Nartun astutus? (Luettu 15984 kertaa)
Niineri
Maitoviiksi
Poissa

Täällä on kivaa. :)

Nartun astutus?
21.08.2013 klo 09:31:47
Tulosta viesti  
Kissani Fili on syyskuussa vuoden täyttävä leikkaamaton maatiais narttu. Väriltään todella kaunis tuhkanharmaa.
Aikomus on leikkauttaa tyttö jossain vaiheessa, mutta olisi sääli heittää noin kauniit geenit menemään. :/
Olen miettinyt Filin astuttamista ja kyselisinkin nyt vähän teidän mielipiteitä asiasta.

Jos pentuja tulisi, hoidan ne tottakai asianmukaisesti ja pidän itselläni niin kauan kunnes oma koti löytyy.
Lueskelin noita muita aiheita ja sanottiin, että mahdolliset vanhemmat olisi syytä käyttää testeissä. Jos oikea sulhanen Filille löytyy, niin olen valmis myös nuo testit käymään.

Siinä vähän pohjustusta, eli miten on? Kannattaisiko alkaa etsiä kollia vai viedä tyttö suoraan leikattavaksi?
Arvostaisin todella mahdollisimman monen mielipidettä. Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

4Cats
Leijona
Poissa

Miau

Sijainti: Helsinki
Sukupuoli: Nainen
Re: Nartun astutus?
Vastaus #1 - 21.08.2013 klo 11:04:20
Tulosta viesti  
Itse sanoisin, että todella jos olet valmis pentueen ja mamman hyvin hoitamaan ja tekemään vähintäänkin nuo Felv, Fiv ja veriryhmä testit (tietysti molemmille vanhemmille), niin "go for it". Tosin sanoisin, että vastuullisen kollin omistajan löytäminen ei välttämättä ole kovin helppoa.

Sen voin sanoa, että todella hieno ainutlaatuinen kokemus, mutta varsinkin kotikissojen kohdalla siitä kokemuksesta on todella oltava valmis myöskin maksamaan, eli ikävä tosiasia on se, että kissojen hyvä hoito maksaa enmmän kuin mitä mitä kotikissoista on moni valmis maksamaan. Tosin ilokseni olen huomannut, että myöskin kissan hankkijoista löytyy jo tämänkin tiedostavia Hymiö.

Itsellä tuolla tälläkin hetkellä 6,5 viikkoisia pentusia neljä ja hetkeäkään en vaihtaisi pois enkä kadu, että tähän ryhtyi.

Sivun alkuun
IP kirjattu

Niineri
Maitoviiksi
Poissa

Täällä on kivaa. :)

Vastaus #2 - 21.08.2013 klo 23:14:41
Tulosta viesti  
Lueskeltiin tuossa kaverin kanssa venäjänsinisen rotumääritelmiä (kun on moni tullut kysymään, että onko venäjänsininen tuo kissa) ja tultiin siihen tulokseen, että Fili täyttää vaatimukset lähes täydellisesti. Ainoastaan kaulassa pieni, valkoinen laikku ja silmissä myös hieman keltaista.

Maatiaisena pentu minulle myytiin, eikä minulla ole mitään käsitystä vanhemmista (sillä en niitä koskaan nähnyt), mutta miltä teistä kuulostaa? Voisiko Fili olla ainakin puoliksi venäjänsininen? Järkyttynyt

Voiko tuota rotua mitenkään varmistaa missään?

Sivun alkuun

IP kirjattu

4Cats
Leijona
Poissa

Miau

Sijainti: Helsinki
Sukupuoli: Nainen
Vastaus #3 - 21.08.2013 klo 23:31:53
Tulosta viesti  
Sinänsä kai tuolla ei ole merkitystä, se ei tee kissasta yhtään arvokkaampaa tai arvottomampaa lemmikkiä, jos ei rotutaustasta mukana tule mitään muita "erityispiirteitä", mitkä on hyvä tietää. Rotumääritetelmän mukaisuus ei vielä tee kissasta rotukissaa eikä sitä ole mahdollista rekisteröidä, jos ei olemassa noviisiluokkaa.

Venäjänsinisillä ei kyllä valkoista ole ja myöskin maatiaisissa esiintyy sinisiä.

Sivun alkuun
IP kirjattu

Alli
Karvinen
**
Poissa

Täällä on kivaa!

Vastaus #4 - 22.08.2013 klo 22:28:23
Tulosta viesti  
Sininen on maatiaiskissakannassamme hyvin yleinen väri, ja venäjänsininen on tyypiltään aika peruskissa. Eiköhän kissasi ole ihan ehta maatiaiskissa, varmaan hyvin kaunis sellainen.  Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

« Koti ‹ Alue Sivun alkuun