HELINE: Samanlaisia kokemuksia mullakin. Viime syksyn näyttelyssä Peku myös hermostuessaan kauan kestäneeseen odotteluun repi mun paidan rikki, paitaan tuli järkyttävä palkeenkieli (edes minä en alkanut paitaa enää korjata). Siinä vaiheessa kiitin rintsikoiden värivalintaa: mustat rintsikat mustan paidan alla eivät olleet mikään katastrofi, mutta esim. kirkkaanpunaiset mustan paidan olisivat saattaneet ollakin (noh, ei ehkä mulle kun en tuollaisista asioista liiemmälti jaksa välittää)

Leikkaamattomasti kissan kynnestä olen saanut vain pieniä siistejä reikiä vaatteisiin.
Sama homma käsivarsien kanssa. Viime kesänä vein Pekun sisälle, kun se alkoi läähättää niin hirveästi jahdattuaan päästäistä, hyökättyään sen kimppuun ja tapettuaan sen. Oli hyvin kuuma päivä ja kissalla paksu turkki, ymmärtäähän sen että tulee kuuma helposti. Peku oli vähän eri mieltä sisälle menosta ja alkoi rimpuilla sylissäni (mulla oli helletoppi päällä). Määrätietoisena en päästänyt kissaa irti, olisin saanut juosta sen uudestaan kiinni (vaikka kissa olikin valjaissa ja Flexissä). Siinä vaiheessa kun tulin itse takaisin ulos, huomasin, että toinen käsivarsi vuoti verta. Siis ihan reilusti valui. Hetken ajattelin olla välittämättä, mutta kun veri alkoi tippua maahan, kävin pesemässä ja puhdistamassa käden. Kirveli pirusti

Käsivarsi näytti siltä kuin olisin viillellyt itseäni oikein urakalla ja osa haavoista tulehtui, kissan kynsissä kun pitkän ulkoilun jäljiltä oli varmasti multaa/hiekkaa. Hengissä selvittiin, mutta nykyään olen antanut kissan itse päättää milloin mennään sisälle

Kynnet meillä kyllä leikataan edelleen.