kuriton kilppari (Luettu 14169 kertaa)
linskyxoxo
Maitoviiksi
Poissa

Täällä on kivaa. :)

kuriton kilppari
29.04.2013 klo 18:32:12
Tulosta viesti  
Hei,
Hankin itselleni kilpparikissan tossa viime vuoden marraskuussa ja kaikki menny hyvin, mutta se on nyt pari kuukautta ollut tosi pain in the ass. Tottakai aluks ymmärsin, että pentu niin testaa rajojaa, mutta oon ollu aika tiukka ja periks antamaton sen kurituksen suhteen. En käytä minkäänlaista fyysistä kuritustapaa, en uskalla edes niskasta ottaa kiinni vaikka niin mulle vinkattiin, että vois tepsiä. Se vaan ei usko.. enkä tiiä millä saisin uskomaan.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Utu
Karvakorva
*
Poissa

Re: kuriton kilppari
Vastaus #1 - 29.04.2013 klo 18:43:33
Tulosta viesti  
Mitä kissasi sitten tekee?

Kissa ei osaa puhua, mutta pystyy kyllä antamaan määräyksiä!
Sivun alkuun

IP kirjattu

Ammi
Karvakorva
*
Poissa

Täällä on kivaa. :)

Sijainti: Helsinki
Sukupuoli: Nainen
Vastaus #2 - 29.04.2013 klo 22:07:55
Tulosta viesti  
Kissoillakin on uhmaikä, jota tuntuu seuraavan välittömästi murrosikä. Ainakin siis minun Sulolla oli  Pyöritä silmiä

Eli haetaan rajoja ja puretaan loputonta energiaa riiviöimällä ja hakemalla huomioita tekemällä kiellettyjä asioita hillittömällä vimmalla. Ei taida siihen auttaa kuin aika ja reipas leikitys. Kyllä ne yleensä rauhoittuu kun ikä alkaa olla lähempänä kymmentä kuin yhtä Silmänisku Vain jotkin harvat kissat ovat rauhallisia löllyköitä, loput melskaa ja mekastaa (oma kokemus).

Stressaantuneen oloiseen käytökseen voi koettaa vaikka feliwaytä (kissaferomonia, löytyy mm. apteekeista) ja uuvuttamiseen kissanminttua. Kurittamisella en usko kissan ymmärtävän muuta kuin, että ihmistä pitää pelätä, ja sitten saadaankin ihan uusi liuta ongelmia aikaiseksi mm. stressipissailua, raapimista jne ongelmakäytöstä.

Itse olen käyttänyt arestia, eli heti ilkeydestä narautettu eläin oven taakse yksin joksikin aikaa. Seura ja huomio (vaikka omasta mielestä negatiivinen) on paras palkinto mistä tahansa käytöksestä! Myös kova komento juuri oikealla hetkellä (esim. raapimisjutut) on tuntunut toimivan (ja sitten heti aresti). Vähänkään jos lepsuilee niin kaikki menee ihan lööperiksi ja kissat nauraa.

Kotikissa Noita 05/2004, MCO Sulo 01/2010
Sivun alkuun

IP kirjattu

Tabby
Ylläpitäjä
Poissa

Valvova silmä

Sijainti: Lohja
Vastaus #3 - 30.04.2013 klo 09:27:21
Tulosta viesti  
Siirsin tämän Psykologian ja käyttäytymisen alle, tässä ei ilmeisesti keskustella kissan kasvattamisesta eli pentujen teettämisestä kissalla Hymiö

Muakin kiinnostaisi, että mitä kissa noin ylipäätään sitten tekee? Hyökkäilee jalkoihin? Pudottelee tavaroita?

HCS n 09 Laku R.I.P.
HCL n 09 Peku
HCL n 24 09 Lula
HCS n 02 Ässä
HCS n 24 Ninja
HCL n 24 Traks
HCL n 23 Hertta
HCL n 09 Kelmi
Sivun alkuun
WWW | Facebook | ICQ  
IP kirjattu

muput
Mörökölli
Poissa

Tavallisia kissoja ei
ole olemassa

Sijainti: Tampere
Vastaus #4 - 30.04.2013 klo 21:39:56
Tulosta viesti  
^^Mä oon usein sanonut, et kissoilla, kuten koirillakin - on pentuna ensin uhmaikä, kapinaikä ja viimesenä vähän ennen vuoden ikää mörköikä.  Kliseinen Sit mörköiän perään tulee murkkuikä.  Kliseinen

Kissat eivät ole koko elämäni, mutta ne tekevät elämästäni kokonaisen.
Sivun alkuun
IP kirjattu

Tabby
Ylläpitäjä
Poissa

Valvova silmä

Sijainti: Lohja
Vastaus #5 - 02.05.2013 klo 09:02:02
Tulosta viesti  
^Ja murkkuiän jälkeen nuoren aikuisen kissan itsepäisyysvaihe? Kliseinen Mä sanon edelleen, että vanhoissa kissoissa on sitä jotain - vaikka on noi nuoret riiviötkin ihania.

HCS n 09 Laku R.I.P.
HCL n 09 Peku
HCL n 24 09 Lula
HCS n 02 Ässä
HCS n 24 Ninja
HCL n 24 Traks
HCL n 23 Hertta
HCL n 09 Kelmi
Sivun alkuun
WWW | Facebook | ICQ  
IP kirjattu

« Koti ‹ Alue Sivun alkuun