Sivunvalintanappi Sivu: 1 ... 3 4 [5] 6  Lähetä aihe | Tulosta
 25 Kissanäyttelyyn ulkomaille - vinkkejä (Luettu 62518 kertaa)
Hankki
Karvinen
**
Poissa

Täällä on kivaa!

Sijainti: Helsinki
Sukupuoli: Nainen
Re: Kissanäyttelyyn ulkomaille - vinkkejä
Vastaus #60 - 28.01.2013 klo 09:03:57
Tulosta viesti  
Riippuu lentöyhtiöstä että tarkistaako mitat. Jotkut tarkistaa ja jos on liian iso, niin sitten vaan vaihtamaan.

Sama on noiden papereiden kanssa. Harvemmin satamassa niitä tarkistetaan, mutta autolla mennessä, joillain rajoilla saatetaan papereita kysyä.

Samoin lentokentillä, joissain maissa tarkistetaan kissan paperit lähtöselvityksessä, joissain ei. Että kaikkeen kannattaa varautua, myös siihen kaikkein pahimpaan.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Ansi
Leijonakuningas
Poissa

Sijainti: Nastola
Vastaus #61 - 22.04.2013 klo 14:26:43
Tulosta viesti  
Olenkohan nyt muistanut kaiken pakollisen Tallinnan näyttelyä ajatellen, eli näyttelyyn on ilmoittauduttu (vahvari vissiin tulee sähköpostilla aika viime tipassa)  kolmoisrokote on voimassa, rabiesrokote on otettu jo reilu kuukausi sitten ja passikin on olemassa (sekä Hippikselle, että huoltajille).

Kauhea ahdistus päällä, että joku pakollinen muodollisuus on unohtunut ja kalliit matkat joudutaankin perumaan jonkun tyhmän möhläyksen takia, eikä rahojakaan saa tietty täysmääräisesti takaisin viime hetkellä peruutettaessa.

On kyllä törkeän kallis reissu tulossa, samalla hinnalla oltaisiin päästy johonkin etelän lomakohteeseen. noh, onhan se Tallinnakin etelämpänä kuin Nastola  Pyöritä silmiä.

Mökö ja Luru, maatiaissisarukset, s. 20.6.2009
IP FI*Draconian Ataegina "Hippu", NFO, s. 10.4.2011
Sivun alkuun

IP kirjattu

Hanselmiina
Ex-jäsen

Vastaus #62 - 22.04.2013 klo 21:50:10
Tulosta viesti  
Ei mulle kyllä tule mieleen mitä tuosta olisi unohtunut näistä ns. virallisista jutuista.

Eri asia sitten se, kun alat miettiä mitä kaikkea tarvitsette mukaan... Silmänisku

Sivun alkuun

IP kirjattu

Ansi
Leijonakuningas
Poissa

Vastaus #63 - 23.04.2013 klo 06:56:02
Tulosta viesti  
^No juu! En ole vielä edes viitsinyt alkaa miettiä moista! Mahdollisimman vähäisinä ne romppeet pitäisi saada pidettyä, joten täytyy tinkiä omista vaihtovaatteista, että mahtuu Hippikselle kaikki tarpeellinen. Onhan meillä se bussi koko ajan matkassa ja kaksi ihmistä kantamassa, mutta ei sitä silti viitsisi kauheasti tavaraa raahata. Retkituoli nyt ainakin jää matkasta, pitää sitten vaan jaksaa seistä ja toisaalta olen lueskellut, että Tallinnan näyttelyssä on jonkun verran tuoleja valmiiksi siellä näyttelypaikalla.

Aika hyvin olen ollut ajattelematta koko reissua kun on ollut uuteen työpaikkaan perehtymisessä muuta ajateltavaa, mutta nyt alkaa kyllä jännittää. Vielä kun tuli tuo Mökön masupöpö tai mikä lie ja kauhistuttaa, että se onkin tarttuvaa ja iskee kohta Hippuun...

Sivun alkuun

IP kirjattu

Edina
Leijonakuningas
Poissa

Vastaus #64 - 23.04.2013 klo 10:40:48
Tulosta viesti  
Siellä on semmoset penkit häkkirivien välissä, ei todellakaan kannata mitään jakkaroita mukana raahata!

Mulla on ollut kissan tavarat semmosessa pienemmässä kassissa, jonka olen sitten kuskannut mukana. Omat romppeet on ollu toisessa kassissa, jonka olen jättänyt hotellihuoneeseen lauantaipäiväks ja sunnuntaina sit linja-autoon näyttelyn ajaksi. Hirveesti ei kannata tavaraa raahata mukana, aika vähällä loppujen lopuksi pärjää. Itelläni on ollut pari vaatekertaa (joskin melkeinpä tulee melkein samoissa vaatteissa sielä pyörittyä koko viikonloppu, mut jos vaikka sattuu sotkeentumaan), mukavat kengät, hygieniatarvikkeet. Kissalle kannattaa ottaa varuiksi jotain kuivashampoota, ruokakipot, ruokaa, hiekkalaatikko, juomavettä kotoa mukaan. Orthexin kannellinen säilytyslaatikko on hyvä hiekkis ulkomaanreissuilla, hiekat ja muut kulkee siinä kätevästi mukana Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

Ansi
Leijonakuningas
Poissa

Vastaus #65 - 23.04.2013 klo 13:06:20
Tulosta viesti  
^Juu näin mä ajattelin, että Hipulle sama pikkukassi mikä sillä on normistikin näyttelyissä mukana ja sitten isompi matkakassi, johon mahtuu sisään sekä tuo Hipun kassi, että vaihtovaattet ja kempparit mulle ja miehelle.

Ajattelin ottaa kuivashampoon lisäksi pikkuiseen pulloon ihan kunnon shampoonkin, että jos tapahtuu joku totaalinen kakkakatastrofi matkalla boksissa, niin voi sitten ihan kunnolla pestä Hipun vielä hotellissa.

Hiekaksi ajateltiin ottaa mukaan Purr&Simple paakkuntuvaa puupohjaista hiekkaa. Mennään tänään ostamaan sitä pieni pussi. Ajattelin, että se on kevyempää kuljetella kuin tavan mikroheikka, mutta silti enempi hiekkamaisempaa kuin pelletit.

Tuo Orthex-vinkki on hyvä! Noita varmaan löytyy ihan jostain Robbarista? Minkä kokoinen loota sulla on Edina ollut mukana, mahtuuko se häkkiinkin (Sturdiin)? Netistä löysin, että ainakin kokoa 21x17x6 löytyy, onko teillä sellainen? mahtuuko siihen coonin pylly? Jos mahtuu niin sitten mahtuu Hipunkin  Virnistys.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Hanselmiina
Ex-jäsen

Vastaus #66 - 23.04.2013 klo 20:05:24
Tulosta viesti  
Meillä oli kanssa sellanen kannellinen iiiiiso pakasterasia hiekkiksenä, se oli kätevä. Ostin muistaakseni Prismasta. Tosin Vertti veteli sieltä hiekat pihalle hotellihuoneessa ja seuraavan kerran meinaan ottaa jonkinlaisen muovin jonka voi levittää sen rasian alle, helpompi siivota Kliseinen

Mulla oli muuten helppo kun Vertillä on rattaat, niin sinne alas meni se hiekkalaatikkorasia ja vähän vaihtohiekkaa.

Omista vaatteista tingin minäkin, vaihtarit oli mukana mutta ei mitään ylimääräistä.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Edina
Leijonakuningas
Poissa

Vastaus #67 - 23.04.2013 klo 22:16:17
Tulosta viesti  
Mä en nyt tarkalleen muista, minkä kokoinen se meidän loota on, enkä jaksa lähtee sitä tuolta varastosta ettiin ja mittaamaan. Semmonen aika matalareunainen kumminkin, oliskohan tuo sitten se 40x30x12 kokoinen. Ajattelin ostaa tommosen laakeamman, niin on ison kissan siinä kivempi asioida. Toinen vaihtoehto olis ollu korkeampireunainen ja pinta-alaltaan vähän pienempi. Ostin lootan paikallisesta sekatavaraliikkeestä.

Meidän näyttelyhiekkis on aika snadi ja se oli myös Turun reissulla matkassa, kun yövyttiin hotellissa. Hyvin pystyi cooni tarpeensa tekemään pienempäänkin laatikkoon, kun tarvis on. Hilmalla oli tuo meidän tavallinen näyttelyhiekkis Tallinnan reissulla, kun se mahtuu kuljetusboksiinkin.

Mulla on ollut tuttua mikrohiekkaa aina mukana, kun eipä sitä kilokaupalla tartte mukaan raahata Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

Ansi
Leijonakuningas
Poissa

Vastaus #68 - 25.04.2013 klo 10:28:35
Tulosta viesti  
Huh, vahvari tuli ja jännitys kasvoi megalomaaniseksi!

Siis mitä kokoluokkaa nuo Tallinnan näytelmät oikein on, jos tuomareitakin on vaan 5 / päivä  Järkyttynyt? Mä kun vielä olin jostain syystä siinä käsityksessä, että toukokuun näyttely on ollut erityisen suosittu...

Sivun alkuun

IP kirjattu

Edina
Leijonakuningas
Poissa

Vastaus #69 - 25.04.2013 klo 16:44:09
Tulosta viesti  
Ne on tosi pieniä näyttelyitä Hymiö Hyvin se teidän reissu menee, ei se nyt sen kummenpaa loppujen lopuksi ole, kuin Suomessakaan. Kaikki ei ehkä välttämättä suju ihan yhtä jouhevasti, mutta itselläni ei ainakaan mitään isompia ongelmia ole ollut. Kerran olen joutunut arvostelusetelin kanssa vääntämään, kun siinä oli väärä titteli ja se täti meinasi käsin korjata sen, enkä hyväksynyt diplomia, ennenkuin titteli oli siinä oikein tulostettuna.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Mintan
Leijona
Poissa

Topi, Tessa ja Minttu

Sijainti: Helsinki
Vastaus #70 - 18.10.2013 klo 16:17:25
Tulosta viesti  
Edessä olisi ensi vuoden puolella eka näyttelymatka ulkomaille ja valmismatkalla ajattelin näin autottomana lähteä ainakin ensimmäisen kerran. Matka Saarenpäästä olen kuullut hyvää, mutta King Tours tekee myös matkoja ja näyttäisi ainakin muutaman kympin halvemmalta. Onko kellään kokemuksia King Tourista kissanäyttelymatkan merkeissä?

Tessa HCS n 24 03 7.3.2011
Minttunen "Minttu" EUR fs 24 13.7.2011
http://werunthehouse.blogspot.com/
RIP Topi HCS 16.3.11-24.4.13
Sivun alkuun
IP kirjattu

Janhenia
Karvakorva
*
Poissa

Sijainti: Seinäjoki
Vastaus #71 - 18.10.2013 klo 19:38:31
Tulosta viesti  
Kerran olen Kingtoursilla mennyt eikä ainakaan mitään valittamista ole. Matka sujui hyvin ja ilman kommelluksia Hymiö

Mila HCS s. 10.8.2005
Sera HCS s. 5.6.2006
Savu SBI s. 20.9.2009
Tuhti SBI s. 26.4.2013
Remu MAN s. 17.06.2014
R.I.P
Tomu pyhä birma 19.6.08-25.10.11
Leo pyhä birma 12.02.12-25.1.13
Sivun alkuun
IP kirjattu

Els
Karvakorva
*
Poissa

Sijainti: Espoo
Vastaus #72 - 19.10.2013 klo 09:38:15
Tulosta viesti  
King toursista ei ole kokemusta, mutta Saarenpään Tallinnan reissuun me oltiin erittäin tyytyväisiä Hymiö! Todella helppo reissu oli, että melkeen harkittaisiin sitä nyt (tod.näk.)helmikuun reissuunkin jos Saarenpää sinne on menossa silloin, mutta kahden ihmisen taitaa olla jonkun verran halvempi mennä kuitenkin omalla autolla.

SBI e  -Rudolf  6/2010
NFO w 61 -Jali  6/2011
Sivun alkuun

IP kirjattu

Varpu
Maitoviiksi
Poissa

Täällä on kivaa. :)

Vastaus #73 - 21.10.2013 klo 08:25:14
Tulosta viesti  
KingTourista ei viime aikojen kokemusta, olen joskus 2000-luvun alussa ollut ja hauskoja reissuja oli. Saarenpään reissussa olin elokuussa Tallinnassa ja helppoa oli. Mä arvostan helppoutta ja jatkossa ulkomaan näyttelyreissut teen ryhmämatkoilla, jos vaan mahdollista. Silmänisku

Sivun alkuun

IP kirjattu

martsu7916
Mörökölli
Poissa

Täällä on kivaa. :)

Sijainti: Vantaa
Vastaus #74 - 21.10.2013 klo 11:25:40
Tulosta viesti  
Täälläkin suunnalla suositellaan Matka Saarenpäätä. Kahdesti ollut Tallinnassa heidän kanssa ja on helppoa matkustelua. Omalla autolla varmaan säästäisi muutamia kymppejä, mutta se, ettei itse tarvitse ajaa metriäkään ja roudata pahemmin tavaroita pitkiä matkoja on minulle iso plussa.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sivunvalintanappi Sivu: 1 ... 3 4 [5] 6 
Lähetä aihe | Tulosta

« Koti ‹ Alue Sivun alkuun