Sivunvalintanappi Sivu: 1 2 [3] 4 5 6 Lähetä aihe | Tulosta
 25 Kasvattajanimet (Luettu 67068 kertaa)
Elsa
Ex-jäsen

Re: Kasvattajanimet
Vastaus #30 - 07.07.2006 klo 12:35:04
Tulosta viesti  
Hain kasvattajanimeä 7.3.06 ja vielä ei ole kuulunut mitään...
On vaan sanottu, että liitossa on ruuhkaa.

Tulis nyt vaan tieto, niin vois alkaa miettiä uusia ehdotuksia...
Kun olin laittanut ensimmäiset vaihtoehdot postiin, seuraavalla
viikolla huomasin, että jossain päin maailmaa on kyllä juuri
samannimisiä kissoja, joten en usko niitten menevän läpi.
Kumpa olisin huomannut tuon aiemmin... Eli realistisesti on vain
yksi ehdotus, joka voi mennä läpi.

Onnittelut sinulle, Tine, että nimen niinkin nopeasti kuin kuukaudessa!

Odottavan aika on niin pitkä...
t. Elsa

Sivun alkuun

IP kirjattu

Nekuliini
Ex-jäsen

Vastaus #31 - 08.07.2006 klo 23:00:32
Tulosta viesti  
Viime viikolla lähti minultakin kasvattajanimianomus. Toivottavasti päätös tulee pian. Luulen kuitenkin ykkösvaihtoehdon kelpaavan, sillä se on suomenkielinen ja muutenkin asiallinen toisin kuin ne lukuisat muut nimet, joita minä ja pikkusiskoni omaksi huviksi keksimme tuossa eräänä iltana. Virnistys Kaikki FIFen kasvattajanimethän on tarkistettavissa FIFen sivuilta aivan kuten suomalaiset kasvattajanimet Suomen kissaliiton sivuilta, joten yhtäkään nimivaihtoehdoistani ei pitäisi olla muuallapäin muailmaa, joten jonkun nimivaihtoehdon läpimeno on melko taattu.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Birmuska
Ex-jäsen

Vastaus #32 - 08.07.2006 klo 23:13:16
Tulosta viesti  
Meidän kasvattajanimi tulee niinkin yksinkertaisesti kuin TAnja ja TeeMU ja sitten se ässä sinne perään, eli Tamus, eli Tanjan ja Teemun. Oli meidän kolmas vaihtoehto ja vängällä keksitty. Aluksi olin hieman pettynyt että tuo meni läpi, mutta nykyisin se tuntuu jo kovin omalta ja siihen on ihan helppo yhdistää pentujen nimiä.

Minä en halunnut missään nimessä rotusidonnaista nimeä, koska on hyvinkin mahdollista että tulevaisuudessa meillä kasvatetaan Birman ohessa toistakin rotua. Silmänisku

Sivun alkuun

IP kirjattu

Tiltu
Ex-jäsen

Vastaus #33 - 12.07.2006 klo 11:18:29
Tulosta viesti  
Minäpä pistin vain yhden vaihtoehdon kasvattajanimihakemukseen, ja niinhän se sitten hyväksyttiinkin.  Mahtava

Sivun alkuun

IP kirjattu

suvi842
Ex-jäsen

Vastaus #34 - 12.07.2006 klo 14:57:17
Tulosta viesti  
Meillä nimi taisi olla toinen vai kolmas vaihtoehto; tämä "idea" tuli yhdestä Kismetin kuvasta joka on edelleen ihan "ykköskuva" Oli kauan sivuillakin. Kismet talvimaisemissa. Ja tästä nimitys Snow. Siihen sitten yhdistyi nimi Snow-Birman. Tällä nimellä ei sitten muita rotuja tulekaan, ainakaan kasvatusmielessä Silmänisku

Sivun alkuun

IP kirjattu

Nekuliini
Ex-jäsen

Vastaus #35 - 21.07.2006 klo 16:09:38
Tulosta viesti  
Olisi ihan hauska kuulla, kuinka pian päätös kasvattajanimihakemukseen yleensä tulee vai onko se tapauskohtaista. En minä mitenkään hermoile, vastahan se hakemus n. kuukausi sitten tuli postitettua, mutta totta kai asia kiinnostaa. Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

milkkis
Ex-jäsen

Vastaus #36 - 21.07.2006 klo 19:44:14
Tulosta viesti  
Meillä kesti kaiken kaikkiaan parisen kuukautta.
Meidän sihteeri lähetti paperin jo saman tien SRK:n sihteerille ja vajaa 2kk meni kun nimi kolahti postista.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Janttu
Leijonakuningas
Poissa

Sademetsän Paha Täti

Sijainti: Sammatin sademetsä
Sukupuoli: Nainen
Vastaus #37 - 21.07.2006 klo 19:49:05
Tulosta viesti  
Meillä taisi kestää aika tarkkaan kuukauden päivät nimen saaminen Hymiö

"Mikäli teet virheen, ole tarpeeksi suuri myöntääksesi sen, tarpeeksi viisas oppiaksesi siitä ja tarpeeksi vahva korjataksesi sen"
Sivun alkuun
IP kirjattu

Minna_
Ex-jäsen

Vastaus #38 - 07.08.2006 klo 01:17:08
Tulosta viesti  
Mulla taisi kanssa kestää nimen saaminen kuukauden, tai vähän alle.
Eka nimiehdotus meni läpi, ja hyvä niin. Kolmatta ehdotusta en enää edes muista, mutta toinen oli aika väkisin väännetty (kolmas siis vielä pahempi).

Alunperin ajattelin, että Rosamin olisi ollut tosi hyvä nimi, kun siinä olisi yhdistynyt Roope, Saga ja Minna. Mutta olikin varattu jo ajat sitten.

Nimeksi tuli siis Norleon, Nor tulee tietenkin norjalaisesta metsäkissasta ja leon  viittaa sanaan leonine - leijonamainen ja jatkaa samoilla linjoilla kuin Roopen ja Sagan sukutauluissa esiintyvät Lioneye's ja Lionmind's. Eli aika simppeli juttu kaiken kaikkiaan  Hymiö

Ihan tyytyväinen olen nimeen. Nimi myönnettiin jo viime vuoden elokuussa, mutta ekoja pentuja pitää odotella vielä ensi keväälle. Kollikin on jo valmiina, mutta neiti itse vielä aivan kakara  Silmänisku

Sivun alkuun

IP kirjattu

Nekuliini
Ex-jäsen

Vastaus #39 - 13.09.2006 klo 16:15:17
Tulosta viesti  
Nyt toivoisin taas pikaista vastausta mieltäni vaivaavaan kysymykseen. Tänään postissa saapui SRK:lta sääntö- ja standardikansio, mutta sen kummempaa ilmoitusta ei tullut, mikä kasvattajanimekseni on hyväksytty. Toki kissaliiton sivujen kautta suomalaisesta kasvattajanimilistasta näen, mikä nimi on hyväksytty ja minä päivänä, mutta oudolta tuntuu, kun siitä ei postin mukana tullut mitään mustaa valkoisella. Varsinkin kun SRK:n sivulla sanotaan:  "Hinta sisältää sääntökansion, standardikansion ja postimaksut.  Hyväksytty kasvattajanimi lähetetään suoraan kasvattajanimen saajalle." Ylipäätään huvittaa tuo muoto, että kasvattajanimi lähetetään. Eihän niin abstraktia käsitettä oikeasti voi lähettää kukaan yhtään kenellekään.Virnistys Te, joilla on kasvattajanimi, valaiskaa minua, mitä minun pitää tehdä vai olenko vain rauhallisin mielin. Lähetetäänkö ilmoitus kasvattajanimestä kenties eri postissa myöhemmin? Pitäisikö minun kysyä asiasta joltain kissaliitosta ja jos pitää, niin keneltä? Huoh! Minä olen vissiin vähän yksinkertainen. Nolostunut

Sivun alkuun

IP kirjattu

EXO
Ex-jäsen

Vastaus #40 - 13.09.2006 klo 16:43:58
Tulosta viesti  
Silloin kun minä olen saanut kasvattajanimen vuonna -96,niin se tuli postissa kotiin. Kaavake missä lukee kasvattajanimi,ja päivämäärä koska myönnetty.Silloin ei tullut mitään sääntö ym.kansioita pelkästään se myönnetty nimi.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Hipsu
Ex-jäsen

Vastaus #41 - 13.09.2006 klo 16:47:25
Tulosta viesti  
Nekuliini: Kyllä mulle tuli keväällä kaiken muun lisäksi se tärkein eli paperi jossa on se myönnetty kasvattajanimi muistaakseni Kissaliiton edustajan allekirjoituksella (ei ole sitä paperia juuri tässä). Rotukirjaaja siellä taitaa nuokin hoitaa.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Nekuliini
Ex-jäsen

Vastaus #42 - 13.09.2006 klo 18:42:29
Tulosta viesti  
Äh, vain minulla voi olla niin huono tuuri, että tärkein paperi unohtuu. Epävarma Nyt lienee tarpeeksi hyvä syy hätyytellä kiireistä rotukirjaajaa.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Nekuliini
Ex-jäsen

Vastaus #43 - 14.09.2006 klo 16:36:24
Tulosta viesti  
Nyt tuli varsinainen kasvattajanimihyväksyntä leimojen kera. Suomen postilta taas riemastuttavaa toimintaa toimittaa samana päivänä lähetetyt kirjeet eri päivinä ja aiheuttaa ihmisille ylimääräisiä sydämen tykytyksiä. Vihainen Ehdin eilen illalla jo kysellä asiasta kissaliitostakin. Nolottaa jo moinen hätäily.Nolostunut Joka tapauksessa kasvattajanimi nyt on ja se on tadaa FIN*Kattiklaanin.Hymiö Se on väännös Luolakarhun klaanista, yhdestä Maan Lapset -sarjan (Untinen-Auel) kirjasta. Se oli ykkösvaihtoehtona. Pari muutakin vaihtoehtoa oli, mutta olin kyllä melko varma tuon ensimmäisen läpi menosta.

Jos kiinnostaapi tutustua Kattiklaaniin enemmän, niin kannattaa käydä täällä:
www.freewebs.com/kattiklaanin

Sivun alkuun

IP kirjattu

taijuli
Ex-jäsen

Vastaus #44 - 10.11.2006 klo 15:48:58
Tulosta viesti  
Minulle kasvattajanimi tuli n. kk:ssa. FIN*Siempreviva`s nimellä olisi aikomus kasvattaa pienimuotoisesti Maine Cooneja, ensimmäinen pentue suunnitteilla ensi kesälle/syksylle.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sivunvalintanappi Sivu: 1 2 [3] 4 5 6
Lähetä aihe | Tulosta

« Koti ‹ Alue Sivun alkuun