Sivunvalintanappi Sivu: 1 [2] 3 4 ... 35 Lähetä aihe | Tulosta
 25 Kotikissanäyttelyt - kysymyksiä ja vastauksia (Luettu 151557 kertaa)
perdita
Ex-jäsen

Re: Kotikissanäyttelyt - kysymyksiä ja vastauksia
Vastaus #15 - 07.08.2005 klo 21:58:11
Tulosta viesti  
Muuten haittaako sitten jos kissa haisee shampoolle, kun tuo uusi kissojen shampoo tuoksuu omenalle aika voimakkaasti  Virnistys
Kannataako kissa muuten pestä paria päivää ennen vai juuri edellisenä iltana?
Toivottavasti en nyt liikaa kysele  Virnistys

( edit kirjoitusvirheitä  Virnistys

Sivun alkuun

IP kirjattu

unique
Ex-jäsen

Vastaus #16 - 07.08.2005 klo 23:04:17
Tulosta viesti  
Lainaus:
Muuten haittaako sitten jos kissa haisee shampoolle, kun tuo uusi kissojen shampoo tuoksuu omenalle aika voimakkaasti  Virnistys
Kannataako kissa muuten pestä paria päivää ennen vai juuri edellisenä iltana?
Toivottavasti en nyt liikaa kysele  Virnistys

Ei sillä hajulla kaiketi mitään väliä ole Silmänisku Ainakaan meille ei ole koskaan tuomari mitään huomauttanutkaan, vaikka kissa tököttien (shampoo, hoitoaine, sähköisyydenpoistaja...) tuoksuu "vienosti" Virnistys

Oikean pesuhetken löydät kokeilemalla, meillä ei voisi ajatellakaan kollipojan pesua aiemmin kuin edellisenä iltana, kun taas kastraattikollin voi pestä huoletta vaikka edellisenä maanantaina ja on silti puhdas, hyväntuoksuinen ja helppo laittaa kuntoon. Lyhytkarvaisella veikkaisin siinä 2-3 päivää ennen olevan sopiva aika.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Nemo
Ex-jäsen

Vastaus #17 - 08.08.2005 klo 21:19:05
Tulosta viesti  
Tällä olisi taas vähän kysyttävää... Pyöritä silmiä
Kuinka kauan kissan pitäisi pysyä kiltisti sylissä? Ja näkyykö noissa näyttelyissä ei niin kiltisti sylissä pysyviä? Saako arvostelun jälkeen mennä takaisin häkille, vai pitääkö kissan kanssa jäädä odottelemaan?

Nemo kyllä tykkää olla sylissä, mutta näyttelytilanteessa ei voi ikinä tietää, miten se reagoi...Epäilyttääkö ketään muuta ikinä kissan sylissä pysyminen? Mä nyt mietin aina etukäteen kaiken mahdollisen, mikä voi mennä pieleen... Nolostunut Toisaalta vain kokeilemalla tietää. Silmänisku

Sivun alkuun

IP kirjattu

Tabby
Ylläpitäjä
Poissa

Valvova silmä

Sijainti: Lohja
Sukupuoli: Nainen
Vastaus #18 - 08.08.2005 klo 21:43:34
Tulosta viesti  
Peku on melkoisen vilkas kissa eikä viihdy edes kotona pitkiä aikoja sylissä, 5 minuuttia paikallaan on ihan satavarmasti maksimi Virnistys Minä olen yrittänyt olla miettimättä sitä, miten kissa pysyy sylissä enkä ole jännittänyt. Luulisin, että jos kissa huomaa omistajan jännittävän ja olevan siten epävarma, se ei viihdy sylissä senkään vertaa kuin normaalisti.

Kotikissanäyttelyissä näkee tosiaan niitäkin kissoja, jotka eivät välitä sylissä olla kovin pitkiä aikoja, veikkaanpa että aika harvaa kotikissaa saa edes venytettyä. Ikävä kyllä kotikissanäyttelyissä olen pari kertaa nähnyt myös huonosti hoidettuja kotikissoja, joita on kovasti käynyt sääliksi Surullinen

HCS n 09 Laku R.I.P.
HCL n 09 Peku
HCL n 24 09 Lula
HCS n 02 Ässä
HCS n 24 Ninja
HCL n 24 Traks
HCL n 23 Hertta
HCL n 09 Kelmi
Sivun alkuun
WWW | Facebook | ICQ  
IP kirjattu

Annuska
Ex-jäsen

Vastaus #19 - 08.08.2005 klo 21:47:52
Tulosta viesti  
Lainaus:
Kuinka kauan kissan pitäisi pysyä kiltisti sylissä? Ja näkyykö noissa näyttelyissä ei niin kiltisti sylissä pysyviä? Saako arvostelun jälkeen mennä takaisin häkille, vai pitääkö kissan kanssa jäädä odottelemaan?

Ainakin rotukissanäyttelyissä on jonkin verran rimpuilevia kissoja. Itselläni kävi Helsingissä ensimmäisessä näyttelyssäni ikinä, että Harald rimpuili ja lopulta "tipahti" pois sylistäni yleisön edessä, joka kohahti. Kyllä hävetti... Nolostunut Tuli tunne, että kaikki ajattelevat minun olevan huono kissanomistaja, joka ei osaa edes pitää kissaa sylissään. Tuskin olin silti ensimmäinen jolle näin kävi, ja tuskin viimeinenkään.

Itse seurailin, että mikä kissa on arvosteltavana, ja menin kissan kanssa tuomarinpöydän läheisyyteen vasta hetki ennen omaa arvostelua. Sitä en tiedä, että kuinka kauan kotikissanäyttelyssä pitää olla tuomarinpöydän luona arvostelun jälkeen vai saako viedä kissan heti takaisin häkkiin. Joku fiksumpi varmasti selventää.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Vulpes
Ex-jäsen

Vastaus #20 - 08.08.2005 klo 22:03:10
Tulosta viesti  
Kisu melkein nukahti syliini tuolla kotikissanäyttelyssä jossa olimme. Virnistys Minulla oli siis sellainen jakkara, jonka päällä istuin ja otin Kisun siihen syliini, kun odotimme vuoroa ja plikka otti vallan rennosti siinä kaikessa ihmishälinässä ja ummisti silmänsä, pariinkin otteeseen. Virnistys

Muutenkin pysyi sylissä ihan hyvin, kun seisoin, paremmin kuin kotona, jolloin se ei malttaisi millään pysyä sylissä, vaan mennä ja viilettää.

Venyttäminen ei Kisulta luonnistu kyllä lainkaan. Kieli Se on sellainen punkeroa ja kun sitä yrittää venyttää se alkaa muljailemaan ja vetämään jalkojaan ihme asentoihin. Wallua saa kyllä todella hienosti venytettyä (voisi pistää kuvankin siitä). Se pysyy paikoillaan ja on todella ylväästi siinä asennossa häntä pystyssä, mutta siitä ei paljon hyötyä ole, kun ei tuota tuomarille voida mennä näyttämään, Wallu kun ei ole luonteeltaan mikään näyttelykissa. Silmänisku

Sivun alkuun

IP kirjattu

Janttu
Leijonakuningas
Poissa

Sademetsän Paha Täti

Sijainti: Sammatin sademetsä
Vastaus #21 - 08.08.2005 klo 22:27:17
Tulosta viesti  
Lainaus:
Ainakin rotukissanäyttelyissä on jonkin verran rimpuilevia kissoja.

Minun Lissu -neitoni ei pidä sylissäolemisesta, mutta se ei ole toistaiseksi haitannut näyttelyissä... Tosin SuRokin näyttelyssä tunnelma oli muutenkin kissojen kannalta hermostuttava Surullinen

"Mikäli teet virheen, ole tarpeeksi suuri myöntääksesi sen, tarpeeksi viisas oppiaksesi siitä ja tarpeeksi vahva korjataksesi sen"
Sivun alkuun
IP kirjattu

Tabby
Ylläpitäjä
Poissa

Valvova silmä

Vastaus #22 - 09.08.2005 klo 09:45:24
Tulosta viesti  
Lainaus:
Sitä en tiedä, että kuinka kauan kotikissanäyttelyssä pitää olla tuomarinpöydän luona arvostelun jälkeen vai saako viedä kissan heti takaisin häkkiin. Joku fiksumpi varmasti selventää.

Se riippuu pitkälti tuomarista. Esim. viimeksi tuomari sanoi että Pekun voi viedä häkkiin siksi aikaa kun hän arvostelee muut saman väriryhmän kissat ja sen jälkeen sitten kaikki kissat yhtä lukuun ottamatta tuotiin takaisin ja tuomari valitsi värin parhaan. Sen jälkeen Pekun sai taas viedä häkkiin ja takaisin Peku tuotiin taas siinä vaiheessa kun valittiin kategorian parasta.

HCS n 09 Laku R.I.P.
HCL n 09 Peku
HCL n 24 09 Lula
HCS n 02 Ässä
HCS n 24 Ninja
HCL n 24 Traks
HCL n 23 Hertta
HCL n 09 Kelmi
Sivun alkuun
WWW | Facebook | ICQ  
IP kirjattu

perdita
Ex-jäsen

Vastaus #23 - 09.08.2005 klo 10:18:18
Tulosta viesti  
Tuli mieleen tuosta venytyksestä. Missen kanssa ollaan sitä harjoiteltu ja neiti on ihan lötkönä ja ottaa rennosti.
Venyttääkö omistaja itse kissan vai tuomari?  Pyöritä silmiä

Sivun alkuun

IP kirjattu

Janttu
Leijonakuningas
Poissa

Sademetsän Paha Täti

Sijainti: Sammatin sademetsä
Vastaus #24 - 09.08.2005 klo 10:26:01
Tulosta viesti  
Lainaus:
Venyttääkö omistaja itse kissan vai tuomari?  Pyöritä silmiä

Omistaja esittelee kissansa yleensä Hymiö

"Mikäli teet virheen, ole tarpeeksi suuri myöntääksesi sen, tarpeeksi viisas oppiaksesi siitä ja tarpeeksi vahva korjataksesi sen"
Sivun alkuun
IP kirjattu

Tabby
Ylläpitäjä
Poissa

Valvova silmä

Vastaus #25 - 09.08.2005 klo 10:38:41
Tulosta viesti  
Lainaus:
Venyttääkö omistaja itse kissan vai tuomari?  Pyöritä silmiä

Ainakaan suvakin näyttelyissä ei kumpikaan. Kissoja ei siellä nimittäin ainakaan minun nähteni ole venytetty Hymiö

HCS n 09 Laku R.I.P.
HCL n 09 Peku
HCL n 24 09 Lula
HCS n 02 Ässä
HCS n 24 Ninja
HCL n 24 Traks
HCL n 23 Hertta
HCL n 09 Kelmi
Sivun alkuun
WWW | Facebook | ICQ  
IP kirjattu

Nemo
Ex-jäsen

Vastaus #26 - 09.08.2005 klo 12:25:02
Tulosta viesti  
Riittäähän rokotustodistukseksi kissan rokotuskortti, mihin on merkitty, minkä rokotuksen on saanut ja milloin?

Sivun alkuun

IP kirjattu

unique
Ex-jäsen

Vastaus #27 - 09.08.2005 klo 13:08:04
Tulosta viesti  
Lainaus:
Riittäähän rokotustodistukseksi kissan rokotuskortti, mihin on merkitty, minkä rokotuksen on saanut ja milloin?

Jos todistuksessa on myös jokaisen rokotuksen kohdalta eläinlääkärin leima + allekirjoitus, riittää.

Sivun alkuun

IP kirjattu

perdita
Ex-jäsen

Vastaus #28 - 09.08.2005 klo 20:10:03
Tulosta viesti  
No nyt kysyn teiltä. Miten on kun Misse rokotettiin kerran silloin pentuna ja nyt sitten vasta viikko sitten uudelleen. Niin tehostusta ei ole tullut vaan ell sanoi että tuo viime viikkoinen vastaa tehostusta Missellä. Ell sanoi ettei tarvitse tehostuksilla enää käydä, mutta pääsekö Misse kuitenkin näyttelyihin?

Sivun alkuun

IP kirjattu

Tabby
Ylläpitäjä
Poissa

Valvova silmä

Vastaus #29 - 09.08.2005 klo 20:29:55
Tulosta viesti  
Lainaus:
mutta pääsekö Misse kuitenkin näyttelyihin?

Riippuu siitä, mihin saakkaa rokotus on rokotustodistuksen mukaan voimassa Silmänisku

HCS n 09 Laku R.I.P.
HCL n 09 Peku
HCL n 24 09 Lula
HCS n 02 Ässä
HCS n 24 Ninja
HCL n 24 Traks
HCL n 23 Hertta
HCL n 09 Kelmi
Sivun alkuun
WWW | Facebook | ICQ  
IP kirjattu

Sivunvalintanappi Sivu: 1 [2] 3 4 ... 35