Sivunvalintanappi Sivu: 1 [2]  Lähetä aihe | Tulosta
 10 Kevythäkki (Luettu 8628 kertaa)
Mintan
Leijona
Poissa

Topi, Tessa ja Minttu

Sijainti: Helsinki
Sukupuoli: Nainen
Re: Kevythäkki
Vastaus #15 - 29.01.2013 klo 08:44:31
Tulosta viesti  
Mä en ole tähän mennessä pessyt sturdia mitenkään. Mä pakkaan sen aina vaan siihen omaan kantolaukkuunsa ja sitten se odottelee seuraavaa näyttelyä kuukauden pari, jonka aikana mun logiikan mukaan suurin osa mikrobeista ehtii siellä kuolla/menettää tartutuskykynsä. Ihan roskat tai ruokalian tietty putsaan viimeistään ennen seuraavaa näyttelyä.

Tessa HCS n 24 03 7.3.2011
Minttunen "Minttu" EUR fs 24 13.7.2011
http://werunthehouse.blogspot.com/
RIP Topi HCS 16.3.11-24.4.13
Sivun alkuun
IP kirjattu

Kake
Karvakorva
*
Poissa

Täällä on kivaa. :)

Sijainti: Hki
Vastaus #16 - 29.01.2013 klo 09:08:04
Tulosta viesti  
Mä olen tarpeen vaatiessa (esim. sturdi käy muiden käytössä) pessyt sen Virkonilla ja mahdollisuuksien mukaan saunoittanut myös. Virkon kun ei pure mahdollisiin Giardian kysta-muotoihin.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Hankki
Karvinen
**
Poissa

Täällä on kivaa!

Sijainti: Helsinki
Vastaus #17 - 29.01.2013 klo 09:37:36
Tulosta viesti  
Virkonilla mä sturdin pesasen käytön jälkeen. On ehkä tehokkain pesuaine tällähetkellä.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Hanselmiina
Ex-jäsen

Vastaus #18 - 04.03.2013 klo 20:59:45
Tulosta viesti  
Kiitos vastauksista!
Tyhmänä kysyn vielä vähän tarkennusta Silmänisku Pesettekö siis ihan pesemällä (kunnon upotus pesuveteen) tuolla Virkonilla, vai pyyhittekö sturdin pinnat vain Virkoniin kastutetulla rätillä?

Itse olen nyt käyttänyt paremman puutteessa pesevää desinfioivaa ainetta (jota sairaaloissa käytetään välineiden desinfiointiin) siten, että olen pyyhkinyt sturdin märällä kankaalla joka siis kastettu tähän desinfiointiaineeseen. Ja mietin että riittäkö se. Ko. aine tehoaa bakteereihin, viruksiin ja sieniin.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Kake
Karvakorva
*
Poissa

Täällä on kivaa. :)

Sijainti: Hki
Vastaus #19 - 05.03.2013 klo 08:29:47
Tulosta viesti  
Itse olen tehnyt Virkon-liuoksen sumutepulloon ja suihkutellut kevythäkin sillä märäksi. Kriittisiä paikkoja olen myös harjaillut tiskiharjalla tai pesusienen karhealla puolella. Sturdin saa avonaisena hyvin ripustettua esim. hengarilla suihkuverhon tankoon. Kantolaukun materiaali ainakin pitää vettä niin hyvin, että kerran kun kuvittelin pesseeni sen, löysin jälkikäteen kuivaa talouspaperia laukun sivutaskusta.  Kieli

Virkoniahan ei huuhdella pois ainakaan heti, vaan sen täytyy antaa vaikuttaa.
Kloritea tai muuta kloori-pohjaista jos käyttää, huuhtelu on välttämätön.
Mitä sairaalan puhdistuainetta olet käyttänyt?

Sivun alkuun

IP kirjattu

Hanselmiina
Ex-jäsen

Vastaus #20 - 15.03.2013 klo 23:31:05
Tulosta viesti  
Olen käyttänyt Easydes-nimistä ainetta, se on pesevä pintojen desinfiointiaine. Ei tarvitse huuhtelua, koska haihtuu alkoholin vuoksi pois. Toki voi huuhdellakin, jos haluaa varmasti kaikki jäämät pois.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sivunvalintanappi Sivu: 1 [2] 
Lähetä aihe | Tulosta

« Koti ‹ Alue Sivun alkuun