Sivunvalintanappi Sivu: 1 ... 48 49 [50] 51  Lähetä aihe | Tulosta
 25 Madotus (Luettu 326907 kertaa)
Petsku
Leijonakuningas
*****
Poissa


Nefi & Poju

Viestejä: 3047
Sijainti: Helsinki
Liittynyt: 15.09.2007
Sukupuoli: Mies
Re: Madotus
Vastaus #735 - 17.01.2014 klo 13:23:11
Tulosta viesti  
Drontal näemmä pyörö- ja heisimadoille. Kannattaisko tuossa käyttää kuitenkin Axiluria, kun se on kaikkiin loisiin tehoava? Ja toki tehokuuri sitäkin.
  

Täällä vartioi Nefi (~03/2006) ja Poju (~04/2009).
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Clarice.
Leijona
****
Poissa



Viestejä: 1562
Liittynyt: 25.07.2006
Sukupuoli: Nainen
Re: Madotus
Vastaus #736 - 17.01.2014 klo 13:40:29
Tulosta viesti  
Axiluria itsekin suosittelisin, sillä voi olla että muitakin matoja "lymyilee" elimistössä. Useinhan matoja ei edes huomaa ulosteesta, kun sulavat olemattomiin ennen ulostuloaan. Suolinkaisen keuhkokiertovaihe saa aikaan myös yskimistä, joten voi hyvinkin olla että kissalla olisi myös suolinkaisia. Varmimmalla pääsee, jos madottaa kerralla kaikkia vastaan.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Pikkuhukka
Karvinen
**
Poissa


poju & halla

Viestejä: 348
Sijainti: Helsinki
Liittynyt: 13.12.2013
Sukupuoli: Nainen
Re: Madotus
Vastaus #737 - 17.01.2014 klo 13:44:28
Tulosta viesti  
Joo. Juttelin vielä tämän ystäväni kanssa myös niin hänkin sanoi että tavallisiin heisimatoihin axiluria. Se voisi olla ihan oikeasti parempi ratkaisu, voi sitten ottaa kovemmat lääkkeet käyttöön jos vielä jotain näkyy kakkeleissa.

Mietin myös tuota suolinkaiset+yskä juttua et ainakin näkis loppuisiko se jos se johtuukin madoista (vaikka madotus ei ilm. Hävitä toukkia?)

Kissalle oli tarhalla annettu loishäätöön Stronghold. Etsin tietoa mutta en oikein pöässyt selvyyteen että mihin kaikkiin sittiäisiin se auttaa.
  

    Poju :: HCS :: 1.10.2008
    Halla :: HCS :: 25.4.2014
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Clarice.
Leijona
****
Poissa



Viestejä: 1562
Liittynyt: 25.07.2006
Sukupuoli: Nainen
Re: Madotus
Vastaus #738 - 17.01.2014 klo 16:09:34
Tulosta viesti  
Suolinkaisen toukkiin Axilur tehoaa, mutta muniin ei. Munat voivat "koteloitua" elimistöön, eikä matolääke vaikuta niihin. Munat sitten herkästi kuoriutuvat esim. stressin seurauksena pitkänkin ajan päästä. Ei mitenkään mahdotonta, että esim. kodin vaihtamisen aiheuttama stressi saisi suolinkaisen munat kuoriutumaan toukiksi, jotka sitten yskittäisivät.

Suositushan on toistaa madotusta, jos matoja on todettu, sillä aikuinen suolinkainen munii hirvittävän määrän munia päivässä. Suositellut madotusvälit löytyvät ohjeista. Toivottavasti asia selviää  Hymiö
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
callette
Mörökölli
***
Poissa



Viestejä: 601
Sijainti: Tampere
Liittynyt: 19.06.2010
Sukupuoli: Nainen
Re: Madotus
Vastaus #739 - 17.01.2014 klo 21:14:09
Tulosta viesti  
Stronghold tehoaa ulkoloisiin (esim. kapi, kirput, väiveet, korvapunkit) sekä aikuisiin suolinkaisiin/hakamatoihin. Sitä käytetään siis lähinnä ulkoloisiin.

Axilur on laajakirjoinen ja hyvä matolääke lähes kaikkiin muihin sisäloisiin kuin lapamatoihin.

Kissalla, jolla todennäköisesti on matoja, tulisi suorittaa useampi madotus peräkkäin kuureina kahden viikon välein. Esim. itse olen vetänyt kissalle, jolla oli hurjasti matoja tullessaan, neljä matokuuria kahden viikon välein. Eläinlääkärin ohjeesta. Jossain vaiheessa kannattaa myös vaihtaa matolääke (vaikuttava aine) etteivät madot kehitä resistenssiä.
  

"I had been told that the training procedure with cats was difficult. It's not. Mine had me trained in two days."
Maatiaiset Nefertiti ja Miss Moriarty sekä MCO RaReCoon's Phedca
Sivun alkuun
WWW  
IP kirjattu
 
Pikkuhukka
Karvinen
**
Poissa


poju & halla

Viestejä: 348
Sijainti: Helsinki
Liittynyt: 13.12.2013
Sukupuoli: Nainen
Re: Madotus
Vastaus #740 - 17.01.2014 klo 21:33:37
Tulosta viesti  
^ok kiitoskia Hymiö

Töytyypä jutella vielä ell kanssa tuosta madotuksesta tarkemmin. Onneksi sain huijattua että ruoka ON hyvää vaikka siellä oli lääke seassa. Virnistys
  

    Poju :: HCS :: 1.10.2008
    Halla :: HCS :: 25.4.2014
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Adash
Karvakorva
*
Poissa


Shakira <3

Viestejä: 119
Liittynyt: 27.09.2013
Sukupuoli: Nainen
Re: Madotus
Vastaus #741 - 21.02.2014 klo 20:14:59
Tulosta viesti  
Kuinka usein madotatte kissanne? Meidän maukujat ulkoilee mutta eivät ole syöneet hiiriä tms. vaikka tuo yksi on niitä tapettuja kotiin kantanutkin. Toinen sitten vähän aikaa peuhaa sen kanssa kunnes unohtaa touhun tai ehdin korjata pois.
Ruoassakaan ei pitäisi olla vaaraa koska syövät pakastettuja possun suikaleita tai pakastettua ja höyrytettyä kanaa pussiruoan lisäksi.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Petsku
Leijonakuningas
*****
Poissa


Nefi & Poju

Viestejä: 3047
Sijainti: Helsinki
Liittynyt: 15.09.2007
Sukupuoli: Mies
Re: Madotus
Vastaus #742 - 24.02.2014 klo 10:55:16
Tulosta viesti  
Toiset madottaa tarpeen mukaan, toiset rutiininomaisesti kerran-kaksi vuodessa ja toiset esim. ennen rokotuksia, joka tuntuu olevan jonkinlainen suositus eläinlääkäreillä.

Itse madotan ennen rokotuksia kerran vuodessa.
  

Täällä vartioi Nefi (~03/2006) ja Poju (~04/2009).
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Pikkutiikeri
Karvakorva
*
Poissa


Kissat, koira, papukaijat
sekä sijaiskotikisuja

Viestejä: 134
Sijainti: Etelä-Pohjanmaa
Liittynyt: 21.08.2010
Sukupuoli: Nainen
Re: Madotus
Vastaus #743 - 21.04.2014 klo 17:39:31
Tulosta viesti  
Heippa! En löytänyt ketjusta tietoa siitä, voiko Axiluria antaa päällekkäin Strongholdin kanssa vai ei? Tietääkö kukaan? Huomenna voisin eläinlääkäriinkin soitella, mut rescuekissoissa meillä on paljon matoja ja oltais niille mahd. pian annettu Axilur-kuurit ja rupesin tätä nyt selvittelemään. Eläinsuojeluyhdistykseltä ovat kuitenkin ilmeisesti keskiviikkona eli parin vuorokauden päästä saamassa Strongholdia myös ja mietin, voimmeko nyt antaa vielä Axiluria vai pitäisikö odottaa?!? Kiitos avusta jo etukäteen  Hymiö
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
callette
Mörökölli
***
Poissa



Viestejä: 601
Sijainti: Tampere
Liittynyt: 19.06.2010
Sukupuoli: Nainen
Re: Madotus
Vastaus #744 - 22.04.2014 klo 09:04:27
Tulosta viesti  
Voi antaa Axilurin ja Strongholdin samaan aikaan, juttelin tästä juuri syksyllä yhden eläinlääkärin kanssa Hymiö
  

"I had been told that the training procedure with cats was difficult. It's not. Mine had me trained in two days."
Maatiaiset Nefertiti ja Miss Moriarty sekä MCO RaReCoon's Phedca
Sivun alkuun
WWW  
IP kirjattu
 
noora-
Leijona
****
Poissa



Viestejä: 1937
Sijainti: Kuopio
Liittynyt: 04.03.2011
Re: Madotus
Vastaus #745 - 02.08.2014 klo 15:33:29
Tulosta viesti  
Meillä on taas matoja  Vihainen Suolinkaisia ilmeisesti löytyi äsken laatikosta kakan seasta että eikun apteekkiin. Kannattaisikohan vaihtaa hiekkalaatikoista hiekat ja jos niin missä vaiheessa matokuuria?
  

Oliver SIA n
28.12.2010
Chanel OSH d 24
30.10.2010

"Koirat tulevat, kun niitä huutaa. Kissat vastaanottavat viestin ja palaavat myöhemmin asiaa
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Pikkuhukka
Karvinen
**
Poissa


poju & halla

Viestejä: 348
Sijainti: Helsinki
Liittynyt: 13.12.2013
Sukupuoli: Nainen
Re: Madotus
Vastaus #746 - 05.08.2014 klo 02:31:36
Tulosta viesti  
^itse olen desinfioinut laatikot cloritella viimeistään kuurin loppuessa.

Madotin katit kun Halla piti vielä madottaa, ja samalla Poju sai lääkkeen kun edellisestä kerrasta on melkein tasan 6kk. Ja eiköhän ison herran pepusta puskenut suolinkaisia, voi yrjö!! Kivaa keräillä jotain kuivuneita matoja laatikosta. Nyt sillä on sitten kaiken lisäksi pylly tosi kipeä. Liekö väänsi niin isot tortut viime yönä matoineen kova kakka sattui (siinä toinen onkelma - lohiöljyä seuraavaksi). Tai sitten on taas anaalirauhasvaivaa. Sain jo turpaan kissalta huudon ja sähinän kanssa kun yritin katsoa, ettei takapuolessa ole haavoja tai muuta. Jos ei helpota, niin pitää taas tyhjentää ja rauhoittaa lääkärissä...

mietin vain että pitäisikö Pojulle syöttää joku pitempi kuuri axiluria jotta madot saisi oikeasti mäkeen? Voiko olla ettei tammikuun madotus auttanut vai että madot tulivat hain jostain muualta uudelleen? Tällä kertaa ei sentään heisimadon jaokkeita näkynyt.

ja hallalla on edelleen satunnaisia löysiä kikkareita, pelkään giardia tai jotain. Miki nämä kakka-asiat ovat nyt molemmilla näin. Ääh. Surullinen
  

    Poju :: HCS :: 1.10.2008
    Halla :: HCS :: 25.4.2014
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
noora-
Leijona
****
Poissa



Viestejä: 1937
Sijainti: Kuopio
Liittynyt: 04.03.2011
Re: Madotus
Vastaus #747 - 05.08.2014 klo 10:54:47
Tulosta viesti  
Entäs kun pitää nyt varmaan madottaa kahesti peräkkäin kun niitä matoja nyt tosiaan selvästi on niin kannattaako laatikot pestä/vaihtaa hiekat nyt ekan kuurin lopussa vai vasta sen tokan kuurin jälkeen?
Ja tosiaan riittääkö laatikoiden pesu vai pitäisikö hiekat vaihtaa kokonaan uusiin? Harmittaa vaan hiukka kun on kolme laatikkoa joista kaksi on täynnä hiekkaa kun juuri tässä lisäilin kun olivat niin tyhjillään  Pyöritä silmiä
  

Oliver SIA n
28.12.2010
Chanel OSH d 24
30.10.2010

"Koirat tulevat, kun niitä huutaa. Kissat vastaanottavat viestin ja palaavat myöhemmin asiaa
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
4Cats
Leijona
****
Poissa


Miau

Viestejä: 1323
Sijainti: Helsinki
Liittynyt: 16.11.2009
Sukupuoli: Nainen
Re: Madotus
Vastaus #748 - 05.08.2014 klo 12:06:13
Tulosta viesti  
Jos todella haluaa niistä madoista eroon päästä, niin varmaan pitäisi vaihtaa kokonaan molempien matokuurien loppuvaiheessa eli kannattaa ehkä miettiä pärjäisikö vähemmillä hiekoilla/laatikolla tuossa kuurien välissä/kelpaisiko jokin mahdollisesti halvempi hiekka välissä.

Tiedän tuskan, itse jo jossain vaiheessa pelkäsin, että menee meillä hiekat kokonaan vaihtoon ja sehän tarkoittaisi meilläkin vähintään 4 pussia mikrohiekkaa ja siis pahimmassa tapauksessa tuo tuplana eli ei mitään halpaa touhua tuokaan Pyöritä silmiä.
  
Sivun alkuun
WWW  
IP kirjattu
 
noora-
Leijona
****
Poissa



Viestejä: 1937
Sijainti: Kuopio
Liittynyt: 04.03.2011
Re: Madotus
Vastaus #749 - 05.08.2014 klo 12:53:05
Tulosta viesti  
Joo, pitänee heittää hiekat pois parin päivän päästä ja laittaa vain ohut kerros pohjalle. Yksi laatikko on anoppilassa kun vieraillaan siellä usein niin ehkä senkin hiekkalaatikon voisi tyhjentää ja olla viemättä kissoja sinne vähään aikaan niin säästäisi vähän hiekoissa.
  

Oliver SIA n
28.12.2010
Chanel OSH d 24
30.10.2010

"Koirat tulevat, kun niitä huutaa. Kissat vastaanottavat viestin ja palaavat myöhemmin asiaa
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Sivunvalintanappi Sivu: 1 ... 48 49 [50] 51 
Lähetä aihe | Tulosta
 
  « Koti ‹ Alue Sivun alkuun