Näyttelyverhot ja häkin sisustus (Luettu 16536 kertaa)
Marjaana
Maitoviiksi
Poissa

Täällä on kivaa. :)

Sijainti: Tampere
Sukupuoli: Nainen
Näyttelyverhot ja häkin sisustus
06.01.2013 klo 21:31:12
Tulosta viesti  
Millaisia verhoja teillä on? Onko kuvia? Oletteko tehneet itse vai ostaneet jostain, ja jos olette tehneet itse, niin onko tarjota aloittelijalle mitään hyväksi havaittuja vinkkejä että millaiset kannattaa tehdä (esim. kiinnitykset). Mitat ja perusperiaate minulla on selvillä. Ja toki ulkonäölläkin on väliä, eli millä perusteella valitsette verhojen ja sisustuksen värin? Sopiiko teidän mielestä jokin tietty verhojen ja sisustuksen väri tietynvärisille kissoille? Millä tarvikkeilla sisustatte näyttelyhäkin?

Toivottavasti tämä ei mene tuon vinkkiketjun kanssa ihan ristiin, mutta melko todennäköisesti olen kahden kissan kanssa keväällä menossa näyttelyihin ja nyt mietin että millasetkohan verhot ja sisustuksen niille pykäisi. Kotikissojahan nuo ovat, mutta pitäähän niidenkin nyt esiintyä edukseen myös häkkien osalta Kliseinen

Kotikissasisarusten, Myrskyn ja Viiman onnellinen omistaja. Kuvagalleria kissalapsista, ja blogi.
Sivun alkuun
IP kirjattu

Varpu
Maitoviiksi
Poissa

Täällä on kivaa. :)

Re: Näyttelyverhot ja häkin sisustus
Vastaus #1 - 07.01.2013 klo 10:22:07
Tulosta viesti  
Kaikki verhoni olen tehnyt itse. Se millaiset tekee on vähän kiinni siitä millaset haluaa ja mikä väri sopii kissan väriin. Itselläni on yhde jotka ovat rypytettävät eli kangasta on reilusti yli häkin pituus mitan, mutta ilman vetoketjua. Toiset on suorat verhot jotka on helppo jakaa kahteen osaan keskellä olevalla vetoketjulla. (Euronäyttely tyylisessä). Noista rypytetyistäkin saa eurotyyliset kun nostaa klipseillä takareunaa.
Tässä nuo ryppyverhot euronäyttelyssä.

Tässä vähän kuvaa noista suorista verhoista euronäyttelyssä (toivottavsti näkyy kun on FB kuva)

Sivun alkuun

IP kirjattu

Adash
Karvakorva
*
Poissa

Shakira <3

Vastaus #2 - 21.01.2014 klo 11:55:50
Tulosta viesti  
Minä olen tehnyt itse. Punaisella kissalla oli vaalean vihreät satiiniverhot koska se mielestäni korostaa kissan väriä.
Viimeksi oli valkoiset verhot kilpparivärisellä persialaisella ja sinikilppariragdollilla mutta moni ei meinannut erottaa makaavaa vaaleaa raggarikissaa häkistä verhojen värin vuoksi joten seuraavaksi pitää olla jotain muuta tai sitten värikkäämpi alusta.
Koska kissat on tyttöjä ja aikamoisia prinsessoja, ajattelin käyttää prinsessateemaa ja tehdä matoksi jonkin vaaleanpunaisen jutun.
Yksi kiva teema olisi leopardikuvio mutta se ei taida sopia minkään kissani väreihin.
Ompelen nauhakujan kulkemaan yläosaan ja sinne kiinnitysnauhat sopivin välein ja nurkkiin.
Meillä on ollut yksi makuualusta häkissä koska sinne ei mahdu kuin yksi ja kissat viihtyy samassa häkissä.
Toi riippukeinu on hieno  Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

Mirkka
Karvakorva
*
Poissa

Kissojen onnellinen palvelija

Sijainti: Hyvinkää
Vastaus #3 - 23.01.2014 klo 16:20:01
Tulosta viesti  
Olen tehnyt kaikki verhoni itse. Alkuun parit oli ihan harjoitusta, ennen kuin oppi mitä kaikkea pitää ottaa huomioon. Mutta ei se tosiaan vaikeaa ole. Itse tein enimmäkseen verhoja, joissa oli vaijerikiinnitys, eli kuja verhovaijerille, jonka päissä oli sitten häkkiin kiinnitettävät koukut.

Oli niitä lopulta sitten aika monet ja otin ne mitkä sopi omaan mielialaan ja kissaan.

Nyt on suurin osa verhoista myyty, kun siirryin sturdi-häkkeihin. Mun mielestä ne vaan on kätevämmät.

Mirkka & kissat:
Edi, BUR n 4/2005
Neffi, OSH n 7/2010
Nasu, BUR n 1/2012
Raksu, SIA b 2/2013

Kotisivu:http://frostnights.wix.com/kissat
Blogi: frostnights.blogspot.com
Sivun alkuun
IP kirjattu

Estel
Karvakorva
*
Poissa

Vastaus #4 - 28.01.2014 klo 21:35:26
Tulosta viesti  
Meillä on kahdet verhot - yhdet kokovihreät ja yhdet kuviolliset, joissa on vihreää, mustaa ja valkoista. Verhosetit on suunniteltu niin, että niitä pystyy käyttämään "ristiin". Meillä onkin yleensä sivuseinät tuota vihreää ja takaseinä kuviollista.

Vihreä valittiin väriksi ehdottomasti siksi, että se korostaa tuon kissan silmien väriä.

Pari kuvaa...

Kuten kuvista saattaa huomata, tykkään hirveästi sisustaa kissanhäkkiä ja panostaa siihen. Se kuitenkin kiinnittää ihmisten huomion, myös kissaan. Tuota häkkiä, jossa on nuo valot, kehui yksi tuomarikin. Silmänisku

Verhot on meillä kiinnitetty vaijereilla. Meillä verhosetit on sellaiset, että vihreitä verhoja löytyy 1kpl sivuseinä-lattia-sivuseinä, 1kpl yksittäinen seinä ja kuviollisia 3kpl yksittäinen seinä. Sitten löytyy kaksi kappaletta vihreitä kangaspaloja häkin päälle.

http://nethel-estel.blogspot.fi/
HCS Onni 5/2008
RUS Ella 5/2010
RUS Veroschka 9/2009
Sivun alkuun

IP kirjattu

« Koti ‹ Alue Sivun alkuun