Sivunvalintanappi Sivu: 1 2 [3] 4 5 ... 28 Lähetä aihe | Tulosta
 25 Toinen kissa? (Luettu 188856 kertaa)
lelle
Ex-jäsen

Re: Toinen kissa?
Vastaus #30 - 06.02.2005 klo 22:59:41
Tulosta viesti  
Lainaus:
Lelle onnea neljännestä kisulista, odotan kuvia innolla.

No nyt löytyy omasta ketjusta...

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sarastus
Ex-jäsen

Vastaus #31 - 17.03.2005 klo 01:46:22
Tulosta viesti  
Hei kissatietäjät!

Kyselisin neuvoanne. Haluaisimme Jimi-kissallemme kaverin. Jimi on löytökissa, ollut meillä 3 vuotta ja iäksi on arviotu noin 10-vuotta. Jimi on siis Hesystä ja ennenkuin hän saapui meille oli hän ollut toisessa perheessä kolme päivää ja palautettu koska ei tullut perheen toisen kissan kanssa toimeen. Minusta tuo kolme päivää on melko lyhyt aika kissojen lopullisen sopeutumisen kannalta.

Silloin kun Jimi oli tuotu Hesyyn hän oli ollut todella huonossa kunnossa eikä suostunut syömään eikä liikkumaan, oli kuulemma menossa kissojen taivaaseen. Sitten hänet oli laitettu kahden muun kissan kanssa samaan koppiin, siellä hän oli aikansa seuraillut toisten leikkejä ja lopulta itsekin taas innostunut elämästä. Toinen kisu oli menettänyt häntänsä ja Jimi oli nuollut kisun pipiä ja tämä kissa oli nuollut Jimin tulehtunutta silmää.

Minusta Jimillä olisi siis hyvinkin potentiaalia tulla toisen kissan kanssa toimeen. Kysyisinkin, että minkä ikäisen kissan te ottaisitte tälläiselle leikkisälle, hellyydenkipeälle, paljon juttelevalle puskijalle seuralaiseksi? Pennun, viisivuotiaan vai lähes samanikäisen? Varmasti saan Hesystäkin tietoa mutta kuulisin mielelläni teidän asiantuntijoidenkin mielipiteen

Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

-Sannifanni-
Ex-jäsen

Vastaus #32 - 17.03.2005 klo 09:18:34
Tulosta viesti  
^^Sarastus: tämän olisi melkein voinut laittaa omaan ketjuunsa, tulisi varmaan paremmin huomatuksi. Mutta ei se mitään, voisin jotain vastaillakin.
Eli jos kissasi on leikkisä, muttei kuitenkaan ihan pennun veroinen riehuja, suosittelen ottamaan hieman alle 1-vuotiaan tai vaikka sitten vähän vanhemman, kuitenkin energisen kissan sille kaveriksi. Aivan pennuilla tahtoo joskus mennä se leikkiminen vähän överiksi, ainakin noin vanhemman kissan näkökulmasta. Esimerkkinä siitä, meillä nuorin on puoli vuotias pentu Mini ja vanhin jo yli kolme vuotias Bamse. Eihän sekään vanha ole, mutta aikuinen kuitenkin, ja sillä ei kyllä pinna pitkään kestä sitä Minin riehumista, sitten mennäänkin aika kovaa kyytiä välillä. Muut kolme kissamme täyttävät kesällä kaksi vuotta, ja he jaksavat pentua vähän paremmin, mutta ei kuitenkaan tarpeeksi Pyöritä silmiä Eli vuodesta ylöspäin muttei kuitenkaan liian ylös. Tokihan vuoden ikäisetkin riehuvat ja rallaavat mutta se on satunnaisempaa verrattuna pennun "jatkuvaan" menoon Silmänisku Saman ikäistä ei varmaan kannata välttämättä ottaa, jos vaarana on se, että molemmat keskittyvät pelkkään rentoutumiseen ja "eläkepäivien" viettoon. Hieman nuoremmasta olisi kuitenkin sitten se hyöty, että se aktivoisi vanhempaa kissaasi leikkiin jolloin sen fyysinen kunto pysyy parempana. Tämä on kuitenkin maallikon näkemys, ei mitään varsinaista kirjatietoa. Lähinnä omia kokemuksia...

Jos otat kaverin Hesystä, pyydä ns. sovitusaika, kolme päivää ei todellakaan vielä merkitse mitään. Joskus saattaa mennä pitkäkin aika, kun näyttää siltä, ettei ystävyyttä synny sitten millään ja yhtäkkiä voidaankin olla aivan parhaita kavereita. Tässä tapauksessa kannattaa kuitenkin harkita tarkkaan kaverin ominaisuuksia, ettei moneen kertaan joudu palauttamaan yrityksen jälkeen. Sellainen voi olla todella stressaavaa vanhemmalle kissallesi, vaikkei 10-vuotias nyt vielä vanha ole Hymiö

Tsemppiä kissakaverin etsintään ja paljon rapsuja kisullesi Hymiö

-Sania & kissat

Sivun alkuun

IP kirjattu

hyndla
Ex-jäsen

Vastaus #33 - 17.03.2005 klo 09:20:09
Tulosta viesti  
Tuohan on hyvin kissakohtaista, minkä ikäiseen vanhempi kissa tottuu. Itse kallistun kuitenkin omien kissojeni kohdalla pentuun päin, koska tiedän että meidän pomokissa Wilkku ei varmasti hyväksyisi uutta aikuista kissaa kovin helposti.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Janttu
Leijonakuningas
Poissa

Sademetsän Paha Täti

Sijainti: Sammatin sademetsä
Sukupuoli: Nainen
Vastaus #34 - 17.03.2005 klo 09:34:16
Tulosta viesti  
Vallu ei myöskään hyväksyisi aikuista kissaa tänne. Eikä luultavasti edes kollia. Neitien kanssa se tulee kyllä hyvin juttuun.

"Mikäli teet virheen, ole tarpeeksi suuri myöntääksesi sen, tarpeeksi viisas oppiaksesi siitä ja tarpeeksi vahva korjataksesi sen"
Sivun alkuun
IP kirjattu

juliaana
Ex-jäsen

Vastaus #35 - 27.03.2005 klo 17:27:37
Tulosta viesti  
Meille tulee kohta Maisalle kaveriksi 8kk tyttökissa. Saas nährä miten tapahtuu. Meidän pikku lelli ei ole enään ainut karvatassutalossa.

Sivun alkuun

IP kirjattu

tine
Ex-jäsen

Vastaus #36 - 28.03.2005 klo 11:04:38
Tulosta viesti  
juliaana onnittelut oodesta kisusta, kerrohan miten Maisan ja uuden kaverin yhteiselo alkaa sujumaan.

Sivun alkuun

IP kirjattu

papun_mamma
Ex-jäsen

Vastaus #37 - 25.06.2005 klo 21:49:11
Tulosta viesti  
Aihe on sikäli ajankohtainen että olemme asuneet kissan kanssa kaksin nyt nelisen viikkoa.

Aluksi (seitsemän vuotta sitten) minulle tuli tämä yksi ja ainoa Birma, joka siis kanssani asuu. Noin puolen vuoden kuluttua hänen saapumisestaan perheeseemme liittyi löytökissa, josta jouduimme luopumaan siis nelisen viikkoa sitten sairauden takia. Kovasti olen pohtinut uuden kissan ottamista tai tätä kaksin asumista.

Kissasta on tullut "veljen" menetyksen jälkeen selvästi seurallisempi ja se jopa nukkuu kanssani. Aikaisemmin tämä nyt jo edesmennyt nukkui kainalossani ja tämä toinen vain vieraili yöllä luonamme. Kissalla on ikää jo liki yhdeksän vuotta joten uuden kaverin hankinta voisi olla sille raskas paikka.

Alku kahden kissan kanssa oli haasteellinen, kissoista nuorempi oli kastroimaton saapuessaan ja se toi oman lisävärinsä alkuvaikeuksiin. Mutta lopulta kissat sopeutuivat toisiinsa loistavasti ja veljen menetys oli kissallekin kova pala. Monta vuotta he viettivät päivät kahdestaan minun työ- ja koulupäivieni takia. Nyt kun en enää käy koulua tulen kotiin aikaisemmin.

Olemme hiljalleen sopeutumassa elämään kaksin, mutta en silti sulje pois mahdollisuutta, että uusi kissa liittyisi perheeseemme. En aktiivisesti etsi kissaa, mutta mikäli kissa elämäämme ilmestyy ja nyt kanssani asuva siihen sopeutuu niin meidän perheeseemme mahtuu kissa. Ehkä jonain päivänä meillä on useampi karvakerä tai sitten tämä nykyinen saa elää "eläkepäivänsä" mamman ainokaisena, aika näyttää miten käy.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Mary_Lou
Ex-jäsen

Vastaus #38 - 27.06.2005 klo 14:08:35
Tulosta viesti  
Mä haluaisin Miisulle lajitoverin, mutta en voi ottaa ennenkuin muuta pois kotoa.. Toisin sanoen kahden- kolmen vuoden päästä.  Epävarma Kovin ikävää, kun Miisukin on muuten kovin touhukas ja huomaa useasti kuinka se purkaa energiaansa vihoittelemalla minulle ja juoksentelemalla ymäpäri taloa. Kovin mieliisti ottaisin toisen kissan, mutta ei kun asun talossa jossa itse en voi kovasti dominoida tekemisiäni niin ei. Kieli

Sivun alkuun

IP kirjattu

Terhi
Ex-jäsen

Vastaus #39 - 28.06.2005 klo 07:43:25
Tulosta viesti  
Lainaus:
Mä haluaisin Miisulle lajitoverin, mutta en voi ottaa ennenkuin muuta pois kotoa.. Toisin sanoen kahden- kolmen vuoden päästä.  Epävarma Kovin ikävää, kun Miisukin on muuten kovin touhukas ja huomaa useasti kuinka se purkaa energiaansa vihoittelemalla minulle ja juoksentelemalla ymäpäri taloa. Kovin mieliisti ottaisin toisen kissan, mutta ei kun asun talossa jossa itse en voi kovasti dominoida tekemisiäni niin ei. Kieli

Perustele kotona että Miisukin rauhoittuu kun saa lajitoverinsa seuraa! Se kun on totta suurimmassa osassa tapauksia. Ihmisten huomio ei ole enää niin tärkeää kun saa huomiota omalta kissakaveriltaan! Ja kahdesta ei juuri enempää vaivaa ola kuin yhdestäkään!  Kliseinen

Sivun alkuun

IP kirjattu

Mary_Lou
Ex-jäsen

Vastaus #40 - 28.06.2005 klo 13:51:06
Tulosta viesti  
Terhi> Se tässä vanhempien luona asumisessa on yksi niistä lukuisista huonoista puolista, että olen ruinannut tavalla jos toisella, mutta vanhemmat eivät millään usko.  Vihainen

Sivun alkuun

IP kirjattu

romppu
Leijonakuningas
Poissa

Elämä ilman kissoja ei
ole elämää...

Sijainti: Helsinki, Kallvik (Vuosaari)
Sukupuoli: Mies
Vastaus #41 - 28.06.2005 klo 13:54:17
Tulosta viesti  
Lainaus:
mutta vanhemmat eivät millään usko.  Vihainen

Joo, ehkä kannattaa hetken aikaa pitää taukoa tässä asiassa. "Asemasodassa" kun tahtoo käydä niin, että omaa poteroa kaivetaan syvemmälle ja syvemmälle. Eli asenteet vain vahvistuvat ja tuloksena riitaa riidan jälkeen.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Haisu_Vanukas
Ex-jäsen

Vastaus #42 - 11.08.2005 klo 22:23:14
Tulosta viesti  
Minä taidan olla ainut, joka on vain yhden kissan kannalla Pyöritä silmiä

Sivun alkuun

IP kirjattu

AnskuP
Ex-jäsen

Vastaus #43 - 15.08.2005 klo 17:01:07
Tulosta viesti  
Lainaus:
Minä taidan olla ainut, joka on vain yhden kissan kannalla Pyöritä silmiä

No, on meilläkin vain yksi kissa. Silti en ole mitenkään sen kannalla että yksi kissa on paras vaihtoehto. Toisilla on useampi kissa ja toisilla yksi (ja joillakin ihmeellisillä ei yhtään Virnistys). Ehkä meilläkin joskus on kaksi kissaa.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Puh
Ex-jäsen

Vastaus #44 - 16.08.2005 klo 10:51:58
Tulosta viesti  
Meillä saa nyt aluksi riittää tuo yksi kissa, mutta suunnitelmissa on että joko koira lisäksi, tai sitten toinen kissa. Koiraa mielummin haluaisin, mutta sen näkee sitten.

Avo haluaisi myös koiraa, mutta ei ole luvannut hoitaa lenkityksiä Pyöritä silmiä Eli vielä en ole uskaltanut koiraa ajatella.
Mutta kyllä tuo Felix ainakin jonkin leikkikaverin tulee vielä varmasti saamaan Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sivunvalintanappi Sivu: 1 2 [3] 4 5 ... 28
Lähetä aihe | Tulosta

« Koti ‹ Alue Sivun alkuun