Sivunvalintanappi Sivu: 1 ... 12 13 [14]  Lähetä aihe | Tulosta
 25 Kissa-allergia (Luettu 99840 kertaa)
maksalaatikko
Maitoviiksi
Poissa

Re: Kissa-allergia
Vastaus #195 - 15.06.2013 klo 10:06:29
Tulosta viesti  
Mulle tuli edesmenneen kissan syljestä sellaisia kutisevia kohoumia, samanlaisia kuin itikanpistoista. Mutta varsinaisia näppylöitä ei ole näkynyt. Oletko kokeillut vaihtaa allergialääkettä johonkin muuhun hetkeksi? Jos ne näppylät onkin sivuoiretta lääkkeistä? Mulle tulee Telfastista ruskeita maksaläiskän näköisiä täpliä nivusiin, oli pakko vaihtaa tuon takia lääkettä.

Mulla oireet pahenivat selkeästi noin viikko sitten ja meinasi jo tulla itku kun ajattelin että kohta joudun luopumaan... Aamuisin nokka vuoti ja aivastelin ihan jatkuvasti. Siirryin ottamaan allergialääkkeen (Loratadin Ratiopharm) iltaisin ja hain tuon nenäsuihkeen (Nasonex) jota laitan myös illalla. Nyt muutamana aamuna on ollut helpompi olo. *kopkop* Lisäksi olen nyt taas yrittänyt muistaa pestä käsiä ahkerammin paijaamisen jälkeen. Tänä aamuna nostin kissan syliin ja katteltiin ikkunasta pihalle. Sen jälkeen mun silmää kutitti ja hieraisin, en ollut pessyt käsiä välissä joten toinen silmä on nyt punainen ja kutisee. Hups. Pyöritä silmiä Mies huitoo kissan alas sängystä jos mä en itse herää siihen että kissa pyrkii sänkyyn.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Kiffa
Karvakorva
*
Poissa

...mau?

Sukupuoli: Nainen
Vastaus #196 - 24.06.2013 klo 11:57:02
Tulosta viesti  
Mä oon kanssa pahasti allerginen. Siedättämällä allergialääkkeiden avulla on oireista päästy ja voin olla huoletta ilman lääkkeitä useamman vuorokauden kissojen kanssa samassa tilassa.  Kliseinen

Tyttö, joka leikki tulella
Sivun alkuun

IP kirjattu

greenday
Karvinen
**
Poissa

Vastaus #197 - 29.06.2013 klo 15:55:41
Tulosta viesti  
Oonkohan mä allerginen kissoille? On ollut muutaman vuoden nenä melkeinpä kokoajan tukkoinen. Olin viikon
kotona, niin ei tarvinnut turistaa nenää ollenkaan. Kun tulin takaisin, niin oli heti paperia nenässä.
Nyt tiistai aamusta perjantai iltapäivään olin reissussa ja jälleen nenä sai olla rauhassa, mutta kun takaisin tulin, aivastuttaa hieman ja pitää turistella. En muista tarkalleen milloin huomasin, että paperia saa olla aina mukana. Mauri on ollut n. 3v luonani. Kotona ei tarvinnut muistaakseni paperia kantaa kun siellä asuin, vaikka sielläkin kissa on, se kylläkin on enimmät ajastaan ulkona. Liekköhän allergiaa? Surullinen

Käyn hakemassa kokeiluun Histec allergialääkettä maanantaina, ei taida olla huomenna apteekki auki.

Sivun alkuun

IP kirjattu

maksalaatikko
Maitoviiksi
Poissa

Vastaus #198 - 05.07.2013 klo 21:02:50
Tulosta viesti  
Tuo kuulostaa kyllä allergialta. Surullinen Toivottavasti lääkkeet auttavat. Mullahan alkoi allergiaoireet tuolla tavalla pikkuhiljaa hiipien, en edes tiedä missä vaiheessa ja pidin nenän tukkoisuutta aivan normaalina ja luulin välillä että on vaan pientä flunssaa ilman kuumetta. Sitten kun paheni siihen pisteeseen että aivastelin kaiken aikaa aamuisin ja olo helpotti kun pääsi ulos niin tajusin että taidan olla allerginen.

Meillä menee hyvin, varsinkin kun olen nyt pysynyt poissa muiden eläinten läheltä. Imurointia olen pystynyt nyt vähän vähentämään ja lakanoiden vaihtovälikin tuossa venähti enkä kuollut siihen. Hymiö Edelleen kuitenkin otan kiltisti allergialääkkeen ja nenäsumutteen illalla. Kissa ei enää pyri sänkyyn nukkumaan kuin satunnaisesti ja ekan häädön jälkeen ymmärtää pysyä poissa. Aamulla kellon soidessa se tulee viereen kun torkutan, ja on saanut siinä ollakin aamuhalipuuhissa. Pusu Heti kun nousen ylös ja olen käynyt vessassa niin alkaa armoton mouruaminen että ruokaa pitää saada nythetitälläsekunnilla...

Seuraavat pari päivää onkin sitten vaikeampia, kun huomenna menee koko päivä hevosille altistuessa....

Sivun alkuun

IP kirjattu

greenday
Karvinen
**
Poissa

Vastaus #199 - 11.08.2013 klo 02:50:47
Tulosta viesti  
Enää ei auta Histec enkä jaksaisi maksaa, että saan kalliin(?) allergialääkkeen. Nyt olin pitempään poissa päiväseltään mitä ennen ja voi kauhea sitä pärskimistä ja irtoavaa limaa! Lähtiessä siivosin, joten ei oo pölystä johtuvaa, muutenkin päivittäin kerran tai kolmesti siivoan lattiat karvasta & hiekasta, jne.
Kuka tahtois kaks leikattua poitsua? Surullinen

Sivun alkuun

IP kirjattu

kappaliini
Maitoviiksi
Poissa

Täällä on kivaa. :)

Sijainti: Hki
Vastaus #200 - 30.08.2013 klo 22:56:54
Tulosta viesti  
On kissa allergia (ei muita allergioita) ja rasitus astma. En uskalla ottaa kissaa, mutta haluaisin! Oletteko kuulleet voiko tällaisessa tapauksessa ottaa kissaa? Löytyisikö mitään ratkaisua? Epävarma

Ennen oli aina ksisa n. 20 v elämästäni. Mahtava

En haluaisi karavtonta vaan karvallisen  ... harmi näitten allergioiden kanssa!!! Täh

Sivun alkuun

IP kirjattu

Nemunen
Karvakorva
*
Poissa

Vastaus #201 - 24.10.2013 klo 11:42:09
Tulosta viesti  
Huomannu tässä ajan kulueesa että esimerkiksi kun kissat nuolee mua niin tulee sellane kutittava tunne siihen kohtaan ja kurkussa kanssa omituine tunne, hiukan vaikee kuvailla. Samaten jos käsittelen kissoja ja meen sörkkimään silmiäni niin alkaa jumalaton kutina.

Mulla on silmien ympäriltä iho kireellä, ei nyt varsinaisesti turvonnut mut piukentunut. En tiiä onko tää nyt allergia vai kilpirauhasoire. Niitä näppylöit mul on enimäksee käsissä ollut, ne on ku finnei ilman niit mömmöi, kutisee törkeesti ja jos raavin ni niistä jää sellaset punaset ympyrät. Ajan kulueesa vanhat hiukan haalistunut ja levinny.

Sais imuroida varmaa kome kertaa viikossa että pysyis kämppä karvattomana. Helpotti tossa kun pysty tuulettaa kellon ympäri mutta nyt taas jotain jälkitautia menossa että on korvatki tukossa ni vaikee sanoo mistä tää pärskintä ja tukkosuus tulee.

Pitäs varmaan ajella noi mirrit paljaaks Kliseinen (huono läppä, sori).

Sivun alkuun

IP kirjattu

Kissojen palvelija
Maitoviiksi
Poissa

Vastaus #202 - 26.11.2013 klo 12:05:58
Tulosta viesti  
Olen itse kissa-allergikon diagnoosin saanut useampaankin otteeseen, koska allergia testeissä paukamat nousee ja on isoimmasta päästä testivalikoimassa.

Kotona on kuitenkin 3 kissaa ja elämä on oireetonta.
Testannut lääkäri oli sitä mieltä että kissojen kanssa on tapahtunut ajan mittaan siedätyshoito joka on poistanut oireet. Joskus kun kissa on nuollut karhealla kielellä ihoa on saattanut pientä ärsytystä tulla, mutta tämä on tapahtunut kun kissa on tullut ruokakupilta ja itseään nuoleskellessan lipaissut pariin otteeseen esim ranteen sisäpintaa jolloin ärsytystä on havainnut.

Taitaa ne ärsytysoireet mennä kissanruoan jäämän piikkiin?

Sivun alkuun

IP kirjattu

Mintan
Leijona
Poissa

Topi, Tessa ja Minttu

Sijainti: Helsinki
Vastaus #203 - 26.11.2013 klo 21:41:17
Tulosta viesti  
^Tai sitten ruokailun jäljiltä on vahvemmin allergisoivaa sylkeä, joka aiheuttaa reaktion.

Tessa HCS n 24 03 7.3.2011
Minttunen "Minttu" EUR fs 24 13.7.2011
http://werunthehouse.blogspot.com/
RIP Topi HCS 16.3.11-24.4.13
Sivun alkuun
IP kirjattu

Sivunvalintanappi Sivu: 1 ... 12 13 [14] 
Lähetä aihe | Tulosta

« Koti ‹ Alue Sivun alkuun