Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board

KotiOhjeitaHakuKirjauduRekisteröidy  

Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta
Kissanminttu tai -ruoho pennulle? (Luettu 523 kertaa)
newbie
Maitoviiksi
Poissa

Täällä on kivaa!

Helsinki
Sukupuoli: female
Kissanminttu tai -ruoho pennulle?
08.02.2010 at 14:46:36

Moi,

Perjantai koittaa suuri hetki kun tuomme pennun kotiin.

Voiko 12 vko:lle pennulle antaa jo kissanminttua? Entäs toi kissanruoho. Olen ymmärtänyt että ne ovat kaksi eri asiaa.

Korjatkaa jos olen väärin?

Siihen asti jatkan palstan ahkeraa lukemista!
Sivun alkuun

IP kirjattu

kisumamma
Mörökölli
Poissa

Re: Kissanminttu tai -ruoho pennulle?
Vastaus #1 - 08.02.2010 at 15:13:01

Kissaminttu ei ole varsinaisesti ruohoa tai sellaista, mitä kissalle syötettäisiin, vaan yrtti, joka saa kissan sekaisin. Sitä saa kuivattuja jauheena ja suihkeena, ja käytetään leluihin, raapimapuihin, makuualustoihin jne houkuttajana. On toki kissanminttutablettejakin, mutta niissä kissanminttua on aika vähän eli pelkällään sitä ei ole tarkoitus kissalle syöttää.

Kissanruohossa olennaista on myrkyttömyys, käsittääkseni osa kissanruohon nimellä myytävistä kauppatuotteista ei ole kissalle niin hyväksi. Vehnänorasta tms on kai halvinta kasvattaa kissalle ja silloin tietää, mitä kissa suuhunsa pistää. Ruohon tarkoitus on "voidella" kissan ruuansulatuskanavaa sillä tavalla, että kissan nuolemat karvat eivät muodosta ruuansulatuskanavaan tukoksia. Raksuravinnolla olevat kissat saavat kaikensorttisia kuituja yleensä jo raksussa, ja varsinkin jos kissaa harjaa karvanlähdön aikaan, ei ruoho ole kissan hyvinvoinnille välttämätöntä. Toiset tykkää, minä esim. en, koska ruohon syöminen johtaa monesti myös kissalle luonnolliseen tapahtumaan eli ruohon + karvojen oksentamiseen, ja oksennuksensiivouskiintiöni on jo aika täysi.
Sivun alkuun

Laku, leikattu musta maatiaiskolli
Neppi, leikattu Ragdoll-narttu

IP kirjattu

newbie
Maitoviiksi
Poissa

Täällä on kivaa!

Helsinki
Re: Kissanminttu tai -ruoho pennulle?
Vastaus #2 - 08.02.2010 at 21:23:07