Sivunvalintanappi Sivu: 1 2 3 [4] 5 6 ... 32 Lähetä aihe | Tulosta
 25 Kissan hankinta - liuta peruskysymyksiä (Luettu 197729 kertaa)
Maarit
Ex-jäsen

Re: Kissan hankinta - liuta peruskysymyksiä
Vastaus #45 - 05.09.2006 klo 16:30:01
Tulosta viesti  
Meillä myös penturaksut lopetettiin kun Vili täytti 8kk.  Ronja kun käy samalla kupilla ja alkoi pullistua ihan silmissä  Järkyttynyt

Sivun alkuun

IP kirjattu

Haisu_Vanukas
Ex-jäsen

Vastaus #46 - 05.09.2006 klo 21:54:40
Tulosta viesti  
Lainaus:
Heihei taas kymysys: Miten monta ateriaa päivässä tuon ikäisille kissoille pitäisi antaa? Nyt annan kolme, aamulla ja illalla raksuja ja päivällä märkäruokaa/jauhelihaa/kalaa.

Mie annan märkäruokaa kahdesti päivässä, aamulla ja illalla. Joskus jos Vili pyytää, niin päivälläkin. Raksuja tarjolla kokoajan.

Sivun alkuun

IP kirjattu

mushio
Ex-jäsen

Vastaus #47 - 08.09.2006 klo 14:06:50
Tulosta viesti  
Meillä annetaan märkäruokaa kahdesti päivällä, aamulla ennen kuin lähdetään kouluun ja iltapäivällä koulusta tullessa, ajat vaihtelee. Raksuja kissat saavat 1-3 krt päivässä aina pienen annoksen kerrallaan, tykkäävät noista Acanan raksuista niin paljon että ei voi pitää enää raksubaaria 24/7 auki Pyöritä silmiä.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Hetzu
Ex-jäsen

Vastaus #48 - 09.09.2006 klo 18:49:33
Tulosta viesti  
Meillä annetaan märkäruokaa aamulla ja illalla ja joskus päivällä, jos jompi kumpi näyttää olevan nälkäkuoleman partaalla  Hymiö. Raksuja on kupissa aina, kun ei kumpikaan näytä niitä liikaa syövän. Saas kattoo miten käy, kun meillekin vihdoin saadaan Acanaa.

Sivun alkuun

IP kirjattu

DiMa
Ex-jäsen

Vastaus #49 - 27.10.2006 klo 12:44:37
Tulosta viesti  
Mikä on muuten sopiva "pieni" määrä raksuja, jos antaa niitä pari kertaa päivässä? Meilläkään ei voi enää pitää raksuja kokoajan kupissa, koska silloin Rosca muuttaa tonne kupille asumaan, mutta jos annan esim. 3 kertaa päivässä raksuja niin kuinka paljon niitä suunnilleen vois kerralla antaa?

Sivun alkuun

IP kirjattu

mushio
Ex-jäsen

Vastaus #50 - 31.10.2006 klo 19:22:32
Tulosta viesti  
^ Kannattaa katsoa raksupussin kyljestä, paljonko on suositeltava päiväannos kissalle, ja vähentää sitä hieman jos kissa saa muutakin ravintoa. Ne suosituksethan on yleensä laskettu niin, että kissa syö pelkästään raksuja. Jaat sen määrän kolmeen tai niin moneen osaan kuin raksuja nyt päivän aikana annatkaan. Meillä Acanaa annetaan kaikille 0,5 dl päivässä, joka on hieman vähemmän, kuin kissan tarvitsema määrä jos kissa söisi pelkkiä raksuja.

Sivun alkuun

IP kirjattu

peppi
Ex-jäsen

Vastaus #51 - 21.01.2007 klo 21:16:45
Tulosta viesti  
Toivottavasti kysymykseni hyväksytään peruskysymysten joukkoon. Haluaisin vinkkejä, että mitä kaikkea kannattaa kysyä (koti)kissan luovuttajalta, kun on ottamassa aikuisia kissoja?

Yritin etsiä vastaavaa muualta foorumilta, mutta en löytänyt. Olen varmaan netissä jossain päin törmännyt vastaavaan aiheeseen/vinkkilistaan, mutta en nyt onnistunut sitä mistään esiin kaivamaan.

Sivun alkuun

IP kirjattu

paukku
Ex-jäsen

Vastaus #52 - 16.04.2007 klo 13:19:21
Tulosta viesti  
Lisään tähän saman keskustelun alle omia kysymyksiäni kissan hankinnasta. Ragdollin pentu olisi siis haaveissani, mutta mietin tässä, että olisiko teidän kokeneempien kissaihmisten mielestä järkevämpää ottaa pentu kotiin, jossa kissa tulee asumaan pysyvästi? minulla tilanne on nimittäin se että asun kesän vanhempieni luona ja syksyllä paluumuutto omaan asuntoon. olisiko siis huonojuttu pennulle asua 4kk muuaalla ja muuttaa sitten toiseen ympäristöön?tahtoisin vaan niin kovasti pennun jo kesällä enkä malttaisi odottaa syksyyn?! Toinen kysymykseni saattaa kuulostaa oudolle, mutta koska ei ole kissaa ollut niin ei voi kysymättä tietää. Millaisia kokemuksia kissojen (ragdollien) omistajilla on huonekalujen ja seinien säilymisestä näiden kissojen käsittelyssä? Onko siis tosi että tapetit ja sohva ovat entisiä kun kissa saapuu taloon? Erittäin suuri kiitos vastaajille.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Tirskis
Ex-jäsen

Vastaus #53 - 10.10.2007 klo 15:00:10
Tulosta viesti  
Minulla on Norjan metsäkissa 6 v, uros. Haluan nyt hankkia toisen Norskin tai Coonin. Mutta olen huolissani, kuinka Supsukka tulee toimeen toisen kissan kanssa, kun on 6 vuotta ainoana kissana. Kerran, kun tuli meille vieras kissan kanssa, Supsukka meni pois, saunaan, ja ei halunut leikkia toisen kissan kanssa. Vain murjottanut saunassa lauteiden alla. Toinen kissa( aikuinen) halusi leikkia, mutta Supsukka sähisi.
Mistä mieltä olette?

Sivun alkuun

IP kirjattu

ksoin
Leijona
Poissa

Karvatassut

Sijainti: Lapinlahti
Sukupuoli: Nainen
Vastaus #54 - 10.10.2007 klo 17:54:46
Tulosta viesti  
Luulenpa, että jonkinlaista sähinää tulisi ainakin aluksi olemaan kerran Supsukka on saanut asustella ilman lajitoveria noinkin kauan. Sitähän ei voi etukäteen tietää, minkä aikaa menee tottua uuteen kissakaveriin ja yleensä tuleeko kissoista koskaan hyviä ystäviä keskenään.  Epävarma

Rakkaat kissani: Veeti (10/2004),  Moona (1/2005) MCO f 09 22, Zico (1/2009) MCO ns 22, Zorro (7/2010)
sekä pohjanpystykorvat Ibasan Hero (12/2007) ja Golden Heroes Forest Spirit (10/12)
Sivun alkuun

IP kirjattu

Tirskis
Ex-jäsen

Vastaus #55 - 11.10.2007 klo 13:08:44
Tulosta viesti  
Olin nähnyt kuvia Teidän kissoista. Moona ja Veeti ovat todella IHANIA!!!!
Moonan häntä voi olla vaikka Suomen pyysin, ja tuuheutakin rittää. Hienoja kissoja. Nyt haluan Coonin entisestään enemmään..
Eielen olin puhunut mun miehen kanssa, hän sanoi, että ok. saan hankkia Coonin, mutta vasta kun muuttamme Kuusamosta pois, Savoon, ehkä Kuopioon, missä on mun mies syntynyt. Muuttamme noin 1,5 tai max.2 vuoden päästä. Sitten saan osta Coon- pennun. Kun haluan sitten käydä kissan kanssa näytteleissä, ja ne ovat Kuusamosta niin kaukana. Sitten kun asumme vaikka Siilinjärvellä, tai Kuopiossa on helpompi, matkat lyhyemmät.
Matkustamiseen pitää varmasti totuuttela kissan jo nuorena. Supsukka ei matkusta, eikä koskaan oluu näyttelyssä kun niin huonosti kestää matkustamista ja stressia. Eli sitten, kun saan hankkia uuden kissan, Supsukka voi olla jo 8 v. Ehkä hän voi hoitaa pikkuisen.
Olin sanonut monesti Supsukkalle, että voi tulla uusi tulokkas, pikkuinen, joka voi kasvatta isommaksi kun Supsukka.

Moona ja Veeti varmasti menestyvät näytteleissä. Molemmat ovat niin ihanat!!!! Moonalla todella pitä häntä. Suukkoja heille molemmille..

Sivun alkuun

IP kirjattu

kizzi
Ex-jäsen

Vastaus #56 - 10.12.2007 klo 19:41:11
Tulosta viesti  
Olen tässä nyt miettinyt pari kuukautta kissan hankintaa, ja kun kuun lopussa muutamme, kissan hankinta olisi mahdollista.
Mutta minulla olisi muutamia kysymuksiä, joihin haluaisin vastauksia. 
   Siis, olen vasta yläasteella ja vanhempani asuvat eri taloissa, ja jos saan kissan, kissa joutuisi matkaamaan joka viikonloppu  eri taloon ja olemaan siellä pari päivää. Hermostuttaako tämä kissaa? Jos hermostuttaa, auttaako siihen mikään, vai pitääkö vain luopua kissan hankinnasta?
   Kissasta tulisi sisäkissa, mutta kun me menemme kesälomalla mökille, voisiko kissa ulkoilla siellä vapaasti? Alkaako se sitten aina haluta ulos silloinkin kun emme ole mökillä? Ja karkaisiko se eikä löytäisi takaisin mökille?
  Toivoisin näihin kysymyksiin vastauksia, jotta tietäisin kannattaako minun hankkia kissa, joka eläisi onnellisesti vai luopua koko kissan hankinnasta?

Sivun alkuun

IP kirjattu

Vili
Ex-jäsen

Vastaus #57 - 10.12.2007 klo 20:05:32
Tulosta viesti  
Eikö kissa voisi olla siellä aina jossa olet viikot, esim. jos viikot asut äitisi luona? Riippuu tietysti stressaako kissa matkustamisesta ja onko matka pitkä ja millä kuljet? Meillä kissat kulkevat mukana, jos menen vanhempieni luokse käymään, matkaa 10km. Autolla kuljetaan ja saatan joskus viipyä vanhempieni luona 1-5 päivää ja kissat ovat sielläkin kuin kotonaan. Joskus myös kissat ovat mukana mummilassa, jonne matkaa 130km. Kissat ovat sielläkin ihan omia itsejään.

Tuohon vapaaksi pääsemiseen, niin itse en kannata sitä. Rakentakaa katollinen häkki tai sitten valjas ulkoilua. Mökiltä kissa voi karata, eksyä, peto eläin voi tappaa tai auton alle jääntikin on mahdollista. Jos kissa on leikkaamaton naaras, niin voi tulla raskaaksi ja jos on leikkaamaton uros, niin silloin suuri mahdollisuus, että lähtee tyttöjä etsimään.

Mitä mieltä vanhempasi ovat kissan hankinnasta? Ovatko valmiita käyttämään (ja maksamaan) eläinlääkäri käynnit, rokotukset, madotukset ja leikkaaminen jne.. Vai haluatko sinä vain kissan. kannataa varmaan keskustella asiasta heidän kanssa.

Sivun alkuun

IP kirjattu

kizzi
Ex-jäsen

Vastaus #58 - 11.12.2007 klo 15:28:54
Tulosta viesti  
Kiitos paljon noista tiedoista, olen nyt paljon viisaampi. Kissa olisi pääosin minun vastuullani, ja jos jätän sen viikonlopuksi äidille, äiti ei luvannut pitää sille seuraa tai yms koska äiti ei halua viikonloppuna huolehtia jostain kissasta. Ja usein äidille tulee sillon kavereita välillä kaukaakin, ja äiti ei haluasi että sillon tultaisiin kissaa katsomaan koska ne tahtoisi olla rauhassa. (eli pakko ottaa isälle)
   Mutta mitä jos kissa stressaa jo talon vaihtumista, niin autaako siihen mikään?
   Matkaa on noin 400m( siis äidiltä isälle), ja kävellen se mentäisiin. Mutta usein mennään myös mummulaan ja kissa tulisi silloinkin mukaan. (matka n. 7km mummulle)
   Minä maksaisin suurimmilta osin kaiken itse, tai ainakin jää sitten kaikenlaiset tavarat ostamatta.
Ovat kyllä luvanneet maksaa tuollaisen mihinkä itselläni ei olisi rahaa, esim yllättävät  eläinlääkäri kustatannukset.
   Mikä olisi muuten hyvä aika hankkia kissa? Joku loma, vai käykö ihan arkipäivä? Täh

Sivun alkuun

IP kirjattu

Vili
Ex-jäsen

Vastaus #59 - 11.12.2007 klo 15:48:33
Tulosta viesti  
Lyhyt matka talojen välillä  Hymiö Uskosin kun kissa tulee pentuna 12 vkosena, niin kunhan ensin tottuu sinuun ja äitisi asuntoon, (siihen voi mennä viikko-pari) niin sen jälkeen voisit rueta totuttamaan kissaa sinne isäsi luokse. Kuljetuskoppa ainakin kannattaa hankkia. Kun kissan haet kotiin, niin anna kuljetuskopan olla sinun huoneessa auki, että kissa voi esim. nukkua siellä. Kun menet isäsi luokse, niin kissalla on jo tuttu paikka sielläkin, kun menet kissan ja kopan kanssa sinne.

Jos kissanpentua ei ole rokotettu, ja madotettu, niin silloin kissa pitää madottaa n.1vko sen jälkeen kun on sinulle tullut ja siitä n. 1-2vkon päästä rokotus, sitten siitä 2vkon päästä uusi madotus ja sen jälkeen n.2vkoa tehoterokotus. Oli hieman epäselvästi, mutta eläinlääkäri neuvoo sinua sitten noissa rokotus ja madotus asioissa tarkemmin. Ja samalla kun käyt rokotuksissa, niin kannattaa sanoa lääkärille että tekee perustarkastuksen kissalle, suu, sillmät, korvat, kuuntelee sydän äänet ja muutenkin tutkii yleiskunnon jne...

Hyvä että olet puhunut vanhempien kanssa asiasta ja he lupaavat auttaa yllättävissä rahan menoissa. Paras aika kissa on ottaa silloin kun sinulla on ainakin viikon loma. Silloin sinulla on aikaa tutustua kissaan ja kissalla sinuun  Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sivunvalintanappi Sivu: 1 2 3 [4] 5 6 ... 32
Lähetä aihe | Tulosta

« Koti ‹ Alue Sivun alkuun