Sivunvalintanappi Sivu: 1 ... 4 5 [6] 7  Lähetä aihe | Tulosta
 25 Kissojen luovutusiästä vielä tännekin (Luettu 87842 kertaa)
Catte
Ex-jäsen

Re: Kissojen luovutusiästä vielä tännekin
Vastaus #75 - 26.01.2011 klo 15:57:22
Tulosta viesti  
Hyvä että edes joku asiaan puuttuu.
Mielestäni tuo kesäkissatoiminta on erittäin alhaista ja tyhmää.
Se pitäisi lopettaa, mutta ihmiset ottavat kissoja hetken mielijohteesta.
Maatiaisistakin (ilman pentutehtailua) pitäisi pyytää ainakin muutama kymppi, koska kissa josta ei mitään ole maksanut on helppo päästää ulos sitten kun ei jaksa enään hoitaa.  Epävarma

Sivun alkuun

IP kirjattu

pettta
Mörökölli
Poissa

Sijainti: Hämeenlinna
Vastaus #76 - 17.04.2011 klo 13:44:30
Tulosta viesti  
Nyt kun on taas lämmennyt näkee paljon pieniä (n. 8vko) kissanpentuja. olen niitä täällä saalistanut ja vienyt kissakotiin. Kyllä silti harmittaa. Ja mun mielestä ei pitäis edes kesällä vaan päättää että otetaan kissa mökille ja se sit sielä elää rotilla. Ärsyttävää! Vihainen mun pistää niin vihaks kun ihmiset ei ymmärrä ettei kissa ihan itsekseen pärjää missään ulkona talvella. Vihainen

Niin tästä luovutusiästä, meillehän Muru tuli 9 viikkoisena (sanottiin olevan jo vanhempi, pienikokoinen vain). Hönö tuli 10 viikkoisena, olisi muuten koko pentue lopetettu (hankin siis kaikille kodit) ja Lucifer tuli 8viikkoisena, suurimmalla osalla oli jo silmätulehdusta ja matoja ja kehotin omistajaa ne hoitamaan ennen kuin niitä mihinkään luovuttaa, ei uskonut. Osa Luciferin sisaruksista oli mennyt uusiin koteihin jo 4-6 viikkoisina. Mua rupes niin riipimään se mutten jaksanut taistella naisen kanssa. Mutta päätin että jos näen naisen ilmoituksia vielä jossain niin ilmoitan kyllä eläinsuojeluviranomaisille, että käy katsomassa että kissat on terveitä ja että niitä ei olla luovutettu niin nuorina.

Muru 11/2009
Hönö 06/2010
Lucifer 08/2010
Demoni 10/2011
       ~♥~
Sivun alkuun

IP kirjattu

martsu7916
Mörökölli
Poissa

Täällä on kivaa. :)

Sijainti: Vantaa
Sukupuoli: Nainen
Vastaus #77 - 07.05.2011 klo 18:35:37
Tulosta viesti  
Olisikohan tuossa 8 viikon luovutusiässä jotain tekemistä sen kanssa, että koirat luovutetaan 8-viikkoisina?? En tiedä, mutta tuttuni ihmetteli, kun kissat luovutetaan vasta 12-viikkoisina eikä 8-viikkoisina, kuten koirat.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Anne
Ex-jäsen

Vastaus #78 - 08.05.2011 klo 21:17:07
Tulosta viesti  
pettta kirjoitti 17.04.2011 klo 13:44:30:
Nyt kun on taas lämmennyt näkee paljon pieniä (n. 8vko) kissanpentuja. olen niitä täällä saalistanut ja vienyt kissakotiin. Kyllä silti harmittaa. Ja mun mielestä ei pitäis edes kesällä vaan päättää että otetaan kissa mökille ja se sit sielä elää rotilla. Ärsyttävää! Vihainen mun pistää niin vihaks kun ihmiset ei ymmärrä ettei kissa ihan itsekseen pärjää missään ulkona talvella. Vihainen

Mun silmiin ei harmi vaan ole tullut yhtään koditonta pentua, välillä salaa toivon että sellainen tulisi niin ottaisin itselle kun muuten on niin iso kynnys ottaa kissaa. Noin se tulisi vähän niin kun vahingossa  Hymiö
Todella raivostuttavaa joka tapauksessa ihmisten toiminta, miten jotkut voivat olla niin julmia.

Sivun alkuun

IP kirjattu

pettta
Mörökölli
Poissa

Sijainti: Hämeenlinna
Vastaus #79 - 11.05.2011 klo 22:48:23
Tulosta viesti  
Tule Anne käymään tervakoskella, saat kuule sata ihanaa ja sosiaalista kissaa. Itseasiassa kaksi päivää sitten räpsin kuvia yhdestä kissasta joka eurailee minua kuin hai laivaa. Sen verran olen kissaa koskenut että on tiinenä ja nyrkkiäisommat takkupaakut kertovat hoitamattomuudesta. (voisin melkein sanoa että kissa on yksi kauneimpia joita koskaan tavannut Pusu ) On vain niin vaikea saada kissaa kiinni ja saada vietyä hoitoon. Pelkää autoja kuollakseen. Ollaan jo hetki sitä saalistettu (pari kolme viikkoa)

pitääpi laittaa neidistä kuvia jos joku omakseen sen tunnistaisi.. (ettei minun tarvitse toista pelastaa)

Muru 11/2009
Hönö 06/2010
Lucifer 08/2010
Demoni 10/2011
       ~♥~
Sivun alkuun

IP kirjattu

Anne
Ex-jäsen

Vastaus #80 - 12.05.2011 klo 12:31:22
Tulosta viesti  
Onko siellä siis vapaana paljon kodittomia kissoja? Meillä ei pihassa kovin usein näy mitään kissoja. Yksi hyväkuntoinen jolla oli kaulapanta makoili joku päivä, en viitsinyt ottaa itselle  Pyöritä silmiä

Sivun alkuun

IP kirjattu

Merimaria
Ex-jäsen

Vastaus #81 - 19.05.2011 klo 16:05:58
Tulosta viesti  
On se sitten kumma, vaikka kuinka koittasit itse olla suvaitsevainen ja ajatella positiivisesti asioita niin kyllä se silti loukkaa, kun saa loukkaavaa s-postia tuosta luovutusiästä Surullinen Kannattaa lukea kokonaisuutena, ei yhtä lausetta sieltä, toista täältä! En tarkoita tällä asiallista kommenttia blogini kissapostauksessa.

Ja sitten tuollaiset kommentit, ei ole ihan loppuun asti harkittuja, että laitetaan kissa pihalle, kun siitä ei haluta enää pitää huolta!?!?! Kyllä vaan meillä täällä maalla on kissat ollet irti aina ja toivon, että saavat aina ollakin!! Itse en kissaa sisälle pönkäisi loppuiäkseen, mutta olkoon sitten niin teillä kaupungissa, kun sinnekin saa kissoja ottaa.. Voishan tästäkin pauhata mielipiteitään isoon ääneen.. Kumpikohan sitten lähempänä kissan alkuperäisiä elinoloja, siitä saa olla mielipiteensä kullakin.

Tiedän, että sohaisen pahasti muurahaispesää ja tästä se taas haloo nousee! Mutta, maailma ei ole mustavalkoinen ja mikä toiselle on ehdotonta niin toiselle ei. Kyllä se on aina niin, että se oma totuus on varmaan se paras, mutta mitä jos annettais kaikkien kukkien kukkia. Enkä nyt tarkoita mitään laittomuuksia, että alle 8viikkoisia pentuja luovutetaan, eläinrääkkäystä, hylkäämistä, pentutehtailua yms.

Itse rakastan kissojani (5 aikuista) ja pentujamme (3), jotka kesällä luovutetaan. Toki toivon, että luovutus ikä on lähellä 12 vkoa, mutta saavat olla meillä vaikka loppu ikänsä, jos ei kotia löydy. En näitä rakkaita aja maailmalle. Meillä on kahdet pennut ollut aiemmin ja ne on jäänyt kotiin tarkoituksella.  En muista tarkkaan onko niin iso ero siinä onko pentu 10 vai 12viikkoa, kun luovutetaan. Kai sen on joku lukenut ihminen tutkinut tarkkaan;-) Maalaisjärki on niin usein kadoksissa, että hohhoijaa...

Peace, love and understanding olis kiva toimia täällä kissamaailma-forumissakin Silmänisku Harmittaa, kun innolla täältä lukisi monia mukavia keskusteluja ja mielipiteiden vaihtoa, mutta sitten on niitä, jotka haluavat negatiiviseen sävyyn ilmottaa ajatuksiaan. Tavoitteinaan tietysti tuottaa pahaa mieltä. Ja tietysti anonyymeinä karjutaan! Halit ja jaksuja teille, jotka olette joutuneet samaa kohtaamaan..

Sivun alkuun

IP kirjattu

Anne
Ex-jäsen

Vastaus #82 - 19.05.2011 klo 17:39:48
Tulosta viesti  
Musta tuntuu kun meidänkin pihassa auringossa makoilevaa kissaa katsoin että se on todella tyytyväinen. Uskon että kissat nauttisivat eniten maalla asumisesta jossa ei olisi isoja teitä lähellä ja he saisivat mennä ja tulla mielensä mukaan.

Harva vaan asuu sellaisessa paikassa että se olisi mahdollista joten jos vain nämä ottaisivat kissoja niitä lopetettaisiin hirveät määrät.

Itsekin olen ajatellut että kissa kärsii jos ei saa liikkua vapaana ja sen takia en koskaan ole kissaa ottanut. Täällä foorumilla on saanut sellaisen kuvan että kissat ovat tyytyväisiä muutenkin. Siksi aion tulevaisuudessa sisä/tarha/valjastelu kissoja ottaa. Otetaan varmaan Ragdolleja että ne ei edes pärjäisi yksin ulkona.

Sivun alkuun

IP kirjattu

sadettaja
Leijona
Poissa

Sijainti: Turku
Vastaus #83 - 19.05.2011 klo 17:43:50
Tulosta viesti  
^^Miksi ne kissanpennut pitää sitten luovuttaa alle 12 viikkoisina, jos ei ole kerran mikään kiire? En kyllä sitä sitten millään ymmärrä... Tuo 12 viikkoakaan kun ei ole ihan tuulesta tempaistu juttu ja muistaakseni siinä 8-12 viikon aikana kissa kehittyy vielä merkittävästi ja ottaa muun muassa emolta ja sisaruksiltaan oppia miten toisia kissoja ja ihmisiä kohden tulee käyttäytyä. Ei se tarkoita sitä, että kaikki alle 12-viikkoisena luovutetut kissat eivät näitä taitoja opi, mutta kyllä ainakin haluaisin varmistaa, että kissoista kasvaa ihan täyspäiväisiä ja saavat viettää tarpeeksi aikaa emon ja sisarusten kanssa.

En ole lukenut blogiasi tai mitään muutakaan, enkä sano ymmärtäväni ulkokissan pitäjiä, mutta sitä en ainakaan ymmärrä ettei ulkokissoja edes leikkauteta, vaan annetaan tehdä ainakin yhdet tai jopa useammat pennut ennen leikkausta... Niin kuin niitä kodittomia kissoja ei olisi muka tarpeeksi.

Ja onhan se luonto luonnollinen elinympäristö mille tahansa eläimelle, mutta ei Suomen luonto ole sen luonnollisempi elinympäristö kissalle kuin hamsterillekaan, joten se on minusta hieman kehno peruste ulkokissan pidolle. Ulkokissa vs. sisäkissa keskustelua voisi käydä vaikka loputtomiin, mutta minä en ole ainakaan kuullut vielä yhtään oikeasti pätevää perustelua sille, miksi kissojen pitäisi olla juuri kaikista lemmikkieläimistä niitä, jotka saavat mennä ja tulla ihan vapaasti.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Anne
Ex-jäsen

Vastaus #84 - 19.05.2011 klo 17:50:27
Tulosta viesti  
Joo munkin mielestä kissat pitäisi ehdottomasti leikkauttaa. Itse en voi hyväksyä niin sanottuja navettakissoja jotka eivät pääse ollenkaan sisälle. Jokaisella kissalla pitäisi olla oikeus lämpimään kotiin ja ihmisiin siellä.

Ehkä siksi juuri kissa sopisi vapaasti liikkumaan kun se ymmärtää tulla takaisin kotiin toisin kun hamsterit tai kanit jotka eivät sleviäisi. Enkä tiedä välittäisivätkö koirat tälläisestä, ovat kuitenkin enemmän ihmisten perään eli eivät ole niin itsenäisiä.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Merimaria
Ex-jäsen

Vastaus #85 - 19.05.2011 klo 19:22:35
Tulosta viesti  
Ai, no minä kutenkin yritän parhaani mukaan ymmärtää sisäkissan pitäjiä. Jospa niiden pitämisestä on kirjoitettu hyviä oppaita niin se varmasti tekee asian luonnolliseksi ja suositeltavaksi?! Maalaisjärki ja kissan luonteen huomioonottaminen hiiteen. Niinkö?

Kyllä leikkautetaan, mutta ei ole turvallista eikä viisasta leikkauttaa kissaa ennenkuin pennut ovat sen 8vkoa! Niin, ja pennuthan ei saa sitten enää äidinmaitoa, kun on äitikissalla sellainen sukkahousupuku päällä. Ja syövät kyllä yleensä hyvin jo muutakin tuossa vaiheessa. Ainakin näin on meillä ollut. Siitä sitten pari viikkoa eteenpäin on mielestäni jo oikein hyvä ikä luovuttaa pennut. Kukakohan nämä kissojen psykologiset tms. testit on tehnyt, jossa todistetaan ero 10vkon ikäisenä ja toisaalta 12vkon ikäisenä luovutetuilla kissoilla? Leikautettu on meillä jo kolme kissaa ja nämä kaksi vielä leikkautetaan tuossa kesäkuussa.

Emmekä ole tehtailemassa kodittomia kissoja vaan hakemassa hyvää kotia näille kolmelle (yhdelle näistä jo löydettykin aivan ihana perhe!). Kodittomia meiltä ei tule, kun itselle tahdottiin aiemmat jättää Hymiö

Meillä ei ole tosin sitä navettaakaan, että navettakissana pidettäis. Ja ihan viheltämällä tulevat kissat tuolta pellolta, ojanvarresta ja pihapiiristä, kun on pienestä asti niin opetettu Hymiö Mutta kuten sanottu, tapansa kullakin.

Ja tosiaan, viestin laittajalle terkkuja, että asiat voi ilmaista myös positiivisesti ja tohtii sitä nimelläkin viestejä laittaa, jos on asiaa. Se kuuluu ihan alkeellisiin käytöstapoihin. Saattaisin olettaa, että Sadettajalta sain viestin aamulla?! Ainakin tekstissäsi on sama negatiivinen sävy. Toivottavasti et pilaa kovin monen ihmisen päivää noilla vihaisilla viesteilläsi ja löydät positiivisemman tavan ilmaista itseäsi ja mielipiteitäsi.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Kaoka
Karvakorva
*
Poissa

Sijainti: Joensuu
Vastaus #86 - 19.05.2011 klo 21:24:21
Tulosta viesti  
Ei se 12 viikkoa todellakaan ole mikään tuulesta temmattu suositus, eiköhän se kuitenkin perustu ihan tutkittuihin asioihin. Tietenkään sinne kissan pään sisälle ei kukaan ihminen kunnolla näe ja on hankalampi sanoa mitkä yksittäiset oleelliset asiat tarkalleen siinä 8-12 viikon välillä kissalla vielä kehittyvät ja vaativat emon ja sisarusten kanssa olemista.  Saatika jos pitäisi jotenkin vielä todistaa se.  Sen sijaan usein on todettu, että alle 12-viikkoisina luovutetut pennut ovat paljon paljon useammin juuri niitä tapauksia, jotka eivät osaakkaan uudessa kodissa käyttää hiekkalaatikkoa, lutkuttavat ihmisten sormia ja ovat mahdollisesti kömpelöitä muiden kissojen kanssa ja kehittävät ties mitä käytöshäiriöitä. Vaikka pentu ei ehkä päälle päin näytä enää olevan riippuvainen emostaan kahdeksan viikkoisena, se ei tarkoita etteikö sen psyykkinen kehitys vielä tarvitsisi emoa  ja sisaruksia.

Neljä viikkoa ei muutenkaan ole mitenkään äärettömän pitkä aika, joten jos pentuja ei voi mitenkään pitää itsellään kahdeksan sijaan kahtatoista viikkoa, miksi niitä lähteä edes teettämään? Tai jos ostajalla on niin kiire, niin minä kyllä kyseenalaistaisin tämän ostajan sopivuuden  Kieli
12 viikkoa on yleisesti päätetty ikäraja, ja ei kukaan voi sanoa, että sekään olisi välttämättä juuri se oikea. Jos sen haluaa kuitenkin kyseenalaistaa, niin asiaa pitää tutkia ihan tieteellisesti, eikä vain protestiksi luovuttaa kissoja alaikäisinä ja todeta, että "hyvinhän se meni".

Sivun alkuun
IP kirjattu

Piiku
Leijona
Poissa

Vastaus #87 - 19.05.2011 klo 22:41:23
Tulosta viesti  
Lainaus:
Kyllä vaan meillä täällä maalla on kissat ollet irti aina ja toivon, että saavat aina ollakin!! Itse en kissaa sisälle pönkäisi loppuiäkseen, mutta olkoon sitten niin teillä kaupungissa, kun sinnekin saa kissoja ottaa.. Voishan tästäkin pauhata mielipiteitään isoon ääneen.. Kumpikohan sitten lähempänä kissan alkuperäisiä elinoloja, siitä saa olla mielipiteensä kullakin.

Jep, mustan ja valkoisen välille mahtuu aika paljon harmaata. Itsehän olen viettänyt suurimman osan elämästäni syrjäseuduilla, ns. maalla. Kaupunkiin muutettuani otin kissan. Edelleen vietän paljon aikaa kotikotona, maalla, ja sielläkin kissa ulkoilee valjaissa kuten kaupungissakin. Että on meitä maalaisiakin, jotka kissaa ulkoiluttavat valjaissa, ei ole vain kaupunkilaisten hommaa se. Hyvin luultavasti ns. palaan juurilleni mettän keskelle ja tulevatkin kissat tulevat ulkoilemaan valvotusti siitä huolimatta, että sijainti on syrjäinen ja hiiri- ja myyräongelma on ainakin tänä keväänä ollut valtaisa.

Ja joo, Kaokan kanssa olen samoilla linjoilla. Jos myyjä on myymässä/luovuttamssa pentuja 8-10 viikkoisina saa se täällä päässä aikaan ihmettelyä siitä, miksei niitä pentuja voisi emona hoivissa pitää 2-4 viikkao pidempään. Etenkin jos mitään perusteluja aikaisemmin luovuttamiselle ei saa. Samaa ihmetystä aiheuttaa ostajan hoppuilu, kuten Kaoka totesikin.

"Kissat viis veisaavat muista. Ne ovat itsetietoisia, niillä on valtava ego eivätkä ne pidä rajoituksista. Ne nukkuvat päivät ja ovat ulkona yöt, mikä sopii taiteilijalle."

Maatiainen -08
OSH var -14
Sivun alkuun

IP kirjattu

Toscana
Leijonakuningas
Poissa

Vastaus #88 - 19.05.2011 klo 23:13:06
Tulosta viesti  
Lainaus:
Ai, no minä kutenkin yritän parhaani mukaan ymmärtää sisäkissan pitäjiä. Jospa niiden pitämisestä on kirjoitettu hyviä oppaita niin se varmasti tekee asian luonnolliseksi ja suositeltavaksi?! Maalaisjärki ja kissan luonteen huomioonottaminen hiiteen. Niinkö?

Mielestäsi siis kuitenkin maalaisjärki ja kissan luonnne sanoo, että kissaa ei ole tarkoitettu sisäkissaksi ( = luonnotonta), vaan vapaana itsenäisesti ulkoilemaan ? Samaa mieltä oli myös eräs kissanomistaja, jonka kissa eräänä päivänä tuskissaan, viimeisillä voimillaan, luoti päässä oli raahautunut kotipihaan. Että olisiko kuitenkin siellä maallakin ollut kissan turvallisempaa ulkoilla valvotusti - joko valjaissa tai tarhassa ?

Sivun alkuun

IP kirjattu

Vilperi
Leijona
Poissa

Vastaus #89 - 20.05.2011 klo 02:04:39
Tulosta viesti  
Ei ne sisäkissat tosiaankaan onnettomia ole, sen varmasti voi jokainen tälle foorumille kirjoitteleva vannoa. Hymiö

Jostain olen sellaista lukenut, että 8-12 vkon iässä kissan psyyke kehittyy vielä, eli oppii ns. kissan tavoille. Tarkoittaen juurikin sitä, että osaa käydä laatikolla, ei hyöki jalkojen kimppuun yms. Häiriökäyttäytyminen johtuu monesti siitä, että pentu on liian nuorena luovutettu.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sivunvalintanappi Sivu: 1 ... 4 5 [6] 7 
Lähetä aihe | Tulosta

« Koti ‹ Alue Sivun alkuun