Sivunvalintanappi Sivu: [1] 2 3 ... 17 Lähetä aihe | Tulosta
 25 Kissan kuljettaminen (Luettu 68146 kertaa)
Tekla
Ex-jäsen

Kissan kuljettaminen
06.06.2010 klo 17:42:00
Tulosta viesti  
Hei!

Huomasin viime eläinlääkärireissulla aika hankalaksi kuljettaa molempia kissoja kovassa kuljetuskopassa. Neitosilla kun tuota painoakin alkaa jo olla. Onko täällä kukaan kokeillut kissoille trolley-mallista kuljetuskassia? Pysyykö kisut sellaisessa kangasverkollisessa kassisa vai kynsiikö sieltä itsensä vapaiksi tms.
Saa laittaa yksäriä jos se on hyvä ja jollain löytyisi sellainen ylimääräisenä nurkissa. Pyöritä silmiä

Suositelkaa eri vaihtoehtoja KAHDEN kissan kuljetukseen!

Sivun alkuun

IP kirjattu

jammi
Leijona
Poissa

Sijainti: Salo
Sukupuoli: Nainen
Re: Kissan kuljettaminen
Vastaus #1 - 06.06.2010 klo 19:35:46
Tulosta viesti  
Ei ole kokemusta noista pehmeistä kuljetusvärkeistä, mutta olen kyllä ymmärtänyt, että yleisesti eivät ole kovin kestäviä kissan käytössä, saati kahden. Koiralla vielä meneekin, mutta voisin kuvitella, että kissa kun oikein hurjistuu esimerkiksi pelästyessään jotain, niin ei välttämättä pidättele kyllä kankaat.

Kissat osaavat matemaattisen tarkasti arvioida juuri sen paikan, missä istuessaan ne ovat eniten tiellä. - Pam Brown
Sivun alkuun

IP kirjattu

Mary
Ex-jäsen

Vastaus #2 - 13.06.2010 klo 19:05:05
Tulosta viesti  
Minä taas olen havainnut kankaisen kassin paljon muovista paremmaksi omalla kohdallani. Muovisen kantolaukun ritilän entinen kissani sai hermostuessaan tiirikoitua auki minuutissa ja riippui loppumatkan kuljettajan niskassa, mutta kankaisen kassin vetoketju on paljon hankalampi saada auki tassuilla. Eli ellei kissa nyt ihan hirveästi rupea riehumaan siellä kassissa, niin tuskinpa sieltä kovin helposti kynsin ja hampain ulos tullaan. Tosin riippuu varmaan jonkin verran siitäkin että kuinka pahasti kissa matkustamista inhoaa eli kuinka apinanraivolla sieltä pyritään ulos...   

Onhan näissä kangaskasseissakin varmaan paljon laatueroja, ehkä halvemmat eivät ole ihan niin kestäviä, mutta oma 20 euron halpaaukkuni on kyllä tähänastiset reissut kestänyt vallan mainiosti. Ja on paljon helpompi kantaakin. Meillä kotona on kahdelle kissalle isokokoinen laadukas kangaslaukku, joka myöskin on kestänyt hyvin. 

Viime reissulla eläinkauppaan huomasin että onhan näitä kyllä vaikka minkälaisia nykyään, huvittavimmat versiot olivat jotain lastenkärryjen näköisiä pyörillä kulkevia häkkyröitä...

Sivun alkuun

IP kirjattu

Katri
Ex-jäsen

Täällä on kivaa. :)

Vastaus #3 - 14.06.2010 klo 15:23:23
Tulosta viesti  
Meillä myös on kankainen kuljetuskoppa ollut tosi hyvä käytössä. Itsekin olen niitä kissojen/pienten koirien rattaita katsellut kaupassa. Kuljen nimittäin aika paljon junalla kissan kanssa, ja vaikka kisu pienikokoinen onkin, on kantaminen joskus hankalaa ja käy niveliin. Realisesti ajatellen on mahdollista että en jossain vaiheessa pysty kantamaan kissaa kopassaan, ja olen jo kauhistuneen huvittuneena ajatellut ihmisten ilmeitä jos täytyy tuollainen kissankärry hommata. Katsovat että siinä taas nykyajan vouhotusta, pidetään kissaa vauvana... Kliseinen

Sivun alkuun

IP kirjattu

Mary
Ex-jäsen

Vastaus #4 - 14.06.2010 klo 20:07:48
Tulosta viesti  
Jyväskylän Mustissa ja Mirrissä olin muuten näkevinäni jonkun vähän neutraalimman pyörillä kulkevan version, sellaisen samantyylisen kuin vedettävä matkalaukku... Itsellekin olisi pyörät kyllä tarpeeseen jo selkävaivojenkin takia, mutta nuo mitä olen tähän asti nähnyt ovat kyllä niin mahdottoman pieniä sisätiloista, että tuskinpa tuo meidän karvakasa sinne suostuisi menemään  Pyöritä silmiä

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sinisydän
Ex-jäsen

Vastaus #5 - 18.06.2010 klo 08:09:03
Tulosta viesti  
Onhan niitä kevythäkkejä ja niihin pyörillä oleva alusta. Sillä tyylillä kulkee koirat näyttelyissä yms.
Voisin kuvitella, että esim usen kissan kanssa ja paljon reissaten olisi hyvä ratkaisu.
Kevythäkkejä myydään vaikka ja missä, mutta sitä en tiedä, mistä saisi niitä "kärryjä" siihen alle.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Heviatar
Ex-jäsen

Vastaus #6 - 19.06.2010 klo 16:14:47
Tulosta viesti  
Aloin miettimään että saisikohan tuollaiseen boksiin itse säädettyä pyöriä kiinni mitenkään? Tai tuollaiseen häkkiinhän saisi ainakin itse kiinnitettyä pyörät. Sisäpuolelle voisi vaikka laittaa pätkät kakkosnelosta, joihin
voisi säätää pinnojen muotoiset raot alapuolelle ja sitten vain ruuvilla pyörät ulkopuolelta kiinni. Ilman noita rakojakin kyllä varmasti pysyisi paikallaan, jos kiristää ruuvit tiukalle.

Joskus täkäläisellä kirpparilla oli myynnissä tuollainen kankainen kuljetuslaukku, mutta en uskaltanut ostaa, kun ajattelin että Taavi raapii sieltä samantien itsensä ulos. Ehkä joskus pitäisi uskaltautua kokeilemaan kun positiivisiakin kokemuksia noista näköjään on.  Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

patchouli
Ex-jäsen

Vastaus #7 - 05.07.2010 klo 11:31:27
Tulosta viesti  
Minullakin on toisen kantokopan osto edessä, ja olen myös harkinnut kankaisen ja muovisen välillä. Kankaisessa eniten mietityttää sen puhtaanapito. Ja se, että kisuni on aika kätevä vetoketjujen ronklaaja.

Olen kuullut että myös muovisia kantokoppia löytyy sellaisina, joihin saa olkahihnan. Sellainen olisi kätevä, saisi toisen kopan olalla kannettua ja toisen sylissä. Tietääkö kukaan tällaisista? Minkä merkkinen/hintainen sellainen olisi, mistä niitä saa...?

Sivun alkuun

IP kirjattu

naira-
Karvinen
**
Poissa

Mäh!

Sijainti: Kuopio
Sukupuoli: Nainen
Vastaus #8 - 05.07.2010 klo 12:15:00
Tulosta viesti  
^ Clippereihin (1-3) saa ainakin olkahihnan. Meillä päin noita bokseja saa ihan paikallisista eläinkaupoista, olkahihnaa en ole tosin nähnyt tai kysynyt, kun ei ole ollut tarvetta.

http://terrieri.net/index.php?main_page=product_info&cPath=&products_id=2028

Sivun alkuun

IP kirjattu

Kisukka
Ex-jäsen

Vastaus #9 - 06.07.2010 klo 16:32:20
Tulosta viesti  
Muun muassa zooplussalla myynnissä olevaan pet cargo cabrio -kuljetusboxiin kuuluu olkahihna mukaan vakiovarusteeksi. Näytti olevan tarjouksessa ainakin suomenkielisillä sivuilla.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Jipp
Ex-jäsen

Vastaus #10 - 07.07.2010 klo 14:03:30
Tulosta viesti  
Itse ajattelin juuri hommata tuollaisen kankaisen kantokassin, koska ajattelin sen olevan helpompi, kantohihna siinä kun on. Kun olen tällainen heiveröinen nainen, niin on kissan kantaminen paikasta toiseen kantokopassa aika painavaa. Tai näin minä ajattelin vielä pari päivää sitten.

Kävin tuossa viereissessä eläinkaupassa (Onnen lemmikit) ihan vain huvikseni katsomassa uudelle, tulevalle kissanpennulleni tarvikkeita. Ja silmiini sattui Gulliver 1 boksi, jonka hinta oli 10 euroa! Täysin uusi, hieno, oikeankokoinen boksi ja vielä niin halvalla. Boksissa on siis kantohihnallekkin paikat, ja myös turvavyölle. Ja testasin myös boksin painoa samassa paikassa myytävään kantokassiin ja painoivat saman verran.

Hieman etsittyäni löysin suomalaisen nettikaupan joka myy nyt alennuksella samaa boksia Täällä. Omia kokemuksia tuosta nettikaupasta ei kyllä ole.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Miho
Ex-jäsen

Vastaus #11 - 07.07.2010 klo 19:05:51
Tulosta viesti  
Meillä oli juhannusmatkalla testissä kankainen ja muovinen kuljetuskoppa. Menomatkalla poika päätti löräyttää jöötin koppaan, mutta onneksi kissa oli juuri siinä muovisessa kopassa niin kopan sai vain huuhdeltua ja eikä haju jäänyt leijumaan autoon. Toisekseen olin varautunut ekstrapyyhkeellä kopan pohjalla, niin pökylät sai heitettyä helposti mäkeen. Kliseinen Jos kissa olisi ollut kankaisessa häkissä ja "tavaraa" olisi yhtään jäänyt koppaan, olisi se haissut kyllä mukavasti koko loppumatkan.

Paluumatkalla neiti hätääntyi kankaisessa kopassa ja puri ja kynsi verkkoon reikiä. Jos kissa olisi vetänyt kunnon pultit, olisi se saanut itsensä ulos kankaisesta häkistä. Joten tulin siihen tulokseen, että ostetaan toinenkin muovinen koppa.  Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

Antur
Ex-jäsen

Vastaus #12 - 08.07.2010 klo 22:04:36
Tulosta viesti  
Lainaus:
Muun muassa zooplussalla myynnissä olevaan pet cargo cabrio -kuljetusboxiin kuuluu olkahihna mukaan vakiovarusteeksi. Näytti olevan tarjouksessa ainakin suomenkielisillä sivuilla.

Meillä on tuo boksi, ja aivan hyvä kapine muuten mutta tuo olkahihna on melko avuton. Ainakin vähänkään painavamman kissan kanssa tarvitsee ehdottomasti leveämmän hihnan ja miel. sellaisen, jossa on vielä hartiapehmuste. Ainakaan minulla ei olkapää kestä sitä rimpulahihnaa.

Sivun alkuun

IP kirjattu

patchouli
Ex-jäsen

Vastaus #13 - 08.07.2010 klo 22:20:15
Tulosta viesti  
Ostin tänään semmoisen "Frank's Pro Gold"(?) -boksin. Siinä on hihnalle paikka. Hihnaa ei ollut, se pitää käydä vielä erikseen ostamassa. Toivottavasti se on hyvä. Eniten jänskättää, että miten ne hihnan "koukut" kestävät...

Sivun alkuun

IP kirjattu

monna83
Ex-jäsen

Vastaus #14 - 09.07.2010 klo 03:42:09
Tulosta viesti  
Meillä on yksi "kevytboxi" eli tuollainen kokoontaitettava kangashäkki, vähän kuin koirien kevytnäyttelyhäkit mutta pienempi. Hyvin KEVYT (n.3,5kg) kissa siinä on pysynyt mutta en kyllä meidän maatiaisia siihen laittaisi. Kätevä kantokoppa kyllä mutta ei painavalle kaverille.  Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sivunvalintanappi Sivu: [1] 2 3 ... 17
Lähetä aihe | Tulosta

« Koti ‹ Alue Sivun alkuun