Sivunvalintanappi Sivu: 1 2 [3]  Lähetä aihe | Tulosta
 25 Samalla kasvattajalla useita eri rotuja? (Luettu 9640 kertaa)
vippis
Maitoviiksi
Poissa

Re: Samalla kasvattajalla useita eri rotuja?
Vastaus #30 - 10.01.2013 klo 16:48:56
Tulosta viesti  
Tiitukka kirjoitti 10.01.2013 klo 16:38:19:
Kyllä se oma kisu löytyy Hymiö
Käy katselemassa mahdollisuuksien mukaan kissoja eri kasvattajilla.
Änkeä kylään myös paikkaan missä ei ole pentuja, ihan vain että näet kissoja ja voit jutella kasvattajan kanssa.

Jep, tätä on harrastettu! On käyty katteleen eri rotuja (joskin kaikki kategoriasta II), vierailtu pelkästään "aikuiskissojen" kod(e)issa tutustumassa rotunsa edustajiin, käyty säädyllisen välimatkan päässä olevien kasvattajien luona katsomassa ykköstoiverotuisia pentuja jne. Tarvikkeetki rupeis olee melkei kaikki hommattuna, ku niitä o helpommi saatavilla ko kissoja.

Mutta siis nyt tosiaan onneks kohtsillään päästään käymään tuola ekasa paikasa Hymiö

Sivun alkuun
IP kirjattu

Onnimau
Maitoviiksi
Poissa

Täällä on kivaa. :)

Vastaus #31 - 04.03.2013 klo 19:43:42
Tulosta viesti  
Vippis, mitenkäs kävi?

Itsekin kissakuumeilen ja olen kolunnut muutaman rodun kasvattajat läpi. Siperiankissa mullakin oli yhtenä vaihtoehtona. Siksi kiinnostaa..

Sivun alkuun

IP kirjattu

vippis
Maitoviiksi
Poissa

Vastaus #32 - 11.03.2013 klo 11:13:57
Tulosta viesti  
Onnimau kirjoitti 04.03.2013 klo 19:43:42:
Vippis, mitenkäs kävi?

Itsekin kissakuumeilen ja olen kolunnut muutaman rodun kasvattajat läpi. Siperiankissa mullakin oli yhtenä vaihtoehtona. Siksi kiinnostaa..

Päädyimme ostamaan pennun toiselta kasvattajalta, kun löytyi sellainen missä aivan kaikki natsasi.

Jos haluat keskustella asiasta tarkemmin, niin laitapa vaikka yvtä Hymiö

Sivun alkuun
IP kirjattu

skarlett
Karvakorva
*
Poissa

Sijainti: Tampere
Sukupuoli: Nainen
Vastaus #33 - 06.05.2013 klo 21:16:43
Tulosta viesti  
Pitääpä tohon arkaan pentuun liittyen kommentoida, kun meillä on kotona sellainen.
Kun me käytiin kasvattajan luona katsomassa pentuja, jäljellä oli vain kaksi, joista yksi täytti meidän toiveet. Emo oli kovin ihana ja hurmaava, tuli heti vastaan puskemaan ja kehräämään. Wallu oli kovin arka, ei pysynyt kenekään sylissä eikä uskaltanut tulla leikkimään. Lopulta me saatiin se esiin ja leikittiin yhdessä.
Nyt kissa on yli vuoden vanha. Sylissä pysyy mutta ei tykkää siitä, suostuu olemaan kun on opetettu että pois ei pääse jos rimpuilee. Vieraista se ei tykkää, jos ovikello soi se juoksee piiloon. Kovin hellä ja rakastavainen se on kun pääsee itse syliin kun haluaa.
Pointtini on, että arasta kissasta ei välttämättä tule helposti käsiteltävä sylikissa ikinä. Jokainen yksilö on erilainen ja se täytyy pitää mielessä. Minä kyllä halusin sylikissan ja uskoin että sen arkuus johtuu iästä. Tyytyväinen toki kissaani olen ja sen luonteeseen, ei se ketä tahansa kaveriksi hyväksy. Seuraavaa kissaa valittaessa osaan kiinnittää huomiota sen käyttäytymiseen enemmän. Hankalaa se on arvioida kissan luonnetta kun ei ole kokemusta.

♂ FI*CapitalCats Livingstone "Walden" (MCO n 09 22) 30.03.2012
♀ FI*CapitalCats Mercedes "Penelope" (MCO fs 09) 19.05.2013
Sivun alkuun

IP kirjattu

Sivunvalintanappi Sivu: 1 2 [3] 
Lähetä aihe | Tulosta

« Koti ‹ Alue Sivun alkuun