottaa vinkeistä vaarin ja tuoda kissamme jo valmiiksi ottamaan pentua vastaan.

Suunnittelin, että kissat saisivat olla ainakin ensimmäisen viikon putkeen yhdessä, ehkä jopa pidempäänkin, jotta ne ehtivät tottua toisiinsa. Sen jälkeen kävisin jonkin aikaa joka viikonloppu, ja kun kisut (toivottavasti) ovat kavereita keskenään, harvennan käyntejä.

Sivun alkuun

IP kirjattu

chocspot
Mörökölli
Poissa

Heippa!

Vastaus #4 - 21.12.2013 klo 23:59:01
Tulosta viesti  
Kun pentu nuorena tottuu muihin kissoihin, niin eiköhän se hyvin mene. Alussa varmasti on sähinöitä, mutta ne on odotettavissa.

Sivun alkuun

IP kirjattu

« Koti ‹ Alue Sivun alkuun