Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board

KotiOhjeitaHakuKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 2 3 4 5 6 
Lähetä aihe Tulosta
Eläinlääkärisuositukset ja hintavertailua (Luettu 11859 kertaa)
Tabby
Ylläpitäjä
Poissa

Valvova silmä

Lohja
Sukupuoli: female
Re: Eläinlääkärisuositukset ja hintavertailua
Vastaus #45 - 09.02.2010 at 08:27:18

Laitan Annelille hintatietoja kunhan etsin kuitit. Mä olen Lohjalla kahdesti käyttänyt kissan Pieneläinklinikalla eikä se ole meidän ensimmäinen paikka kissan sairastuessa vaan sinne mennään jos ei muualle pääse.

Me ollaan käytetty Lohjan kunnallista eläinlääkäriä kohta 9 vuotta, anoppi on käyttänyt parikymmentä vuotta eikä meillä kummallakaan ole mitään huonoa sanottavaa. Palvelu ja hoito on ollut erittäin asiallista ja hyvää, kissojen käsittely on asiallista ja osaavaa ja meidät sekä kissat muistetaan heti nimeltä Hymiö Olen kyllä kuullut päinvastaisiakin juttuja tästä paikasta, mutta omat kokemukset on niin positiivisia että tämä on meidän luottoeläinlääkäri eikä muualle mennä jos tänne vain päästään. Meidän kissat tykkää siitä että kosketaan kunnolla eikä vain varovasti lääpitä. Siksi nuoret eläinlääkärit eivät niitä yleensä miellytä - eikä myöskään omistajia Kieli Jotenkin en luota ollenkaan nuoreen eläinlääkärityttöseen, joka ei uskalla edes koskea kissaan joka selvästi on kiltti ja hyväntuulinen. Näitäkin on joskus sattunut kohdalle...

Muutama viikko sitten käytettiin Ässä Nummella tällaisessa paikassa: http://www.veteira.com/ Lääkäri oli miellyttävä ja osasi käsitellä kissoja sekä teki mielestäni riittävän määrän tutkimuksia eli vain positiivista sanottavaa tästäkin Hymiö Hyvä puoli on se, että tuo paikka on auki lauantaisinkin.
Sivun alkuun

HCS n 09 Laku -01
HCL n 09 Peku -02
HCL n 23 09 Lula -08
HCS n 02 Ässä -09
www.karvavarpaat.net
WWW 1066896879 146393786  
IP kirjattu

Filthy
Ex-jäsen

Vastaus #46 - 05.03.2010 at 21:04:00

Tulin tänne taas valittamaan.. Jos mahdollista, älkää käyttäkö kissaanne Hgi:n Pikku-Huopalahdessa sijaitsevassa Käpälämäessä. Sijoituskolliani on siellä nyt käytetty useampi kerta lievien mutta pitkittyneiden vatsavaivojen vuoksi, ja joka kerta saan olla korjaamassa ohjeita kissan 'omistajalle'. Olen pyytänyt ottamaan kissalta pari näytettä (veri- ja uloste), mutta eivät ota niitä koska ovat heidän mielestään turhia, sen sijaan tyrkyttävät vaan mirrixiä 6 kiloiselle kollille mukaan, sitten axiluria, sitten antibiootteja.. Epävarma  Kissaa pitää käyttää siellä ihasteltavana vähän väliä vaikkeivät edes tutki eläintä. Vihainen
Eräs ystäväni leikkautti siellä juuri naaraskissansa, ja sen lisäksi että haava on aivan törkeän näköinen, sai hän ohjeeksi pitää kissalla vähintään 2 vkoa tötteröä päässään. Luulin että tuollaiset ohjeet kuuluivat johonkin -80 luvulle?!

Paikka vaikuttaa melko tyypilliseltä "koiraa pienempiin emme jaksa perehtyä"-tapaukselta. Mielipideasiahan tämäkin toki. Pyöritä silmiä
Sivun alkuun

IP kirjattu

Petsku
Leijona
Poissa

Nefi & Poju

Helsinki
Sukupuoli: male
Vastaus #47 - 06.03.2010 at 09:50:06

^ Äitee on käyttänyt kyseistä lääkäriä kissansa kanssa, eikä ole ollut valittamista. Ja tuo kauluriohje on ihan normaalia, saman ohjeen minäkin sain aikoinaan ihan muusta lääkäristä.

Mutta noin yleensä jos halutaan näytteitä, pitäisi ne ottaa eikä tuputtaa jotain "buranaa" vaivoihin ja kotihoitoa. Vatsavaivoja tuskin auttaa tuo antibiottien ja axilurin antaminen, niistä kun menee usein jo sinällään vatsa sekaisin. Suosittelen toista lääkäriasemaa Hymiö Esimerkiksi itse käyttämäni Kannelmäen eläinlääkärit on mielestäni hyvä.
Sivun alkuun

Täällä vartioi Nefi (~03/2006) ja Poju (~04/2009).

IP kirjattu

PiiRoo
Karvinen
**
Poissa

Täällä on kivaa!

Vastaus #48 - 06.03.2010 at 10:14:18

No, helsinkiläisenä on helppo äänestää jaloillaan eli vaihtaa paikkaa, jos joku ei tunnu hyvältä. Meillä on kokemuksia suolisto-ongelmista viime vuonna vähän liikaakin ja silloin parhaaksi totesimme tuon uudemman helsinkiläisen kissaklinikan. Ja jos käytte Pikku-Huopalahdessa niin tuonne ei ole edes pitkä matka!

Sivun alkuun

IP kirjattu

lendi
Leijona
Poissa

Mici,Mörri,Gaston

Kokkola
Vastaus #49 - 06.03.2010 at 15:42:21

Keski- Pohjanmaalla liputan ehdottomasti Pentti Tapion (Kälviä) puolesta. En ole ikinä tavannut niin mahtavaa eläinlääkäriä  Hymiö Nyt kun meillä oli kaikki kolme oksennustaudissa, niin Pentti oli "tukena" puhelimen päässä, antoi kännykkänumeronsa johon ilmoitella kuulumiset sekä soitti jopa sunnuntaina, kun hädissäni jouduin laittamaan hänelle tekstiviesti.
Se mikä minusta tuntui hyvälle oli että hän ymmärsi sen, että lemmikin sairastuminen on omistajalle todella hermoja raastava asia. Eli hän kuuntelee todella mitä puhuu eikä ota tilannetta "yhtenä niistä monista".
Sivun alkuun

Jos haluat tietää millainen tiikeri on, katso kissaa.
-intialainen sananlasku-
IP kirjattu

shays
Maitoviiksi
Poissa

Mrauuu

Helsinki
Vastaus #50 - 09.03.2010 at 19:03:13

Tulinpas etsimään täältä mielipiteitä ja kirjoitanpa lyhykäisesti omanikin.

Kävimme kannelmäen eläinlääkäreillä 6.3. niinkin ikävällä asialla kuin kissan lopetus. Henkilökunta oli mukavaa ja ymmärtäväistä, antoi aikaa eikä missään vaiheessa ollut mitään kiireen tuntua. Lisäksi paikka muutenkin mielestäni oli siisti, asiallinen ja mukava.
Sivun alkuun

IP kirjattu

henni
Mörökölli
Poissa

möhmötti

Lohja
Vastaus #51 - 27.03.2010 at 12:08:44

Me käytiin siis meidän kissojen kanssa steriloitavana Lohjan Pieneläinklinikalla, ja yhdeltä kissalta moinen operaatio maksoi 118€. Jos olisi pystynyt molemmat kissat operoida samalla kertaa, niin toisen steriloinnin hinnaksi olisi tullut 98€, eli kun se toinen klinikkamaksu jää pois.

On edelleen pelkästään positiivisia kokemuksia Pieneläinklinikasta, ja siksi se onkin mun ykkösvaihtoehto mitä tulee ell käynteihin. Lohjan kunnallisesta eläinlääkäristä taas kokemukset on ollut lähinnä huonoja, toisin kuin esim. Tabbylla, joten menen ennemmin Helsinkiin kuin sinne.
Tykkään noista Pieneläinklinikan lääkäreistä, niistä saa sen tunteen että on kissa osaavissa käsissä, omakin levottomuus helpottuu siinä. Vastaanoton apulaiset, tai erityisesti yksi tyttö tuntuu välillä olevan asioista vähän pihalla, mutta ei kai se niin justiinsa, kun vakavista asioista käy kuitenkin ihan lääkäriltä kysymässä.
Sivun alkuun

NFO Nikki (04/2008)
NFO Nuno (04/2008)
WWW henni http://www.facebook.com/profile.php?id=612068586  
IP kirjattu

Tabby
Ylläpitäjä
Poissa

Valvova silmä

Lohja
Vastaus #52 - 30.03.2010 at 22:57:09

Mä käytin Lakun taas tuolla Lohjan kunnallisella eläinlääkärillä tassussa olevan patin takia. Homma selvisi ja tilannetta nyt vielä varmuuden vuoksi seuraillaan (joku meidän muista kissoista on päässyt huitaisemaan Lakua kynnellä ja siihen kohtaan on sitten tullut arpikudosta). Epäilin kyllä itsekin ettei mitään kovin vakavaa voi olla koska kissan käytös ei ole muuttunut, mutta varmuuden vuoksi käytiin näyttämässä.

Taas siis yksi positiivinen kokemus lisää Hymiö Ne jotka ovat Lakun tavanneet tietävät, ettei se ole mikään helppo kissa käsitellä ja voisi kai sanoa että se on arvaamaton. Laku on aika tunnettu tulisesta luonteestaan, eikä Laku tykkää yhtään jos on epävarma käsittelijä. Oman eläinlääkärin käsittelyssä Laku on aina erittäin kauniisti käyttäytyvä, kerran oli sijainen ja Laku tikkasi sormesta läpi... JarZan äitikin totesi, että mietti miten Laku mahtaa käyttäytyä kun mentiin hammaskiveä poistamaan, mutta oli kuulemma oikein yllättynyt kun Laku ei kertaakaan edes sylkenyt lääkärille. Nytkin kun tuota pattia tutkittiin, oli Laku ihan tyytyväinen koko ajan. Tuli jopa itse boxista ulos ja oli lähdössä lääkärin perään kirjoittamaan papereita Juustoinen

Edelleen mun on pakko sanoa, että tuolla me käydään jatkossakin kissojen kanssa. Aina ollaan saatu hyvää palvelua ja kissat on tulleet kuntoon. Positiivinen yllätys oli myös se, että lääkäri osasi käsitellä jopa Lulaa niin ettei Lula livennyt karkuun Pelästynyt Ei muuten onnistu ihan kaikilta.
Sivun alkuun

HCS n 09 Laku -01
HCL n 09 Peku -02
HCL n 23 09 Lula -08
HCS n 02 Ässä -09
www.karvavarpaat.net
WWW 1066896879 146393786  
IP kirjattu

Sinisydän
Karvinen
**
Poissa

Vastaus #53 - 31.03.2010 at 20:16:46

Minun pitäisi mennä kissa rokottamaan, ja samalla meinasin että voisi ottaa FIV/FeLV testit, otetaanko ne ihan veri kokeella?
Mitä olette testeistä maksanut?
Kauanko menee tulosten saantiin?

Kissani täyttää 9v syksyllä ja ihan varmuudeksi testit tahdon (mitään oireita ei ole ollut, mutta kissa on  nuoruudessa ulkoillut vapaasti) syksyllä tulee toinen kissa ja sitä ennen varmistan tämän kissan terveyden. Jos löytyisi (en kyllä usko) joku tauti, silloin ei tietenkään toista kissaa hankita.
Sivun alkuun

IP kirjattu

Räpsy
Maitoviiksi
Poissa

Täällä on kivaa. :)

Vastaus #54 - 19.04.2010 at 21:49:25

Hei. Mitähän maksaa uroskissan kastrointi nykyään Kotka-Hamina alueella? Ja tietty normaalit rokotukset.
Sivun alkuun

IP kirjattu

Mary
Maitoviiksi
Poissa

Vastaus #55 - 01.05.2010 at 17:34:22

Hei! Osaakohan kukaan sanoa mitään mielipidettä/kokemuksiaan Jyväskylän Viitaniemessä sijaitsevan klinikan palveluista? Pitäisi viedä uusi kissa mahdollisimman pian ensi viikolla tehosterokotettavaksi sekä muutenkin terveystarkastettavaksi, kun olen mm. huolissani kissan mielestäni kovin alhaisesta painosta. Viitaniemi tässä olisi lähimpänä, aiemmin ketjussa suositeltuun Jyväskyläläispaikkaan sen sijaan on täältä kohtalaisen hankala päästä ilman omaa autoa...   
Sivun alkuun

IP kirjattu

Homelo
Moderaattori
Poissa

Jyväskylä
Vastaus #56 - 01.05.2010 at 18:37:13

^Itse en ole kyseistä paikkaa koskaan käyttänyt, mutta mitä olen kuullut, niin siellä on vähän eritasoisia eläinlääkäreitä... Osa hyviä, ja osa sitten taas ei. Itse käytän nykyään tuon Keljonkankaalla sijaitsevan Otson lisäksi Kypärämäessä olevaa Eläinklinikka Tähteä, joka on myös hintatasoltaan erittäin kilpailukykyinen puhumattakaan mielettömän asiantuntevista ja mukavista lääkäreistä. Sinne on keskustasta n. 2-3 km matka, bussilla ei pääse ihan viereen mutta aika lähelle kuitenkin.
Sivun alkuun

Kotikissa -02, NFO -09
Eetu & Adam
WWW Homelo  
IP kirjattu

Clarice
Karvinen
**
Poissa

Jyväskylä
Vastaus #57 - 01.05.2010 at 19:20:11

Itse olen saanut Viitaniemessä huonoa palvelua. Toisen kissani kastraation suoritti lääkäri, joka puhui hädintuskin suomea. Oli kamalaa, kun jäin varmaan vartiksi yksin huoneeseen rauhoitetun kissan kanssa, joka oksensi pöydälle  Surullinen Eikä kyseinen lääkäri mitenkään selittänyt että se voi olla ihan normaali reaktio. En myöskään saanut mihinkään kysymyksiini vastauksia, sen sijaan ne kuultuaan lääkäri käski hoitajaa tulostamaan minulle jotkut yleispätevät ohjeet  Pyöritä silmiä

Voi toki olla tapauskohtaista, mutta en aio enää kyseisessä paikassa asioida. Keski-Suomen Eläinklinikalla olen saanut todella hyvää palvelua, mutta se on Kirrissä saakka.
Sivun alkuun

Kotikissat Morrison -05 ja Oliver -06

IP kirjattu

Mary
Maitoviiksi
Poissa

Vastaus #58 - 01.05.2010 at 19:50:33

Homelo kirjoitti 01.05.2010 at 18:37:13:
Otson lisäksi Kypärämäessä olevaa Eläinklinikka Tähteä, joka on myös hintatasoltaan erittäin kilpailukykyinen puhumattakaan mielettömän asiantuntevista ja mukavista lääkäreistä. Sinne on keskustasta n. 2-3 km matka, bussilla ei pääse ihan viereen mutta aika lähelle kuitenkin.

Miten en tällaisesta ole kuullutkaan? Onkohan näillä nettisivua tai osaisitko antaa osoitetta/puhelinnumeroa? Minä nimittäin asun ihan lähellä Kypärämäkeä ja varmaan pääsisin sinne ihan kävellenkin.

//Ihan googlella näköjään löytyi itsekin, kun tiesi mitä hakee Hymiö Kiitos hirveästi vinkistä, tämä on niin lähellä että helpoiten päästään täällä käymään ehdottomasti!
Sivun alkuun

IP kirjattu

Crowmoor
Karvakorva
*
Poissa

Vastaus #59 - 05.05.2010 at 13:23:18

Pet-Vet, Turku

Poliklinikkamaksu 20€
Eläinlääkärin palkkio 63€ (röntgenkuvien otto + normaali tutkimus/keuhkojen kuuntelu)
Röntgen 50€
Lääkkeet 2€ (kortisonipiikki)

Kissalla oli siis hengitysvaikeuksia, diagnoosina astma.

Lääkäri Jaana Hillgén (nimi siis ei ilmeisesti ole Hillgrén vaikka itsekin niin luulin ensin O.o) oli erittäin mukava ja on kuulemma itsekin omistanut astmaattisen kissan. Koko homma röntgenkuvausta myöten hoitui ilman kissan rauhoittamista. Tämän yhden kokemuksen perusteella siis mukava tyyppi.
Sivun alkuun

FI*Draconian HarmonyDivine, "Darwin" - NFO n - s. 1.2.2010
FI*Kharn-Ka Thuban Draco, "Dawkins" - SOM n - s. 8.4.2010

IP kirjattu

Sivu: 1 2 3 4 5 6 
Lähetä aihe Tulosta