10 Hyviä lemmikkitarvikeliikkeitä (Luettu 4229 kertaa)
Oliivi
Karvinen
**
Poissa

Sijainti: Tampere
Sukupuoli: Nainen
Hyviä lemmikkitarvikeliikkeitä
24.03.2013 klo 18:34:14
Tulosta viesti  
Rohkenin perustaa uuden ketjun aiheelle, kun en oikein sopivaa löytänyt kysymykselleni ja tähän ketjuun voisi muutenkin jakaa vinkkejä hyväksi koetuista lemmikkitarvikeliikkeistä!

Tietääkö joku Tampereelta isoa lemmikkieläinkauppaa? Itse olen löytänyt vain pieniä liikkeitä, mutta haluaisin uutta tulokasta varten penkoa kaikenlaista kissakamaa isosta, hyvän valikoiman liikkeestä (vaihtelua Zooplussaan...). Oikeissa kaupoissa on paljon enemmän tunnelmaa kun vertaa nettikaupoista tilaamiseen.

Itse tiedän Jyväskylästä huisin hyvän kaupan. Nimeltään taisi olla Rahulan rehu ja sijaitsee Seppälässä Citymarketin lähellä. Todella iso kauppa ja sieltä on ostettu meille ainakin ruokakupit (on hienot!).

Sivun alkuun

IP kirjattu

Lulu
Maitoviiksi
Poissa

Re: Hyviä lemmikkitarvikeliikkeitä
Vastaus #1 - 25.03.2013 klo 17:18:13
Tulosta viesti  
^ Taitaa olla aika monet liikkeet keskittyneet lähinnä koiratarvikkeisiin. Ainakaan en ole itse vielä löytänyt oikeasti hyvää valikoimaa kissakamoja. Täällä Lielahdessa on aika hyvä valikoima lemmikkiliikkeitä noin muuten. Wuf.fi:stä (http://www.wuf.fi/) ostin itse kuppeja tuleville kissoille. Musti ja Mirri löytyy myös sekä Teemer (http://www.teemer.net/). Barffiruokaa taas löytyy barffinetistä (http://www.barffi.net/).

Sivun alkuun
IP kirjattu

Oliivi
Karvinen
**
Poissa

Vastaus #2 - 25.03.2013 klo 18:16:33
Tulosta viesti  
Iso kiitos noista! En oo ikinä kuullutkaan ja se on aina hyvä merkki, tulee vähän vaihtelua perus Mustien ja mirrien ja Faunattarien valikoimaan..! Täytyypä lähteä excursiolle Lielahteen!

Sivun alkuun

IP kirjattu

muput
Mörökölli
Poissa

Tavallisia kissoja ei
ole olemassa

Vastaus #3 - 30.04.2013 klo 21:11:27
Tulosta viesti  
Teemerissä on kiva palvelu, vaikka onkin koirapainotteinen, kuten Wuffikin.  Hymiö Kaipais tohon Lietsuun jotain isompaa myymälää tai laajempaa valikoimaa johonkin nuita kissojen jutskia, kun tua M&M vähän kyllästyttää.  Hymiö

Kissat eivät ole koko elämäni, mutta ne tekevät elämästäni kokonaisen.
Sivun alkuun
IP kirjattu

Tiitukka
Karvakorva
*
Poissa

Täällä on kivaa. :)

Sijainti: Oulu
Vastaus #4 - 01.05.2013 klo 08:49:49
Tulosta viesti  
Eikö Tampereelle ole se Sydänystäväkin? www.sydanystava.fi
Myy sitä nimeltä mainitsematonta ja muutamaa muuta sellaista ruokaa mitä ei niin muualta saa.
Tarvikepuolesta en tiedä mutta sitäkin on. En ole kys. kaupassa koskaan käynyt mutta he ovat joissakin näyttelyissä paikan päällä olleet.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Tabby
Ylläpitäjä
Poissa

Valvova silmä

Sijainti: Lohja
Vastaus #5 - 02.05.2013 klo 08:46:56
Tulosta viesti  
Kissatarvikevalikoimat on valtaosassa lemmikkitarvikeliikkeitä valitettavan suppeat. Mä olisin jo monta kertaa avannut pelkästään kissatarvikkeita myyvän liikkeen, jos en opiskelisi ja jos liiketilojen vuokrat olisivat yhtään kohtuullisemmat (kun vuokra on 1000-3500 €/kk + sähkö + muut kustannukset, on aika suhteetonta edes kuvitella kivijalkamyymälän kannattavan).

Eipä täällä Lohjallakaan enää ole kuin pari Musti & Mirri -liikettä sekä Faunatar, ne on jyränneet ei-ketjujen yli Surullinen Sääli, koska mieluiten asioin juuri sellaisissa liikkeissä, jotka eivät kuulu mihinkään ketjuihin. On täällä vielä yksi, joka ei kuulu mihinkään ketjuun, mutta siellä ei ole käytännössä katsoen mitään valikoimaa kissoille. Jokunen leluhiiri ja kissanminttunappeja löytyy, mutta mä kaipaisin kissoille vähän jotain muutakin.

HCS n 09 Laku R.I.P.
HCL n 09 Peku
HCL n 24 09 Lula
HCS n 02 Ässä
HCS n 24 Ninja
HCL n 24 Traks
HCL n 23 Hertta
HCL n 09 Kelmi
Sivun alkuun
WWW | Facebook | ICQ  
IP kirjattu

Tiitukka
Karvakorva
*
Poissa

Täällä on kivaa. :)

Sijainti: Oulu
Vastaus #6 - 04.05.2013 klo 10:15:07
Tulosta viesti  
Sepä se :/
Useat pienet toiminimet harkitsevat lopettamista kun useat tilaavat ruokansa ja tarvikkeensa zooplussalta.
Tilaan minäkin, ei siinä mutta koitan kannattaa myös paikallisia liikkeitä..joita nyt ei hurjasti oo...

Sivun alkuun

IP kirjattu

Oanna
Mörökölli
Poissa

Meidän murut Peppi -08
ja Pinna -09

Vastaus #7 - 04.05.2013 klo 19:38:43
Tulosta viesti  
Mun mielestäni Tampereella on ihana pikkukauppa, Lemmikkitalo, Pispalassa. Se on pieni ja ahdas mutta valikoimassa on paljon sellaista mitä itse haluan ostaa ja mitä ei kaikissa isoissakaan kaupoissa ole (esim. Ever Clean-hiekkaa, Orijen-raksuja, Vänttisen valjaita). Lisäksi omistaja on ihanan sympaattinen Hymiö. Hinnatkin on paremmat kuin isojen ketjujen myymälöissä.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Tabby
Ylläpitäjä
Poissa

Valvova silmä

Vastaus #8 - 05.05.2013 klo 10:23:00
Tulosta viesti  
Pienemmistä liikkeistä usein löytyykin kivempi valikoima, ketjuissa kun on se, että ylhäältä aika pitkälti sanellaan mitä on oltava valikoimissa. Ah tätä vapautta kun saa ihan itse päättää mitä kaikkea haluaa pitää valikoimissa Hymiö

Harmi kun nykyään vähän joka alalla vallitsee toi ketjuihin kuuluminen. Ennen oli kaikkia kivoja pieniä liikkeitä, nyt on samat ketjujen liikkeet joka kaupungissa. Eipä niitä kyläkauppojakaan enää pahemmin ole. Tietysti ison ketjun plussana on tunnettuus ja franchising on siitä helppo yritys muoto, että saa valmiiksi tunnetun nimen.

Muuten esim. Musti & Mirri -liikkeissäkin on eroja. Esim. Lohjalla Lempolan Musti & Mirri myy vaikka mitä kivoja kissanlelu, kun taas Nummelan Musti & Mirri myy aika pitkälti eioota kissatarvikkeissa.

HCS n 09 Laku R.I.P.
HCL n 09 Peku
HCL n 24 09 Lula
HCS n 02 Ässä
HCS n 24 Ninja
HCL n 24 Traks
HCL n 23 Hertta
HCL n 09 Kelmi
Sivun alkuun
WWW | Facebook | ICQ  
IP kirjattu

4Cats
Leijona
Poissa

Miau

Sijainti: Helsinki
Vastaus #9 - 05.05.2013 klo 11:43:09
Tulosta viesti  
Noh, itse siirryin zooplussan asiakkaaksi, kun meidän lähi Musti & Mirri lopetti. Tuolta tilattiin, jos ei löytynyt hyllystä Hymiö. Tämä liike muuten joutui lopettamaan kun menetti liiketilansa(vuokrasopimusta ei uusittu, kun iso ketju halusi tilat). Lähin oli sen jälkeen Faunatar, josta ei löytynyt edes meidän käyttämiä ruokia tai hiekkoja.

Aiemminpiin Musteihin & Mirreihin olin tyytyväinen ja niitä yhä välistä käytin, vaikkakin autottomana ei aina onnistunut. Muutoksen jälkeen on niistäkin tullut ihan liian ketjun määräämiä.  Toinen mihin olen aina ollut tyytyväinen oli Stocka, mikä sekin supistanut.

Kerran kävin itiksen lemmikkitarvikeliikkeet läpi, kun olin pojan luo  menossa käymään ja pyysi tuomaan Balamutille muonaa... en muista montako liikettä ravasin lähi, myös pari markettia ja ei meinannut löytyä mitään kelvollista ruokaa pennulle... Vihdoin löysin Carnya yhdestä lemmikkieläinliikkeestä mikä onneksi myös kelpasi.

Valjaat yhä ostan mieluiten ihan liikkeestä tai sitten käytettyinä, mutta tällä hetkellä en enää edes tiedä missä olisi hyvä valikoima edes täällä pk-seudulla Surullinen. Onneksi ei ole tällä hetkellä tarvetta uusille, vaan niitä löytyy jo aika laaja valikoima.

Sivun alkuun
IP kirjattu

Tabby
Ylläpitäjä
Poissa

Valvova silmä

Vastaus #10 - 05.05.2013 klo 14:53:42
Tulosta viesti  
^Faunatar taitaakin olla enemmän keskittynyt jyrsijä-, akvaario- ja terraariopuoleen. Ainakin kaikissa niissä liikkeissä joissa mä olen käynyt, on ollut kohtalaisen pieni valikoima tuotteita kissoille. Pakastehiiret haen Faunattaresta, samoin Traksin valjaat ostin Faunattaresta kun ei Musti & Mirri enää myy Kesomaan valjaita.

HCS n 09 Laku R.I.P.
HCL n 09 Peku
HCL n 24 09 Lula
HCS n 02 Ässä
HCS n 24 Ninja
HCL n 24 Traks
HCL n 23 Hertta
HCL n 09 Kelmi
Sivun alkuun
WWW | Facebook | ICQ  
IP kirjattu

skarlett
Karvakorva
*
Poissa

Vastaus #11 - 06.05.2013 klo 14:55:03
Tulosta viesti  
Tampereen Turtolan Faunatar on aika hyvä, myy Orjenia ja Acanaa ja monta muuta hyvää merkkiä. Me käydään siellä sydänostoksilla.
Kuivaruoat haetaan Sydäystävästä, kun ei muualta saa. Entisessä Nekalan Mustissa ja Mirrissa ostin katille jumbovessan, kun oli niin hieno. Ja kallis kuin mikä. Muuten en oikeastaan asioi fyysisissä lemmikkiliikkeissä, vaan kaikki ostetaan zooplussalta. Kyllä ne hinnat vaan voittaa, vaikka tykkäisin enemmän poimia niitä ruokia koriin itse ja maksaa kassalla normaaliin tyyliin. Ja todella huonot ruokavalikoimat surettaa, aina on jotain sokeripitoista tai viljapitoista. Ja Royalia ei jaksa katsella enää. Viimeeksi järkytyin Carny purkista jonka hinta oli 2,5 euroa.
Onhan se selvää että koko ajan ollaan menossa siihen suuntaan että ihmiset ostaa kaiken netistä. Suomessa on myös niin vähän kysyntää, ettei oman liikkeen pitäminen yksinkertaisesti kannata. Yritän tukea aina yksityishenkilöiden kauppoja ja yrityksiä, mutta järkevissä rajoissa.

♂ FI*CapitalCats Livingstone "Walden" (MCO n 09 22) 30.03.2012
♀ FI*CapitalCats Mercedes "Penelope" (MCO fs 09) 19.05.2013
Sivun alkuun

IP kirjattu

Tabby
Ylläpitäjä
Poissa

Valvova silmä

Vastaus #12 - 07.05.2013 klo 21:37:26
Tulosta viesti  
^Mullakin hyvin pitkälti just sen takia on vain nettikauppa, että siinä on ylläpitokustannukset minimissään. Eläintarvikeliikkeissä harvoin on niin hyvä tuotto, että ne todella kannattais. Olen ollut Mustissa & Mirrissä työharjoittelussa ja siellä päivittäinen myynti on ihan murto-osa siitä, mitä esim. mun äidin työpaikalla on viikkomyynti (äiti on ihan toisella alalla, ei lemmikkien tai muidenkaan eläinten kanssa tekemisissä). Jos vielä haluaisi erikoistua lähinnä vain tiettyjen lemmikkien tarvikkeisiin, riskit olisivat entistä suuremmat. Lohjalta tosiaan juuri loppui yksityinen eläintarvikeliike kun ketjut jyräävät Surullinen

HCS n 09 Laku R.I.P.
HCL n 09 Peku
HCL n 24 09 Lula
HCS n 02 Ässä
HCS n 24 Ninja
HCL n 24 Traks
HCL n 23 Hertta
HCL n 09 Kelmi
Sivun alkuun
WWW | Facebook | ICQ  
IP kirjattu

« Koti ‹ Alue Sivun alkuun