Sivunvalintanappi Sivu: 1 [2] 3 4 ... 104 Lähetä aihe | Tulosta
 25 Kissanhiekkavertailua (Luettu 325593 kertaa)
romppu
Leijonakuningas
Poissa

Elämä ilman kissoja ei
ole elämää...

Sijainti: Helsinki, Kallvik (Vuosaari)
Sukupuoli: Mies
Re: Kissanhiekkavertailua
Vastaus #15 - 10.02.2007 klo 14:30:08
Tulosta viesti  
^^ Juu, karkeasti arvioiden muutaman kuukauden välein. Sen lisäksi pesen hiekkiksen kerran viikossa.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Mempsu-
Leijona
Poissa

Sijainti: Tampere
Sukupuoli: Nainen
Vastaus #16 - 10.02.2007 klo 15:09:23
Tulosta viesti  
Okei. Niin mä vähän ajattelinkin  Hymiö Itselläni on Ökoa ja vaihdoin kanssa tuossa jonkun aikaa sitten koko hiekan. Astian olen kyllä pessyt useammin, noin kerran viikossa. Onhan sitä mukavampi käydä asioilla, jos on puhdas astia.

Nenna ja Nelli 9/06
Sivun alkuun

IP kirjattu

ksoin
Leijona
Poissa

Karvatassut

Sijainti: Lapinlahti
Vastaus #17 - 10.02.2007 klo 17:26:15
Tulosta viesti  
Laatikon pesen kerran viikossa, kun Veeti tahtoo pissiä aina nurkkiin niin, että reunat kastuu. Kokonaan hiekan vaihdan sitten, kun hiekkasäkki loppuu. Eli noin puolentoista kuukauden välein. Käytössä on Super Carino  Hymiö.

Rakkaat kissani: Veeti (10/2004),  Moona (1/2005) MCO f 09 22, Zico (1/2009) MCO ns 22, Zorro (7/2010)
sekä pohjanpystykorvat Ibasan Hero (12/2007) ja Golden Heroes Forest Spirit (10/12)
Sivun alkuun

IP kirjattu

Qkiss
Ex-jäsen

Vastaus #18 - 10.02.2007 klo 17:47:09
Tulosta viesti  
Kerran viikossa itsekin putsaan lootan perusteellisesti ja samalla vaihdan uudet pellexit. Päivittäin noukin isommat pissat ja kakat pois heti.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Tiia ja Jari
Ex-jäsen

Vastaus #19 - 11.02.2007 klo 15:34:29
Tulosta viesti  
Lainaus:
nyt meillä on käytössä Pirkka Ultra Kissanhiekka, joka on siis mikrohiekkaa. Paakkuuntuu loistavasti ja paakut pysyvät kasassa todella hyvin, pitää hajun kerrassaan loistavasti, ja on kissankin suosikki.

Vinkistäsi otin kokeiluun tuon hiekan ja todella tyytyväinen olen ollut kuin myös kissatkin. Tuoreet pissapaakut saa aika varovasti lapioida, muuten paakuista irtoaa murusia, mutta muuten tuo hiekka on toiminut loistavasti. Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

Heviatar
Ex-jäsen

Vastaus #20 - 11.02.2007 klo 16:15:52
Tulosta viesti  
Lainaus:
Vinkistäsi otin kokeiluun tuon hiekan ja todella tyytyväinen olen ollut kuin myös kissatkin. Tuoreet pissapaakut saa aika varovasti lapioida, muuten paakuista irtoaa murusia, mutta muuten tuo hiekka on toiminut loistavasti. Hymiö

Siksi yritän aina välttää parhaani mukaan tuoreiden pissojen keräämistä, jos olen aikeissa tyhjentää lootan ja huomaan että poju käy juuri pissalla niin odotan hetken. Joskus tietysti mamman huomiokyky pettää ja tulee tyhjennettyä juuri tehtyjen pissojen jälkeen, mutta kun varovasti ottaa niin aika hyvin onnistuu. Tuo hajunpitävyys on kyllä uskomaton.  Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

Tiia ja Jari
Ex-jäsen

Vastaus #21 - 11.02.2007 klo 16:19:14
Tulosta viesti  
Lainaus:
Tuo hajunpitävyys on kyllä uskomaton.  Hymiö

Joo, mä yllätyin kanssa siitä, kumminkin kun markettihiekkaa toi on. Täytyy kyllä sanoa, että todella hyvä hinta/laatusuhde on tuolla hiekalla. Vihdoinkin tuntuu siltä, että tämä hiekka taitaa jäädä meille ihan vakituiseen käyttöön. Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

Hendika
Leijona
Poissa

Sijainti: Rovaniemi
Vastaus #22 - 11.02.2007 klo 17:23:19
Tulosta viesti  
Miekin eilen ostin tuota Pirkan Ultra -hiekkaa, ja vaikuttaa kyllä yllättävän hyvältä. Mullahan on ollut viimeksi muutaman kuukauden pelletit käytössä ja niistä pidämme me ihmiset eniten. Nyt en kuitenkaan ehtinyt käydä ostamassa pellettejä erikoiskaupasta (on siis käytetty ihan niitä takka-pellettejä) niin ostin marketista niitä kissojen pellettejä ja sitten kokeeksi tuon Pirkan hiekan. Pelletit on kivoja kun eivät juuri ala haisemaan kuin puulta korkeintaan, eikä kulkeudukaan, mutta vaivalloista on putsata vessat kerran viikossa kun ei ole varsinaista pellettivessaa.

Kissat vaikuttavat tykkäävän tuosta hiekasta enemmän kuin pelletistä, on varmasti paljon kivempi kaivaa. Eli ehkä meillä ainakin yhdessä vessassa on jatkossa tuota Pirkkaa, hinta-laatu-suhde on kieltämättä erittäin hyvä.

Tyyne (05/05), Vilma (?/05) ja Urho (06/06)
Sivun alkuun

IP kirjattu

kleo
Ex-jäsen

Vastaus #23 - 17.02.2007 klo 07:22:05
Tulosta viesti  
Nellu: Miten ihmeessä teillä riittää toi ec noin pitkäksi aikaa viidellä kissalla? Mulla on kaksi kissaa ja toi 16kg menee noin kuukaudessa! Pissaakohan mun kissat liikaa? Epävarma
Millaiset hiekkikset teillä on käytössä?

Sivun alkuun

IP kirjattu

Vulpes
Ex-jäsen

Vastaus #24 - 17.02.2007 klo 12:21:18
Tulosta viesti  
Ostin taas pitkästä aikaa Super Carinoa, kun nyt on jonkin aikaa ollut Öko Plussaa ja täytyy kyllä sanoa että on SC parempaa kuin Öko. Öko kyllä haisee hyvältä, sitä on helppo kantaa kaupasta keveytensä vuoksi ja mukava siivota ja kissatkin kyllä tykkää, mutta se leviää ihan hirveästi keveytensä vuoksi ja paakut on vähän sellaisia pehmoisia että menee helposti rikki.

Super Carinoa en ollut sen takia pitkään aikaan ostanut kun viimeiset kaksi kertaa kun sitä olen ostanut, se on ollut aivan surkeaa: pölynnyt hirveästi ja haissut ihan hirveeltä. Epäilin silloin jo että nyt on sattunut huonot erät käteen, kun ei se ennen ole sellaista ollut, ja nyt kun uskalluin sitä taas ostamaan, on se todella hyvää: paakut ovat todella kovia eivätkä mene rikki, vaikka siivosin heti kun kissa oli sinne pissannut, ei pölyä paljon, ei leviä niinkuin Öko, eikä haise. Ja kissatkin tykkää. Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

henni
Ex-jäsen

möhmöset <3

Vastaus #25 - 20.02.2007 klo 08:15:22
Tulosta viesti  
Mulle suositeltiin Arm & Hammeria ja täältä bongasin tuon SuperCarinon. Eilen kuitenkin kun käytiin ostamassa tulevalle pennulle kaikki tarvikkeet kerralla, niin Arm & Hammer oli kuulemma maahantuojaltakin loppu, ja SuperCarinoa ei Mustissa & Mirrissä (Lohjan myymälä) kuulemma edes myydä. Ostin nyt sitten tilalle Euro Litteriä, ainakin tähän pentu on jo tottunut, käytössä ei siis meillä olla vielä testattu kun pentu on vasta tuloillaan.

Kysymys siis kuuluu, mistä tuota SuperCarinoa saa? Saako Lohjalta ollenkaan?
Ei nyt tullut edes muissa liikkeissä käytyäkään, mutta mahtaisiko joku muu lohjalainen eläintarvikekauppa myydä Arm & Hammeriakin?

300€:lla ostettiin tavaraa ja saatiin M&M:n platinakortti! Yay! Hymiö

NFO BeautyHill By the Way, "Nikki" (04/2008)
NFO BeautyHill Blue Angel, "Nuno" (04/2008)
RAG Mirandos Frodo Baggins, "Nemo" (11/2010)

RIP RAG Mirandos Surprisingly Blue, "Ruusa" (11/2006 - 6/2008) <3
Sivun alkuun

IP kirjattu

kissamummo
Ex-jäsen

Vastaus #26 - 21.02.2007 klo 21:12:37
Tulosta viesti  
Hymiö Kleo, kyllä tuo ec riittää tosi pitkään. Meillä on käytössä kahdessa laatikossa ec ja yhdessä ökö täällä kotona. Kyllä tuo ec  7 kg säkki riittää reilusti yli viikon, vaihdan hiekat n viikon puolentoista välein. Annan Annelin tavoin vajua ensin vähiin ja sitten vaihdan kokonaan. Laatikot joudun kyllä pesemään parin päivän välein, Veeti kun pissii pojiksi niin roiskuaa reunojen välistä aina lattiallekin.
Samoin on tuo ökö riittoisaa. Hiekkoihin kuluu nyt tällä systeemillä vähemmän huomattavasti kuin ennen.
Vaikka on myös Treella samalla systeemillä, kun siellä olemme ja onhan siellä Maijarouva koko ajan kuluttamassa.
Niin niitä kuluttajia on siis tällä hetkellä 8 tässä kotiosotteessakin. Pyöritä silmiä

Sivun alkuun

IP kirjattu

anneli
Leijonakuningas
Poissa

Pössiäinen Kissiäinen

Sijainti: Varsinais-Suomi
Vastaus #27 - 21.02.2007 klo 22:06:42
Tulosta viesti  
Mä olen nyt käyttänyt Extreme Classicia ja ollut tyytyväinen. Toki sekin hiukan pölyää ja murusia kulkeutuu hieman, mutta ei rupea haisemaan kovin helposti, ainakaan meidän poikain toimesta Hymiö Tässä hiekassa varmaan pysytellään kun on löytynyt niin ihmisiä kuin kissojakin miellyttävä laatu.

Meillä asuu Kessu (11/05) ja Simppa (08/06). Koko porukan kuulumiset löydät osoitteesta www.anneli81.vuodatus.net
Sivun alkuun
IP kirjattu

Tabby
Ylläpitäjä
Poissa

Valvova silmä

Sijainti: Lohja
Vastaus #28 - 21.02.2007 klo 22:29:07
Tulosta viesti  
henni: Haa, lohjalaisia Silmänisku Lohjan eläintarvikeliikkeistä kissatavaravalikoimaltaan paras on kyllä Musti & Mirri. En muista mitä hiekkoja Faunatar myy, mutta ei muistaakseni Arm & Hammeria ainakaan, EverCleania ja LindoCatia ainakin (molemmat ihan OK hiekkoja kyllä). Tähtilemmikin hiekoista tiedän vain, että löytyy LindoCatia kun ollaan sitä sieltä käyty ostamassa (edullisempaa siellä kuin Faunattaressa). Arm & Hammeria olen ostanut aina M&M:stä, tosin nyt jonkin aikaa ollaan käytetty M&M:n myymää Sanicatin paakkuuntuvaa hiekkaa, on myös toiminut hyvin Hymiö

Ja sitten ihan yleisesti. Rainbow Valkoinen paakkuuntuva kissanhiekka on niiiin shittiä! Mun vanhempien luona oli sitä viikonloppuna ja totesin, että paakut on ihan OK niin kauan kuin kissa ei ehdi hiekkiksellä kaivaa yhtään (ehhei, turha luulo ettei Peku ehtisi yhtään kaivaa). Mutta mutta... hiekka kulkeutuu ihan käsittämättömän paljon. OK hiekka kun ei tarvitse koko ajan käyttää, esim. ripulissa kun joutuu hiekan vaihtamaan lähes päivittäin ollaan käytetty tuota ja sitten mun vanhempien luona, kun kissat käyvät kylässä vain noin kerran kuussa jos sitäkään. Mä en jaksaisi alituiseen noin kulkeutuvaa hiekkaa. Kulkeutuu siis koppamallisesta hiekkiksestäkin ihan uskomattoman pahasti.

Meillä on nyt tällä hetkellä lootassa Pirkka Ultrakevyttä, on toiminut tosi hyvin (tosin tuo loota vetää vähintään kaksi pakettia kerralla). Huomenna pesen hiekkiksen ja sitten vaihtuu hiekka taas tuohon Sanicatin paakkuuntuvaan normihiekkaan, joka on halpaa ja kohtalaisen hyvää Hymiö Seuraavaksi varmasti ostan taas monikissatalouksiin tarkoitettua Arm & Hammeria, se on tähän mennessä ollut eniten mun ja kissojen mieleen.

HCS n 09 Laku R.I.P.
HCL n 09 Peku
HCL n 24 09 Lula
HCS n 02 Ässä
HCS n 24 Ninja
HCL n 24 Traks
HCL n 23 Hertta
HCL n 09 Kelmi
Sivun alkuun
WWW | Facebook | ICQ  
IP kirjattu

Javacoo
Ex-jäsen

Vastaus #29 - 22.02.2007 klo 22:29:26
Tulosta viesti  
Meillä käytetään puupellettejä, rautakaupasta ostettu säkki kestää varmaan kuukauden-kaksi yhdellä kissalla ja nyt kuulin että on olemassa sellainen kuin PeeWee-ritilä vessa, joka säästää vielä enempi. Kauhea sivustojen selailu alkoi ja näyttää siltä että tuollainen tilataan aivan lähiaikoina meille testiin.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sivunvalintanappi Sivu: 1 [2] 3 4 ... 104
Lähetä aihe | Tulosta

« Koti ‹ Alue Sivun alkuun