Sivunvalintanappi Sivu: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 35 Lähetä aihe | Tulosta
 25 Kotikissanäyttelyt - kysymyksiä ja vastauksia (Luettu 220770 kertaa)
Hipsu
Ex-jäsen

Re: Kotikissanäyttelyt - kysymyksiä ja vastauksia
Vastaus #75 - 26.09.2005 klo 13:19:59
Tulosta viesti  
Kuulostaa olleen tuo Suvakin näyttely kiva tapahtuma. Varmaan hiukan rennompaa kuin rotukissanäyttelyt.

Ehkäpä toisin Viivinkin joskus. Miten noissa kotikissanäyttelyissä suhtaudutaan pyöreyteen? Viivi on 5,2 kiloinen (200 grammaa oli ylipainoa lääkärin mukaan) ja kivan kokoinen vararavintopussukkaa löytyy.
Wagner kun sai viimeksimaininnan ranskalaistuomarilta pyöreydestä,  mutta näin sen itsekin, koska sinisten pitäisi olla elegantteja ja poika on aika teini vielä ruumiltaan.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Funnycat
Ex-jäsen

Vastaus #76 - 26.09.2005 klo 13:57:46
Tulosta viesti  
Hmm.. Nyt aloin todella kiinnostua ja innostua viemään meidän Velmua joskus näyttelyyn asti, jospa vain tänne e-pohjanmaalle/ keski-pohjanmaalle moisia kotikissanäyttelyitä tulisi??!!Tietääkö kukaan onko tulossa?

Velmu on niin rauhallinen luonteeltaan ja vaikka vähän tietty pelkäisi ekassa näyttelyssään, ei tee pahaa ihmisille ja sitä saa venytelläkkin yleensä sylissään miten tahtoo.Hymiö
Ja valkoinen väri voisi tietty tuoda myös menestystäkin vai?
Ainakin kaikki vieraammatkin ihmiset jotka meillä on käyneet, jaksavat kehua Velmun väriä, kokoa, ulkomuotoja ja luonnetta.

Mutta kysyttävää kokeneemmilta riittää mullakin:

1. Velmu on rokotettu pentuna kerran muistaakseni, ei tehostusta ainakaan muistaakseni ole annettu ja rokotustodistus on hukassa.Surullinen Jos nyt rokottaisin Velmun, kelpaisiko näyttelyyn vai eikö tarvisi muka minkäänlaista tehostusta esim. 1-2 kk:n päästä ensin??

2. Jos kissa alkaakin temppuilemaan/suhisemaan tms. tuomarin käsittelyssä, vähentääkö se pisteitä tms.?

3. Pitääkö olla oma näyttelyhäkki mukana kun sellasiakin myytävänä olen nähnyt kaupoissa? Vai onko paikan päällä kaikille oma häkki? Mitä varusteita hiekkiksen ja ruoka-plus vesikipon ohella sinne on pakko laittaa? Onko verhot yms. pakolliset ja eihän niitä arvostella?

4. Mitä maksaa yleensä näyttelymaksut yms.?

5. Onko paikanpäällä vielä ell-tarkistukset kuten esim. marsunäyttelyissä on ennen kuin saa luvan viiä esille kissansa?Kauanko tähän kannattaa varata aikaa?

6. Jos kissa väliajat haluaa olla häkissään vaikka pimeessä turvassa ni käykö se, vai pitääkö olla kaiken kansan nähtävillä koko ajan häkissänsä? Eikait kukaan mene ilman omistajan lupaa häkkiä aukomaan tai koskemaan häkin välistäkään kissaan?

7. Mitä kotikissoissa sitten kaikenkaikkiaan arvostellaan? Mitkä seikat vähentää tai lisää pisteitä?

Sivun alkuun

IP kirjattu

Hipsu
Ex-jäsen

Vastaus #77 - 26.09.2005 klo 14:16:34
Tulosta viesti  
Vastailen johonkin rotukissapohjalta, mutta pätevät varmaan kotikissapuolellakin.

Verhoja ei arvostella mitenkään, mutta ovat pakolliset kai kotikissanäyttelyissäkin. Joillakin olen nähnyt lakanoistakin tehtyjä verhoja, silitetyt ja puhtaat tietysti ovat. Häkin katolle olen taitellut pyyhkeen suojaksi.

Näyttelyissä on häkit valmiina. Vesikupin ja hiekkiksen lisäksi itse pidän ruokaa eli raksuja esillä, Waksu kun syö niitä. Toiset kissat eivät syö näyttelyissä mitään. Kissalle olisi kiva olla joku pesä tai muu pehmike minkä päällä nukkua. Jonkun lelunkin voi häkkiin laittaa. Itse pidän Wagnerista tietolappua ja kuvaa yleensä esillä häkin päällä ihan palvellaksi yleisöä.

Ell-tarkastus on aina. Aika on ilmoitettu kutsussa ja vahvistuksessa esim. ell-tarkastus on klo 8 - 9. Ei nyt tietysti kannata ihan viime tippaan mennä. Jää aikaa sitten laitella enemmän häkkiä ja tutustua ympäristöön ennen kuin arvostelu alkaa ja ovet aukeavat.

Kissa saa olla piilossa, esim. pesän alla, ei tarvitse olla koko ajan esillä. Voit laittaa lapun, että ei saa käpälöidä tms. jotta kukaan ei mene raoista tökkimään.

Sivun alkuun

IP kirjattu

sporttiraita
Ex-jäsen

Vastaus #78 - 28.09.2005 klo 15:09:23
Tulosta viesti  
Lainaus:
Riippuu tuomarista Hymiö Joillakin menee viisi minuuttia toisilla enemmän...

Näin on näppylät. Joskus kissalle on voitu varata aikaa korkeimmillaan 10 min (tää on oikeesti tosi). Siis, riippuu tuomarista.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Janttu
Leijonakuningas
Poissa

Sademetsän Paha Täti

Sijainti: Sammatin sademetsä
Sukupuoli: Nainen
Vastaus #79 - 28.09.2005 klo 18:05:19
Tulosta viesti  
Sporttiraita: Jos ei ole uutta kommentoitavaa, niin jättäisit mieluummin kommentoimatta! Johan minä tuolla olen ketjussa kertonut sen, että riippuu tuomarista kuinka kauan hän kissaa arvostelee!

"Mikäli teet virheen, ole tarpeeksi suuri myöntääksesi sen, tarpeeksi viisas oppiaksesi siitä ja tarpeeksi vahva korjataksesi sen"
Sivun alkuun
IP kirjattu

Ruipelo
Ex-jäsen

Vastaus #80 - 28.09.2005 klo 18:56:29
Tulosta viesti  
Lainaus:
Sporttiraita: Jos ei ole uutta kommentoitavaa, niin jättäisit mieluummin kommentoimatta! Johan minä tuolla olen ketjussa kertonut sen, että riippuu tuomarista kuinka kauan hän kissaa arvostelee!

Näin toimimme! Kiitos tai näkemiin. Pyöritä silmiä

Sivun alkuun

IP kirjattu

Tabby
Ylläpitäjä
Poissa

Valvova silmä

Sijainti: Lohja
Vastaus #81 - 28.09.2005 klo 19:28:40
Tulosta viesti  
Sporttiraita: Täällä ei sitten katsota lainkaan hyvällä silmällä tuollaista viestimäärän tahallista nostamista. En näe muuta syytä turhille viesteille kuin sen, että yrität saada viestimääräsi mahdollisimman korkeaksi. Olen kuitenkin jo sanonut, että saat kasvaa vielä vähintään 6 vuotta ennen kuin modeksi pääset (ja tuskinpa pääset sittenkään jos käytös on tuollaista). Ei tarvitse jokaista vanhaa ketjua kaivaa esiin ja kirjoittaa samanlaista vastausta kuin mitä joku muu on aiemmin kirjoittanut Vihainen Vihainen

HCS n 09 Laku R.I.P.
HCL n 09 Peku
HCL n 24 09 Lula
HCS n 02 Ässä
HCS n 24 Ninja
HCL n 24 Traks
HCL n 23 Hertta
HCL n 09 Kelmi
Sivun alkuun
WWW | Facebook | ICQ  
IP kirjattu

Doris
Ex-jäsen

Vastaus #82 - 29.09.2005 klo 14:05:21
Tulosta viesti  
Lainaus:
Hmm.. Nyt aloin todella kiinnostua ja innostua viemään meidän Velmua joskus näyttelyyn asti, jospa vain tänne e-pohjanmaalle/ keski-pohjanmaalle moisia kotikissanäyttelyitä tulisi??!!Tietääkö kukaan onko tulossa?

Lapualla on esittelynäyttely 16.10. ja ilmoittautuminen päättyy 30.9. Eihän tuo kotikissanäyttely ole, mutta mekin mennään sinne treenaamaan. Poh-Kis:in sivuilla on lisätietoa.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Nelli-
Ex-jäsen

Vastaus #83 - 29.09.2005 klo 16:15:45
Tulosta viesti  
Päätimme perheemme kanssa (minä 17v., äiti ja isäpuoli), että lisäämme hiukan kissakantaamme. Tuo kolme ei tunnu riittävän Hymiö Ennenkin meillä on tosin ollut enemmän kissoja, joten kokemuksesta on tiedossa, että elukat jaksetaan hoitaa huonoinakin päivinä.

Otamme kaksi kissaa (ja itse en enää asu kotona, vain viikonloppuisin). Kannattaa varmasti kuitenkin käsitellä kissoja mahdollisimman paljon ja harjailla yms. jotta kissa tottuu käsittelyyn. Ja kokemuksesta on myös tiedossa, että kun kisuja on kaksi, niistä tulee helposti vähemmän ihmisystävällisiä Pyöritä silmiä

Kun sitten päätös kisuista tuli, niin aloin miettiä noita kotikissanäyttelyitä ja kovasti olen yrittänyt hakea tietoa. Muutamaa asiaa haluaisin kuitenkin kysellä:

1. Onko häkit TÄYSIN valmiiksi koottuja, kun tulee näyttelypaikalle? Eikös esim. KoKiksen näyttelyihin voi vuokrata/lainata heiltä verhoja? Olen miettinyt, että miten nuo verhot kiinnitetään häkkeihin, että jos joskus lähtisi niitä itse väsäämään?

2. Kun olen tätä topicia lueskellut olen huomannut, että kisut kannattaisi pestä. Kuinka teidän muiden kisut ovat tottuneet tuohon vedellä läträämiseen? Meidän tämänhetkiset kisut ainakin kammoksuvat vettä Epävarma

3. Saako näyttelypaikalla kissaa ottaa valjaissa jaloittelemaan lattialle/näyttelytiloihin, vai pitääkö häkissä olla ihan koko ajan?

Tälläistä nyt ihan ekana tuli mieleen Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

Hipsu
Ex-jäsen

Vastaus #84 - 29.09.2005 klo 16:50:30
Tulosta viesti  
Tässä jotain vastauksia:

1. Häkit on koottuja. Katto on irti, jotta saa verhot laitettua paikalleen. Katto on ihan helppo laittaa paikalleen.Verhoissa voi olla esim. kanttinauha tai verhovaijerikiinnitys.

2. Wagner antaa hyvin pestä itseään. Olen kyllä pessyt vain kun on likaa, mutta sinisillä tuo turkin hoito on aika vähäistä, ei tarvitse edes harjata.

3. Saa jaloitella. Waksua olen pitänyt valjaissa näyttelyissä.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Tabby
Ylläpitäjä
Poissa

Valvova silmä

Vastaus #85 - 29.09.2005 klo 18:39:49
Tulosta viesti  
Lainaus:
1. Onko häkit TÄYSIN valmiiksi koottuja, kun tulee näyttelypaikalle? Eikös esim. KoKiksen näyttelyihin voi vuokrata/lainata heiltä verhoja? Olen miettinyt, että miten nuo verhot kiinnitetään häkkeihin, että jos joskus lähtisi niitä itse väsäämään?

Katto pitää tosiaan itse laittaa paikoilleen. Yhdistyksiltä ei kyllä verhoja saa vuokrata/lainata Hymiö Joltakin tutulta kissanäyttelyissä kävijältä verhot tietysti voisi lainata, mutta itse en ainakaan lainaa Pekun verhoja kellekään - enkä vastaavasti lainaisi kenenkään muun verhoja Pekulle. Verhot kiinnitetään häkkeihin yksinkertaisimmillaan verhovaijereilla, joita varten verhojen yläreunaan koko matkalle ommellaan kujat tai sitten monimutkaisimmillaan verhot voi kiinnittää nauhoilla, joita ommellaan tasaisin välein useita verhojen yläreunaan.

Lainaus:
2. Kun olen tätä topicia lueskellut olen huomannut, että kisut kannattaisi pestä. Kuinka teidän muiden kisut ovat tottuneet tuohon vedellä läträämiseen? Meidän tämänhetkiset kisut ainakin kammoksuvat vettä Epävarma

Virnistys Pekuhan rakastaa pesemistä. Pojan mielestä on ilmeisen kivaa, ettei tarvitse itse aina huolehtia turkin puhtaudesta ja kehrää pesun ajan + pesun jälkeen Pusu

Lainaus:
3. Saako näyttelypaikalla kissaa ottaa valjaissa jaloittelemaan lattialle/näyttelytiloihin, vai pitääkö häkissä olla ihan koko ajan?

Voi ottaa valjaissa jaloittelemaan, mutta miten tarpeellista se sitten on? Pekun kohdalla olen todennut, että kissa on häkissä muun ajan kuin tuomarin pöydällä ollessaan. Jotenkin en uskaltaisi tuota toheltajaa pitää valjaissa pyörimässä ihmisten jaloissa Pyöritä silmiä

HCS n 09 Laku R.I.P.
HCL n 09 Peku
HCL n 24 09 Lula
HCS n 02 Ässä
HCS n 24 Ninja
HCL n 24 Traks
HCL n 23 Hertta
HCL n 09 Kelmi
Sivun alkuun
WWW | Facebook | ICQ  
IP kirjattu

Viiru
Ex-jäsen

Vastaus #86 - 29.09.2005 klo 20:39:39
Tulosta viesti  
Tuo vaikuttaako ne muutamat liika grammat riippuu aikapaljon vissiin tuomarista. Nyt tuolla Orimattilassa oli sellainen tuomari meillä jolla ne vaikutti ihan selkeästi. Noora joka sai ykkösen edellisessä näyttelyssä oli nyt kolmas neljän poppoossa koska sille on tullut vähän ylimääräistä sen jälkeen kun se leikattiin. Lahdessa taas viime keväänä se joka voitti koko näyttelyn ei ollut mikään hoikka neitonen, mutta näin se vaan menee sen mukaan mikä tuomaria sattuu miellyttämään.

Nyt vaan sitten mietin täällä et pitäiskö tuolta Nooralta saada tuota vatsaa pienemmäksi vai annanko sen olla... ???

Sivun alkuun

IP kirjattu

Nelli-
Ex-jäsen

Vastaus #87 - 30.09.2005 klo 14:42:45
Tulosta viesti  
Olen miettinyt sitä, että kun noille meidän leikatuille kissoille on tulleet sellaiset roikkovatsat. Niitä en tosin ole näyttelyyn viemässä, mutta kuinka pystyisin tämän estämään seuraavalla kerralla? Johtuuko se vain liiasta ruokamäärästä vai alkaako se aina roikkumaan? Kuinka paljon sellaisesta rokotetaan näyttelyssä?

Onko kaikissa sellaisissakin näyttelyissä mitkä on tarkoitettu rotukissoille, luokka myös kotikissoille?
« Viimeksi muokattu: 01.10.2005 klo 14:07:02 Kirjoittaja »  
Sivun alkuun

IP kirjattu

Funnycat
Ex-jäsen

Vastaus #88 - 30.09.2005 klo 16:37:20
Tulosta viesti  
Lainaus:
Lapualla on esittelynäyttely 16.10. ja ilmoittautuminen päättyy 30.9. Eihän tuo kotikissanäyttely ole, mutta mekin mennään sinne treenaamaan. Poh-Kis:in sivuilla on lisätietoa.

kiitos vinkistä. Vaan kun on se vauva syntymässä tässä niin tuo näyttely on liian pian. Sinne en pääse.Surullinen

Sivun alkuun

IP kirjattu

Tabby
Ylläpitäjä
Poissa

Valvova silmä

Vastaus #89 - 03.10.2005 klo 06:30:11
Tulosta viesti  
Lainaus:
Olen miettinyt sitä, että kun noille meidän leikatuille kissoille on tulleet sellaiset roikkovatsat. Niitä en tosin ole näyttelyyn viemässä, mutta kuinka pystyisin tämän estämään seuraavalla kerralla? Johtuuko se vain liiasta ruokamäärästä vai alkaako se aina roikkumaan? Kuinka paljon sellaisesta rokotetaan näyttelyssä?

Ei kai sitä mitenkään pysty estämään, tulee jos on tullakseen. Lihavalla kissalla ei tuota massupussia ole Silmänisku Kyllä meiltäkin molemmilta kissoilta (sekä kastraattinaaraalta että -urokselta) löytyy massupussit, naaraalta isompi kuin urokselta. Ei se kuitenkaan missään nimessä tarkoita sitä, että kissa olisi lihava. Täytyyhän sitä olla vähän joustovaraa kun hypitään paljon, muuten massu repeäisi. Ei ainakaan Pekulle ole kukaan tuomari massupussista mitään sanonut.

Lainaus:
Onko kaikissa sellaisissakin näyttelyissä mitkä on tarkoitettu rotukissoille, luokka myös kotikissoille?

Jep Hymiö

HCS n 09 Laku R.I.P.
HCL n 09 Peku
HCL n 24 09 Lula
HCS n 02 Ässä
HCS n 24 Ninja
HCL n 24 Traks
HCL n 23 Hertta
HCL n 09 Kelmi
Sivun alkuun
WWW | Facebook | ICQ  
IP kirjattu