Sivunvalintanappi Sivu: 1 [2] 3 4 ... 91 Lähetä aihe | Tulosta
 25 Narttukissan sterilointi (Luettu 448446 kertaa)
Ling-Ling
Ex-jäsen

Re: Narttukissan leikkauttaminen
Vastaus #15 - 20.10.2005 klo 09:33:29
Tulosta viesti  
Minulla on kaksi leikattua narttu kissaa. Molemmat ovat leikattu alle vuoden ikäisenä.

Lulu leikattiin 7 kk ikäisenä kahden hiuksia nostattavan kiiman jälkeen.

Lean leikkaus oli 5,5 kk ikäisenä ennen ensimmäistä kiimaa. Aikaisemmin ell oli suositellut 7-8 kk leikkaus ikää. Päätin kuitenkin leikkauttaa neidin aikaisemmin jotta saan varmasti järjestettyä leikkausajankohdan vapaapäiväksi ja niin että olen vapaalla muutaman päivän jälkeen.

Molemmilla leikkaus sujui mainiosti, haava parantui nopeasti ja kasvu on ollut normaalia jälkeen päin. Leasta näyttäisi tulevan varsin iso kissaneito Silmänisku.

Jos ei kissojaan meinaa pennuttaa on turhaa alkaa pilleri-ruljanssiin. Nuori kissa toipuu nopeasti steriloinnista.

Molemmat leikattiin yksityisellä klinikalla, 98 € /leikkaus. Samaan hintaan kävin Lean kanssa haavakontrollissa kolme päivää leikkauksen jälkeen.

Sivun alkuun

IP kirjattu

KaisaK
Ex-jäsen

Vastaus #16 - 20.10.2005 klo 10:14:40
Tulosta viesti  
Lainaus:
Voisitteko kertoa, että mistä päin olette, jotka etsitte lääkäriä. Ja etenkin te, jotka ootte jo löytänyt.

Itse olen Jyväskylästä ja etsin epätoivoisesti lääkäriä, joka suostuu leikkaamaan 6kk tytön. Eipä vaan tunnu löytyvän. Kaikki vinkit otetaan siis vastaan.

Laitoin sinulle Pat ykstityisviestinä tietoa yhdestä JKL eläinlääkäristä jossa onnistuu tuo 6 kk tytön leikkaus.

Rositalla on huomenna leikkaus edessä. Toivottavasti Veeti ymmärtää antaa leikkikaverin parannella haavaansa rauhassa eikä houkuttele liikaa riehumaan, ettei tarvitse kissoja eristää toisistaan silloin kun emme ole kotona.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Laura
Ex-jäsen

Vastaus #17 - 24.11.2005 klo 15:59:49
Tulosta viesti  
Soitin äsken eläinlääkärille ja yritin varata Piille leikkausaikaa. Sanoivat vaan, että mitä minä nyt jo sinne soittelen, kahden kuukauden päästä aikaisintaan voidaan ruveta harkitsemaan leikkauttamista. Pii on siis nyt 8kk. Ensimmäistä kiimaa ei ole vielä tullut, mutta olen todellakin saanut sen käsityksen, ettei sitä välttämättä tarvikaan tulla. Jouluna ollaan menossa minun vanhempieni luo kylään, ja heillä on leikkaamaton puolivuotias poikakissa. Olisi ollut ihan kiva leikkauttaa Pii ennen sitä Kieli

Nyt en tiedä pitääkö odottaa, vai yrittää etsiä jostain toinen lääkäri.

Sivun alkuun

IP kirjattu

ujopiima
Ex-jäsen

Vastaus #18 - 24.11.2005 klo 16:27:05
Tulosta viesti  
stark kirjoitti 24.11.2005 klo 15:59:49:
Nyt en tiedä pitääkö odottaa, vai yrittää etsiä jostain toinen lääkäri.

Jälkimmäinen Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

Jessie
Ex-jäsen

Vastaus #19 - 27.11.2005 klo 15:39:28
Tulosta viesti  
Sellaisen kysymyksen esittäisin että kun tuo meidän Fiona on nyt 9kk ja mitään häiritsevää kiima-aikaa ei ole ollut niin kannattaako silti leikata? Onko se esim. näyttelyiden kannalta parempi?

Sivun alkuun

IP kirjattu

elli
Ex-jäsen

Vastaus #20 - 02.12.2005 klo 16:38:20
Tulosta viesti  
Huh. Olipas huojentava lukea, ettei kissan leikkaus välttämättä estä kasvun jatkumista. Ensi viikolla on edessä oman hieman vajaa puoli vuotiaan kissani leikkaus. Tapaamamme eläinlääkäri yleensä suosittelee kissan leikkausta vasta 8kk:n ikäisenä, mutta tyrän vuoksi kissani leikataan nuorempana. Suositeltavaa kuulemma on, että kissa painaa leikatessa 2kg.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Josca
Ex-jäsen

Vastaus #21 - 08.12.2005 klo 20:31:28
Tulosta viesti  
Meillä heräsi itsenäisyyspäivänä pieni seksipommi, jonka haluasimme leikkauttaa enne joulua lomien vuoksi. Mietin vain kovasti, että kuinka kauan tyttökissan leikkaushaava paranee? Tai siis kuinka kauan kissa on ns. toipilaana?

Huomaan yllättäen olevani aivan pihalla tyttökissan leikkauksesta, olen keskittynyt aikaisemmin vain poikajuttuihin Elviksen takia  Silmänisku

Sivun alkuun

IP kirjattu

perdita
Ex-jäsen

Vastaus #22 - 08.12.2005 klo 20:46:47
Tulosta viesti  
No toipilaana meni meillä se 10-14 vrk. Sen verran kun tikit olivat ja kauluria piti pitää. Tikkienpoiston jälkeen tosin kauluria pitää pitää vielä yksi vuorokausi, ettei haavaan pääse tikkien kautta pöpöt.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Ling-Ling
Ex-jäsen

Vastaus #23 - 09.12.2005 klo 12:38:10
Tulosta viesti  
Meillä molemmilla tytöillä oli sisäiset tikit ja pitkävaikutteinen antibioottipistos hoito. Kumpikaan ei tarvinnut kauluria tai suojapukua. Lean kanssa kävin kolme päivää leikkauksen jälkeen kontrollitarkastuksessa jossa neidille laitettiin toinen pitkävaikutteinen antibiootti. (Mami oli huolissaan, tutut on sanoneet että haava oli ihan siistin näköinen Pyöritä silmiä)

Kontrollireissun jälkeen Lean haava parani nopeasti. Molemmilla haava oli siistin näköinen viikko leikkauksen jälkeen. Lulun kanssa lähdettiin pohjoiseen vanhempieni luokse viikko leikkauksen jälkeen eikä mitään ongelmia ilmaantunut.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Josca
Ex-jäsen

Vastaus #24 - 21.12.2005 klo 13:35:49
Tulosta viesti  
Olli-neiti kävi eilen leikkauksessa, mutta ell ei käskenyt pitää kauluria eikä mitään suojaa haavan päällä. Haava on ulkopuolelta vain yhdellä tikillä kiinni.

En haluaisi enää soitella eläinlääkärille turhaan, kun eilen jo väiteltiin haavan suojauksesta. Hänen mielestään haavan nuolemisesta ei ole mitään haittaa ja hän myös uskoo, ettei kissa itse kajoa haavaansa. Onkohan näin?  Epävarma

Myös antibioottien kanssa on vaikeuksia. Lääkettä pitäisi saada kaksi kertaa päivässä kissan suuhun, mutta suurin osa nesteestä on minun käsilläni. Meneeköhän tuo lääkintä nyt hukkaan?

Sivun alkuun

IP kirjattu

romppu
Leijonakuningas
Poissa

Elämä ilman kissoja ei
ole elämää...

Sijainti: Helsinki, Kallvik (Vuosaari)
Sukupuoli: Mies
Vastaus #25 - 21.12.2005 klo 15:30:12
Tulosta viesti  
Lainaus:
hän myös uskoo, ettei kissa itse kajoa haavaansa. Onkohan näin?  Epävarma

Rölli ainakaan ei kiinnittänyt aikoinaan mitään huomiota leikkaushaavaansa.

Sivun alkuun

IP kirjattu

perdita
Ex-jäsen

Vastaus #26 - 21.12.2005 klo 15:57:25
Tulosta viesti  
Meilläkin ell neuvoi ettei tarvi kauluria eikä mitään ja Misse oli tikkien kimpussa heti kun vain kykeni  Epävarma Kauluri on ihan hyvä hankkia jos kissa kiinnostuu enemmän tikeistä jos ei niin sitten ei mitään.
Meille ell ei määrännyt kyllä mitään kipu- tai antibioottilääkitystäkään mikä kyllä näin jälkikäteen ihmetyttää  Täh

Sivun alkuun

IP kirjattu

hyndla
Ex-jäsen

Vastaus #27 - 21.12.2005 klo 17:01:18
Tulosta viesti  
Meidän klinikalla ei ainakaan automaattisesti määrätä mitään lääkityksiä sterilaation jälkeen Täh. Tosin meillä sitten kyllä sanotaan että haava on ehdottomasti suojattava...

Sivun alkuun

IP kirjattu

Hendika
Leijona
Poissa

Sijainti: Rovaniemi
Sukupuoli: Nainen
Vastaus #28 - 27.12.2005 klo 18:56:53
Tulosta viesti  
Meillä on tänään leikattu toinekin narttu eli Vilma. Ei meillekään mitään lääkkeitä määrätty, mutta ell kertoi antaneensa kissalle sekä kipulääkkeen että antibiootin. Näin kerrottiin myös Tyynen leikkauksen yhteydessä. Ja tuolloin mainitsi ainakin kivun pysyvän poissa kolme vuorokautta, oletettavasti myös antibiootti suojaa useamman päivän.

Tyyne (05/05), Vilma (?/05) ja Urho (06/06)
Sivun alkuun

IP kirjattu

Josca
Ex-jäsen

Vastaus #29 - 27.12.2005 klo 20:55:05
Tulosta viesti  
Olli ei ole tuntunut edes huomaavan, että mahassa on pitkä viilto ja pitäisi varoa. Meidän piti piilottaa kiipeilytelinekin, kun neiti paineli ylös alas ja riehui täysillä. Ilmeisesti Olli siis parantunut melko hyvin  Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sivunvalintanappi Sivu: 1 [2] 3 4 ... 91
Lähetä aihe | Tulosta

« Koti ‹ Alue Sivun alkuun