Sivunvalintanappi Sivu: 1 ... 13 14 [15] 16 17  Lähetä aihe | Tulosta
 25 Kissan kuljettaminen (Luettu 70554 kertaa)
Niro
Karvakorva
*
Poissa

Niro "Leijona"

Sijainti: Tampere
Sukupuoli: Nainen
Re: Kissan kuljettaminen
Vastaus #210 - 19.10.2012 klo 11:01:42
Tulosta viesti  
Vähän tyhmä kysymys. Jos kantaa kissoja olalla juurikin tuollaisessa pehmeässä kantolaukussa, niin onkohan ne kissat ihan pihalla kun boxi saattaa olla vinossa ja kumminkin jonkun verran enemmän pomppii ja tärisee  kun jos ihan laatikossa kantaisi? Aina kun Niroa olen kantolaatikossa johonkin vienyt olen yrittänyt pitää laatikon mahdollisimman suorassa ja niin, että ei hirvesti tärähtelisi/pomppisi Hymiö

Niro (3/2012)
Vito (5/2012)

http://nirothecat.blogspot.fi/
Sivun alkuun
IP kirjattu

Oanna
Mörökölli
Poissa

Meidän murut Peppi -08
ja Pinna -09

Vastaus #211 - 20.10.2012 klo 08:18:34
Tulosta viesti  
^Ei ne varmasti siitä heilunnasta tykkää mutta kyllä mulla se iso muoviboksikin heiluu, justiin sen takia että joudun raahaamaan sitä “jalan mukana” joka askeleella.
Itse olen käyttänyt pehmeää kassia vain koiran kanssa ja meneehän se vinoon jos lemmikki liikkuu. Meillä kuitenkin kissat ovat boksissa hiljaa paikallaan joten luulisin että niiden kanssa laukun saisi aika hyvin tasapainotettua olalle.. Täh

Sivun alkuun

IP kirjattu

Dara
Karvinen
**
Poissa

Sijainti: Vantaa
Vastaus #212 - 20.10.2012 klo 22:44:55
Tulosta viesti  
Onko täällä kukaan käyttänyt kissojen turvavyövaljaita automatkoilla? Hymiö (en millään jaksanut lukea koko ketjua läpi).
Minua kiinnostaisi kovasti, miten se onnistuu, kun toinen kissoistamme viihtyisi niin paljon paremmin automatkoilla kuljetuslaatikon ulkopuolella...

Mitä vastaan tuleekaan, toista sua ei milloinkaan

Dara 07/10
Luna 02/12
Sivun alkuun

IP kirjattu

Anton
Mörökölli
Poissa

Täällä on kivaa. :)

Vastaus #213 - 20.10.2012 klo 23:08:20
Tulosta viesti  
Mulla Anton on automatkat aina valjaissa takapenkillä. Valjaat olen kiinnittänyt taluttimella turvavyöhön. Autoilu on mennyt siten tosi mukavasti. Anton pystyy liikkumaan takapenkillä, katselemaan ikkunoista ja makoilemaan hattuhyllyllä. Se ei pitkästy ja ala huutaa, niinkuin kopassa kuljetettaessa. Eilen tultiin sillä tavalla kahdeksan tuntia suomen halki, ja oli melkein kivaa.

Jos Taivaassa ei ole kissoja, en mene sinne.

Kurkkaa kuulumisia: http://kissakko.blogspot.fi/
Sivun alkuun

IP kirjattu

Leelou
Karvinen
**
Poissa

Sijainti: Helsinki
Vastaus #214 - 21.10.2012 klo 00:14:50
Tulosta viesti  
Kaverin kissalla on tuollaiset turvavyövaljaat ja se toimii heillä hyvin. Itse en ole uskaltanut kokeilla, kun Matildalla usein tulee kakat koppaan, ja penkillä ne olisivat vielä ikävämmät Surullinen

Sivun alkuun

IP kirjattu

Dara
Karvinen
**
Poissa

Sijainti: Vantaa
Vastaus #215 - 21.10.2012 klo 10:56:46
Tulosta viesti  
Anton & Leelou, onpa kiva tietää! Hymiö Täytyypä meidänkin sellaiset hankkia. Kyllä nuo molemmat kissat kopassa osaa matkustaa, mutta Luna pitää sellaista meteliä, ettei Dara voi nauttia ollenkaan matkustamisesta. Kerran mentiin mökille asuntoautolla ja kissat saivat olla valjaissa, niin Lunakin viihtyi tosi hyvin ja nukkui sylissä koko matkan.

Mitä vastaan tuleekaan, toista sua ei milloinkaan

Dara 07/10
Luna 02/12
Sivun alkuun

IP kirjattu

gatis
Mörökölli
Poissa

Nastamuumiot

Sijainti: Espanja
Vastaus #216 - 23.10.2012 klo 10:06:26
Tulosta viesti  
^^anton: reput löytyivät ihan tavallisesta eläinkaupasta, eivätkä olleet edes kalliit. Toisaalta eivät olleet mitenkään erityisen hyvälaatuiset, mutta ajoivat asiansa tuolla meidän reissulla ihan loistavasti, koska könysimme läpi tosiaan jotakuinkin kaikki kulkuneuvot (lentokone, bussi, juna, metro ja auto).

Lara 3/2007
Nikita 3/2007
Sivun alkuun

IP kirjattu

Inni
Maitoviiksi
Poissa

Vastaus #217 - 11.11.2012 klo 11:19:43
Tulosta viesti  
Meille on tulossa kaksi ragdoll-tyttöä, joille olen hankkimassa yhteistä kuljetuslaatikkoa. Tyttöjen pitäisi kasvaa 4-5 kiloisiksi. Minkä kokoinen kopan pitäisi olla? Olisiko perinteinen muovinen vai kankainen vaihtoehto kahden kissan kuljetuksessa näppärämpi?

Sivun alkuun

IP kirjattu

Niro
Karvakorva
*
Poissa

Niro "Leijona"

Vastaus #218 - 12.11.2012 klo 12:37:30
Tulosta viesti  
^^ Itse suosittelisin muovista koppaa hygienia syistä. Joku jo saattoikin facebookin puolelta lukaista meidän viikonlopun matkasta, jossa pojat matkustivat samassa kopassa. Meillä siis reilun puolenvuoden ikäsiä maatiais kolleja (painavat tällähetkellä n.4kg/kolli) ja matkustiva tälläisessä kopassa. http://www.zooplus.fi/shop/kissat/kuljetus_matkustus/kuljetusboksit/316113
Kissat mahtuivat hyvin koppaan ja molemmat näyttivät viihtyvän. Matkustimme bussi taka-osassa jossa moottorin hurina ja radio kuului aika kovaa, joten pidin vilttiä poikien kopan päällä. Ensimmäinen puolitoista tuntia meni hyvin ja pojat nukkuivat rauhallisesti kopassa, kunnes Vito alkoi voida pahoin. Kurkkasin koppaan ja huomasin, että viltin alla kuumuus olikin noussut odotettua kovemmaksi(joka varmaankin aiheutti Viton huono vointisuuden). Vito sitten oksensi ja kakkasi hädissään koppaan. Hätääntyneenä molemmat pyörivät ympäri koppaa ja oksennus ja muut eritteet levisivät kiitettävästi ympäriinsä. Eivätkä kopan pohjalle levitetyt lehden paljoa auttaneet. Onneksi koppa oli muovia ja helppo puhdistaa tämän episodin jälkeen. Kankainen kuljetuskassi olisikinollut sitten hankalami homma, varsinkin tälläiselllä bussimatkalla.

Niro (3/2012)
Vito (5/2012)

http://nirothecat.blogspot.fi/
Sivun alkuun
IP kirjattu

Inni
Maitoviiksi
Poissa

Vastaus #219 - 12.11.2012 klo 18:16:39
Tulosta viesti  
Kiitos Niro vastauksesta  Hymiö Tota puhdistuspuolta itekin olen eniten miettinyt, luulen, että päädymme perinteiseen muoviseen kuljetuslaatikkoon.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Oobeli
Karvakorva
*
Poissa

Vastaus #220 - 12.11.2012 klo 19:02:45
Tulosta viesti  
Täältä myös ääni muoviselle kuljetusboksille, Muusalla on ollut tapana kakkia pitkin laatikkoa lyhyelläkin matkalla (tuo ei paljoa joudu matkustamaan niin autoilu jännittää joka kerta yhtä paljon), ja muovinen on helppo puhdistaa jokaisen kakkaepisodin jälkeen. Olen myös alkanut harkitsemaan valjaiden käyttöä autossa, mutta juurikin tuo sotkupuoli huolettaa.. jos vaikka repsikan jalkatilan vuoraisi sanomalehdillä ja kissa olisi etupenkillä, jolloin vahingon yllättäessä olisi luvallinen paikkakin lähellä? En tiedä kyllä meneekö turhaksi yritykseksi..

Muusa - 18.09.2011
Nuppu - 12.08.2012
Sivun alkuun

IP kirjattu

elosalama
Leijonakuningas
Poissa

Kaksin aina kaunihimpi

Sijainti: Rovaniemi
Vastaus #221 - 12.11.2012 klo 19:28:26
Tulosta viesti  
ehdottomasti muovinen.
Olimme lomamatkalla ja Iita sai ripulin, raukka valitti eikä mahtanut mitään kakan tulolle. Auto pysäytettiin, kisu ulos ja alusta roskasäkkiin, talouspaperilla ja mukana olleella juomavedessä siistittiin, sanomalehti alustaksi ja matka jatkui seuraavaan pysähdykseen saakka, jolloin suoritimme samat toimenpiteet.
Illalla sitten matkakohteessa kisu suihkuun ja boksi kunnon pesuun. Haju autossa oli karmea, mutta elämä jatkui ja ripulikin meni ohitse Hymiö

Kuka kaipaa telkkaria, kun talossa on kissoja?
Sivun alkuun

IP kirjattu

Toscana
Leijonakuningas
Poissa

Vastaus #222 - 12.11.2012 klo 19:50:26
Tulosta viesti  
Meiltäkin ääni muoviselle kuljetusboksille.  Puhdistamisen helppouden takia ja pidän myöskin muovista boksia turvallisempanakin vaihtoehtona, kuin jotain kankaista vaihtoehtoa. 

Tosca-reppana tekee aina hätäpissit el-reissulla, joten boksin pohjalle laitan kroonikkovaipan ( apteekista saapi näitä ), sekä lisävarmistuksena vielä jotain eläintarvikeliikkeestä ostettuja pentujen sisäsiisteysopetukseen tarkoitettuja pissa-alustoja.  Hyvin pysyy kuivana sekä boksi, että kissa.   Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

Inni
Maitoviiksi
Poissa

Vastaus #223 - 12.11.2012 klo 20:55:48
Tulosta viesti  
Kiitokset vastauksista myös Oobeli, elosalama ja Toscana Hymiö Homma alkaa siis olla selvä, eli muovia sen olla pitää! Pikkasen alkoi myös hirvittää, mitä kaikkea "kivaa" sitä onkaan edessä kun teiän tarinoita luki Pyöritä silmiä

Vielä kaipaisin kommentteja boksin koon suhteen, uskotteko, että tuo Niron linkittämä kokoa P 57 x L 38 x K 31 cm oleva laatikko olisi hyvän kokoinen myös kahdelle aikuiselle kissalle? Meillä tuo olisi käytössä varmasti lähinnä mökkimatkoilla, jotka kestävät kaksi tuntia suuntaansa.

Sivun alkuun

IP kirjattu

elosalama
Leijonakuningas
Poissa

Kaksin aina kaunihimpi

Sijainti: Rovaniemi
Vastaus #224 - 12.11.2012 klo 21:22:53
Tulosta viesti  
Minä koen kätevämpänä kaksi erillistä boxia, on helpompi pakatessa ja autoon siirtyessä

Kuka kaipaa telkkaria, kun talossa on kissoja?
Sivun alkuun

IP kirjattu

Sivunvalintanappi Sivu: 1 ... 13 14 [15] 16 17 
Lähetä aihe | Tulosta

« Koti ‹ Alue Sivun alkuun