Sivunvalintanappi Sivu: [1] 2 3 ... 158 Lähetä aihe | Tulosta
 25 Maine coon? (Luettu 603371 kertaa)
marianna
Ex-jäsen

Täällä on kivaa. :)

Maine coon?
13.02.2006 klo 09:11:39
Tulosta viesti  
Minua on aina kovasti kiehtoneet Coonit. Nyt kun aloittelen "uutta" elämää, olen päättänyt toteuttaa haaveeni, ja hankkia Coonipojan Hymiö
Olen lukenut rodusta paljon, käynyt kasvattajien sivuilla yms. Olisi mukavaa kuulla myöskin omakohtaisia kokemuksia näistä hurmaavista tupsukorvista.
Myöskin kasvattajasuosituksia otan mielelläni vastaan (yksityisviestillä vaikkapa). Olen ihan kokematon näyttelyasioissa ja kaikessa, että toiveissa olisi kasvattaja joka on näissä halukas auttamaan.

Sivun alkuun

IP kirjattu

unique
Ex-jäsen

Re: Maine coon?
Vastaus #1 - 13.02.2006 klo 12:51:34
Tulosta viesti  
Meillä on toistaiseksi vasta tuo yksi coonipoika (kuva1, kuva2), joten kokemusta ei niin kauheasti ole. Toivottavasti kuitenkin jotakin osaan kertoa Hymiö

W on ainakin kovin juttelevainen, ei kyllä mau'u normaalin kissan lailla vaan päästelee lähinnä vinkaisuja ja purahduksia (tyyliin purrrrrr-MIH/MÄH/MYH/ÄH). Korkeat paikat viehättävät, ei koskaan nuku lattiatasossa vaan aina kirjahyllyn päällä tai kiipeilypuun korkeimmalla tasolla. Welmu on myös muista kissoista poiketen varsin "kätevä", eli todellakin käyttää etutassujaan kaikkeen mahdolliseen syömisestä tavaroitten tiputtelemiseen hyllyltä. Tulee mielellään syliin, puskee ja kehrää jatkuvasti. Turkinhoito ei mielestäni ole mitenkään erikoisen vaativaa - kerran viikossa olen keskimäärin harjannut + säännölliset pesut näyttelyitä varten.

Kysy ihmeessä, jos jotakin oleellista jäi kertomatta Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

HELINE
Ex-jäsen

Vastaus #2 - 13.02.2006 klo 14:15:51
Tulosta viesti  
Täällä on yksi sydämensä  kokonaan cooneille menettänyt Pusu

Kotonani asustaa kastraatti naaras joka on erittäin oman arvontunteva. Emmi on vain ja ainoastaan minun kissa,no saa avokki syliin ottaa mutta muuten on kyllä hyvin sitoutunut minuun.  Emmi kävi nuorempana näyttellyissä mutta jätti touhun pari vuotta sitten omasta pyynnöstään.
Toinen coonin on leikkaamaton poika (vielä toistaiseksi) joka on oikein mammapoika. Tykkää nukkua vieressä ja todella hellyyden kipeä.
Kolmas coonini asustaa sitten parhaan ystäväni luona sijoituksessa (meidän Kassun tytär). Oikein mukava tyttö jolle odottelemme pikku-cooneja syntyväksi parin viikon päästä (25.2. on laskettu aika )  Silmänisku

Meilläkin coonit ovat käteviä tassuistaan ja mm. ovia aukaistaan vaivatta. Vesi on myös tärkeä leikkikalu ja vesikupissa uitetaan lähes kaikki lelut. Emmi on aika hiljainen ja "puhuu" vasta kun on asiaa mutta Kasperi taas on oikeastaa kokoajan äänessä.

Lisätään vielä että 19.3. Forssassa on cooneja näytillä esittelynäyttelyn puitteissa.

Sivun alkuun

IP kirjattu

marianna
Ex-jäsen

Täällä on kivaa. :)

Vastaus #3 - 13.02.2006 klo 16:53:29
Tulosta viesti  
Kiitos tiedoista, tuo uniquen poika on kyllä hurmaavan näköinen Hymiö Pidän kesäloman luultavasti elokuun loppupuolella, ja ajattelin vähän tuota kissan ottoa silloin... Jänskää Silmänisku

Sivun alkuun

IP kirjattu

lelle
Ex-jäsen

Vastaus #4 - 15.02.2006 klo 01:22:29
Tulosta viesti  
Kantsii sitten alkaa katseleen, oiskos mahdollista, että tuohon ajankohtaan sattuisi oleen luovutusikäisiä cooneja jossain......   Silmänisku
(Ei välttämättä ole aina saatavilla)

Coonien ajutusmaailmaan voit myös tutustua meitin Pikkiksen kotisivuilla.

Sivun alkuun

IP kirjattu

HELINE
Ex-jäsen

Vastaus #5 - 15.02.2006 klo 10:05:36
Tulosta viesti  
Pennun etsinnässä kannattaa todellakin lähteä ajoissa liikkeelle, varsinkin jos haluaa jotain tiettyä sukupuolta ja/tai väriä. Omasta tulevasta pentueestakin on jo alustavia varauksia jätetty vaikka pikkuisia vasta odotellaan.
Rohkeasti ottamaan yhteyttä itsestä mielenkiintoisilta tuntuviin kasvattajiin ja kertomaan toiveistaa.

Itse otin aikanani pariinkin kasvattajaan yhteyttä ja yksi sitten tuntui sellaiselta jolta kissan halusin. Kasvattaja pennunostaja suhde on tässä vuosien saatossa kehittynyt ennemmikin ystävyydeksi.  Kasvattajan tuki ja neuvot ovat olleet kultaakin arvokkaampia aloittelevana kissanomistajana ja nyt aloittelevana kasvattajana.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Maikki16
Ex-jäsen

Vastaus #6 - 15.02.2006 klo 22:27:55
Tulosta viesti  
Tuo kasvattajaan tutustuminen on tässä viimeisen reilun vuoden jonka olen coonin omistanut niin tullut entistä enemmän esille.
Tuntuu että on kasvattajia jotka haluavat vain rahat pois hölmöiltä (anteeksi ilmaus) ja pennut maailmalle ja sitten on kasvattajia jotka haluavat ihan oikeasti hyvän kodin pennuille ja pitävät yhteyttä vielä senkin jälkeen kun ovat pennusta rahansa saaneet.

Meillä coonipoika on kaikessa mukana.Siis aivan kaikessa, vessaankaan tarvitse yksin mennä  Virnistys
Näyttelyissä käydään, välillä menestytään ja välillä ei. Pääasia meillä on ollu tähän asti ihanien kissaihmisten tapaaminen (kiitokset halausten kera Jantulle, lellelle ja Meemulle) sekä aina yhtä ihanien kissaihmisten tapaaminen. Sekä tietenkin se että ei tunne itseään idiootiksi kun puhuu kissoista kaiken aikaa  Silmänisku

Nuo lellen sivut ovat oiva esimerkki coonin ajatusmaailmasta, Pikkis on aikamoinen tarinaveikko, mitäpä muuta voisikaan odottaa Kunkulta...

Onnea sinulle oikean kasvattajan etsintään, omani löysin kun eksyin kasvattajn sivuille ja näin Chevyn kuvan  Pusu

Sivun alkuun

IP kirjattu

Funnycat
Ex-jäsen

Vastaus #7 - 17.02.2006 klo 20:51:41
Tulosta viesti  
Mieheni ei rotukissoista hirveästi ole piitannut, mutta oli työkaverillaan nähnyt tässä yksi päivä Maine Coonin ja oli myyty. Tuli kotiin ja sanoi, että "Otetaan cooni meillekkin".Mikäs siinä, joku rotukissa joku päivä meille tulee ja se on joko siamilainen, itämainen lyhytkarva, abessiinialainen tai juuri cooni. Tai mistä tietää vaikka kaikki. Silmänisku

Sivun alkuun

IP kirjattu

milkkis
Ex-jäsen

Vastaus #8 - 17.02.2006 klo 23:03:11
Tulosta viesti  
Onneksi meillä on jo kissakanta täynnä niin ei tänne mahdu yhtä Coonia  Kliseinen

Olen itse myös menettänyt sydämeni Cooneille aivan totaallisesti ja syy siihen löytyy Täältä.
Tuo ihana mies on vieny mun sydämen aivan kokonaan...

Onneksi kuitenkin tuttavilla on noita Cooneja mitä saa hoivata ja rakastaa ja näyttelyreissuilla ylpeillä kun saa kuulua herrojen palvelusväkeen  Silmänisku

Tässä vielä Kuva minusta ja elämäni Coonista  Pusu

Sivun alkuun

IP kirjattu

ksoin
Leijona
Poissa

Karvatassut

Sijainti: Lapinlahti
Sukupuoli: Nainen
Vastaus #9 - 18.02.2006 klo 16:01:09
Tulosta viesti  
Kerronpa hieman sulle "marianna" (ja miksei muillekin) oman coonityttöni tavoista.

Moona on kaikessa mukana mitä teenkin.  Keittiössä seuraa aivan hellan vieressä, kun laitan ruokaa.  Jos menen vessaan, tulee perässä ja hyppää käsienpesualtaaseen loikoilemaan.  Kuten "helinekin" kirjoitti vesi kiinnostaa kovasti.  Kun menen suihkuun, laitan Moonalle pesuvatiin vettä ja foliopallon.  Kohta Moona jo seisoo siellä pesuvadissa pyydystäen foliopalloa.

Sitten yöt, miten meillä nukutaan.  Yleensä aamuyöstä Moona loikkaa sänkyyni ja alkaa  etutassuilla leipoa minun päällä ja kehrää kovasti. (Tuo tapa saattaa tapahtua useamman kerran ennen kuin nousen ylös).  Usein sitten Moona nukahtaa aivan minun pään viereen.

Moona juttelee aika paljon omalla erikoisella tavallaan.  Ei naukumalla, kuten meidän kollipoika Veeti, vaan kurisee ja sanoo aivan selvästi "kurnau".  Niin tästä tuli vielä mieleen, että kun aamulla minun herätyskello soi (jos Moona ei satu olemaan silloin vieressä).  Juoksee kovalla vauhdilla  viereeni ja toivottaa "hyvää huomenta"  omalla erikoisella äänellään.

Tassut ovat kyllä kuin ihmisen kädet.  Niillä tehdään kaikkea tosi näppärästi.  Pienet tavarat pudotellaan lattialle pöydiltä, avataan ovia ja näimpä kerran, kun Moona poimi tassulla katkaravun suuhunsa.

Moonan kiinnostavammat lelut ovat mm. pussinsulkijat.  Niitä se liikuttaa näppärästi tassuillaan pitkin lattiaa ja juoksee kovasti perässä.  Sitten pumpulipuikot, joita on kiva työntää tassuilla maton alle ja etsiä sitten sieltä.  Leluhiiret sitten kannetaan aina yöllä minun sänkyyn, ja niitä löytyy sitten useitakin aina aamulla.

Aivan ihana rotu.  Voin kyllä suositella sulle "marianna".  Itsenikin tekisi mieli ottaa vielä kolmas kissa ja nimenomaan coonipoika.  Kunhan saan mieheni suostuteltua ajatukseen...

Rakkaat kissani: Veeti (10/2004),  Moona (1/2005) MCO f 09 22, Zico (1/2009) MCO ns 22, Zorro (7/2010)
sekä pohjanpystykorvat Ibasan Hero (12/2007) ja Golden Heroes Forest Spirit (10/12)
Sivun alkuun

IP kirjattu

Racoon
Ex-jäsen

Vastaus #10 - 18.02.2006 klo 21:34:27
Tulosta viesti  
Omahyväistä sanoa  Silmänisku, mutta olet osunut parhaaseen rotuun! Jos haluat todella suuren, ihanan seurakissan, niin se on Cooni. Olen asunut Coonien kanssa vuodesta 1994, ja täytyy sanoa, että kotiin on ihanaa tulla töistä, kun ovella odottaa nykyisin 3 coonipoikaa!! Näin aikoinaan ekan kerran valtavan suuren coonin näyttelyssä ja se oli menoa  Pusu!  Omat aikuiset urokseni ovat  8-10 kiloisia veijareita. Jokainen on oma rakastettava persoonansa. Yksi  on rapsutuksia kerjäävä huru-ukko, joka takaa sen, että päivän lehteä voi lukea vain coonin yli (tai oikeastaan läpi  Silmänisku. Toinen on äidinmussukka, joka istuu olkapäällä ja hurisee, nukkuu poski poskea vasten tyynyllä. Kolmas on vielä pikkuinen kullannuppu, joka saa kiihkeitä suukottelukohtauksia ja tutkii maailmaa lapsen uteliaisuudella. Jokaisella on omat tapansa, joiden mukaan minä  Silmänisku tietysti sovitan oman elämäni Pyöritä silmiä.  Kuten HELINEkin olen minäkin
täydellisesti menettänyt sydämeni cooneille.

Ja on hienoa, että on tuollaisia peeärrää tekeviä cooneja kuin tuo Pikkis & comp. Hymiö Maine Coon-yhdistyksen sivuilla on paljon kasvattajien ja coonien kotisivuja, joten sieltä löytyy lisää tietoa. Onnea coonin hankintaan!

Sivun alkuun

IP kirjattu

Maikki16
Ex-jäsen

Vastaus #11 - 19.02.2006 klo 00:04:47
Tulosta viesti  
Lainaus:
Omahyväistä sanoa  Silmänisku, mutta olet osunut parhaaseen rotuun

Ja on hienoa, että on tuollaisia peeärrää tekeviä cooneja kuin tuo Pikkis & comp. Hymiö Maine Coon-yhdistyksen sivuilla on paljon kasvattajien ja coonien kotisivuja, joten sieltä löytyy lisää tietoa. Onnea coonin hankintaan!

Aivan samaa mieltä!  Toinen mielestäni aivan suunnattoman vallaton sanaseppo Pikkis-Kunkun lisäksi on Pertti Mauri Antero (linkki sinnekkin sivuille löytyy MCO yhdistyksen sivuilta)  Hymiö

Nämä kaksi ,ihan vain esimerkkinä, ovat oivaa mainosta rodulle jolle myös minä olen menettänyt sydämeni aivan täysin  Pusu
Ja jos haluaa nähdä suloisia tytyjä niin kannattaa tutustua Jantun sivuihin  Silmänisku

Sivun alkuun

IP kirjattu

Katju
Ex-jäsen

Vastaus #12 - 25.02.2006 klo 19:16:34
Tulosta viesti  
Nostanpa räpyläni pystyyn!

Me kasvatamme cooneja. Tai siis aloitimme kasvattamaan, ensimmäinen lapsilauma on nyt maailmalla. Joten pistähän vaikka sähköpostia tai yv:tä mitkä asiat eniten askarruttaa yms.

Juuri lupauduttiin lähtemään 2 kasvatin matkaan näyttelyyn, jotta voimme heitä opastaa ensimmäisessä näyttelyssä.

Sivun alkuun

IP kirjattu

min_ak
Ex-jäsen

Vastaus #13 - 29.05.2006 klo 00:56:46
Tulosta viesti  
Minäkin olen sydämmeni menettänyt Coonille reilu 11 vuotta sitten, Kun Karvinen tuli luokseni on maatiainen ei siis mitään yhteyttä Cooneihin paitsi luonteessa on jotain samaa. Veljeni kanssa juteltiin ja mietittiin mikä olisi isokokoisin kissarotu. Piti sitten lähteä kirjastoon hakemaan tietoa. Sieltä se sitten löytyi Maine Coon joka hurmasi minut täysillä.

Nyt kun tosiaan on tuo reilu 11 vuotta haaveiltu taitaa se vihdoikin toteutua?  Silmänisku
Olen todella Cooneihin rakas Pusutunut, ovat vieneet sydämmeni.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Racoon
Ex-jäsen

Vastaus #14 - 29.05.2006 klo 10:38:34
Tulosta viesti  
Lainaus:
Olen todella Cooneihin rakas Pusutunut, ovat vieneet sydämmeni.

Etkä saa sitä takaisin, kun olet kerran menettänyt  Silmänisku Onnea sydämenmurskaajan hankintaan!

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sivunvalintanappi Sivu: [1] 2 3 ... 158
Lähetä aihe | Tulosta

« Koti ‹ Alue Sivun alkuun