Sivunvalintanappi Sivu: [1] 2 3 ... 35 Lähetä aihe | Tulosta
 25 Kotikissanäyttelyt - kysymyksiä ja vastauksia (Luettu 163785 kertaa)
Tabby
Ylläpitäjä
Poissa

Valvova silmä

Sijainti: Lohja
Sukupuoli: Nainen
Kotikissanäyttelyt - kysymyksiä ja vastauksia
03.08.2005 klo 10:43:57
Tulosta viesti  
Avataanpa aiheelle oma ketju, ettei mene tuo suvak -ketju ihan täysin OT:ksi Kliseinen Tänne siis rohkeasti vain kysymyksiä kotikissanäyttelyistä. Kaikkea saa kysyä. Me useammassa näyttelyssä käyneet pyrimme sitten vastaamaan niihin Hymiö Mä olen käynyt vain suvakin näyttelyissä (4 kertaa) ja tiedän niiden kulun nykyään jo melko hyvin ja käytännöt on hallussa. Kokiksen näyttelyissä käyneet voivat sitten kertoa kyseisen yhdistyksen näyttelykäytäntöjä Hymiö
« Viimeksi muokattu: 05.08.2005 klo 11:22:38 Kirjoittaja Janttu »  

HCS n 09 Laku R.I.P.
HCL n 09 Peku
HCL n 24 09 Lula
HCS n 02 Ässä
HCS n 24 Ninja
HCL n 24 Traks
HCL n 23 Hertta
HCL n 09 Kelmi
Sivun alkuun
WWW | Facebook | ICQ  
IP kirjattu

perdita
Ex-jäsen

Re: Kotikissanäyttelyt - kysymyksiä ja vastauksia
Vastaus #1 - 03.08.2005 klo 10:57:01
Tulosta viesti  
No niin jostain luin ,että kissan kynnet pitää leikata ennen näyttelyitä  Pyöritä silmiä Miksi? Jos kissan kynnet ovat sopivan pituiset jo sellaisenaan.

Arvostelun aikanahan ei valjaita saa olla? Halusin vain varmistaa  Virnistys

Misse kun tykkää vieraistakin ihmistä, mutta on myös aika vilkas kun sille päälle sattuu  Silmänisku

Sivun alkuun

IP kirjattu

Tabby
Ylläpitäjä
Poissa

Valvova silmä

Vastaus #2 - 03.08.2005 klo 10:59:46
Tulosta viesti  
En oikeastaan tiedä syytä kynsien leikkaamiselle, mutta ideana on nipsaista vain kynsien terävät kärjet pois Hymiö

Valjaita ei arvosteluun joo Hymiö Ihan hyvin ne kissat siinä tuomarin pöydällä yleensä pysyy. Pitäisi laittaa esille pari videota joista näkyy Pekun arvostelu viime vuoden näyttelyssä. Silloin arvostellut tuomari sanoi, että Pekulla on pakko olla vähintään sata jalkaa kun on niin mielettömän vilkas eikä meinaa pysyä paikallaan ollenkaan Virnistys

HCS n 09 Laku R.I.P.
HCL n 09 Peku
HCL n 24 09 Lula
HCS n 02 Ässä
HCS n 24 Ninja
HCL n 24 Traks
HCL n 23 Hertta
HCL n 09 Kelmi
Sivun alkuun
WWW | Facebook | ICQ  
IP kirjattu

Hipsu
Ex-jäsen

Vastaus #3 - 03.08.2005 klo 11:05:26
Tulosta viesti  
Käsittääkseni kynnet leikataan sen takia, ettei tuomareita tai assareita mahdollisten raapaisujen yhteydessä sattuisi kovin pahoin. Voin olla toki väärässä.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Tabby
Ylläpitäjä
Poissa

Valvova silmä

Vastaus #4 - 03.08.2005 klo 11:13:50
Tulosta viesti  
Hipsu: Noin mäkin olen sen ymmärtänyt. Toisaalta taas oma kokemus osoittaa, että leikatuilla kynsillä saa aikaan huomattavasti pahempaa jälkeä kuin leikkaamattomilla.

HCS n 09 Laku R.I.P.
HCL n 09 Peku
HCL n 24 09 Lula
HCS n 02 Ässä
HCS n 24 Ninja
HCL n 24 Traks
HCL n 23 Hertta
HCL n 09 Kelmi
Sivun alkuun
WWW | Facebook | ICQ  
IP kirjattu

Annuska
Ex-jäsen

Vastaus #5 - 03.08.2005 klo 11:24:20
Tulosta viesti  
Kynnet kannattaa leikata paria kolmea päivää ennen näyttelyä. Näin kynsien terävät reunat ehtivät ennen näyttelyä pyöristymään eivätkä aiheuta naarmuja. Jokainen on varmasti joskus leikannut omia kynsiään, joten kynnethän ovat tosi terävät jonkin aikaa.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Birmuska
Ex-jäsen

Vastaus #6 - 03.08.2005 klo 13:11:52
Tulosta viesti  
Kynnet leikataan siksi, että leikattu kynsi saa huomattavasti vähemmän vahinkoa aikaiseksi kuin veitsenterävä. Jos siis sattuu, että kissa on arvostelutilanteessa eri mieltä kuin kissan pitelijä.

Valjaat/pannan voi pitää kissalla arvostelun aikana jos näin haluaa. Kotikissanäyttelyssä se ei ole niin tarkkaa. Jos tuntuu epävarmalta niin valjaat päälle vaan.

Sivun alkuun

IP kirjattu

HELINE
Ex-jäsen

Vastaus #7 - 03.08.2005 klo 14:04:15
Tulosta viesti  
Yllättävää kyllä tuosta leikatusta tulee myös pahaa jälkeä.
Minulla lumpsahti kissan kynsi viime sunnuntain näyttelyssä käsivarresta sisään ja kissa parka jäi jumiin käteeni kynnestään (myös minä parka). Todellakin kaikki tapahtui ihan vahingossa kissan makoillessa sylissä . Jälki on kyllä sellaista että luulisi kissan hyökänneen kimppuun.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Tabby
Ylläpitäjä
Poissa

Valvova silmä

Vastaus #8 - 03.08.2005 klo 14:20:33
Tulosta viesti  
HELINE: Samanlaisia kokemuksia mullakin. Viime syksyn näyttelyssä Peku myös hermostuessaan kauan kestäneeseen odotteluun repi mun paidan rikki, paitaan tuli järkyttävä palkeenkieli (edes minä en alkanut paitaa enää korjata). Siinä vaiheessa kiitin rintsikoiden värivalintaa: mustat rintsikat mustan paidan alla eivät olleet mikään katastrofi, mutta esim. kirkkaanpunaiset mustan paidan olisivat saattaneet ollakin (noh, ei ehkä mulle kun en tuollaisista asioista liiemmälti jaksa välittää) Virnistys Leikkaamattomasti kissan kynnestä olen saanut vain pieniä siistejä reikiä vaatteisiin.

Sama homma käsivarsien kanssa. Viime kesänä vein Pekun sisälle, kun se alkoi läähättää niin hirveästi jahdattuaan päästäistä, hyökättyään sen kimppuun ja tapettuaan sen. Oli hyvin kuuma päivä ja kissalla paksu turkki, ymmärtäähän sen että tulee kuuma helposti. Peku oli vähän eri mieltä sisälle menosta ja alkoi rimpuilla sylissäni (mulla oli helletoppi päällä). Määrätietoisena en päästänyt kissaa irti, olisin saanut juosta sen uudestaan kiinni (vaikka kissa olikin valjaissa ja Flexissä). Siinä vaiheessa kun tulin itse takaisin ulos, huomasin, että toinen käsivarsi vuoti verta. Siis ihan reilusti valui. Hetken ajattelin olla välittämättä, mutta kun veri alkoi tippua maahan, kävin pesemässä ja puhdistamassa käden. Kirveli pirusti Sinetöidyt huulet Käsivarsi näytti siltä kuin olisin viillellyt itseäni oikein urakalla ja osa haavoista tulehtui, kissan kynsissä kun pitkän ulkoilun jäljiltä oli varmasti multaa/hiekkaa. Hengissä selvittiin, mutta nykyään olen antanut kissan itse päättää milloin mennään sisälle Virnistys Kynnet meillä kyllä leikataan edelleen.

HCS n 09 Laku R.I.P.
HCL n 09 Peku
HCL n 24 09 Lula
HCS n 02 Ässä
HCS n 24 Ninja
HCL n 24 Traks
HCL n 23 Hertta
HCL n 09 Kelmi
Sivun alkuun
WWW | Facebook | ICQ  
IP kirjattu

perdita
Ex-jäsen

Vastaus #9 - 03.08.2005 klo 15:57:33
Tulosta viesti  
Okei sitä minäkin hiukan ajattelin  Hymiö Kuinkas paljon niitä leikataan vain hiukan kynsien päästä vai?  Pyöritä silmiä
Olen Tyynen kynsiä leikannut, mutta Missen kynnet ovat kuluneet omaa tahtiaan. Missellä siis ei ole kauhean pitkät kynnet vaan aika pienet, mutta sitäkin terävämmät. Tarviihan ne ollakkin kun on sellainen teurastaja  Virnistys

Muuten tarviiko kissa pestä ennen näyttelyitä jos turkki on yleisesti siisti? Paitsi tassut on kyllä pakko kun ne ovat muuten kellertävät, kun muuten olisivat puhtaina ihan valkoiset  Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

Nemo
Ex-jäsen

Vastaus #10 - 05.08.2005 klo 15:42:04
Tulosta viesti  
Kuinka paljon aikaa arvostelu yleensä kestää? Siis per kissa?

Sivun alkuun

IP kirjattu

Janttu
Leijonakuningas
Poissa

Sademetsän Paha Täti

Sijainti: Sammatin sademetsä
Vastaus #11 - 05.08.2005 klo 19:03:59
Tulosta viesti  
Lainaus:

Riippuu tuomarista Hymiö Joillakin menee viisi minuuttia toisilla enemmän...

"Mikäli teet virheen, ole tarpeeksi suuri myöntääksesi sen, tarpeeksi viisas oppiaksesi siitä ja tarpeeksi vahva korjataksesi sen"
Sivun alkuun
IP kirjattu

Wenna
Ex-jäsen

Vastaus #12 - 06.08.2005 klo 11:59:04
Tulosta viesti  
Mistähän saisin verhonteko ohjeet?

Sivun alkuun

IP kirjattu

Vulpes
Ex-jäsen

Vastaus #13 - 06.08.2005 klo 12:47:14
Tulosta viesti  
^Tuossa on yksi ohje: http://www.ravissant.net/files/verho.jpg
Itse käytin sitä hieman apuna, kun tein Kisulle näyttelyverhot. Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

Birmuska
Ex-jäsen

Vastaus #14 - 07.08.2005 klo 01:08:13
Tulosta viesti  
Lainaus:
Okei sitä minäkin hiukan ajattelin  Hymiö Kuinkas paljon niitä leikataan vain hiukan kynsien päästä vai?  Pyöritä silmiä

Kynsiä ei ole tarkoitus lyhentää, riittää kun nappaat sen terävän piikin pois.

Lainaus:
Muuten tarviiko kissa pestä ennen näyttelyitä jos turkki on yleisesti siisti? Paitsi tassut on kyllä pakko kun ne ovat muuten kellertävät, kun muuten olisivat puhtaina ihan valkoiset  Hymiö

Se on ihan itsestä kiinni peseekö kissaa vai ei. Itselläni on sellainen periaate, että pesemättömän kissan kanssa en näyttelyyn lähde. Puhdas turkki on aina paremman näköinen ja tuntuinen kuin pesemätön.

Lainaus:

Tuomarille on varattu 6 minuuttia per kissa. Päivän aikana tuomarilla ei saisi olla yli 40 kisaa arvosteltavana.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sivunvalintanappi Sivu: [1] 2 3 ... 35
Lähetä aihe | Tulosta

« Koti ‹ Alue Sivun alkuun