Meiän tilanne on se että n. 2 -vuotias kollimme ei siedä uutta pentua ollenkaan. Kaksi kertaa on päässyt hyökkämään pennun kimppuun ja olen mennyt väliin ja saanut itsekin maistaa kynsistä. Pentu tuli meille viime viikon torstaina ja ovat olleet pääosin eristyksissä toisistaan eri huoneissa.
Annan molemmille huomiota ja olemme vaihdelleet kissojen tavaroita keskenään jotta hajut sekottuisivat. Olen myös päästänyt kollin haistelemaan huoneeseen sillä aikaa kun pentu on viety kylppäriin ja toisin päin.
Mitään rauhoittumisen merkkejä ei ole vielä näkynyt, päinvastoin. Kollimme raivo pentua kohtaan tuntuu yltyvän.
Ole tärisee raivosta kun näkee vilaukseltakin pennun ovenraosta tms.
Luin ohjeita eräältä nettisivulta:
http://www.wvcats.com/integrating_cats.htmOhjeissa sanotaan että on todella vaikea saada kissoja sopeutumaan toisiinsa jos alku on ollut riitaisa. Ja meillä se todellakin alkoi kunnon tappelulla.
Onko tilanteessa toivoa? Onko kenelläkään muulla samantapaisia kokemuksia että kissat olisi alkuun hyökännyt toistensa kimppuun ihan tosisaan ja sitten myöhemmin olisi olleet ystäviä tai edes sietänyt toisiaan?
Apua!

Ole, sieti hyvin meillä majailevaa veljeni kissanpentua ihan alusta asti ilman yhtäkään tappelua (pientä sähinää oli pennun puolelta, siinä kaikki).
Yritän arvioida onko parempi luovuttaa näin huonossa tilanteessa heti alkuun jotta kissat selviävät mahdollisimman helpolla, vai kannattaako lähteä todennäköisesti monen kuukauden stressaavaan tutustuttamisprojektiin.
Pentu on kiltti ja ihana ja ansaitsee arvoisensa kodin. Nyt hän joutuu olemaan todella paljon yksin pienessä huoneessa. Myös Olella on stressiä tilanteesta. Sydämeni särkyy kun ajattelen rakkaita kissojani ja miten paljon huolta/stressiä olen niille onnistunut aiheuttamaan.
Olisiko kissojen kannalta paras tässä tilanteessa että ne erotetaan ja pennulle etsitään uusi hyvä koti jossa ei ole agressiivista kollia vastassa?