Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board

KotiOhjeitaHakuKirjauduRekisteröidy  

Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta
Kissan agressiivisuus (Luettu 1649 kertaa)
Lindiis
Ex-jäsen

Kissan agressiivisuus
28.01.2009 at 09:49:25

Meillä on ihana leikattu kollikissa joka täyttää maaliskuussa 1-vuotta,kissa on hellyydenkipeä,ihmisrakas,viihtyy sylissä jne. eli oikeen mukava poika... Hymiö Mutta,ongelmaksi on muodostunut käyttäytyminen meidän lapsia kohtaan (3v ja 1v) kissa saattaa hyökätä lasten kimppuun aivan ilman syytä,esim. jos lapsi istuu kaikessa rauhassa soffalla,kissa vaanii ja hyppää kimppuun,niskasta kiinni hampailla ja rääpii,välillä tulee jopa verta  Surullinen tämä sen touhu on kaikkea muuta kun leikkiä,välillä tosin huomaa että kissa tekee leikkimielisiä hyökkäyksi,esim. ulkona ollesamme kisu saattaa hyökätä jalkoihin kiinni,mutta sillon siitä huomaa että se on pelleilyä vaan.
Mutta kun olemme koko porukka sisällä en enään uskalla luottaa kissaan kun lapset joutuvat pelkäämään omaa lemmikkiä,mies on antanut tappotuomion kollille jos ei tilanne rauhoitu,ja suoraan sanoen itsellänikin menee moiseen touhuun hermot,leikkimisen ymmärrän mutta että lapsista vuotaa verta,ja kasvoihin tulee naarmuja,se ei käy!!  Vihainen
Asumme maalla,ja kissalla on vapaa pääsy ulos,missä saa päästellä höyryt pihalle..mutta näköjään tämäkään ei auta...
Mikä neuvoksi??????
Sivun alkuun

IP kirjattu

KSiiseli
Ex-jäsen

Re: Kissan agressiivisuus
Vastaus #1 - 29.01.2009 at 00:12:18

Minusta toi kuulostaa kissan murkkuiältä. Lisää leikkimistä kissan kanssa vois testata. Jos se ei auta niin uus koti, mielellään sellanen missä ei ole lapsia.
Sivun alkuun

IP kirjattu

benskumansku
Ex-jäsen

Vastaus #2 - 04.02.2009 at 22:43:23

Oiskohan se sitten murkkuikä mun vanhempieni kissallakin? Toisaalta kollipoika (leikattu, n. 2v) on kovin hellyyden kipeä, tulee syliin, mutta ei pidä juurikaan koskettamisesta vaan nappaa kiinni.  Turhautumisena en pitäisi, sillä kissa saa telmiä vapaasti niin sisällä kuin ulkona, maalla kun asuu. Kissa tosin on lyhyen elämänsä aikana joutunut vaihtamaan kotia monesti -  vanhempani ovat kissan kolmannet omistajat. Oiskohan vaan luottamus pula ihmisiin?
Oman kissanikin oli ärhäkkäämpi kaikelle pitelemiselle aluksi kun sen löytökissa kodista otin, mutta nyt 3 vuoden yhteiselon jälkeen on kaikenlainen paapominen mieleistä. Mitä mieltä olette?
Sivun alkuun

IP kirjattu

topikatti
Ex-jäsen

Vastaus #3 - 15.02.2009 at 14:14:38

Heippa!
Tulin etsimään täältä,jos löytäisin vastauksia meidän kisun käyttäytymiseen.
Elikkäs meidän Topi on 4kk vanha kolli.Todella leikkisä ja villinpuoleinen.
Topilla on nyt alkanu tulee hirveitä "uhittelukohtauksia".Tänään pelästyin kissaa,koska se hyökkäili mun kimppuun ja oli todella pelottavan näköinen.En ole oikeesti nähny noin pelottavan näköistä kissaa koskaan.
Mä jo luin täältä,et painaa kissan lattiaan eli alan tätä käyttämään,jos siitä ois apua.
Mut se mikä mua huolestuttaa on,että onko tuolla kissalla oikeesti joku pielessä vai yrittääkö olla kuningas talossa??
Ja mulla on myös kaksi pientä lasta ja pelkään,et jos Topi joskus hyökkää heidän kimppuun.

Sekavaa,mut toivottavasti joku ymmärtää Surullinen
Sivun alkuun

IP kirjattu

anneli
Moderaattori
Poissa

Pössiäinen Kissiäinen

Varsinais-Suomi
Sukupuoli: female
Vastaus #4 - 15.02.2009 at 20:07:50

Topikatti: En jaksa uskoa, että kissasi olisi tulossa hulluksi, todennäköisesti se leikkii, koska on noin nuorikin vielä. Pentu tarvitsee paljon toimintaa, jos se on ainut kissa talossa. Muuten se helposti purkaa ylimääräistä touhuenergiaansa tavoilla, jotka eivät ole ihmisten mieleen. Kissakaverista on usein apua näissä tilanteissa Silmänisku
Sivun alkuun

Meillä asuu Kessu (11/05) ja Simppa (08/06). Koko porukan kuulumiset löydät osoitteesta www.anneli81.vuodatus.net
IP kirjattu

topikatti
Ex-jäsen

Vastaus #5 - 15.02.2009 at 21:28:11

Meillä on ollu kotona aina kissoja paljon(siis lapsuudenkodissa),mutta en oo tavannu tällasta tapausta.
No ehkä mä vähän ylireagoin Epävarma  Ja nyt kun mä oon tänään miettiny,niin luulen,että kyseessä oli varmaan myös mielenosoitusta,koska anoppi oli yökylässä ja oli laittanu Topin kylppäriin,kun ois halunnu yöllä leikkiä.Anoppi pelkää kissoja ja oli tietty heti saanu sätkyn Vihainen
Puhuttiin jo miehen kanssa,et jospa sittenkin otettais Topille kaveri.Mutta mikäs ajankohta olis hyvä?Vielä kun Topi on leikkaamaton?
Sivun alkuun

IP kirjattu

niinn-
Ex-jäsen

Vastaus #6 - 03.03.2009 at 12:06:48

Meilläkin Kissa neitimme hyökkäili käsiin ym. kun oli vielä ainokainen.
Murisi, puuskutti ja näytti kamalan vihaiselta. Meillä se loppui siihen kun
hommattiin toinen kissa. Saavat toistensa kanssa painia ja juoksennella.
Sivun alkuun

IP kirjattu

Lindiis
Ex-jäsen

Vastaus #7 - 04.03.2009 at 18:49:24

No niin,taas meidän Hugo teki sen....viikko sitte hyppäs nuoremman tytön kimppuun yks kaks pihalla,tytön poskeen tuli ankara naarmu ja verta,ja tänään oli vuorossa vanhempi tyttö,taas olimme ulkona ja kissa hyökkäs kiinni,huuli auki ja verta tuli tosi paljon  Vihainen kissalle annettiin tappotuomio ellei nyt sitte kotiudu mun siskolle,toivotaan että kotiutuis sinne,muuten kissojen taivas kutsuu,ei voi enää ottaa riskiä että jonain päivänä lapsilta lähtee näkö  Itku

muoks. löysimme kissalle uuden hyvän kodin,mun kaverin iskä joka on yksinäinen ja eläkkeellä aiko ottaa sen  Hymiö oon niin helpottunu että huugolle löyty juuri sille sopiva koti!!!!
Sivun alkuun
« Viimeksi muokattu: 04.03.2009 at 21:18:05 Kirjoittaja Ei tiedossa »  

IP kirjattu

Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta