Abessinialaisen sylintarve? (Luettu 3626 kertaa)
Kaura
Ex-jäsen

Abessinialaisen sylintarve?
17.04.2011 klo 21:57:29
Tulosta viesti  
Olen hankkimassa burmapojalleni kissakaveria, ja ajattelin abessinialaista. Minulle tärkeää on se, että kissa on sylitunkeileva ja pitää läheisyydestä.  Miten paikkansapitävä teidän kokemustenne mukaan on seuraava kuvaus (joka on somalin kuvaus) abessinialaisen kohdalla?

"Somali on luonteeltaan aktiivinen, mutta samalla lempeä ja ihmisrakas kissa. Se osoittaa rakkautensa ja hellyytensä "tassuttamalla", kehräämällä ja suukottelemalla ehdoitta. En ole nähnyt minkään muun rodun olevan niin hellä omille ihmisilleen. Se haluaa olla sylissä, kietoa tassunsa omistajansa kaulan ympärille ja kuiskata korvaan hellyyden sanoja. Joskus tämä läheisyyden kaipuu tuntuu jopa liialliselta ja silloin on pakko sanoa, että nyt riittää. Ja hetken päästä huomaat, että pian on taas vieressäsi uskollinen ystäväsi, somalikissa."

Sivun alkuun

IP kirjattu

L-L
Karvakorva
*
Poissa

Sijainti: Pohjois-Pohjanmaa
Sukupuoli: Nainen
Re: Abessinialaisen sylintarve?
Vastaus #1 - 18.04.2011 klo 02:47:59
Tulosta viesti  
Kyllä, abessinialainen on juuri syli tai enemmänkin naamakissa. Lähelle täytyy siis päästä. Oma aby tahtoo usein olkapäälle ja monet kerrat olenkin selannut foorumeita aby olkapäällä keikkuen tai tiskannut astiat pienen akrobaatin kanssa.

Abessinialainen on todella aktiivinen rotu, joten sen kaverin on hyvä olla samaa "aktiivisuustasoa". En siis suosittele abya ns. rauhallisille kissaroduille kaveriksi tai niille jotka haluat kissan joka viihtyy omissa oloissaan.

Facebookissa on aktiivinen suomalainen abessinialaiset-yhteisö, itse kirjoitan kissablogia jossa seikkailee myös Lotta-aby ja esim. Pirkanmaalla on paljon abessinialaiskoteja joissa voi päästä tutustumaan rotuun ihan kirjaimellisesti tassusta pitäen Virnistys

Maatiaiset Lulu ja Lea
Abessinialainen Lotta
Sivun alkuun
IP kirjattu

Kaura
Ex-jäsen

Vastaus #2 - 18.04.2011 klo 10:20:28
Tulosta viesti  
Oma burmani on todella aktiivinen ja sen painitarve on valtava. Tulisivat taatusti abyn kanssa hyvin juttuun.

Olen opettanut pojan käymään wc-pöntöllä, joten hiekkistä meillä ei ole. Tunnetteko abyja jotka käyvät pöntöllä?

Sivun alkuun

IP kirjattu

L-L
Karvakorva
*
Poissa

Sijainti: Pohjois-Pohjanmaa
Sukupuoli: Nainen
Vastaus #3 - 18.04.2011 klo 12:56:40
Tulosta viesti  
Ns. "kissakohtaisesti" en pöntöllä käyviä abyja tunne, mutta rotuyhdistyksen foorumilla on tällä hetkellä ketju abykodista jossa harjoitellaan kovasti Hymiö ja tuloksia tuntuu olevan.

Omaa kissaa en ole pöntölle opettanut, mutta ihan selvästi älypotentiaalia löytyy  Virnistys

Maatiaiset Lulu ja Lea
Abessinialainen Lotta
Sivun alkuun
IP kirjattu

« Koti ‹ Alue Sivun alkuun