kissan suun haavaumat (Luettu 3336 kertaa)
satu
Ex-jäsen

kissan suun haavaumat
14.09.2012 klo 17:09:32
Tulosta viesti  
Hei,
mulla on 12-v. persialaiskissauros. Se on oli jo pitkään juonut paljon ja pissannut paljon. Verikokeissa todettiin selvästi koholla olleet munuaisarvot (en tiedä tarkkoja, koska ell ei saanut niitä mulle tulostettua... eivät kuulemma ole pilvissä, mutta selkeästi koholla). Kissa lakkasi syömästä ja kuivui. Se yritti tassuja suuhun ja vein sen hammaskiven takia lääkäriin. Ell sanoi, että kissa oli niin huonossa kunnossa, ettei selviäisi rauhoituksesta, joten se nesteytettiin useamman kerran ja ruokin sitä ruiskulla niin kauan, että se hieman piristyi. Sitten hammaskivi poistettiin kevyessä rauhoituksessa. Kaikki meni hyvin, mutta antibiootin jälkeenkään kissa ei alkanut syödä munuaisruokaa itse vaan ruiskulla ruokittiin. Sitten sain sen syömään tavallista purkkiruokaa oikein haukkomalla. Ja viikon päästä kissa lakkasi taas syömästä itse ja yritti taas käpälillä raapia suutaan. Molemmissa poskissa on noin pikkusormen pään kokoiset punaiset haavaumat. Kissa on saanut kolme 10 päivän antibioottia. Haavaumat johtuvat varmaan munuaisten vajaatoiminnasta. Ell sanoi, että haavaumille ei oikein voi tehdä mitään. Onko kenelläkään ollut munuaisten vajaatoiminnan seurauksena suuvaivoja kissalla ja miten niitä on hoidettu, jos on todettu? Olisin kiitollinen pikaisista vastauksista. Kissa ei syö itse muuta kuin tavallista purkkiruokaa ja olen sitä nyt sitten taas antanut, koska se muuten laihtuu entisestään. Onko joku onnistunut saamaan eläinlääkäriltä jonkinlaiset ruokintaohjeet sellaiselle kissalle, joka ei ole koskaan syönyt kuivaruokaa eikä suostu syömään munuaispurkkiruokaakaan, niin olisi kiva kuulla, mitä sellaiselle kissalle uskaltaa antaa. Joka paikassa vaan lukee että hyvää proteiinia ja vähän fosforia, mutta ei määritellä, mitä se hyvä proteiini on... Renalzinia olen jo hakenut, mutta siitäkään en tiedä, laitetaanko aina ruuan sekaan vai tietty määrä vuorokaudessa riippumatta ruokinta-ajoista... Apua, please Surullinen

Sivun alkuun

IP kirjattu

elosalama
Leijonakuningas
Poissa

Kaksin aina kaunihimpi

Sijainti: Rovaniemi
Sukupuoli: Nainen
Re: kissan suun haavaumat
Vastaus #1 - 30.09.2012 klo 18:53:41
Tulosta viesti  
Nyt on Mintun suupieleen ilmestynyt punoittava arpi/haavauma. Yritin kehnon lähinäköni kanssa tutkia haavaa, mutta katti karkasi. Haavauma on alaleuassa suupielen vieressä. Saattaa olla Pepin kynnen repäisemä.
Millähän salvalla tuota uskaltaisi hoitaa, vai antaako olla ittekseen jonkin aikaa.

Kuka kaipaa telkkaria, kun talossa on kissoja?
Sivun alkuun

IP kirjattu

Ansi
Leijonakuningas
Poissa

Sijainti: Nastola
Sukupuoli: Nainen
Re: kissan suun haavaumat
Vastaus #2 - 01.10.2012 klo 07:28:40
Tulosta viesti  
Rasvat voi olla kinkkisiä, kun kissa nuolee ne kuitenkin pois. Bepanthen on turvallinen vaihtoehto, mutta lieneekö tosiaan hyötyä jos se livotaan heti pois.

Mökö ja Luru, maatiaissisarukset, s. 20.6.2009
IP FI*Draconian Ataegina "Hippu", NFO, s. 10.4.2011
Sivun alkuun

IP kirjattu

« Koti ‹ Alue Sivun alkuun