Sivunvalintanappi Sivu: 1 2 3 [4] 5 6  Lähetä aihe | Tulosta
 25 Kasvattajanimet (Luettu 67069 kertaa)
IceBlues
Ex-jäsen

Re: Kasvattajanimet
Vastaus #45 - 28.12.2006 klo 11:52:04
Tulosta viesti  
Kaikki täällä taitaa olla minua vanhempia  Epävarma..  Mutta kirjoitanpa silti. Mä oon vasta 14v, mutta täysin kissahöperö. Itsekin olen miettinyt jo, että sitten kun olen yli 18v rupean kasvattamaan kissoja. Olen myös keksinyt muutamia nimiä mistä itse pidän (tarkalleen ottaen 3). Suosikkiani en taida kertoa ettei, joku vie sitä. Mutta ne 2 muuta voisin kertoa. Lounatuulen ja Syystuulen. En tiedä onko ne nyt niin erikoisia ja hienoja, mutta itse pidän niistä. Ne ovat niin, niin yksinkertaisia. Ja suomen kieltäkin  Virnistys 

« Viimeksi muokattu: 28.12.2006 klo 15:51:32 Kirjoittaja romppu »  
Sivun alkuun

IP kirjattu

taijuli
Ex-jäsen

Vastaus #46 - 28.12.2006 klo 15:21:29
Tulosta viesti  
^sinulla on sitten hyvin aikaa perehtyä kissan kasvatuksen vaatimuksiin. Hymiö Mielestäni ei ole yhtään hullumpaa hankkia ensin esim. näyttelykastraatti ja tutustua sen kanssa näyttelyihin ja muihin kissaihmisiin, samalla voit saada kissan kasvattalta paljon apua kasvatustyön kanssa.

Suomalaiset kasvattajanimet löytyy kissaliiton sivuilta ja laajemmin kasvattajanimiä voi hakea Fifen sivuilta http://www.fifeweb.org/wp/catnames/cattery.asp

Sivun alkuun

IP kirjattu

sisy
Ex-jäsen

Vastaus #47 - 21.05.2007 klo 15:36:31
Tulosta viesti  
Me mietittiin pirun kauan nimeä ja sitten päädyttiin seuraavaan joka saatiinkin FIN* Rotcat (nimi juontaa rottweiler ja kissat eli meitin lauma =))
« Viimeksi muokattu: 01.06.2007 klo 15:45:30 Kirjoittaja romppu »  
Sivun alkuun

IP kirjattu

Napero
Ex-jäsen

Vastaus #48 - 26.05.2007 klo 11:59:37
Tulosta viesti  
Sitten joskus tämä neiti kasvattaa burmia ja joko norjalaisia tai siiamilaisia.  Kasvattajanimeä ei vielä varmaan kannata suunnitellakkaan sillä aikaa tuonne on vielä hirmuisesti!

Sivun alkuun

IP kirjattu

Mirja
Ex-jäsen

Vastaus #49 - 01.06.2007 klo 15:44:40
Tulosta viesti  
Meillä ei paljon mietitty, olin aika pahalla päällä kun nimiä laitoin, mulla oli siinä tilssa kaksi vaihtoehtoa joko kenobiittien tai hellraisres.

Ja lopuksi sitten meistä tuli FIN* Hellraisers http://www.geocities.com/catsofrose

Sivun alkuun

IP kirjattu

hyndla
Ex-jäsen

Vastaus #50 - 01.06.2007 klo 19:12:55
Tulosta viesti  
^Jo pelkästään tuon kasvattajanimen takia taitaa meikäläisenkin olla joskus hamassa tulevaisuudessa pakko hankkia MCo  Mahtava

Sivun alkuun

IP kirjattu

romppu
Leijonakuningas
Poissa

Elämä ilman kissoja ei
ole elämää...

Sijainti: Helsinki, Kallvik (Vuosaari)
Sukupuoli: Mies
Vastaus #51 - 01.06.2007 klo 20:10:46
Tulosta viesti  
Pitäisiköhän ihan hedonistisista syistä hankkia FIN*Romppulan... Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

Mirja
Ex-jäsen

Vastaus #52 - 08.06.2007 klo 14:40:27
Tulosta viesti  
Lainaus:
^Jo pelkästään tuon kasvattajanimen takia taitaa meikäläisenkin olla joskus hamassa tulevaisuudessa pakko hankkia MCo  Mahtava

??? nyt en tainnu tajuta?

Sivun alkuun

IP kirjattu

Janttu
Leijonakuningas
Poissa

Sademetsän Paha Täti

Sijainti: Sammatin sademetsä
Sukupuoli: Nainen
Vastaus #53 - 08.06.2007 klo 15:45:39
Tulosta viesti  
Lainaus:
nyt en tainnu tajuta?

No, taitaa olla Hyndlan mielestä kiva kasvattajanimi Hymiö

"Mikäli teet virheen, ole tarpeeksi suuri myöntääksesi sen, tarpeeksi viisas oppiaksesi siitä ja tarpeeksi vahva korjataksesi sen"
Sivun alkuun
IP kirjattu

hyndla
Ex-jäsen

Vastaus #54 - 08.06.2007 klo 18:58:36
Tulosta viesti  
Nappiin meni, Janttu! Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

Mecinda Mellow
Ex-jäsen

Vastaus #55 - 01.11.2007 klo 15:28:03
Tulosta viesti  
Millä perusteella se nimi hyväksytään / hylätään? Katsovatko maailmanlaajuisesti kissaloiden nimet, vai tuleeko siinä syyniin myös kennel-ym mahdolliset muut lemmikkikasvattajien nimet?  Pyöritä silmiä

Lähti kanssa eilen nimiehdotus menemään. Saa sitten nähdä mitenkähän käy. Itse mietin jo vuosi sitten nimiä, mutta en osannut päättää mistä pidän eniten. Eilen sitten valitsin muutaman nimen ihan vaan tuntemuksiini luottaen. Josko niistä joku hyväksytään, niin olen ylen tyytyväinen.

Ekalla nimellä on juuret sekä omaan ammattiini, että näihin kaikkiin karvaisiin kullanmuruihini. Toisen vaihtoehdon nimi herättää erittäin voimakkaita tunteita, sen annoinkin vajaa vuosi sitten sateenkaarisillalle siirtyneen hauvavanhukseni muiston kunniaksi. Samainen nimi kuvastaa mielestäni hyvin myös omia raggarikarvakeriäni. Kolmas nimivaihtis sopii omille raggareilleni kuin nokka tikan päähän.  Virnistys Kaikki kolme ovat supisuomalaisia nimiä.  Niin, tai suomalaisia-ja-suomalaisia. Hmmm... Kliseinen

Mitä sitten tapahtuu ellei mikään kolmesta vaihtiksesta tule hyväksytyksi? Onko kenellekään käynyt niin?  Täh

Itse tykkään ihan tajuttomasti tuosta KATTIKLAANIN nimestä. Se oli itselläkin aikanaan vahvasti mielessä, kunnes huomasin että se onkin jo varattu. Kattimaakarin ja Mourumaakarin olivat myös vahvoilla, mutta sitten päädyin kuitenkin ihan toisiin.  Hymiö

« Viimeksi muokattu: 05.11.2007 klo 07:13:45 Kirjoittaja romppu »  
Sivun alkuun

IP kirjattu

Kellitys
Ex-jäsen

Vastaus #56 - 01.11.2007 klo 17:05:32
Tulosta viesti  
Ilmeisesti olet siis SRK:lle lähettänyt kasvattajanimianomuksesi? Silloin katsotaan, ettei haluamaasi nimeä tai sitä paljon muistuttavaa nimeä ole jo käytössä jollain FIFe-kasvattajalla. Kasvattajanimiehdotuksiasi ei siis verrata esim. kennelnimiin eikä käsittääkseni myöskään muiden kissakattojärjestöjen kasvattajanimiin. Meidän kasvattajanimihän on FIN*Sydänyön ja Sydänyön -nimellä joku kasvattaa myös muistaakseni suomenlapinkoiria. Tätä tosin en tiennyt vielä silloin, kun kasvattajanimeä haimme. Silmänisku

Jos mikään kolmesta nimivaihtoehdosta ei mene läpi, sitten sinulta pyydetään lisää nimiehdotuksia. Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

Mecinda Mellow
Ex-jäsen

Vastaus #57 - 05.11.2007 klo 00:17:26
Tulosta viesti  
Lähetin Porokin sihteerille sekä siitosuroksen sopimukset (2kpl), kasvattajasopimukset (2kpl), että kasvattajanimianomuksen ja 100e nimi-maksukuitin. Mukana meni samassa kuoressa myös Maxin värimuutos colourpointista mittediksi, jonka lomakkeen kasvattaja täytti ja minä laitoin 8e maksukuitin ja rekisterikirjan mukaan rotukirjajalle välitettäväksi. Sain infoa puhelimitse, että Porokin sihteeri toimittaa ne kaikki paperit edelleen Kissaliittoon.

Nähtäväksi jää, tuleekohan ne kaikki asiakirjat yhdessä ja samassa kuoressa takaisin, vai saanko monta paluupostia.   

Ainakaan itse en löytänyt Kissaliiton enkä Fifen tietokannasta samanlaisia, tai edes samantapaisia kissalanimiä, kuin mitä omat ehdotukseni ovat.  Eikä sellaisia nimiä muualla voisi ollakaan kuin Suomessa. Hymiö Kaipa tuo vastaus tulee uudenvuodenvaihteen korvilla.

Jännä juttu, miten en ole asiaa aiemmin kiirehtinyt yhtään, vaikka tuonkin asian olisi voinut hoitaa alta pois jo ajat sitten.

Nyt kun paperit lähti matkaan, niin alkoi olevinaan heti kiihkeä odotus. Vertaan siihen, kun ennenvanhaan kinofilmi lojui kamerassa kuukausitolkulla ja sitten kun sen vihdoin sai viedyksi kuvaamoon kehitettäväksi, niin tuli heti kamala polte, että miksei kuvat ole jo heti samantein nähtävillä.  Virnistys Arkipäivän omituista psykologiaa.

(Olisin muokannut tuon edellisen kirjoitukseni kieliasua murteesta kirjakielelle, mutta näemmä sitä ei voikaan valitettavasti enää itse korjata.  Epävarma )

Sivun alkuun

IP kirjattu

romppu
Leijonakuningas
Poissa

Elämä ilman kissoja ei
ole elämää...

Sijainti: Helsinki, Kallvik (Vuosaari)
Sukupuoli: Mies
Vastaus #58 - 05.11.2007 klo 07:14:57
Tulosta viesti  
Lainaus:
Olisin muokannut tuon edellisen kirjoitukseni kieliasua murteesta kirjakielelle, mutta näemmä sitä ei voikaan valitettavasti enää itse korjata.

No hätä, minä hiukan fiksasin. Näissä viesteissä on kahden päivän aikalukko, sen umpeuduttua ei voi enää poistaa eikä muokata.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Minna_
Ex-jäsen

Vastaus #59 - 06.11.2007 klo 11:02:22
Tulosta viesti  
FIN*Norleon hyväksyttiin FIFessä elokuussa 2005 ja tässä kuussa syntyi eka pentue.

Tuo Norleon oli ensimmäinen nimivaihtoehtoni ja onneksi se meni läpi. Olen siihen edelleen tyytyväinen, joten toivottavasti myöhemminkin  Kliseinen Vaikka sana itsessään ei tarkoita mitään, tulee nor - norjalaisesta metsäkissasta ja leon - sanasta leonine, leijonamainen.

Yksi nimikriteereistä oli se, että olisi lyhyt ja helppo lausua. Piti jättää tilaa pentujen nimille, mutta nyt kun pennut tuolla laatikossa tuhisee, niin nimistä tuli kuitenkin tosi tynkiä  Silmänisku Mutta jos joskus tulee jotain super-pitkiä ideoita, niin onpahan sitten se 19 merkkiä tilaa.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sivunvalintanappi Sivu: 1 2 3 [4] 5 6 
Lähetä aihe | Tulosta

« Koti ‹ Alue Sivun alkuun