Sivunvalintanappi Sivu: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 35 Lähetä aihe | Tulosta
 25 Kotikissanäyttelyt - kysymyksiä ja vastauksia (Luettu 220780 kertaa)
unique
Ex-jäsen

Re: Kotikissanäyttelyt - kysymyksiä ja vastauksia
Vastaus #60 - 08.09.2005 klo 12:01:43
Tulosta viesti  
Lainaus:
Kun tuollaista lyhyttä turkkia lähtee tässä nyt pesemään niin olisiko mitään suosituksia millä sitä kannattaisi pestä. Jostain luin että ihan fairylläkin sen voisi hoitaa, mutta jostain syystä se ei kuulosta mielestäni sellaiselta että sitä turkkiin iskisin. Tämän pesun suhteen ottaisin mielelläni neuvoja vastaan sillä sitä nyt ei olla tehty kuin kertaalleen ja siinä kohtaa olen kyllä aika vihreä.

Eläinkaupasta saa laadukkaita shampoita, joskin kaikista parhaita ei tunnu saavan kuin näyttelyistä Surullinen Parhaiksi shampoomerkeiksi olen havainnut Pet Silkin ja Jerobin. Ovat hinnakkaita (20-25e/plo), mutta kestävät todella pitkään kun ovat lantrattavia. Halvempi "perusshampoo" on Bio-Groom, n. 10-12e/plo ja ihan käypää tavaraa osalle turkeista Hymiö Erillistä hoitoainetta suurin osa turkeista ei tarvitse.

Fairya en minäkään suosittele, kuivattaa turkkia ja jättää sen ikävän tuntuiseksi ja - hajuiseksi. Jotkut sen sijaan eivät millään muulla suostu pesemäänkään, mutta kuten sanottu, makuja on monia Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

Viiru
Ex-jäsen

Vastaus #61 - 08.09.2005 klo 16:42:17
Tulosta viesti  
Täytyypä lähteä katseleen tuota shampoota ensi viikolla kun on taas rahaa.

Muuten miten paljon ne huomioi tuota turkkia, meillä kun on sellainen ongelma että Noora on todella hitaasti kasvattanut turkkia tuonne vatsan alueelle sen leikkauksen jälkeen. Se vissiin vaikutti että kyseinen kohta ajettiin kahtena viikkona peräkkäin ja vieläkin siitä ainakin meikäläinen kyllä huomaa että turkki on tuolta alueelta lyhyempi kuin muualta. Ihan totaalisen kaljua tuo alue ei kuitenkaan enää ole niin kuin se oli vielä kuukausi sitten.

Noora kun oireili muutenkin ton turkin kautta sen leikkauksen jälkeen niin se on vissiin vaikuttanut siihen että se karvoitus ei meinannut millään lähteä kasvamaan siihen leikkausta varten ajettuun kohtaan. Ressukka, sille tuli karvattomia laikkuja turkkiin jotka on onneksi jo hävinneet, mutta se myös raapi ohimoiden alueet rikki. Neidillä oli niin kova kiima että se pukkasi päälle pillereistäkin huolimatta ja leikkaus sitten katkaisi tuon hormoni toiminnan kuin seinään niin se sitten näkyi ja tuntui, kuten varmaan myös sekin että neiti oli kahtena peräkkäisenä viikkona rauhoitettuna koska se leikkaushaava repesi auki ja se piti tikata uudelleen. No nyt se on onneksi takana päin ja turkki alkaa muuten oleen kunnossa, kunhan se vain kasvaisi tuonne masun alueellekin täyteen pituuteensa.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Lumina
Ex-jäsen

Vastaus #62 - 16.09.2005 klo 15:38:08
Tulosta viesti  
Mites rekisteröinti, onko sillä väliä onko kissa rekisteröity vai ei?

Entä, jos ei ole varma kissan värikategoriasta?

Onko pakko olla tollainen verho-systeemi?

Entä ne häkit,joissa kissat ovat onko ne siellä valmiiksi vai pitääkö sinne itse hankkia semmonen?

Sivun alkuun

IP kirjattu

Viiru
Ex-jäsen

Vastaus #63 - 17.09.2005 klo 15:31:44
Tulosta viesti  
Kotikissan ei voi olla rekisteröity mun käsittääkseni. Sirutettu se voi olla ja sillai korvamerkattu että omistaja löyttyy jos kissa katoaa mutta sitä ei vaadita tuolla kotikissanäyttelyssä, rotukissanäyttelyyn jos haluaa osallistua kotikissaluokkaan niin siellä pitää vissiin olla tuo siru niskassa. Korjatkaa jos oon väärässä.

Samaten kotikissanäyttelyyn voi tuoda myös leikkaamattoman kissan kun kotikissaluokassa kaikkien kissojen pitää olla leikattuja.

Verhot pitää olla häkissä omasta takaa, täälläkin oli mun muistaakseni jossain verhojen teko ohjeita. Niin ja se häkki on näyttelyn pitäjien puolesta siellä paikan päällä, eli sitä ei tartte hankkia itse.

Toivottavasti näistä oli jotain apua.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Cofu
Ex-jäsen

Vastaus #64 - 18.09.2005 klo 22:47:55
Tulosta viesti  
Hmm... Nyt siten tarttis jostain saada ne verhot  Virnistys. Jos nyt Viivin kanssa näyttelyyn meinataan, tai sitten tyydyn siihe että tällä kertaa menen nuuskimaan minkälaista tuo meno siellä on ja ensikerralla osallistutaan kanssa. Ehkä saisin verhot lainaan, pitänee kysellä, voipi olla aika karsikin näköiset nuo perskeille tarkoitetut ylirönsyilevät verhot mutta samapa tuo  Kliseinen.

Muutama kysymys tuli mieleen. Miten tuomaristo on yleensä suhtautunut siihen kun tuo Viivikin omistaa kastraatin pullukan vatsan, selkeää ylipainoa ei ole mutta tuo on vähän tuommonen lullukka Virnistys. Toinen mikä askarruttaa on se, miten tuomaristo yleensä suhtautuu noihin rotukissojen näköisiin karvapalloihin, Viivi kun nyt ei mene täydestä maatiaisesta eikä sitä olekaan. Olen kuullut vähän sekä että kommentteja, useasti että tuolla ei ole mitään mahdollisuuksia pärjätä taustanasa ja ulkonäkönsä takia. Ei sinällään että sillä "voittamisella" olisi mitään merkitystä mutta ei sekään olisi kiva että meidät lynkattaisiin täysin Epävarma. Jos värien mukaan nuo kategorioidaan niin kilpailijoita tuskin löytyy  Pyöritä silmiä.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Piuku
Ex-jäsen

Vastaus #65 - 19.09.2005 klo 11:21:55
Tulosta viesti  
Mitä kaikkea kannattaa ottaa näyttelyyn mukaan? Jakkara, hyvät kengät, eväät itselle ja kissalle, harja/kampa, leluja jne... Mutta mitä muuta?

Syötettekö kissoille vain raksuja näyttelyssä? Vuokaruoka sotkee/haisee, niin mietin, että ottaisin vain raksuja ja vettä Kaapolle mukaan.

Jännittää  Kliseinen

Sivun alkuun

IP kirjattu

Viiru
Ex-jäsen

Vastaus #66 - 19.09.2005 klo 13:23:59
Tulosta viesti  
Mä annan kissoille kumpaakin. Tämä on käytännön pakosta sillä Nelli ei syö kuin märkäruokaa joten sille on pakko olla sitä. Noora taas syö enemmän raksuja joten sille mulla on mukana vähän niitäkin. Eläin kaupasta saa sellaisia ruokakippoja mitkä saa häkin seinään kiinni niin ei sotke niin kamalasti. Varsinkin vesikippo on hyvä olla sellaista mallia minkä saa seinään kiinni niin kissa ei saa sitä niin helposti nurin siellä häkissä ja sotke sen kanssa paikkoja.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Tabby
Ylläpitäjä
Poissa

Valvova silmä

Sijainti: Lohja
Sukupuoli: Nainen
Vastaus #67 - 19.09.2005 klo 14:09:35
Tulosta viesti  
Lainaus:
rotukissanäyttelyyn jos haluaa osallistua kotikissaluokkaan niin siellä pitää vissiin olla tuo siru niskassa.

Ihan tosi Järkyttynyt Jos noin on, niin ei Pekua sitten nähdäkään Porvoon näyttelyssä Surullinen Siltä ei nimittäin löydy sirua.

HCS n 09 Laku R.I.P.
HCL n 09 Peku
HCL n 24 09 Lula
HCS n 02 Ässä
HCS n 24 Ninja
HCL n 24 Traks
HCL n 23 Hertta
HCL n 09 Kelmi
Sivun alkuun
WWW | Facebook | ICQ  
IP kirjattu

Maikki16
Ex-jäsen

Vastaus #68 - 19.09.2005 klo 15:55:17
Tulosta viesti  
Kissaliiton sivuilta en ainakaan minä löytänyt mainintaa että kotikissalla pitäisi olla siru.
Ainoastaan se että yli 10 kk ikäinen pitää olla leikattu.
Jos joku asioista enempi tietävä voisi valaista meitä tietämättömiä, itseänikin asia kiinnostaa vaikka kotikissojani en näyttelytä.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Tabby
Ylläpitäjä
Poissa

Valvova silmä

Sijainti: Lohja
Vastaus #69 - 19.09.2005 klo 16:12:54
Tulosta viesti  
Maikki16: No kun en mäkään ole tuosta sirusta löytänyt mistään mitään mainintaa. Ja muistelisin, että silloin kun kyselin Alfa-Felisistä kotikissaluokkaan osallistumista, sanoivat vain juuri tuosta että yli 10 kk ikäinen kissa pitää olla leikattu ja siitä pitää olla todistus. Kastraatiosta Pekulla on kyllä todistus Silmänisku

HCS n 09 Laku R.I.P.
HCL n 09 Peku
HCL n 24 09 Lula
HCS n 02 Ässä
HCS n 24 Ninja
HCL n 24 Traks
HCL n 23 Hertta
HCL n 09 Kelmi
Sivun alkuun
WWW | Facebook | ICQ  
IP kirjattu

Janttu
Leijonakuningas
Poissa

Sademetsän Paha Täti

Sijainti: Sammatin sademetsä
Vastaus #70 - 19.09.2005 klo 16:47:37
Tulosta viesti  
Miksiköhän kotikissoilla pitäisi olla siru, kun se ei ole pakollinen rotukissoillakaan? Ainoastaan silloin pitää olla tunnistusmerkintä kissalla kun lähtee ulkomaille...

"Mikäli teet virheen, ole tarpeeksi suuri myöntääksesi sen, tarpeeksi viisas oppiaksesi siitä ja tarpeeksi vahva korjataksesi sen"
Sivun alkuun
IP kirjattu

perdita
Ex-jäsen

Vastaus #71 - 23.09.2005 klo 17:34:13
Tulosta viesti  
Minulla olisi kysymys näyttelyverhoja koskien. Kun kiinnitän verhot sitten ihan sitoen en vaijereilla niin kuinka tiheään näitä "naruja" pitäisi olla? Että verhot näyttäisivät siisteiltä ja pysyisivät paikoillaan.
Mitä muuten käytätte häkin alustana? Ajattelin laittaa vanhan maton tai paksun pyyhkeen on ok?

Sivun alkuun

IP kirjattu

Viiru
Ex-jäsen

Vastaus #72 - 24.09.2005 klo 13:27:38
Tulosta viesti  
Hmm, mistäköhän mulle on tullut sellainen kuva että toi sirutus olis rotukissoilla näyttelyssä pakollinen. Onko se sitten muuten pakollinen? Muuten kuin ulkomaille lähtiessä? No hyvä tietää että se ei ole kuitenkaan sit kotimaisissa näyttelyissä pakollinen ja varsinkaan kotikissoilla, sitä voisi ihan tosissaan miettiä sitä Järvenpään näyttelyä, et osallistuisi siihen tuon Noora neidin kanssa.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Laura
Ex-jäsen

Vastaus #73 - 25.09.2005 klo 15:05:25
Tulosta viesti  
Selvennyksen vuoksi vielä kyselen:

Rotukissanäyttelyn kotikissaluokassa alle 10kk-ikäinen kissa saa siis olla myös leikkaamattomana?

Häkkien koko on 65cm x 65cm x 65cm?

Ja tätä minäkin olen miettinyt:
Lainaus:
Minulla olisi kysymys näyttelyverhoja koskien. Kun kiinnitän verhot sitten ihan sitoen en vaijereilla niin kuinka tiheään näitä "naruja" pitäisi olla? Että verhot näyttäisivät siisteiltä ja pysyisivät paikoillaan.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Janttu
Leijonakuningas
Poissa

Sademetsän Paha Täti

Sijainti: Sammatin sademetsä
Vastaus #74 - 25.09.2005 klo 19:14:01
Tulosta viesti  
Kyllä, alle 10 kk saa olla leikkaamaton (korjatkaa jos olen ymmärtänyt väärin).

Häkkien koko on 65x65x56 (noin suunnilleen).

"Mikäli teet virheen, ole tarpeeksi suuri myöntääksesi sen, tarpeeksi viisas oppiaksesi siitä ja tarpeeksi vahva korjataksesi sen"
Sivun alkuun
IP kirjattu

Sivunvalintanappi Sivu: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 35
Lähetä aihe | Tulosta

« Koti ‹ Alue Sivun alkuun