Mä käytän maalla ulkoiltaessa 8 metrin Flexiä tai vaihtoehtoisesti 10 m tavallista narua yhdistettynä 120 cm taluttimeen. Jälkimmäinen vaihtoehto on käytössä vain ja ainoastaan maalla ja tällä yhdistelmällä kissat saavat ulkoilla "vapaasti" eli mä tepsuttelen kyllä perässä ja seuraan missä naru menee ja katson ettei kissat mene ihan mahdottomiin paikkoihin, mutta ovat omasta mielestään ilmeisesti vapaina. Suhtautuvat ihan eri tavalla tällaiseen ulkoiluun kuin Flexin kanssa ulkoilemiseen, vetävät hirveitä spurtteja ja leikkivät kissakavereidensa kanssa

Kaupungissa tätä ei missään nimessä pidä harrastaa, kissa on äkkiä autotiellä vaikka itse seurailisikin.
Kaupungissa kun ulkoillaan niin käytän Flexiä tai 120-150 cm kissantalutinta. Tuossa takapihan puolella uskaltaa käyttää Flexiä jos ei ole muita elukoita ulkona, etupihan puolella käytän mieluiten vain kissantalutinta kun parkkipaikallekaan ei ole paljon matkaa. Ei sitten kissa vahingossakaan hupsahda autojen sekaan

Näyttelyissä käytössä on vain ja ainoastaan kissantalutin, koska kissa ei todellakaan saa päästä häiritsemään muita kissoja eikä toisten kissojen häkkien alle tms. paikkoihin (enkä mäkään tykkää siitä, että tuodaan valjasteleva kissa pyörimään mun kissojen häkkien eteen, vinkvink).
Useampaa kissaa voi ulkoiluttaa samaan aikaan, mutta jakaja ei tule toimimaan

Molemmille omat Flexit on hyvä ratkaisu kaupunkiolosuhteissa ja jos syrjäisellä maaseudulla ulkoillaan niin sitten tuo ensimmäisessä kappaleessa mainitsemani pitkä naru solmittuna kissantaluttimeen kummallekin. Mä olen useinkin kesäisin ulkoiluttanut maalla Lakua ja Pekua samanaikaisesti, ensi kesänä mukaan lähtee myös Ässä. JarZan sisko ulkoiluttaa kahta kissaa Flexeissä samanaikaisesti eikä ongelmia ole ollut. Asia voi tietysti olla eri kaupungissa, jossa häiriötekijöitä on huomattavasti enemmän.