Äänestys
Äänestys Kysymys: Mistä hankit kotikissasi?

Eläinsuojeluyhdistykseltä    
  66 (27.2%)
Netti- tai lehti-ilmoituksen avulla    
  93 (38.3%)
Muuta kautta    
  84 (34.6%)

Äänimäärä: 243
« Viimeisin muokkaaja: Piiku on: 20.01.2011 klo 13:39:03 »

Sivunvalintanappi Sivu: 1 [2] 3 4 ... 7 Lähetä aihe | Tulosta
 25 Mistä hankit kotikissasi? (Luettu 49071 kertaa)
Purrrna
Leijona
Poissa

.

Re: Mistä hankit kotikissasi?
Vastaus #15 - 22.01.2011 klo 12:45:35
Tulosta viesti  
Vastasin eläinsuojeluyhdistykseltä, koska 2/3 on hankittu sieltä. Tai, Jerry Pelastetaan Koirat Ry:ltä, ja Tuhka täältä Ylivieskan Eläinsuojeluyhdistykseltä.

Mato on sitten ihan perinteinen navettakissan pentu, jonka avo on hankkinut ennen meidän tapaamista. Hymiö

Jerry, s. 05/06, Pelastetaan Koirat Ry
Tuhka, s. 05/07, Ylivieskan eläinsuojeluyhdistys
Mato, s. 05/07, Navetasta Nivalassa
Sivun alkuun
IP kirjattu

Vilperi
Leijona
Poissa

Vastaus #16 - 22.01.2011 klo 13:19:02
Tulosta viesti  
Vastasin eläinsuojeluyhdistykseltä ja muuta kautta.

Vinku tuli meille pentuna sukulaisilta, Pikka on eläinsuojeluyhdistykseltä haettu hurmuri. Hymiö Seuraava kissa tulee todennäköisesti myös löytöeläinkodista.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Tiuku
Karvinen
**
Poissa

Diego & Vinski

Sijainti: Turku
Sukupuoli: Nainen
Vastaus #17 - 22.01.2011 klo 15:19:56
Tulosta viesti  
Meidän pojat tulivat eläinsuojeluyhdistyksen kautta. Pentueeseen kuului yhteensä neljä pentua, yhtenä luovutusehtona oli että pennut luovutetaan pareittain tai yksi toisen kissan kaveriksi.
Suojelun edusajan mukaan pentueen emo oli puolivilli Ruskon maaseudulta, jonne tämä oli pennut tehnyt ladon nurkkaan. Sieltä paikan naapuri oli nämä pennut löytänyt ja vienyt yhdistyksen hoiviin.
Tällainen tausta meidän ronteilla  Hymiö

Vincent "Vinski" 4/2010
Diego 4/2010
Sivun alkuun

IP kirjattu

vastalause
Leijona
Poissa

Hilda ja Turo

Sijainti: Jyväskylä
Vastaus #18 - 22.01.2011 klo 15:25:47
Tulosta viesti  
Meillehän piti tulla eläinsuojeluyhdistykseltä kaksi kissaa, kun oli löytynyt emo pentuineen ja emo oli uudelleen tiineenä. Oltiin siis alustavasti varattu kaksi pentua uudesta pentueesta, mutta sitten kävikin ilmi, että emo olikin valeraskaana ja näin ollen pentuja ei tullutkaan. Hilda kuitenkin tuli yhdistykselle samoihin aikoihin ja ihastuin luonnekuvaukseen ja kuvissakin se näytti niin kovin reppanalta. Haluttiin kuitenkin kaksi kissaa, ja kun Hildan sisaruksia ei onnistuttu löytämään (oli tosi kylmä marraskuu, joten olivat varmaankin kuolleet Surullinen ), Apulaa selailtiin päivittäin ja sieltä sitten bongattiin Turo.

Kotona orjuuttavat maatiaiskakarat Hilda ja Turo, molemmat syntyneet syyskuussa 2008.
Sivun alkuun

IP kirjattu

4Cats
Leijona
Poissa

Miau

Sijainti: Helsinki
Vastaus #19 - 22.01.2011 klo 23:00:03
Tulosta viesti  
Miska tuli työkaverilta pentuna ja pääsin sitä jo katsomaan moneen kertaan ennen luovutusta, sami tuli kodin vaihtajana teekkarinewsien kautta, naamiojengistä Yanisha ja chakan ilmoituksen perusteella (meinasin ottaa vain yhden, mutta kun pääsin näkemään pennut, niin pakko oli ottaa kaksi Hymiö). Kofi tulikin sitten samasta paikasta tuosta vuoden päästä ja on Chakanin ja Yanishan velipuoli (sama isä, eri äiti).

Kun on jo kotona kissoja, niin ihan mistä tahansa ei uusia kissoja ottaisi, kun ei halua vaarantaa näiden terveyttä. Jos ei olisi ennestään kissoja, niin eläinsuojeluyhdistykset olisi varteen otettava vaihtoehto myös.

Sivun alkuun
IP kirjattu

vastalause
Leijona
Poissa

Hilda ja Turo

Vastaus #20 - 22.01.2011 klo 23:06:14
Tulosta viesti  
4Cats kirjoitti 22.01.2011 klo 23:00:03:
Kun on jo kotona kissoja, niin ihan mistä tahansa ei uusia kissoja ottaisi, kun ei halua vaarantaa näiden terveyttä. Jos ei olisi ennestään kissoja, niin eläinsuojeluyhdistykset olisi varteen otettava vaihtoehto myös.

Hassua, miten olen tästä niin samaa mieltä ja niin eri mieltä! Kliseinen Kun siis, mä taas en oikein muualta uskaltaisi uutta kissaa ottaa kuin eläinsuojeluyhdistykseltä (tai sitten rotukissakasvattajalta). Eläinsuojeluyhdistyksen luovutettavat kissat on aina rokotettuja, madotettuja, sirutettuja ja eläinlääkärin tarkastamia, joten juuri siksi yhdistykseltä uskaltaisin uuden kissan meille ottaa. Ilmoituksen perusteella kissan ottaminen taas tuntuu kovin riskaabelilta nyt, kun kissan alkuperästä ei ole mitään tietoa, ja harvapa kotikissoja rokottaa ennen uuteen kotiin antamista (hyvä jos on edes loishäätöä tehty), joten todennäköisemmin sieltä tulisi jonkinlaisia pahoja pöpöjä meidän kotiin.

Kotona orjuuttavat maatiaiskakarat Hilda ja Turo, molemmat syntyneet syyskuussa 2008.
Sivun alkuun

IP kirjattu

4Cats
Leijona
Poissa

Miau

Vastaus #21 - 22.01.2011 klo 23:56:25
Tulosta viesti  
Niin, minulle ainakin jo Chakanin ja Yanishan kasvattaja näytti emon passin todisteena rokotuksesta ja itseasiassa oli varannut kopionkin jo minua varten siitä Hymiö, hoidin itse pentujen rokotukset(jota kasvattaja myös tiedusteli, eli kai minä varmasti hoidan ne vai rokotuttaako hän...)... ja niin, Kofi tuli nelikuisena ja kasvattaja toi ulkomailta, joten sillä oli omakin passi jo Hymiö.... ja niin, ihan ovat kotikissoja silti...

Rokotus ei auta näillä eläinsuojeluyhdistykseltä tulleilla kissoilla jo olemassa oleviin, niiden mahdollisesti kantamiin pöpöihin. Niissä tiloissa on kuitenkin sen verran paljon kissoja yhdessä eli paikat joissa on paljon kissoja ovat aina riski.... myös ne rotukissanäyttelyt... loishäätökään kun ei ole mitenkään ennltaehkäisevä....

Sivun alkuun
IP kirjattu

tliitu
Ex-jäsen

Vastaus #22 - 23.01.2011 klo 00:12:05
Tulosta viesti  
Maisa tuli minulle eräältä perheeltä, joka ilmoitti Apulassa pentueen viimeisestä pennusta, joka oli kuulemma varattu ja peruttu jo kolme kertaa. Soitin ilmoituksesta, kävin samana päivänä katsomassa ja sainkin Maisan melkein saman tien kotiin, käytiin vaan kaupassa hakemassa tarvikkeet välissä. Jälkeenpäin tuntuu aika hurjalta, ja iästäkin minulle varmastikin valehdeltiin, mutta hyvin meillä on mennyt.

Tipu tuli eläinsuojeluyhdistykseltä.

Sivun alkuun

IP kirjattu

naira-
Karvinen
**
Poissa

Mäh!

Sijainti: Kuopio
Vastaus #23 - 23.01.2011 klo 10:51:40
Tulosta viesti  
Manu (orpo/löytöpentu) tuli naapurikaupungista sijaiskodista eli tavallaan kai esyn kautta sitten. Oli madotettu ja rokotettu x2. Ilmoituksen pennuista löysin paikallisen löytöeläinsuojan sivuilta.

Miina ja Mörri ovat molemmat löytyneet niin, että laitoin itse ilmoituksen Apulaan. Vastauksia tuli molempiin useita, mutta suurimmassa osassa tarjottiin ihan muunlaista kissaa kuin mitä olimme hakemassa. Miinan emo on löytökissa, joka pari päivää kiinni saamisen jälkeen oli pyöräyttänyt suojalle pennut ja siirtynyt sitten ipanoidensa kanssa sijaiskotiin. Miina tuli meille madotettuna + lelu- ja ruokapaketin kanssa. Mörri on vahinkolapsi (löytökissataustaa on sen verran, että isä oli rescue-tapaus), joka tuli meille madotettuna, rokotettuna x1 ja sirutettuna.

Miina oli ainoa, jota kävin ennen luovutusta katsomassa pariin otteeseen. Mörristä sain paljon kuvia/sähköposteja/puheluita ellei nyt ihan päivittäin, niin ainakin muutaman päivän välein. Olisi toki saanut käydä katsomassa, mutta välimatka oli mitä oli eikä koettu tarpeelliseksi. Manu taas haettiin parin kuvan perusteella seuraavana päivänä siitä kun olin ilmoituksen huomannut. 

Sivun alkuun

IP kirjattu

Clarice
Leijona
Poissa

Vastaus #24 - 12.02.2011 klo 19:25:27
Tulosta viesti  
Morrison tuli minulle nettiin jättämäni ilmoituksen perusteella.

Sain puhelun, jossa kerrottiin että punavalkoinen pentu on vailla uutta kotia. Morrisonilla oli tuolloin ikää jo reilu neljä kuukautta. (Itse asiassa saman värinen siskokin olisi ollut tarjolla. Pitäydyin suunnitelmassani hankkia poikakissa, joskus tulee mietittyä mitä siskolle kuuluu.)

En edes nähnyt Morrisonista kuvaa etukäteen, mikä tuntuu nyt hämmentävältä. Sain vain kuvailun pennusta, joka on leikkisä ja tykkää kun sitä silittelee  Pusu Se pitää kyllä edelleenkin paikkansa.

Oliver tuli minulle Apulan kautta. Olin yhteyksissä "kasvattajaan" alusta saakka ja sain useita kuviakin sähköpostitse. Kaikki oli tosi lupaavaa. Hämmästys olikin melkoinen, kun kasvattaja ilmoitti että ovat lähtemässä lomalle, ja Oliverin on aika lähteä uuteen kotiin. Pennut eivät olleet silloin kuin kuusiviikkoisia  Vihainen Yritin selittää 12 viikon luovutusiästä, mutta sain vain vastauksen että pennulle on kyllä muitakin ottajia  Surullinen Sain puhuttua lisäaikaa, ja päädyin sitten viivästyttämään pennun hakemista heidän lomaansa edeltävään iltaan, muut pennut joutuivat maailmalle jo pari viikkoa aiemmin.

Inhottava tilanne, mutta kaikki meni hyvin, ja Morrison opetti Ompun kissojen tavoille. Säälittää ne muut pennut, toivottavasti menivät edes muiden kissojen seuraksi  Itku

Sivun alkuun

IP kirjattu

Tabby
Ylläpitäjä
Poissa

Valvova silmä

Sijainti: Lohja
Vastaus #25 - 12.02.2011 klo 23:15:29
Tulosta viesti  
Laku tuli meille emonsa hylkäämänä orpopentuna 2-3 viikon iässä. Löytyi JarZan vanhempien puuliiterin vintiltä, jonne naapurin emokissa oli pikkuisen hylännyt. Onneksi Lakulla oli tosi kova ääni jo silloin - muuten olisi jäänyt raukkaparka löytymättä Surullinen

Peku saatiin silloiselta luokkakaveriltani. Peku oli pentueen ainoa uros ja ainoa pitkäkarvainen eikä ollut kelvannut kenellekään. Meille kelpasi ja Pekusta onkin tullut Elämäni Kissa Pusu Kissa, jollaisia tulee vastaan vain ja ainoastaan yksi. Kissa, joka on mulle erityisen tärkeä ja rakas vaikka jokaisella kissalla onkin paikkansa sydämessäni. Pekun paikka on hieman muita suurempi Hymiö

Lula tuli Rekku Rescue ry:n kautta ja on siis virolainen löytökissa. Oltaisiin voitu ottaa myös suomalainen löytökissa, mutta eipä ollut pentuja tarjolla liiemmälti. Ehtona kuitenkin oli, että pitkäkarvainen pitää ehdottomasti olla. Mä katselin yhtä mustavalkoista, mutta JarZa halusi tällä kertaa jonkun muun värisen joten Lula muutti meille Hymiö

Ässän bongasin alunperin Keltaisesta Pörssistä. Etsin meille pitkäkarvaista mustavalkoista urosta jatkamaan Pekun näyttelyuraa. Uros tuli ja mustavalkoinenkin (tai harlekiinihan tuo on), mutta karvanpituudesta olin valmis tinkimään kun näin kissan luonteen: päättäväinen, topakka poika, joka tuli pennuista ensimmäisenä häntä pystyssä mua kohti ja kiipesi pois pentukorista muiden jäädessä köllöttelemään koriin. Viikon kuluttua tästä Ässä sitten muuttikin meille vain 4,5 viikon iässä emon oltua pari viikkoa kadoksissa.

Rescuetapauksia meillä siis on 3/4, mutta yhdistyksen kautta tulleita vain Lula.

HCS n 09 Laku R.I.P.
HCL n 09 Peku
HCL n 24 09 Lula
HCS n 02 Ässä
HCS n 24 Ninja
HCL n 24 Traks
HCL n 23 Hertta
HCL n 09 Kelmi
Sivun alkuun
WWW | Facebook | ICQ  
IP kirjattu

Pantera
Leijona
Poissa

Jaska & Raksu

Vastaus #26 - 14.02.2011 klo 11:19:12
Tulosta viesti  
Miuku oli tyypillinen vahinkopentu jostain omakotitalosta metsän keskellä. Luovutuskin oli 7,5-viikkoisena. Tämä oli siis vuonna -98, luulin että 8 vk sopiva luovutusikä. Pentuja oli 4 ja näyttivät suunnilleen samoilta, valitsin Miukun aika sattumanvaraisesti. Aina joskus miettinyt, mitenköhän tytön kolmelle sisarukselle kävi.  Surullinen Ja Miuku yleensäkin löytyi jonkun tutun tutun kautta, Haminan suunnalta kotoisin hän. Miuku suunnilleen saman tien otti minut ihmisekseen  Hymiö

Juuso ja Jaska tulivat minulle 2001, Juuso silloin 3 v. ja Jaska 1,5 v. Edellinen omistaja joutui heistä luopumaan, koska hänen lapsensa oli saanut kissa-allergian. Hän ei muuten olisi varmasti luopunut kissoista. Ja tämä edellinen omistaja oli äitini tuttava ja pojat Lohjalta/Siuntiosta. Omistaja ajoi Lohjalta asti Kotkaan, jossa silloin asuin ja toi pojat kotiovelle. Pojat sopeutuivat uuteen kotiinsa todella nopeasti ja oltiin pian kavereita  Hymiö

Alun perin minulla ei pitänyt olla kolmea kissaa, mutta niin siinä hassusti kävi...

R.I.P. Miuku (06.98-19.08.11)
R.I.P. Juuso (98-17.01.13)
Sivun alkuun

IP kirjattu

kutja
Mörökölli
Poissa

Vastaus #27 - 15.02.2011 klo 19:02:05
Tulosta viesti  
Danny tuli meille isän sukulaisilta. Niillä on leikkaamaton naaraskissa, joka ulkoilee vapaana. Viime keväänä sukulaisperheen tytär latasi sen kevään pennuista kuvia facebookiin, mä näin kuvat ja kysyin avolta et joko meille kesällä se kissa tulisi, eikun viestiä menemään ja pentueen viimeinen vapaana oleva pentu, Danny saapui muutamaa kuukautta myöhemmin sulostuttamaan elämäämme.

Laku tuli myös eräältä sukulaistädiltä, jonka lapset olivat kissan jostain epämääräisistä oloista pelastaneet. Täti ei voinut kuitenkaan kissaa pitää (perheen toinen kissa ei pentua hyväksynyt), joten kysyi, josko me pikkuisen haluaisimme. Mentiin sit samana iltana jo katsomaan ja avo otti varmuuden vuoksi kuljetuskopan mukaan. Kun näimme Lakun ensimmäisen kerran, olimme molemmat myytyjä: kuin Danny pienessä koossa ja niin sosiaalinen ja upea kaveri! Niin sai Danny kaipaamansa leikkitoverin Hymiö

Mä olen lähes varma, että meille saapuu vielä joskus kolmaskin kissa, sitä en vain tiedä, onko tuleva perheenjäsen sitten rotukissa, löytökissa, maatiaiskissa vai mikä muu, aika näyttää Pyöritä silmiä

Mukana maatiaispojat Danny (04/10) ja Laku (06/10)
Sivun alkuun

IP kirjattu

Jade
Mörökölli
Poissa

Oma kissa, paras kissa

Vastaus #28 - 17.02.2011 klo 09:14:05
Tulosta viesti  
Me oltiin avokin kanssa puhuttu jonkin aikaa, että josko kissa otettaisiin. Ja eräänä päivänä olikin sitten lehdessä ilmoitus kissanpennuista. Soitin kyseiselle ihmiselle ja pääsimmekin melko pian katsomaan pentuja. Talossa oli siis kahdet vahinkopennut. Värejä oli vaikka kuinka paljon. Mutta halusimme tytön joten väriskaala pieneni joko valkoiseen tai 4 viikkoa nuorempaan kilppariin. Valkoisia tyttöjä oli 2, valitsin niistä summissa toisen, joka oli vähän kömpelön oloinen. Emme kissa vielä silloin mukaan ottaneet vaan odotimme viikon. Mistä sitten tiedän, että sain juuri sen oikean valkoisen? En mistään. Entisellä luokkakaverilla on jokatapauksessa se toinen niistä. Näin meille tuli siis Jade.
Kun muutimme sitten tähän isompaan asuntoon niin aloin puhumaan toisesta kissasta, että olisi Jadelle seuraa kun olen koulussa ja jos mies sattuisi olemaan samaanaikaan töissä. Töistä mies sitten minulle laittoi viestä, että oli pongannut kissailmon työpaikkansa ilmoitustaululta. Lähetti numeron ja minä soitin sitten naiselle jolla pennut oli. Pentuja siellä oli 5 ja värijakauma oli 3 valko-mustaa tyttöä, 1 valko-musta poika ja 1 sinivalkoinen tyttö. Ei tarvinnut kauaa miettiä kuka meille tulee. Silmänisku Seuraavalla viikolla meille sitten muutti Ipa.
Röllin löysin facebookin myydään-ostetaan-annetaan osiosta. Laitoin viestiä samantien ja kysyin oliko tyttöpentua, ja kuinka sattuikaan, että oli vielä yksi musta tyttö vailla kotia. Kaikille muille oli kodit löytynyt. Varasin neitokaisen hetimiten (ennenkuin olin neuvotellut avokin kanssa). Virnistys Avolta kun en saanut rehellistä kieltävää vastausta, sovin kisun noudon parin viikon päähän. Eräänä lauantai-iltana sitten töiden jälkeen kävin kotona vain kääntymässä ja hakemassa kantokopan mukaan. Mies ei kysellyt mitään, oli vain vissiin unohtanut, että pentu tulee silloin. Kotiin kun päästiin niin oli kyllä tuo mieskin heti ihan myyty pienestä mustasta paholaisestakin on kohta ollut meille iloa 9kuukautta.

Kolme ihanaa maatiaista Jade (06/05), Ipa (06/06) ja Rölli (03/10)
Sivun alkuun

IP kirjattu

elosalama
Leijonakuningas
Poissa

Kaksin aina kaunihimpi

Sijainti: Rovaniemi
Vastaus #29 - 17.02.2011 klo 17:53:57
Tulosta viesti  
Siis, eikö Peku kelvannut jollekin?? Minulle kyllä kelpaisi moinen rontti. Hymiö

Kuka kaipaa telkkaria, kun talossa on kissoja?
Sivun alkuun

IP kirjattu

Sivunvalintanappi Sivu: 1 [2] 3 4 ... 7
Lähetä aihe | Tulosta

« Koti ‹ Alue Sivun alkuun