Sivunvalintanappi Sivu: 1 [2] 3 4  Lähetä aihe | Tulosta
Kissanäyttely, jymähtänyt (Luettu 33675 kertaa)
Ansi
Leijonakuningas
Poissa

Sijainti: Nastola
Sukupuoli: Nainen
Re: Kissanäyttely, jymähtänyt
Vastaus #15 - 21.11.2011 klo 14:06:23

Nyt haluaisin kyllä ihan lopullisen ja tyhjentävän vastauksen tuohon nimikylttiasiaan. Kun siis sanotaan että ei saa olla minkäänlaista nimikylttiä, sitten sanotaan että saa olla kyltti jossa on pelkkä kutsumanimi ja toisaalta sanotaan, että saa olla sellainen missä on sekä virallinen, että kutsumanimi. Joka tapauksessa näitä nimikylttejä monella siellä on, eli rikkooko joku heistä/kaikki sääntöjä?

Minä kun nyt haluan olla yleisöystävällinen (paitsi että ihan taatusti tällätään ne retkituolit siihen häkin eteen), ja ollaan tässä nimikylttiä askarreltu, niin sanokaa nyt ihan selvästi: saako siinä lapussa olla sekä Hipun virallinen, että kutsumanimi???

Tulipa yllärinä, että yleisössä on niin törkeää porukkaa että syöttävät kissoille ties mitä  Järkyttynyt. Täytyypä olla valppaana ja läimiä näpeille jos moista esiintyy.

Mökö ja Luru, maatiaissisarukset, s. 20.6.2009
IP FI*Draconian Ataegina "Hippu", NFO, s. 10.4.2011
Sivun alkuun

IP kirjattu

pikkujellona
Ex-jäsen

Vastaus #16 - 21.11.2011 klo 14:40:35

Luulen että asiallisuus meni jo...
Jos halutaan antaa näyttelyvieraille jotain, niin kyllä se rodunmainita olisi asiallinen. Onko sitten kutsumanimi vai virallinen, se on sekundääristä.
Tuolit varmasti voivat olla, mutta 5-6 tuolin yhteinäinen rivistö = barrikadi viestii kävijöille viestiään.
Ja missähän muussa näyttelytapahtumassa hyväksyttäisiin tuollaiset lepotuolirivistöt.
Olen ollut itse monesti messuilla, joten tiedän mitä tuo seisominen on.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Lassi_ja_Lilja
Mörökölli
Poissa

Kaksi karvatassua NFO
7/2009

Vastaus #17 - 21.11.2011 klo 14:45:16

Häkissa esimerkiksi sen päällä saa olla nimikyltti, jossa on seka rekisterinimi että kutsumanimi. Lisäksi voi olla pieni valokuvakansio, kuten meillä on ollut. Häkin etuseinässä (siinä, joka on yleisöön päin) voi toki olla lappu mutta se ei käsittääkseni saa olla kovin suuri, jottei näkyyvys häkkiin esty. Tosin toisilla on sellaisia verhojakin, että etuseinästä peittyy puolet.

Sen sijaan lapussa, jonka laitat itseesi kiinni, saa olla vain kissan numero. Koska sen lapun kanssa menet tuomarin luo ja tuomarille ei saa näkyä kuin numero. Et siis myöskään saa kutsua kissaa nimeltä tai rekisterinimelta niin että tuomari kuulee.
Toisaalta olen miettinyt, että samat kissathan siellä näyttelyissä kiertää näyttelystä toiseen ja tuomarit tuntevat ihan taatusti suurimman osan näistä kissoista ja tietävät kasvattaja ulkonäöltä. Mutta sääntö siis sanoo, että kissan nimeä ei saa mainita.

Sivun alkuun

IP kirjattu

willicon
Karvinen
**
Poissa

Täällä on kivaa!

Vastaus #18 - 21.11.2011 klo 15:59:51

Kun ilmoitan kissani näyttelyyn, teen sen koska tarvitsen niille tuloksen jostakin syystä, en tullakseni esittelemään ko. yksilöä/rotua. Toki myös niitä esittelen, jos joku sattuu kissasta kysymään, mutta en todellakaan seiso häkin vieressä asiakaspalveluvalmiudessa. En ole messuosaston esittelijä, vaan maksava asiakas itsekin.

Kuten Hankki, toimin usein toimihenkilönä ja esim. assistenttityön tauoilla juoksen kisua tsekkaamaan ja pusimaan. Muista näytteilleasettajista olen aamulla viimeistään kissalleni jonkun haltiatarkummin värvännyt, että mikäli kissalle joku hätä tulisi, se saa apua nopeasti. Haltaiatarkummi huolehtii myös potan ja kipon siisteydestä.

Kissanäyttely ei ole järin yleisöystävällinen laji ja sen näyttävimmät osuudet ovatkin tuomaripöytien luona käytävät TP-valinnat ja loppukilpailu eli paneeli, jossa eri tuomareiden TP-kissat kohtaavat. Valitettavasti vain paneeliinkaan ei aina kaikkien rotujen edustajia eksy, eli näyttelynjärjestäjille olisi haastetta rotuesittelyiden järjestämisessä niin, että kaikki esillä olevat rodut saataisiin esiteltyä. Joissakin näyttelyissähän niitä on järjestettykin, viimeksi muistaakseni Tampereella.

Näytteilleasettajia arvosteleva haukkuu väärää puuta. Parannusehdotukset ja toiveet tulisi esittää näyttelyn järjestäjien, kissayhdistysten suuntaan. Silmänisku

Sivun alkuun
IP kirjattu

kutja
Mörökölli
Poissa

Vastaus #19 - 21.11.2011 klo 16:30:02

Minä oon käynyt nyt kahdessa näyttelyssä (RUROK:n näyttely elokuun lopulla ja nyt tässä kuussa Lemmikkimessuilla) ja kummallakin kerralla on jäänyt positiivinen fiilis. Omistajat/näytteilleasettajat ovat mielellään kertoneet kissoistaan lisää, ja kun on lupaa kysynyt, on saanut myös silittää. Koen itse, että näyttelyt ovat nimenomaan näitä harrastajia varten, mutta että vieraat ovat etuoikeutettuja päästessään katselemaan kissoja sekä tutustumaan eri rotuihin suht huokeaan hintaan (tuonne RUROK:n näyttelyyn taisi sisäänpääsy olla 4e, ilman sitä käsiohjelmaa). Voisihan nämä näyttelyt olla yleisöltä suljettujakin. Pienten lasten käytös kyllä häiritsi ainakin tuolla messuilla, eiväthän ne välttämättä vielä ymmärrä, kuinka näyttelyssä käyttäydytään ja työnsivät sitten käsiä häkkeihin, vaikka häkissä olisikin ollut 'älä koske' -lappu. Musta oli outoa, ettei osa vanhemmista edes kieltänyt lapsiaan näin tekemästä.

Samaa mieltä oon kyllä tuossa, että kissan rotu voisi olla jossain esillä. Joillain kasvattajilla näin juuri näitä kuva-albumeita, rotutietoesitteitä ja käyntikortteja, joiden perusteella on sitten myöhemmin helppo ottaa yhteyttä, jos ketään ei siinä paikalla ole.

Joka tapauksessa, kyllä minä aion ainakin käydä näyttelyissä vastakin, ensi kuussa olisi URK:n näyttely Tikkurilassa ainakin. Hymiö

Mukana maatiaispojat Danny (04/10) ja Laku (06/10)
Sivun alkuun

IP kirjattu

fiona
Karvakorva
*
Poissa

Vastaus #20 - 21.11.2011 klo 16:57:52

Minulla on asiaan näytteilleasettajan näkökulma, mutta täytyy myöntää, että monessa asiassa komppaan pikkujellonan mielipiteitä. Ymmärrän hyvin sen, että mustan sturdin takaa ei kissankatsojat juuri mitään näe. Sehän on tosiasia, toivottavasti kukaan ei tästä loukkaannu. Toisaalta ymmärrän myös hyvin sturdin omistajia - ne ovat näppäriä ja hygieenisiä. Kaikista paras ratkaisu lienee läpinäkyvä kalvo sturdissa niin, että siitä näkee läpi, mutta pienet tai isommatkaan sormet eivät pääse kissoja tökkimään luvatta. Olisi ihanteellista, että ihmiset ymmärtäisivät käsien desinfioinnin päälle, mutta joka kerta jaksan hämmästyä siitä, miten moni näyttelyvieras käy käpälöimässä kissoja kielloista huolimatta ilman minkäänlaisia desinfiointihalujakaan. Ehkä pitäisi laittaa selkeämpi ohjeistus aiheesta näyttelyluetteloon, vaan tuskin toimisi?

Totta kai saa olla sitä mieltä, että näytteilleasettaja on itsekin maksava vieras, mutta mielestäni on hirveän tärkeää pr-työtä koko rodulle oli kasvattaja tai ei, että on valmis esittelemään kissojansa. Useimmat kissanomistajat varmasti esittelevät kissojansa auliisti jos vaan pyytää tai jotain kysäisee, tämä vinkkinä yleisölle.

Täytyy vähän kehaista omaa yhdistystä, että tosiaan ollaan parissa näyttelyssä pyritty jonkinlaista rotuesittelyä vetämään. Se on ollut haastavaa ja paljon on vielä kehitettävää, mutta sentään jotain. Yleisöä olemme saaneet rotuesittelyihin paikalle hyvin vaihtelevissa määrin.

Näytteilleasettajienkaan elämää ei ole tehty turhan helpoksi. Monesti tilanne on se, että et voi tarkasti arvioida, koska kissasi menee tuomarin pöydälle. Jossain välissä pitää ruokailla, mikä sekin on yksi haaste varsinkin jos kissan arvostelu venyy iltapäivän puolelle tai on tulossa tp- tai vp-valintoja. Moni näytteilleasettaja on luonnollisestikin jossain menossa - katsomassa muita kissoja, juttelemassa muiden näytteilleasettajien kanssa tai katselemassa tuomareiden touhuja. Vieraiden ihmettelemä häkkien autio olemus saattaa johtua juuri näistä seikoista.

Tuohon nimi- ja rotuasiaan en minäkään ole saanut selvyyttä. On tietysti loogista, että tuomarit eivät saa nähdä kissan nimeä, edes lempinimeä. Mutta aikamoista kotkankatsetta saa käyttää, jos tuomari näkee jostain satunnaisesta häkistä kissan nimen ja osaa sen yhdistää kissaan. Olen nähnyt ilolla useita, ja vastaisuudessa itsekin ehkä teen, esittelykansioita häkin päällä, joissa kerrotaan häkissä majailevasta kissasta sanoin ja kuvin. Varsin toimiva ratkaisu mielestäni kaikkien kannalta.

Lopuksi vielä todettakoon, että jokaisella asialla on puolensa. Isoissa näyttelyissä on esillä paljon kissoja, mutta pienissä näyttelyissä saa vieras helpommin kontaktia kissanomistajaan. Ei siis kannata luovuttaa ensimmäisestä kurjasta kokemuksesta vaan suunnata pieneen näyttelyyn, tai tietysti yleisölle ideaaliin esittelynäyttelyyn, joka keskittyy rotujen esittelyyn ja jossa ei ole tuomaria.

Sivun alkuun
IP kirjattu

Safari
Karvinen
**
Poissa

Sijainti: Hyvinkää
Vastaus #21 - 21.11.2011 klo 18:06:35

Itse ainakin mielelläni vastailen jos jotain kysytään. Hymiö Mitään esittelylappua en ehtinyt tehdä, vaikka aikomus olikin - ehkä seuraavaan näyttelyyn siis.
Itse ainakin kasasin tuolini sinne pöydän alle kun sitä en käyttänyt.

Ortalion Hot Chila "Chilla" ACS f 09 24 var s. 12.10.2008
FI*Kukkatarhan Brassia "Brassia" OCI b 24 s. 10.6.2011
Sivun alkuun

IP kirjattu

Crowmoor
Mörökölli
Poissa

Vastaus #22 - 21.11.2011 klo 18:33:41

Ymmärtääkseni säännöistä ei mistään löydy kohtaa, jossa kiellettäisiin kissan nimen yms tietojen lukeminen häkissä. Tietenkään tuomarin pöydälle mennessä ei saa olla päällä tyyliin t-paitaa jossa lukee "ww05, SC Mirrin Miukumauku, DSM DVM" Virnistys Meilläkin siis tosiaan lukee kissojen rekisterinimet häkkien kattokankaiden reunassa eikä siitä ole koskaan tullut sanomista.

Itse näen sen koko kissaharrastuksen etuna, jos ihmiset jaksavat kissojaan esitellä ja näkevät hieman vaivaa vaikuttaakseen helpommin lähestyttäviltä. Sikäli en ymmärrä enkä allekirjoita Hankin (omasta mielestäni suorastaan aggressiivisia ja turhankin puolustuskannalla olevia) vastauksia. Ei kait kukaan ollut vaatimassakaan, että Sturdit pitäisi kieltää ja toimihenkilöiden pitäisi hommissa olemisen sijaan seistä kissansa häkin vieressä kyselemässä "kuinka voin auttaa", vaan tarkoituksena taisi olla tuoda esille myös niiden toisten "maksavien asiakkaiden" eli näyttelykävijöiden näkökantaa.  Pyöritä silmiä Onhan paljon myös meitä, jotka emme ole näyttelyissä toimihenkilöinä ja joilla EI ole mieletön kiire koko ajan. Jos ei kiinnosta mitä vieraat ajattelevat ja on tultu vain hakemaan sertit, niin ei tarvitse välittää. Sen sijaan me, joita kiinnostaa voimme poimia tästä sellaisia vinkkejä jotka itselle sopivat.

Vaikka en ole kasvattaja, koen että kun olen tyytyväinen hankkimiini kissoihin niin on vain järkevää ns. "mainostaa" kyseisiä rotuja. Mitä enemmän valinnanvaraa kasvattajilla on tulevien kotien suhteen, sen parempi rodulle.

GIC FI*Draconian HarmonyDivine, "Darwin" || NFO n, s. 1.2.2010
GIC FIN*Kharn-Ka Thuban Draco, "Dawkins" || SOM n, s. 8.4.2010
FIN*Cat'omatic Snöhetta, "Huxley" || NFO ns 03, s. 31.1.2012
Sivun alkuun

IP kirjattu

Hankki
Karvinen
**
Poissa

Täällä on kivaa!

Sijainti: Helsinki
Vastaus #23 - 21.11.2011 klo 18:59:35

Lainaus:
* muoviverkko a'la sturdi pois ja kalvo tilalle tai metallihäkki

Mä en ymmärrä sitä miksi ylempänä aloittaja sanoo, että sturdit pitäisi ns. kieltää ja tilalla käyttää metallihäkkejä, kun osa niistä on oikeesti aika kamalassa kunnossa. Kaikissa sturdeissa ei ole vinyyli-ovea, ja ne ovat varsinkin kesällä tosi kuumia.

Tuosta nimi asiasta sen verran. Kahlasin näyttelysääntöjä läpi, mutta siellä on kohta jossa sanotaan, että tuomaria ei saa puhutella arvostelun aikana ilman että hän itse puhuttelee ensin. Kissan nimeä ei saa olla näkyvillä, tää on ihan kirjoittamaton sääntö, tosin osa tuomareistahan kissat ja omistajat tietää. MUTTA tuomarit eivät saa mennä kissojen häkkialueelle.

Itse en tuo kuvakansioita mukana kissoista, koska poikkeuksetta joka näyttelystä on lähtenyt kävelemään jotain tavaraa häkin luota, ei kauheasti tekisi mieli uusia kansiota joka näyttelyyn, numerot kissoilla häkeissä on näyttelysääntöjenkin vaatimuksesta ja numerot löytyy sieltä luettelosta.

Sitten en myöskään ymmärrä sitä, että esim. hiekkalaatikosta joku jaksaa valittaa. Jos et ole juuri silloin paikalla kun kissa siellä käy, niin eihän sitä samalla sekunnilla saa siivottua. Ja tuo että KISSANKARVAA on joka paikassa.. kissanäyttelyissä yleensä eläimistä lähtee sitä karvaa, kun sitä lähtee kotona ja muualla.

Tuo rotuesittely näyttelyissä on mielestäni tosi mukava juttu. Se olisi sellainen joka kannattaisi jo lehtiin etc laitettaviin juttuihin lisätä. Siellä rodusta kiinnostuneet voisivat tulla kuuntelemaan ja katselemaan sekä esittämään kysymyksiä. Esittelynäyttelytkin ovat hieno juttu, niitten päivämäärät sekä paikat löytyvät SRK:n sivuilta.

Williconia kompatakseni, kehitysehdotukset kannattaa esittää näyttelyiden järjestäjälle, olla mukana yhdistystoiminnassa ja ehdottamassa muutoksia.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Mintan
Leijona
Poissa

Topi, Tessa ja Minttu

Vastaus #24 - 21.11.2011 klo 19:14:00

Mä kyllä näin Räihän (tuomari) siellä häkkipuolella yhtä somalia käsittelemässä. Eli tuomaritkaan ei näköjään ihan orjallisesti noudata sääntöjä Kieli

Tessa HCS n 24 03 7.3.2011
Minttunen "Minttu" EUR fs 24 13.7.2011
http://werunthehouse.blogspot.com/
RIP Topi HCS 16.3.11-24.4.13
Sivun alkuun
IP kirjattu

Hankki
Karvinen
**
Poissa

Täällä on kivaa!

Vastaus #25 - 21.11.2011 klo 19:17:44

Mutta Räihä ei ainakaan kutsun mukaan arvostellut ko näyttelyssä. Tuomarit ovat myös välillä näytteilleasettajina, onhan heilläkin suurimmalla osalla kissoja kotona ja kasvattavatkin joko aktiivisesti tai vähemmän aktiivisesti. Iso hatunnosto sille, jos jaksavat arvostelureissujen lisäksi vielä näyttelyttää omia kissojaan.

ELI jos siis ko tuomari on ollut näytteilleasettajana, koskee häntä näytteilleasettajien säännöt, ei tuomareitten.

Sivun alkuun

IP kirjattu

pikkujellona
Ex-jäsen

Vastaus #26 - 21.11.2011 klo 19:22:34

Lainaus:
Mä en ymmärrä sitä miksi ylempänä aloittaja sanoo, että sturdit pitäisi ns. kieltää ja tilalla käyttää metallihäkkejä, kun osa niistä on oikeesti aika kamalassa kunnossa.

Ajattelin jo, että en viitsi kommentoida, kun väännät jokaisen lauseeni mutkalle. Ei kiva. Outoa tarkoituksenhakuisuutta...

Oikaistaan nyt edes muutama:
* ei kieltoa Sturdeille vaan fiksumpi verkko/vinyyli-ikkuna
* kukaan ei ole tässä valittanut hiekkalaatikosta, kerroin vaan että häkki (tai sturdi) voisivat olla siistejä, eikä sisältäisi roskia (ulosteita, pahentunutta ruokaa, kissankarvoja). Kummasti vaan pitkäkarvaisten kattien häkitkin olivat puhtaita. Monet putsasivat häkkejään. Mutta eivät kaikki ja kun arvostan kasvattajia ns parempina kissaihmisinä, on vaikea ymmärtää kasvattajan välinpitämättömyyttä.
Meidän kissan kasvattajan "sturdi" oli esimerkillisessä kunnossa.
* kehitysehdotukset ovat vapaasti hyödynnettävissä, eikös ne ihmiset tee nämä yhdistykset ja liitot

Ajatellaanpa asiaa esimerkin avulla:
Perhe/ihminen haluaa tarjota kissalle kodin, mutta mikä rotu? Merkkivaihtoehtoja voi katsastaa kirjoista ja netistä. Mutta perheenjäsentä valittaessa live tapaaminen on tarpeellinen.
Olimme "varmoja" venäjän sinisen hankinnasta ja yksi kissaesittely eläinkaupan edessä muutti "varman" valinnan.
Moni kissan hankintaa suunnitteleva tullee katsastamaan rotuja näyttelyyn, jossa sitten esillepano onkin osittain heikkoa. Rotulappu häkin päällä kertoo vaikka sen, että tuon barrikaadin yli ei tarvitse murtautua, nähty jo.
Me kaikki emme tunne kaikkia rotuja heti tai koskaan.

Jos ja kun nämä näyttelyt ovat vain esittelijöitä varten, niin allekirjoittaakohan tämän ajatuksen myös järjestäjät?
Ajatusleikki: 1000 kävijää = 6000 eur
Toiseksi kaikki jututtamani kissaihmiset näyttelyssä olivat mukavia ja kertoivat todella paljon, joten tälläinen hyökkäävä kirjoittelu ihmetyttää.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Mintan
Leijona
Poissa

Topi, Tessa ja Minttu

Vastaus #27 - 21.11.2011 klo 19:22:58

Mä kyllä mietin sitä samaa asiaa, kun muistaakseni Räihä kasvattaa jotain rotua (saatan tosin muistaa väärinkin yhden kotikissanäyttelyn perusteella).

Tessa HCS n 24 03 7.3.2011
Minttunen "Minttu" EUR fs 24 13.7.2011
http://werunthehouse.blogspot.com/
RIP Topi HCS 16.3.11-24.4.13
Sivun alkuun
IP kirjattu

Crowmoor
Mörökölli
Poissa

Vastaus #28 - 21.11.2011 klo 19:43:09

Kielto näyttelyalueella pyörimiseen koskee tosiaan vain sitä, jos on kyseisenä päivänä tuomaroimassa. Ja siis, kasvattaminen on tuomareilla ymmärtääkseni ihan vaatimus että pääsee edes koulutukseen (järkeenkäypää, eikös). Olisihan se ihan pimeää jos tuomarit eivät saisi lainkaan näyttelyttää, olisi aika vaikea varmaan löytää tuomareita sitten jos se merkkaisi käytännössä pakollista harrastuksesta luopumista Silmänisku Toki kaikki eivät aktiivisesti kasvata, mutta kuitenkin.

Ja tosiasiallisesti, kyllähän ne tuomarit tosiasiassa tietävät monesti jo kissan ulkonäöstä (tai viimeistään yleisössä korva pitkänä kuuntelevasta kasvattajasta Silmänisku ) että mitä linjaa se edustaa tms. Ja muistavat myös aivan varmasti poikkeuksellisen hienot/huonot yksilöt edellisistä näyttelyistä. Mutta minä ainakin luotan sen verran heidän ammattitaitoonsa, että he kuitenkin katsovat etupäässä itse kissaa.

Pitänee askarrella pojilel ne infokyltit ensi tilassa. Harmi vaan että printteri teki tenän. Vihainen (Ei varmaan johdu siitä että ko. printteri on täynnä kissankarvaa...)

GIC FI*Draconian HarmonyDivine, "Darwin" || NFO n, s. 1.2.2010
GIC FIN*Kharn-Ka Thuban Draco, "Dawkins" || SOM n, s. 8.4.2010
FIN*Cat'omatic Snöhetta, "Huxley" || NFO ns 03, s. 31.1.2012
Sivun alkuun

IP kirjattu

Hankki
Karvinen
**
Poissa

Täällä on kivaa!

Vastaus #29 - 21.11.2011 klo 20:18:10

Mä en nyt tarkaan muista että mitä rotua, mutta III kategoriaa taitaa olla.

Kyllä, tuomarikoulutukseen pääsemiseen on pääsyvaatimukset, tosin ne taisivat viime GA kokouksessa hieman muuttua, mutta kasvattaminen on yksi pääsyvaatimus. Valitettavasti moni ei varmaan tuomaroinniltaan enää kerkeä aktiivisesti kasvattaa tai näyttelyttää. Tuostakin on muuten sääntökohta näyttelysäännöissä.

En halunnut olla ilkeä, mutta monikin kohta aloittajan tekstissä pisti silmään. Eka oli tuo sturdi juttu, toka että kasvattajien häkit olivat kaamessa kunnossa, kolmas että näytteilleasettajat tekevät barrikaadeja eivätkä halua rodustaan kertoa. Mä näen tämän asian ehkä vähän eri tavalla, koska olen saanut turistina aikoinani näyttelyissä käydessäni hommasta ihan eri kuvan, menin kysymään kun joku asia kiinnosti, hommasin näyttelyluettelon josta tarkastin kissan rodun, omistajan ja kasvattajan. Liitolla on noita rotukortteja kyllä, valitettavasti niitä ei ole joka näyttelyssä saatavilla.

Pikkujellona päätyi omaan rotuunsa lemmikkitarvike liikkeen esittelyssä, nuo ovat ihan parhaita paikkoja päästä tutustumaan kiinnostavaan rotuun, niissä kun yleensä on paikalla muitakin rotuja ja lähes jokaisessa pidetään rotukohtainen esittely muutamaankin otteeseen. Siellä on aikaa turista, esitellä kissoja kun kyseessä ei ole virallinen näyttely eikä tarvitse juosta laatuarvosteluun  Hymiö

Niin ja joo, näytteilleasettajat maksavat näyttelytä n. 30€ / kissa ja 400 kissan näyttelyssä se tekee tuottoa sen 12 000€. Harvoin olen kuullut isoista näyttelyistä joissa kävijöitä olisi tuo 1000 hlö. Isoissa näyttelypaikoissa joissa on muutakin tapahtumaa on kivasti porukkaa, mutta silloin hallin vuokra syö kaikki mahdolliset tuotot

Yllättäen meiltäkin löytyy kissankarvaa printteristä, sohvalta, matolta ja joskus aamulla ei paljoa naurata kun hiekkiksen eudusta muistuttaa saharaa ja ekana saa tarttua harjaan ja rikkaan  Hymiö Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sivunvalintanappi Sivu: 1 [2] 3 4 
Lähetä aihe | Tulosta

« Koti ‹ Alue Sivun alkuun