Sivunvalintanappi Sivu: 1 [2] 3 4 ... 38 Lähetä aihe | Tulosta
 25 Rokotukset (Luettu 210112 kertaa)
MissTake
Ex-jäsen

Re: Rokotukset
Vastaus #15 - 26.07.2005 klo 12:52:58
Tulosta viesti  
Lainaus:
Minä madotin kissat kahta viikkoa ennen rokotuksia.
...annetaan kolmoisrokote joka vuosi.

Samoin n. 2 viikkoa aikaisemmin madotin. Ilmeisesti kannattaa siis joka vuosi kiikuttaa nuo rokotettavaksi, en ainakaan halua riskeerata mitään.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Kissanminttu
Ex-jäsen

Vastaus #16 - 27.07.2005 klo 08:42:32
Tulosta viesti  
Se rokote jossa on erikseen rutto ja flunssat niin on Corifelin RC (flunssat) ja Feliniffa P (rutto) ja ne tosiaan voi antaa erikseen. Se tosin on erityislupavalmiste, mutta tämän syksyn aikana markkinoille on tulossa uusi rokote, jossa nämä molemmat saa erikseen ja johon ei tarvitse erityislupaa..olikohan se nyt sitten Purevax se rokote..

Sivun alkuun

IP kirjattu

Piuku
Ex-jäsen

Vastaus #17 - 28.07.2005 klo 01:41:20
Tulosta viesti  
Mulla meni vähän ohi... Eli jos on just madottanut kissan, niin pitää odottaa pari viikkoa ennen rokotuksia?  ???

Mun piti tällä viikolla tilata Kaapolle ja tytöille rokotusaika, mutta just eilen taistelin niille matolääkkeet nassuun  Epävarma Täytyy sitten varmaankin soitella vasta parin viikon päästä.

Se ois Kaapon eka kerta eläinlääkärissä, vähän jännittää  Silmänisku

Sivun alkuun

IP kirjattu

romppu
Leijonakuningas
Poissa

Elämä ilman kissoja ei
ole elämää...

Sijainti: Helsinki, Kallvik (Vuosaari)
Sukupuoli: Mies
Vastaus #18 - 28.07.2005 klo 12:22:19
Tulosta viesti  
Lainaus:
Mulla meni vähän ohi... Eli jos on just madottanut kissan, niin pitää odottaa pari viikkoa ennen rokotuksia?  ???

Makuasia, meillä on odoteltu vajaa viikko. Ja naapurin Lili kävi piikillä ilman madotusta, kun ei suostunut ottamaan minkäänlaista matolääkettä, ei hyvällä eikä pahalla.

Sivun alkuun

IP kirjattu

perdita
Ex-jäsen

Vastaus #19 - 28.07.2005 klo 14:32:16
Tulosta viesti  
Tänään loppui Missen Axilur kuuri ja siinäpä oli vasta lääkkeen anto, kun neiti söi pillerin puoliksi lihan seasta, mutta toinen puolikas piti sitten työntää suuhun  Silmänisku
Tyynellä Drontal upposi nätisti ja samalla molemmat saivat punkkitipat  Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

Laura
Ex-jäsen

Vastaus #20 - 29.07.2005 klo 13:51:54
Tulosta viesti  
Laitanpa kysymykseni nyt tähän, kun otsikko sattuu olemaan sopiva.

Pii oli neljä viikkoa sitten rokotettavana, ja tänään tehosterokotuksessa. Lääkäri kirjoitti terveyskorttiin, että rokotus on voimassa yhden vuoden.
Erilliseen hoito-ohjeeseen hän kuitenkin kirjoitti, että rokotus tulee uusia yhden vuoden iässä. Ja lähtiessämme pois hän vielä mainitsi saman ääneen.

Pitääkö Pii siis tosiaan viedä rokotettavaksi, kun se täyttää maaliskuussa vuoden, vai vienkö seuraavaksi vasta ensi heinäkuussa? Jospa lääkäri tarkoittikin yhden vuoden iällä rokotteen eikä kissan ikää.. Pyöritä silmiä

Sivun alkuun

IP kirjattu

perdita
Ex-jäsen

Vastaus #21 - 30.07.2005 klo 13:29:43
Tulosta viesti  
Meillä Misse viedään ensi viikolla kun edellisestä rokotuksesta tulee se vuosi täyteen vaikka kissa täytti vuoden toukokuun alussa.  Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

perdita
Ex-jäsen

Vastaus #22 - 03.08.2005 klo 09:51:08
Tulosta viesti  
Tänään sitten käytiin rokotuksilla ja Misselle laitettiin mirkosiru.
Tyyne murisi rokotuksia annettaessa, mutta Misse ei ollut moksiskaan vaikka mikrosiru laitettiin minusta isolla neulalla niin kissa vain oli rauhallisesti paikoillaan  Virnistys Ell totesi, että on harvinaisen rauhallinen kissa ja kilttikin vielä  Silmänisku
Misseä ei tarvikkaan viedä tehostuksilla vain Tyyne sitten kuukauden päästä. Tyynestä sanoi, että hiukan ylipainoinen se on, hiukan hammaskiveäkin.
Koko homma maksoi vain 80€  Järkyttynyt Olin ajatellut, että homma tulisi kalliimmaksi  Pyöritä silmiä
30€ käyntimaksu, toimenpidemaksu 5€, hoitotarvikkeet 10€, lääkkeet 23€ ja alvit päälle niin 80€.
Tuttu ell oli saikulla niin sijainen ei oikein mikrosirusta papereita tehnyt vaan sanoi että vakitinen ell lähettää ne postissa sitten  Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

Tabby
Ylläpitäjä
Poissa

Valvova silmä

Sijainti: Lohja
Sukupuoli: Nainen
Vastaus #23 - 03.08.2005 klo 10:20:49
Tulosta viesti  
Lainaus:
Pitääkö Pii siis tosiaan viedä rokotettavaksi, kun se täyttää maaliskuussa vuoden, vai vienkö seuraavaksi vasta ensi heinäkuussa? Jospa lääkäri tarkoittikin yhden vuoden iällä rokotteen eikä kissan ikää.. Pyöritä silmiä

Yleensä rokotus uusitaan vuoden kuluttua ensimmäisestä rokotuskerrasta Hymiö Näin ainakin meillä on ollut käytäntönä. Toisin sanoen viet Piin rokotusten uusintaan vuoden kuluttua siitä, kun se sai ensimmäiset rokotuksena, ei vuoden kuluttua tehosterokotuksesta.

HCS n 09 Laku R.I.P.
HCL n 09 Peku
HCL n 24 09 Lula
HCS n 02 Ässä
HCS n 24 Ninja
HCL n 24 Traks
HCL n 23 Hertta
HCL n 09 Kelmi
Sivun alkuun
WWW | Facebook | ICQ  
IP kirjattu

Annuska
Ex-jäsen

Vastaus #24 - 03.08.2005 klo 10:35:55
Tulosta viesti  
Olen itse kovasti miettinyt, että miten tuo rokottaminen nyt sitten lopulta menee. Muutamasta paikasta olen lukenut, että kolmas rokotus pitäisi ottaa sitten, kun kissa täyttää vuoden (siis jos pentuna on annettu ne kaksi rokotusta) ja sen jälkeen vuoden välein. Sitten taas rekisterikirjaan eläinlääkäri laittoi, että rokotus on voimassa vuoden eli seuraava rokotus olisi noin 1 v 3 kk ikäisenä. Ota nyt sitten selvää... Toisaalta, onhan se helppo muistaa rokotushetki, kun käy kissan syntymäpäivän aikoihin rokotuksessa.

Sivun alkuun

IP kirjattu

perdita
Ex-jäsen

Vastaus #25 - 08.08.2005 klo 08:55:39
Tulosta viesti  
Olen nyt taas ajatellut, että kyllähän se Misse periaatteessa tarvii tehostuksen  Pyöritä silmiä Jos näyttelyihinkin mennään syyskuussa niin eihän se voi osallistua vai voiko jos ell sanoi ettei tehostusta tarvita?
Kun olen hiukan kahden vaiheilla. Kun ell sanoi, että viimeisin rokotus oli tavallaan vain viime vuotisen tehostus samalla.
Tietysti sitä voisi käyttää Missen samalla kun Tyynen vie tehostuksille, mutta onkohan se nyt välttämätöntä.

Muuten yksi juttu vielä. Ell merkitsi Missen rokotus kirjaan, että rokotukset uusitaan vasta 2 vuoden kuluttua  ??? Eikös kissa pidä rokottaa joka vuosi ainekin osa niistä rokotuksista pitää antaa vuosittain, mutta raivotauti kahden vuoden välein.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Piuku
Ex-jäsen

Vastaus #26 - 08.08.2005 klo 14:13:11
Tulosta viesti  
Meillä on huomenna rokotuspäivä... Ja samalla Kaapon eka ell-käynti. Jos vien Kaapon näyttelyyn, niin se tarvii sen kolmosrokotteen, eli käsittääkseni rabies ja kissaflunssa(?), mutta mites muut?

Kun puhelimessa mulle sanottiin että sisäkissat ei tarvitse rabiesta  ??? Meidän misuista kukaan ei ole ulkoillut ikinä, mutta tietysti kengissä tulee pöpöjä sisälle. No kai ell tietää parhaiten mitkä kannattaa ottaa...

Sivun alkuun

IP kirjattu

hyndla
Ex-jäsen

Vastaus #27 - 08.08.2005 klo 15:28:06
Tulosta viesti  
Lainaus:
...kolmosrokotteen, eli käsittääkseni rabies ja kissaflunssa(?)

Kolmoisrokote kissoille sisältää kissaruton ja kissaflunssat, ei rabiesta.

Lainaus:
Kun puhelimessa mulle sanottiin että sisäkissat ei tarvitse rabiesta  ??? Meidän misuista kukaan ei ole ulkoillut ikinä, mutta tietysti kengissä tulee pöpöjä sisälle. No kai ell tietää parhaiten mitkä kannattaa ottaa...

Sisäkissa ei tarvitse rabiesrokotusta koska rabies ei kulje ihmisten mukana eikä elele maastossa vaan tarttuu ainoastaan puremasta.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Piuku
Ex-jäsen

Vastaus #28 - 08.08.2005 klo 21:02:53
Tulosta viesti  
Ahaa, kiitos selvennyksestä  Kliseinen Sekoitin taas vähän asioita keskenään  Nolostunut

Sivun alkuun

IP kirjattu

Josca
Ex-jäsen

Vastaus #29 - 08.08.2005 klo 21:51:49
Tulosta viesti  
Mutta tarvitseeko näyttelykissa myös rabiesrokoitteen?

Tähän mennessä ei olla sitä otettu, mutta jos haluankin tänä vuonna viedä Elviksen näyttelyyn. Meillä on nimittäin rokotushetki lähellä.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sivunvalintanappi Sivu: 1 [2] 3 4 ... 38
Lähetä aihe | Tulosta

« Koti ‹ Alue Sivun alkuun