Hankintalista (Luettu 12519 kertaa)
sadettaja
Leijona
Poissa

Sijainti: Turku
Sukupuoli: Nainen
Hankintalista
22.01.2013 klo 13:09:32
Tulosta viesti  
Ajattelin, että tästä voisi tulla sellainen ketju missä voisi kertoa mitä kullakin on kissoille tällä hetkellä hankintalistalla.

Mulla on aika monta juttua, eikä niihin ole juuri nyt varaa...

Kissoille uusi kiipeilypuu. Se ei ole välttämätöntä, koska vanha on ehjä mutta hieman rähjäinen. Ihastelin tätä, vaikka todennäköisesti sekin rähjääntyisi pian kovassa käytössä. Oi, miksi ei ole nättejä ja kestäviä puita kukaan vielä keksinyt...?

Toinen olisi juoma-automaatti ja keramminen sellainen. Luin tästä paljon positiivista ja sen voisi pestä tiskikoneessa.

Sitten vielä haluaisin toisen samanlaisen vessan, jonka ostin ennen joulua. Kissat tykkää ja ei leviä hiekat juuri ollenkaan!

Onkos muilla kissoille "sitten kun on rahaa" hankintoja? Tämä voi olla kyllä siitä vaarallinen ketju, että tulee lisää ideoita!  Pyöritä silmiä

Edit. Korjasin vessalinkin, nyt pitäis aueta. Booda -vessa siis kyseessä, minkä rappusiin pitäisi suurimman osan hiekasta jäädä.
« Viimeksi muokattu: 22.01.2013 klo 14:31:24 Kirjoittaja sadettaja »  
Sivun alkuun

IP kirjattu

noora-
Leijona
Poissa

Sijainti: Kuopio
Re: Hankintalista
Vastaus #1 - 22.01.2013 klo 13:13:57
Tulosta viesti  
Tuo vessa linkki ei minulle ainakaa auennut mutta itse myös olen haaveillut ostavani samanlaisen juoma-automaatin.
Toinen mistä haaveilen on että saisi tuon miehekkeen virittelemään hyllyjä seinille kissoje varten, tämä tosin lähinnä sitten kun asutaa jossain pysyvämmässä asunnossa. Nykyisestä kun haluan vain pois asap  Pyöritä silmiä Kovasti myös suunnittelen kerääväni zooplussa pisteitä niin paljon että saisin raapimatynnyrin hankittua. Haluaisin myös vähän pienemmän kantoboksin jolla olisi kätevämpi liikutella yhtä kissaa.

Oliver SIA n
28.12.2010
Chanel OSH d 24
30.10.2010

"Koirat tulevat, kun niitä huutaa. Kissat vastaanottavat viestin ja palaavat myöhemmin asiaa
Sivun alkuun

IP kirjattu

Ansi
Leijonakuningas
Poissa

Sijainti: Nastola
Vastaus #2 - 22.01.2013 klo 13:52:56
Tulosta viesti  
Surokin näyttelyssä oli ainakin mun mielestä nätti ja tukevan + kestävän oloinen kiipeilypuu. Pikkumiinuksena, että hintaa oli 450 euroa  Pyöritä silmiä. Ja olihan se aika massiivinen jos ajattelee meidänkin pikkuista taloa. Se oli sellaisella Virolaisella myyjällä, jonka olen nähnyt aiemminkin näyttelyissä ja jolta on ostettu meille sellainen froteinen luonnonvaalea kissanpeti (taisin sen sulle sadettaja esitellä silloin kun Rurokista elokuussa sen ostin  Hymiö). Firman kuitissa lukee HPR Grupi OÜ, mutta äkkiseltään googlaamalla ei löydy mitään nettisivuja.

Tuon kiipeilypuun tasot ja pohjalevy oli tehty todella paksusta vanerista, pylväistä en tiedä mitä matskua olivat, mutta olivat varmaan neljä kertaa paksummat kuin peruspuissa, olivat kuitenkin perinteisesti sisal-köydellä päällystetyt. Tasojen päälliset/pehmusteet oli muistaakseni sitä samaa pehmoista froteeta kuin tuon firman myymät peditkin, ja olivat irroitettavissa. Jos tosiaan ovat samaa froteeta, niin ovat pestävissä 60 asteessa. Tasojen päällä oli vielä siitä froteesta tehtyjä hauskan mallisia pesiä, osa saattoi olla vaan irrallaan siinä tason päällä "sisustusvinkkinä", mutta ainakin yksi oli tarranauhoilla kiinni tasossa kun kokeilin.

Oli kyllä tosi tukeva ja varmasti olisi ihana kissoista kiivetä noita tukevia pylväitä pitkin. Ja mun silmään tosiaan oli kivan näköinenkin ja ainakin vaaleaan sisustukseen sopisi upeasti. Harmi kun en keksi mistä päin nettiä voisi löytyä kuvia. Pitäisi tsekata kotona mitä siinä pedissä olevassa lapussa lukee, jos olisi joku valmistajan nimi ja voisi sitä kautta löytyä netistä jotain linkkiä tännekin.

Se puu jäi kyllä mieleen pyörimään, mutta se hinta...

EDIT. Nyt löytyi firman nettisivut: http://www.kassideilusalong.eu/

Mutta ei tuolla ollut niitä puita. Pedit ovat jonkun saksalaisen valmistajan ja kiipeilypuut tosiaan vaikuttivat olevan saman valmistajan. Pitää nyt vielä tarkistaa kotona löytyykö siitä pedistä valmistajan nimi.

Mökö ja Luru, maatiaissisarukset, s. 20.6.2009
IP FI*Draconian Ataegina "Hippu", NFO, s. 10.4.2011
Sivun alkuun

IP kirjattu

sadettaja
Leijona
Poissa

Vastaus #3 - 22.01.2013 klo 14:37:51
Tulosta viesti  
^Oli tuolla puitakin. Hymiö Juuri noita olen myös monessa näyttelyssä kuolannut! Siinä olisi melkein täydellinen puu.  Kliseinen Mutta eipä ole ainakaan nyt varaa moiseen... Ehkä joskus.

Mulla oli jossain vaiheessa linkki sille saksalaisellekin valmistajalle. Jos sieltä sais tehtyä halvemmalla jonkun kimppatilauksen...  Kliseinen

Sivun alkuun

IP kirjattu

Mintan
Leijona
Poissa

Topi, Tessa ja Minttu

Sijainti: Helsinki
Vastaus #4 - 22.01.2013 klo 15:10:13
Tulosta viesti  
Mulla on haaveissa aika simppeli catmax. Tällä hetkellä se sopisi hyvin kiinteän vaatekaapin auheuttamaan pieneen nurkkaan, jossa nyt majailee matala raapimispuu, jotta kissat pääsevät kaapin päälle. Sellainen myös kestäisi ja mahtuisi muuttaessa pieneenkin kämppään, kun nää nykyiset vie aika paljon lattiatilaa.

Modkat hiekkalaatikko voisi myös olla kiva, mutta ei opiskelijan tuloilla Kieli

Eniten tällä hetkellä tosin olisi tarvetta toiselle kantokassille, jota voi kantaa olalla tai reppuna. Tänään olen juuri roudaamassa kolme kissaa eläinlääkäriin ja sisko tulee mukaan, jotta saan kaikki hyvin vietyä. Nykyisillä kyllä saisi vaikka 5 kissaa vietyä, jos on auto. Valitettavasti ei ole autoa niin saan fiksusti kuljetettua vain 2 aikuista kissaa kerrallaan yksin.

Tessa HCS n 24 03 7.3.2011
Minttunen "Minttu" EUR fs 24 13.7.2011
http://werunthehouse.blogspot.com/
RIP Topi HCS 16.3.11-24.4.13
Sivun alkuun
IP kirjattu

Ansi
Leijonakuningas
Poissa

Sijainti: Nastola
Vastaus #5 - 22.01.2013 klo 15:30:36
Tulosta viesti  
^^No niinpäs olikin, kärsimätön ei taas jaksanut selailla kun kuvittelin että ei ne tuolla lelut-osiossa ole edes. Ja näyttääpä olevan halvemmalla kuin näyttelyssä. Joskin mun mielestä siellä näyttelyssä se 450 egen puu oli mua korkeampi, eli isompi kuin tuo sivuilla oleva 150 cm, mutta voi olla että tasoille laitetut "katolliset" pesät hämäsi.

Täytyypä tosiaan tutkia vielä jos löytyisi valmistajan sivut. Meilläkin alkaa Atlas olla vähän huterassa kunnossa...

Mökö ja Luru, maatiaissisarukset, s. 20.6.2009
IP FI*Draconian Ataegina "Hippu", NFO, s. 10.4.2011
Sivun alkuun

IP kirjattu

sadettaja
Leijona
Poissa

Vastaus #6 - 22.01.2013 klo 17:40:11
Tulosta viesti  
No kaipa listaan voisi lisätä vielä Dysonin, vaikka kissoille siitä tuskin on kauheasti riemua.  Pyöritä silmiä

Sivun alkuun

IP kirjattu

santis
Karvakorva
*
Poissa

Vastaus #7 - 22.01.2013 klo 20:35:36
Tulosta viesti  
Tässähän tuo "perinteinen" saksalainen kiipeilypuu-kauppa:
http://www.katzen-deko.de/
Täältä saa hieman samantyylisiä:
http://shop.petfun.de/

Jommastakummasta täytyy laittaa tilaukseen coonin kokoluokkaa oleva riippumatollinen puu kunhan saa keittiö yms.rempat tehtyä   Kieli Siihen asti joutuvat vielä tyytymään tuohon parvelliseen catmax-kokoonpanoon.

Maine coonit Kaaos(02-09), Elvis, Frida ja Indy
Sivun alkuun

IP kirjattu

Viivu
Maitoviiksi
Poissa

Pikkutassu

Sijainti: Lahti
Vastaus #8 - 29.12.2015 klo 22:23:31
Tulosta viesti  
Mulla ois Viivulle hankittavissa kynsisakset, kun raukka ei ole oikein tajunnut raapima/kiipeilypuun merkitystä muuten kuin kiipeilyyn/makoiluun....  Pyöritä silmiä Ekaa kynsien leikkuuta odotellessa!
Toinen ois patteripeti, kun alkaa ilmat kylmetä. Kun näköjään tykkää kuitenkin peitonkin alla tossa ssohvalla köllötellä.

Ja ihan perushuttua ois sitten uudet kissanhiekat  Kliseinen

Sivun alkuun

IP kirjattu

kurnau
Karvinen
**
Poissa

they call me the boss

Sijainti: KS
Vastaus #9 - 24.03.2016 klo 13:22:52
Tulosta viesti  
Mä haluisin uudet valjaat :--D Viivulle annan vinkin, että Millersin sakset ovat parhaat!

Sivun alkuun

IP kirjattu

« Koti ‹ Alue Sivun alkuun