Sivunvalintanappi Sivu: 1 ... 23 24 [25] 26 27 28 Lähetä aihe | Tulosta
 25 Toinen kissa? (Luettu 175092 kertaa)
Mintan
Leijona
Poissa

Topi, Tessa ja Minttu

Sijainti: Helsinki
Sukupuoli: Nainen
Re: Toinen kissa?
Vastaus #360 - 02.03.2012 klo 18:43:44
Tulosta viesti  
^Kyllä musta tilaa ainakin on. Mulla on kolme kissaa ja ne on ihan hyvin mahtunut 60 neliön asuintilaan josta yksi huone on vain siskoni hereillä ja kotona olo ajan kissojen käytössä.

Allergiasta en osaa sanoa, kun en ole itse oikeastaan millekään allerginen, joten en tiedä kuinka tukala olo siitä voi tulla. Hyvällä säkällä siedätyt uudellekin kissalle etkä tarvitse lääkkeitä, huonolla toinen kissa nostaa oireet pintaan pahoina etkä voi enää pitää yhtään kissaa.

Tessa HCS n 24 03 7.3.2011
Minttunen "Minttu" EUR fs 24 13.7.2011
http://werunthehouse.blogspot.com/
RIP Topi HCS 16.3.11-24.4.13
Sivun alkuun
IP kirjattu

sandra
Mörökölli
Poissa

Sijainti: Keski-Uusimaa
Vastaus #361 - 02.03.2012 klo 20:40:57
Tulosta viesti  
^^ Kyllähän tila riittää mainiosti. Meillä on tilaa vain reilu 40 neliötä (plus iso parveke) ja täällä on kaksi kissaa. On paljon hyllyjä, tasoja ja pari kiipeilypuuta, joissa kisut saavat hyppiä. Eli tilaa voi helposti tehdä myös ylöspäin, kissat tykkää. Hymiö Tiedän pienempiäkin kämppiä, joissa elelee kaksi kissaa, ja hyvin pärjäävät, kunhan virikkeitä ja kiipeilypaikkoja on.

Mandy, RAG a 04 (s. 04/2011)
Gitte, MCO ds 22 (s. 06/2013)

R.I.P Juppe, MCO a 22 (08/2006 -08/2013)
Sivun alkuun

IP kirjattu

hannaemilia
Karvinen
**
Poissa

miu mau mou :)

Sijainti: Tampere
Vastaus #362 - 03.03.2012 klo 00:16:36
Tulosta viesti  
Tilasta ei kannata olla huolissaan. Meillä minä ja kissat mahdutaan hyvin n. 40 neliön asuntoon. Ja kuten Sandra sanoikin, tilaa voi aina tehdä ylöspäin. Mikä sen ihanempaa kissoille  Silmänisku

Itse astmaatikkona olen pärjännyt ihan hyvin kahden kisun kanssa. Mulla lähinnä astmaoireet puhkee flunssan yhteydessä, kuivasta ilmanlaadusta sekä pölystä. Itse en testien/kokeiden mukaan pode kissa-allergiaa, mutta kyllä se selvää on, että irtokarva ja toisen kissan hilse aiheuttaa reaktoita toisinaan. Siksi täällä imuroidaan päivittäin, tai ainakin joka toinen päivä, joka tekee sen että oireita ei ole lähes ollenkaan. Jos olen imuroimatta niin kyllä alkaa aivastelu ja niiskutus. Petivaatteet on vaihdettava myös kerran viikossa ja tarraharja on aktiivisessa käytössä  Pyöritä silmiä Tietenkin oireiluuni myös vaikuttaa se, että oma asuntoni ei ole kovin iso ja senkin vuoksi oireita tulee herkemmin. Noin vuosi sitten mulla puhkesi astma. Astman puhkeaminen ei johdu kissoista, vaan omasta typeryydestäni: leikin tunnollista työntekijää ja menin puolikuntoisena jatkuvasti töihin, jonka seurauksena sairastin pitkään keuhkoputkentulehdusta, joka laukaisi astman puhekamisen.  Astmalääkkeitä joudun kuitenkin käyttämään todella harvoin ja harvemmin kissojen vuoksi.

Ymmärrän kyllä huolesi ja astmaatikkona ja allergisena toisen kissan ottamisessa on aina oma riskinsä. Kannattaa tosiaan huomioida kuinka paljon oireilet yhdestä kissasta ja tehdä ratkaisusi sen perusteella. Muistelisin, että itse oireilin aika lailla samallalailla kun minulla oli vain yksi kissa. Toisen kissan ottaessani minulla on lisääntynyt aivastelu, niiskutus ja iho-oireet (muutenkin minulla on herkkä iho) Viljon hilseilyn yhteydessä. Pärjäilen silti hyvin  Virnistys, vaikka kuulostaa aika hurjalta.. oireet tulevat ja menevät ja eivät ne niin pahoja ole. Astmaan liittyvät "hengitysavaikeudet" eivät ole toisen kissan myötä lisääntyneet.

<3 Tiikerililjan IsoViilee "Viljo-Viikari" EUR d 22 (02/2011)
<3 Vauhti-Vilperi HCS (10/2010)

Sateenkaarisillalla odottamassa: rakas  Mauri-Tiikeri <3 (12/2008- 12/2010)
Sivun alkuun

IP kirjattu

Untoliini
Karvakorva
*
Poissa

Kunhan taapparoin

Vastaus #363 - 04.03.2012 klo 10:41:16
Tulosta viesti  
Ok no hyvä kuulla että tila ei ainakaan ole ongelma  Hymiö Toisin meillä on tätä perhekokoakin sitten taas kun on viisihenkinen perhe  Pyöritä silmiä

Meillä on nyt yksi kiipeilyteline ja ajattelin nyt ainakin hankkia vielä sellaisen oveen laitettavan ja sitten laittaisin ihan ikean seinähyllyjä muutaman ja sellaisen jokun pesän. Ihan siksikin että olisi vielä enemmän turvapaikkoja lapsilta. Niin ja kirjahyllyssä meillä on yksi ihan oma kissanhylly missä on ruokakipot.

Mulla juuri on testien mukaan kissa-allergia. Mutta se ei tunnu ihan hirveästi oireilevan. Enemmän tuo astma kiusaa. Eilen oli pitkästä aikaa aika huono päivä mikä pisti miettimään touta toista kissaa... Toisin eilen puuhailin todella paljon gerbiilien kanssa mitä en yleensä tee kun tytär enimmäkseen niiden kanssa seurustelee juuri mun astman takia. Ennen Untoa mulla ei kyllä oireillut astma yhtään.

Hm... Ehkä mun tosiaan kannattaa vähän tuota mietintämyssyä päässä...

Että kun voi harmittaa tälläinen tyhmä astma kun muuten täällä varmaan olisi jo se toinenkin  Vihainen

Kotona oma Juro-Jukka Unto
Muistoissa Metusalahin Angelina "Sissi" 7.1.2012-15.10.2012
Sivun alkuun

IP kirjattu

sandra
Mörökölli
Poissa

Sijainti: Keski-Uusimaa
Vastaus #364 - 06.03.2012 klo 12:57:47
Tulosta viesti  
Onko teillä ilmanpuhdistin? Siitä voi olla ainakin vähän apua.

Mulla ei ole kissa-allergiaa tai astmaa, mutta kissoista irtoava karva alkaa aivastuttaa ja rupean niiskuttamaan. Ilmanpuhdistin hurruttelee melkein aina, kun olen kotosalla, ja lisäksi siivoan usein. Näin karvanlähtöaikaan päivittäinen imurointi on pakollista. Miinusta on, että tällaisessa pienemmässä asunnossa karvaa kertyy nopeasti joka paikkaan, mutta plussaa on, että siivoamisessa ei mene kauan.

Mutta onhan allergikoissa hirveästi eroja, sitä en voi kiistää. Herkimmät allergiset kaverit ovat saaneet oireita suunilleen heti, kun ovat astuneet ovestani sisään. Jotkut taas pystyvät olemaan täällä suht normaalisti ja saavat korkeintaan pientä nuhaa. Poikakaverini on astmaatikko ja hän on aina pystynyt hyvin viettämään aikaa luonani, kunhan asunto siivotaan riittävän usein.

Mandy, RAG a 04 (s. 04/2011)
Gitte, MCO ds 22 (s. 06/2013)

R.I.P Juppe, MCO a 22 (08/2006 -08/2013)
Sivun alkuun

IP kirjattu

Untoliini
Karvakorva
*
Poissa

Kunhan taapparoin

Vastaus #365 - 06.03.2012 klo 20:25:49
Tulosta viesti  
Ah en tänne ole päivitellytkään Hymiö

Juu eli ilmanpuhdistin on mikä onkin ihan pakollinen MUTTA nyt kun en pariin päivään ole ollenkaan touhunut gerbiilien kanssa vaan olen jättänyt sen tyttären tehtäväksi niin en ole oireillut ollenkaan!

Tänään sitten keskustelin allergialääkärin kanssa ja sanoikin että gerbiilit on ihan pahimpia astmaatikolle. Ei me noita pois anneta, mutta siirrän tuota vastuuta vähän esikoiselle lisää. Puuhalee kyllä ennestäänkin kolme kertaa päivässä noitten kanssa joten enemmän tämä on itseltä pois.

Nyt vielä tänään olen sylitellyt ja pyöriskellyt Unton kanssa oikein tarkotuksella vähän naama kisussa kiinni ja ei siltikään ole tullut oikeastaan muuta kuin vähän limaa kurkkuun joten eipä se kissa taidakkaan olla se pahin meillä!  Hymiö

Eli tämä on parempaakin parempi uutinen. Allergialääkärikin sanoi että toinen kissa tuskin muuttaa yhtikäs mitään kun nyt on jo kissa ja kolme gerbua ja pärjään mainiosti ilman lääkkeitä. Jee!

Eli toinen kisu tulee  Pusu

Sivun alkuun

IP kirjattu

Hanselmiina
Ex-jäsen

Vastaus #366 - 06.03.2012 klo 20:35:39
Tulosta viesti  
Ihania uutisia, Untoliini! Olen tosi iloinen puolestasi!  Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

noora-
Leijona
Poissa

Sijainti: Kuopio
Vastaus #367 - 06.03.2012 klo 20:38:17
Tulosta viesti  
Kivaa, nyt vaan toista kisua etsimään  Hymiö Onnea!

Oliver SIA n
28.12.2010
Chanel OSH d 24
30.10.2010

"Koirat tulevat, kun niitä huutaa. Kissat vastaanottavat viestin ja palaavat myöhemmin asiaa
Sivun alkuun

IP kirjattu

Usva
Mörökölli
Poissa

Sijainti: Helsinki
Vastaus #368 - 06.03.2012 klo 20:38:50
Tulosta viesti  
Hieno homma! Hymiö Mahtaako se toinen olla nyt sitten joku E:llä alkava? Silmänisku

Usva ♀ 7/10
Tara ♀ 8/10, Rekku Rescue
RIP Santtu ♂ 03/90-04/07
Sivun alkuun

IP kirjattu

Untoliini
Karvakorva
*
Poissa

Kunhan taapparoin

Vastaus #369 - 06.03.2012 klo 22:43:35
Tulosta viesti  
Kiitos  Virnistys
Edward tosiaan oli jo varattu. Noh pieni pettymys, mutta Edward ei sitten ollut meidän kissa vaan se meidän kisu odottaa sielä jossakin Silmänisku

Sivun alkuun

IP kirjattu

Aalli
Maitoviiksi
Poissa

Vastaus #370 - 10.06.2012 klo 17:53:30
Tulosta viesti  
Mulla olis ihan hurja kissakuume ja veikkaisin että tuo ainokaiseni ei yhtään kyllä ideaa vastustaisi uudesta kämppiksestä... Mulla on nyt siis yksi kissa ja tuntuu että kattinen olisi onnellisempi jos olisi lajitoveri seurana. Otin Alin tämän vuoden tammikuussa esyltä, toisen hankkisin varmaan samaa kautta. Vielä kyllä pohdiskelen taloudellista puolta ja sitä että mahtuuko tänne 30 neliön yksiöön kaksi kattia. Toki, jos miettii että ovathan ne kissat esylläkin vielä ahtaammalla, ja kissoille voi aina rakentaa liikkumatilaa ylöspäin, kuten täällä on neuvotukin.  Hymiö Nyt kesällä olisi loman ja vähäisempien töiden takia se otollisin aika ottaa toinen kissa, syksyllä kun alkaa taas kiireet koulun ja töiden takia. Äää!  Epävarma Pitäis soitella esylle ja kysellä milloin voisi mennä katsomaan asukkeja...

Sivun alkuun

IP kirjattu

Nöhvis
Karvakorva
*
Poissa

Täällä on kivaa. :)

Sijainti: Espoo
Vastaus #371 - 18.06.2012 klo 12:10:23
Tulosta viesti  
Mä oon pyöritelly ajatusta, että Nekulle olis kiva saada kaveri. Olis toisesta kissasta neidille varmasti paljon enemmän seuraa, kun koirasta tai sitte minusta.

Tosin, ainoa este tällä hetkellä on pieni asunto. Asutaan tällä hetkellä 35neliön yksiössä, jossa nyt asutaan sulassa sovussa. Se, että mahtuisko tänne toinenkin kissa, on taas vähän niin ja näin. Kuitenkin kohta pyöritetään järjestystä sen verran uusiks, et saan yhen seinän vapaaksi, niin siihen pääsee rakentamaan tasoja eri korkeuksille.

Mitä mieltä te olisitte, että 35neliön yksiössä asuisi kaksi kissaa ja koira? Muutenhan haave toisesta kissasta siirtyy siiheksi, kun joskus muutan isompaan asuntoon...

♀ Nekku, s. 10.5.2007, leikattu
♂ Timoni s. 24.6.2009, leikattu
♀ Vipi s. 30.11.2012, leikattu
Sivun alkuun

IP kirjattu

Minerva
Karvakorva
*
Poissa

Vastaus #372 - 21.06.2012 klo 17:21:09
Tulosta viesti  
Mullekin tullu ajatus, että Minnille kamuksi toinen karvapallero nyt kun se itsekin vielä on tuollainen penikka, vois helpommin suhtautua uuteen tulokkaaseen.
Luultavasti syksymmällä alan katteleen, mikäli työjutut vain näyttävät hyvältä. Itämainen sekin varmaan sais olla  Kliseinen

Sivun alkuun

IP kirjattu

Minerva
Karvakorva
*
Poissa

Vastaus #373 - 21.06.2012 klo 17:27:40
Tulosta viesti  
sandra kirjoitti 06.03.2012 klo 12:57:47:
Onko teillä ilmanpuhdistin? Siitä voi olla ainakin vähän apua.

[Off topic]: Meillä on kans ilmanpuhdistin, hankittiin jo ennen kuin kissa tuli taloon. Mulla on joskus penskana todettu allergiat kissoille ja koirille ynnä muille karvaisille lemmikeille, sekä avokkini myös on allerginen ja astmaa sairastava. Luulenpa, että tuo ilmanpuhdistin vaikuttaa paljonkin, nimittäin pieniä nuhaoireita lukuun ottamatta olemme olleet oireettomia, kissa ollut meillä kuukauden päivät. Tuntuu että mulla alkuun oli pahemmin nenän tukkoisuutta, mutta nyt helpottanut selvästi, varmaan kun tottunut. Eikä avokillakaan tosiaan mitään astmajuttuja ole ollut. Eli joko saamme kiittää ilmanpuhdistinta taikka sitten meillä on vain hyvä tuuri käynyt Minnin kanssa, että on sattunut sellainen kissa joka ei meille allergiaa aiheuta  Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

Jormak
Maitoviiksi
Poissa

Täällä on kivaa. :)

Vastaus #374 - 22.01.2013 klo 15:10:22
Tulosta viesti  
Toivottavasti tämä ei tule nyt ihan täysin väärään paikkaan, mutta olen kans harkinnut hankkia kaverin Herra Kisulle, joka on neljä vuotias leikattu kolli. Muutama asia kuitenkin mietityttää: Asun tällä hetkellä 30-neliön asunnossa, onko se mielestänne liian pieni kahdelle kissalle?

Tuleeko molemmilla kissoilla olla omat hiekkalaatikot? Ajattelin vain, kun minulla oli vuosi sitten kaverin kissa hoidossa ja vaikka hänelle tuotiin oma hiekkalaatikko, niin hän tuntui kuitenkin käyttävän Herra Kisun laatikkoa.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sivunvalintanappi Sivu: 1 ... 23 24 [25] 26 27 28
Lähetä aihe | Tulosta

« Koti ‹ Alue Sivun alkuun